Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 250
Likede indlæg: 2028

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Guilded_Lily » 31. jul 2016, 18:31

Lykke skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Lykke skrev:
Jeg ved det ikke, jeg tænker bare ikke det behøver at betyde at disse mennesker er kedelige eller mindre eventyrlystne end andre.

Helt i orden. Men det bliver vi ikke enige om :lol2:

Det behøver vi jo heller ikke.

Det er bare som om at campingplads 5 km fra hvor man bor, er meget 'værre' end, køre til det samme sommerhus 150 km væk. Jeg har bare svært ved at se forskellen.
At tage på all inklusive rejse, til det samme sted, omend det så er udlandet. Er det så meget mere eksotisk end campingplads med pool? Jeg ser bare ikke den store forskel.

Forskellen ligger for mig i, at jeg gerne vil væk hjemmefra, når jeg har ferie. En del venner og kolleger har sommerhuse her på øen max. 20 min. kørsel hjemmefra. De handler stadig i de samme dagligvareforretninger. Det er ikke ferie for mig.

Min store drøm er netop et sommerhus ovre på Vestkysten. Det er tilpas langt væk og samtidig tæt nok på til, at man lige kan pakke bilen inden job og tage derover en weekend.

Charterferier gider jeg slet ikke.
0
Lulu
Kort karma: 64
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 669

Indlægaf Lulu » 31. jul 2016, 18:32

Jeg er med på ferie holdet.

Helt ærligt, hvor blev de tre uger af? Og hvorfor er der ikke noget der hedder blød opstart efter sommerferien? Eksempelvis 2 timer første dag tilbage på arbejdet. Og de to timer skal selvfølgelig kunne ligge i løbet af hele dagen, hvornår det nu passer medarbejderen bedst.
1
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7815

Indlægaf ShuruQ » 31. jul 2016, 18:38

Altså jeg ved godt klappen kan gå ned og alle ikke kan vide alt om alt.

Men jeg sidder og ser "Hvem vil være millionær". Livline brugt til spørgsmål 2 der spørger hvem der skrev med runer - vikingerne, romerne, egypterne eller gallerne.

Jeg håber altså lidt, uden at ville dømme dem, at det var klappen.

Nu ringer de så til en ven ved spørgsmål 4, jeg spår dem ikke ret længe i stolene :-D.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 31. jul 2016, 18:41

ShuruQ skrev:Altså jeg ved godt klappen kan gå ned og alle ikke kan vide alt om alt.

Men jeg sidder og ser "Hvem vil være millionær". Livline brugt til spørgsmål 2 der spørger hvem der skrev med runer - vikingerne, romerne, egypterne eller gallerne.

Nu ringer de så til en ven ved spørgsmål 4, jeg spår dem ikke ret længe i stolene :-D.

Alle kan som sagt ikke vide alt og alt men hun ved så ikke noget om noget (i hvert fald ikke i forhold til de spørgsmål der dukker op der).
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 58
Likede indlæg: 891

Indlægaf Charly » 31. jul 2016, 18:42

Hvordan kan ferie gå så hurtigt og hverdagen slæbe sig afsted???
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 147
Likede indlæg: 2743

Indlægaf Sangius » 31. jul 2016, 18:46

ShuruQ skrev:
ShuruQ skrev:Altså jeg ved godt klappen kan gå ned og alle ikke kan vide alt om alt.

Alle kan som sagt ikke vide alt og alt men hun ved så ikke noget om noget (i hvert fald ikke i forhold til de spørgsmål der dukker op der).

Jeg må også indrømme at jeg synes det er liiiidt uvidende ikke at vide, at et stinkdyr er en skunk... Men det er måske bare mig? Det er så svært at vide, hvad folk egentlig går og ved, og hvad der ikke er almen viden.

Den med havet ville jeg dog også hurtig blive i tvivl om, for jeg er en kage til geografi, og hader at rejse. Så måske jeg skulle feje for egen dør først :fløjt:
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 31. jul 2016, 18:49

Sangius skrev:
ShuruQ skrev:

Jeg må også indrømme at jeg synes det er liiiidt uvidende ikke at vide, at et stinkdyr er en skunk... Men det er måske bare mig? Det er så svært at vide, hvad folk egentlig går og ved, og hvad der ikke er almen viden.

Den med havet ville jeg dog også hurtig blive i tvivl om, for jeg er en kage til geografi, og hader at rejse. Så måske jeg skulle feje for egen dør først :fløjt:

Den med havet, jeg ville nok komme frem til den, men ville lige skulle tænke lidt. Og du har da helt ret i at det er svært at gætte hvad folk går rundt og ved, men nu fx den med runerne, jeg synes det var lidt skræmmende de var helt lost der, men det kan også være det bare er mig. Skunken undrede jeg mig også over, men det var hende, han vidste det, hun virker lidt forvirret nærmest.

Til gengæld var det komisk at høre dem diskutere matadormix :-D.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 31. jul 2016, 18:53

ShuruQ skrev:
Sangius skrev:
ShuruQ skrev:

Den med havet, jeg ville nok komme frem til den, men ville lige skulle tænke lidt. Og du har da helt ret i at det er svært at gætte hvad folk går rundt og ved, men nu fx den med runerne, jeg synes det var lidt skræmmende de var helt lost der, men det kan også være det bare er mig. Skunken undrede jeg mig også over, men det var hende, han vidste det, hun virker lidt forvirret nærmest.

Til gengæld var det komisk at høre dem diskutere matadormix :-D.

Jeg ville måske også kunne tænke mig frem til det, men med flere tusinde på spil, ville jeg aldrig turde gætte :p
Det med runerne var lidt slemt ja. Vi har da trods alt runesten rundt omkring i DK.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 31. jul 2016, 18:57

Sangius skrev:
Jeg ville måske også kunne tænke mig frem til det, men med flere tusinde på spil, ville jeg aldrig turde gætte :p
Det med runerne var lidt slemt ja. Vi har da trods alt runesten rundt omkring i DK.

Jeg ved jeg har en kæmpe paratviden og jeg kan svare på de fleste ting i fx Hvem vil være... men jeg ved også at jeg er ekstremt genert så min klap kunne også sagtens gå ned mærkelig steder af rene nerver, så jeg satser på at det med visse af spørgsmålene bare var deres klap der røg ned, i særdeleshed den med runerne :fløjt:.
0
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 31. jul 2016, 19:03

ShuruQ skrev:
Sangius skrev:

Jeg ved jeg har en kæmpe paratviden og jeg kan svare på de fleste ting i fx Hvem vil være... men jeg ved også at jeg er ekstremt genert så min klap kunne også sagtens gå ned mærkelig steder af rene nerver, så jeg satser på at det med visse af spørgsmålene bare var deres klap der røg ned, i særdeleshed den med runerne :fløjt:.

Jeg har en kæmpe paratviden inde for mange genre, og nogen andre er jeg næsten fuldstændig blank. Geografi f.eks.

Desuden troede jeg at det hed 'piratviden' ind til jeg var 22 år gammel. Det er jeg så ikke så stolt af... :lol:
3
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 31. jul 2016, 19:09

Sangius skrev:
ShuruQ skrev:
Sangius skrev:

Jeg har en kæmpe paratviden inde for mange genre, og nogen andre er jeg næsten fuldstændig blank. Geografi f.eks.

Desuden troede jeg at det hed 'piratviden' ind til jeg var 22 år gammel. Det er jeg så ikke så stolt af... :lol:

Der hvor jeg bliver blank er som oftest noget om søer, fysik og den slags og når det er hvilken sang udkom først eller hvilket bolche lancerede bonbon som det første, dem hader jeg virkelig, for det vil næsten altid være gæt. Visse sportsgrene står jeg også af ved.

Piratviden lyder da eller sødt :-D.

Jeg kan ikke lige komme i tanke om noget jeg har troet med ord, men i lang tid troede jeg at Uncle Cracker i "Follow me"-hittet sang "I can piss in the sea" (og tænkte det kan alle sgu da :-D) i stedet for "Like a fish in the sea". Værst er, nu ved jeg hvad han synger, men når jeg hører sangen eller kommer i tanke om den, hører jeg stadig "I can piss in the sea" :stoned:.
1
Brugeravatar
Vinaia
Kort karma: 17
Likede indlæg: 309

Indlægaf Vinaia » 1. aug 2016, 06:20

Mit totalt værste Millionær-emne er søer og (især) have. Jeg KAN ikke lære det med havenes placering! Middelhavet, Kattegat, Atlanterhavet? No idea! Og altså, come on - det er jo ligesom ét stort hav det hele! Dum piratviden! :rulle:
2
Blessed with three dogs, a daughter, and the ability to find four-leaf clovers. :P
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 293
Likede indlæg: 6044

Indlægaf Fyrst Eberhard » 1. aug 2016, 11:05

Er "Kommunal page" en almenkendt frisure på frisørskolen, eller følger forvaltningsdamerne et form for direktiv ovenfra?
2
Peace!
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 380
Likede indlæg: 4227

Indlægaf dgd2007 » 1. aug 2016, 14:07

TV2 News!
Selv om forsvarsministeren i interviewet siger, at det ikke er kemiske våben, men materialer der kan bruges til fremstilling, som skal transporteres ud af Libyen, bliver speakeren ved med i den omkringlggende tekst at sige, at det er kemiske våben.
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 950
Likede indlæg: 13180

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. aug 2016, 14:20

Fyrst Eberhard skrev:Er "Kommunal page" en almenkendt frisure på frisørskolen, eller følger forvaltningsdamerne et form for direktiv ovenfra?

Jeg tror der findes en slags kommune-mode. Man ser det også nogle gange i bestemte afdelinger, så har fx ideen om at spraglede megatørklæder er smarte vundet indpas, eller brillestel med små similisten. Eller leggins med dyreprint.
1
The more I eat the butter I feel

Tilbage til "Generelt"