Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf ShuruQ » 31. jul 2016, 14:53

Mani skrev:
ShuruQ skrev:Jeg undrer mig over man fint kan være i mit selskab hvis jeg har en hættetrøje på med hætten oppe, men ikke med et tørklæde løsg over håret. Hvad er forskellen.

Hvis der ikke var forskel kunne du jo bare tage hættetrøje på. For mig er der forskel - f.eks synes jeg det ok at spise middag med tørklæde på, men synes det ville være uhøfligt at have hætte eller kasket på.

Udover det er voldsomt storhedsvanvidsagtigt at ville diktere hvad andre gør hjemme hos dem selv. Jeg bruger hættetrøjen for nemheds skyld indimellem herhjemme, men den er både grim og varm og så er der det i det, at jeg ikke vil dikteres hvad jeg skal og hvornår og slet ikke hjemme hos mig selv.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 31. jul 2016, 15:05

ShuruQ skrev:
Mani skrev:
ShuruQ skrev:Jeg undrer mig over man fint kan være i mit selskab hvis jeg har en hættetrøje på med hætten oppe, men ikke med et tørklæde løsg over håret. Hvad er forskellen.

Hvis der ikke var forskel kunne du jo bare tage hættetrøje på. For mig er der forskel - f.eks synes jeg det ok at spise middag med tørklæde på, men synes det ville være uhøfligt at have hætte eller kasket på.

Udover det er voldsomt storhedsvanvidsagtigt at ville diktere hvad andre gør hjemme hos dem selv. Jeg bruger hættetrøjen for nemheds skyld indimellem herhjemme, men den er både grim og varm og så er der det i det, at jeg ikke vil dikteres hvad jeg skal og hvornår og slet ikke hjemme hos mig selv.
Det forstår jeg så rigeligt. Jeg kunne i øvrigt heller ikke drømme om at dikterer eller kommenterer hvis andre havde hættetrøje/kasket/etc på ved bordet hos mig selv eller i byen. Mine sønner undtaget - og det stopper også snart - de er ved at nå den alder, hvor det må være deres eget valg :)
1
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 872
Likede indlæg: 11823

Indlægaf Dirtylittledevil » 31. jul 2016, 16:51

Jeg undrer mig over en bekendt som hvert år tager på camping - på en campingplads under 2 km fra hendes hus. Hvert evigt eneste år samme sted. Og det har stået på siden hun selv var barn, for forældrene lå også på den samme campingplads hvert år. Og nu er hun altså over 40 år. Hendes søskende og deres ægtefæller og børn gør for øvrigt det samme. Der er ikke så meget udvikling i den familie lader det til.
2
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1727

Indlægaf Guilded_Lily » 31. jul 2016, 17:38

Dirtylittledevil skrev:Jeg undrer mig over en bekendt som hvert år tager på camping - på en campingplads under 2 km fra hendes hus. Hvert evigt eneste år samme sted. Og det har stået på siden hun selv var barn, for forældrene lå også på den samme campingplads hvert år. Og nu er hun altså over 40 år. Hendes søskende og deres ægtefæller og børn gør for øvrigt det samme. Der er ikke så meget udvikling i den familie lader det til.

Det forstår jeg heller ikke. Der er rigtig mange i min venne/bekendtskabskreds, der begejstret skriver om deres fantastiske campingferie - på Als. Mens de samtidig bor på Als.

Ehm...der er to broer til fastlandet. De er ikke farlige at krydse!
1
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 721

Indlægaf Lykke » 31. jul 2016, 17:42

Dirtylittledevil skrev:Jeg undrer mig over en bekendt som hvert år tager på camping - på en campingplads under 2 km fra hendes hus. Hvert evigt eneste år samme sted. Og det har stået på siden hun selv var barn, for forældrene lå også på den samme campingplads hvert år. Og nu er hun altså over 40 år. Hendes søskende og deres ægtefæller og børn gør for øvrigt det samme. Der er ikke så meget udvikling i den familie lader det til.

Altså personligt ville jeg da også tænke det var røvssygt. Men hvis folk nu bare synes det er hyggeligt, og den bedste ferieform for dem?
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 31. jul 2016, 17:54

Lykke skrev:Men hvis folk nu bare synes det er hyggeligt, og den bedste ferieform for dem?

Ja jeg går ud fra det netop er derfor de bliver ved :lol:
Jamen jeg ved ikke... jeg er af natur slet ikke særlig eventyrlysten, men selv jeg synes nu at det er en tand for skyklap-agtigt med dem... jeg forstår ikke hvordan de år efter år kan oppiske så meget glædesstemning fx på facebook over at NU skal de afsted... faktisk kører de nok forbi den campingplads hver eneste dag året rundt til og fra arbejde. Åh jeg synes det virker så trist. Men fedt for dem at verdens bedste sted ligger næsten i baghaven :P
1
Lykke

Indlægaf Lykke » 31. jul 2016, 18:05

Dirtylittledevil skrev:
Lykke skrev:Men hvis folk nu bare synes det er hyggeligt, og den bedste ferieform for dem?

Ja jeg går ud fra det netop er derfor de bliver ved :lol:
Jamen jeg ved ikke... jeg er af natur slet ikke særlig eventyrlysten, men selv jeg synes nu at det er en tand for skyklap-agtigt med dem... jeg forstår ikke hvordan de år efter år kan oppiske så meget glædesstemning fx på facebook over at NU skal de afsted... faktisk kører de nok forbi den campingplads hver eneste dag året rundt til og fra arbejde. Åh jeg synes det virker så trist. Men fedt for dem at verdens bedste sted ligger næsten i baghaven :P

Ja, men jeg tror for mange er det fællesskabet, og det at se frem til ferie på den måde.

Jeg ved det ikke, jeg tænker bare ikke det behøver at betyde at disse mennesker er kedelige eller mindre eventyrlystne end andre. Hvis noget er pisse hyggeligt, forstår jeg godt man gerne vil gøre det flere gange.

Jeg gad heller ikke charterferie, men derfor forstår jeg godt at nogen har lyst til det.
Du kan jo også rejse langt væk, og så stadig få dit rundstykke og din Carlsberg øl stadig.
0
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Vira » 31. jul 2016, 18:07

Jeg undrer mig over mit forbrug af pitabrød. Det kan umuligt ligge indenfor normalområdet :gruble:
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 31. jul 2016, 18:15

Lykke skrev:
Jeg ved det ikke, jeg tænker bare ikke det behøver at betyde at disse mennesker er kedelige eller mindre eventyrlystne end andre.

Helt i orden. Men det bliver vi ikke enige om :lol2:
1
Lykke

Indlægaf Lykke » 31. jul 2016, 18:23

Dirtylittledevil skrev:
Lykke skrev:
Jeg ved det ikke, jeg tænker bare ikke det behøver at betyde at disse mennesker er kedelige eller mindre eventyrlystne end andre.

Det behøver vi jo heller ikke.

Det er bare som om at campingplads 5 km fra hvor man bor, er meget 'værre' end, køre til det samme sommerhus 150 km væk. Jeg har bare svært ved at se forskellen.
At tage på all inklusive rejse, til det samme sted, omend det så er udlandet. Er det så meget mere eksotisk end campingplads med pool? Jeg ser bare ikke den store forskel.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 31. jul 2016, 18:29

Lykke skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Lykke skrev:

Det er bare som om at campingplads 5 km fra hvor man bor, er meget 'værre' end, køre til det samme sommerhus 150 km væk. Jeg har bare svært ved at se forskellen.
At tage på all inklusive rejse, til det samme sted, omend det så er udlandet. Er det så meget mere eksotisk end campingplads med pool? Jeg ser bare ikke den store forskel.

:gogo:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Kort karma: 222
Likede indlæg: 1727

Indlægaf Guilded_Lily » 31. jul 2016, 18:31

Lykke skrev:
Dirtylittledevil skrev:
Lykke skrev:

Forskellen ligger for mig i, at jeg gerne vil væk hjemmefra, når jeg har ferie. En del venner og kolleger har sommerhuse her på øen max. 20 min. kørsel hjemmefra. De handler stadig i de samme dagligvareforretninger. Det er ikke ferie for mig.

Min store drøm er netop et sommerhus ovre på Vestkysten. Det er tilpas langt væk og samtidig tæt nok på til, at man lige kan pakke bilen inden job og tage derover en weekend.

Charterferier gider jeg slet ikke.
0
Lulu
Kort karma: 55
Geografisk sted: Odense
Likede indlæg: 569

Indlægaf Lulu » 31. jul 2016, 18:32

Jeg er med på ferie holdet.

Helt ærligt, hvor blev de tre uger af? Og hvorfor er der ikke noget der hedder blød opstart efter sommerferien? Eksempelvis 2 timer første dag tilbage på arbejdet. Og de to timer skal selvfølgelig kunne ligge i løbet af hele dagen, hvornår det nu passer medarbejderen bedst.
1
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 31. jul 2016, 18:38

Altså jeg ved godt klappen kan gå ned og alle ikke kan vide alt om alt.

Men jeg sidder og ser "Hvem vil være millionær". Livline brugt til spørgsmål 2 der spørger hvem der skrev med runer - vikingerne, romerne, egypterne eller gallerne.

Jeg håber altså lidt, uden at ville dømme dem, at det var klappen.

Nu ringer de så til en ven ved spørgsmål 4, jeg spår dem ikke ret længe i stolene :-D.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 31. jul 2016, 18:41

ShuruQ skrev:Altså jeg ved godt klappen kan gå ned og alle ikke kan vide alt om alt.

Men jeg sidder og ser "Hvem vil være millionær". Livline brugt til spørgsmål 2 der spørger hvem der skrev med runer - vikingerne, romerne, egypterne eller gallerne.

Jeg håber altså lidt, uden at ville dømme dem, at det var klappen.

Nu ringer de så til en ven ved spørgsmål 4, jeg spår dem ikke ret længe i stolene :-D.

Alle kan som sagt ikke vide alt og alt men hun ved så ikke noget om noget (i hvert fald ikke i forhold til de spørgsmål der dukker op der).
0

Tilbage til "Generelt"