Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 52
Likede indlæg: 708

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Charly » 31. jul 2016, 18:42

Hvordan kan ferie gå så hurtigt og hverdagen slæbe sig afsted???
0
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1841

Indlægaf Sangius » 31. jul 2016, 18:46

ShuruQ skrev:
ShuruQ skrev:Altså jeg ved godt klappen kan gå ned og alle ikke kan vide alt om alt.

Men jeg sidder og ser "Hvem vil være millionær". Livline brugt til spørgsmål 2 der spørger hvem der skrev med runer - vikingerne, romerne, egypterne eller gallerne.

Jeg håber altså lidt, uden at ville dømme dem, at det var klappen.

Nu ringer de så til en ven ved spørgsmål 4, jeg spår dem ikke ret længe i stolene :-D.

Alle kan som sagt ikke vide alt og alt men hun ved så ikke noget om noget (i hvert fald ikke i forhold til de spørgsmål der dukker op der).

Jeg må også indrømme at jeg synes det er liiiidt uvidende ikke at vide, at et stinkdyr er en skunk... Men det er måske bare mig? Det er så svært at vide, hvad folk egentlig går og ved, og hvad der ikke er almen viden.

Den med havet ville jeg dog også hurtig blive i tvivl om, for jeg er en kage til geografi, og hader at rejse. Så måske jeg skulle feje for egen dør først :fløjt:
0
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 31. jul 2016, 18:49

Sangius skrev:
ShuruQ skrev:
ShuruQ skrev:Altså jeg ved godt klappen kan gå ned og alle ikke kan vide alt om alt.

Men jeg sidder og ser "Hvem vil være millionær". Livline brugt til spørgsmål 2 der spørger hvem der skrev med runer - vikingerne, romerne, egypterne eller gallerne.

Nu ringer de så til en ven ved spørgsmål 4, jeg spår dem ikke ret længe i stolene :-D.

Alle kan som sagt ikke vide alt og alt men hun ved så ikke noget om noget (i hvert fald ikke i forhold til de spørgsmål der dukker op der).

Jeg må også indrømme at jeg synes det er liiiidt uvidende ikke at vide, at et stinkdyr er en skunk... Men det er måske bare mig? Det er så svært at vide, hvad folk egentlig går og ved, og hvad der ikke er almen viden.

Den med havet ville jeg dog også hurtig blive i tvivl om, for jeg er en kage til geografi, og hader at rejse. Så måske jeg skulle feje for egen dør først :fløjt:

Den med havet, jeg ville nok komme frem til den, men ville lige skulle tænke lidt. Og du har da helt ret i at det er svært at gætte hvad folk går rundt og ved, men nu fx den med runerne, jeg synes det var lidt skræmmende de var helt lost der, men det kan også være det bare er mig. Skunken undrede jeg mig også over, men det var hende, han vidste det, hun virker lidt forvirret nærmest.

Til gengæld var det komisk at høre dem diskutere matadormix :-D.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 31. jul 2016, 18:53

ShuruQ skrev:
Sangius skrev:
ShuruQ skrev:

Den med havet, jeg ville nok komme frem til den, men ville lige skulle tænke lidt. Og du har da helt ret i at det er svært at gætte hvad folk går rundt og ved, men nu fx den med runerne, jeg synes det var lidt skræmmende de var helt lost der, men det kan også være det bare er mig. Skunken undrede jeg mig også over, men det var hende, han vidste det, hun virker lidt forvirret nærmest.

Til gengæld var det komisk at høre dem diskutere matadormix :-D.

Jeg ville måske også kunne tænke mig frem til det, men med flere tusinde på spil, ville jeg aldrig turde gætte :p
Det med runerne var lidt slemt ja. Vi har da trods alt runesten rundt omkring i DK.
0
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 31. jul 2016, 18:57

Sangius skrev:
Jeg ville måske også kunne tænke mig frem til det, men med flere tusinde på spil, ville jeg aldrig turde gætte :p
Det med runerne var lidt slemt ja. Vi har da trods alt runesten rundt omkring i DK.

Jeg ved jeg har en kæmpe paratviden og jeg kan svare på de fleste ting i fx Hvem vil være... men jeg ved også at jeg er ekstremt genert så min klap kunne også sagtens gå ned mærkelig steder af rene nerver, så jeg satser på at det med visse af spørgsmålene bare var deres klap der røg ned, i særdeleshed den med runerne :fløjt:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Sangius

Indlægaf Sangius » 31. jul 2016, 19:03

ShuruQ skrev:
Sangius skrev:

Jeg ved jeg har en kæmpe paratviden og jeg kan svare på de fleste ting i fx Hvem vil være... men jeg ved også at jeg er ekstremt genert så min klap kunne også sagtens gå ned mærkelig steder af rene nerver, så jeg satser på at det med visse af spørgsmålene bare var deres klap der røg ned, i særdeleshed den med runerne :fløjt:.

Jeg har en kæmpe paratviden inde for mange genre, og nogen andre er jeg næsten fuldstændig blank. Geografi f.eks.

Desuden troede jeg at det hed 'piratviden' ind til jeg var 22 år gammel. Det er jeg så ikke så stolt af... :lol:
3
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 31. jul 2016, 19:09

Sangius skrev:
ShuruQ skrev:
Sangius skrev:

Jeg har en kæmpe paratviden inde for mange genre, og nogen andre er jeg næsten fuldstændig blank. Geografi f.eks.

Desuden troede jeg at det hed 'piratviden' ind til jeg var 22 år gammel. Det er jeg så ikke så stolt af... :lol:

Der hvor jeg bliver blank er som oftest noget om søer, fysik og den slags og når det er hvilken sang udkom først eller hvilket bolche lancerede bonbon som det første, dem hader jeg virkelig, for det vil næsten altid være gæt. Visse sportsgrene står jeg også af ved.

Piratviden lyder da eller sødt :-D.

Jeg kan ikke lige komme i tanke om noget jeg har troet med ord, men i lang tid troede jeg at Uncle Cracker i "Follow me"-hittet sang "I can piss in the sea" (og tænkte det kan alle sgu da :-D) i stedet for "Like a fish in the sea". Værst er, nu ved jeg hvad han synger, men når jeg hører sangen eller kommer i tanke om den, hører jeg stadig "I can piss in the sea" :stoned:.
1
Brugeravatar
Vinaia
Kort karma: 12
Likede indlæg: 260

Indlægaf Vinaia » 1. aug 2016, 06:20

Mit totalt værste Millionær-emne er søer og (især) have. Jeg KAN ikke lære det med havenes placering! Middelhavet, Kattegat, Atlanterhavet? No idea! Og altså, come on - det er jo ligesom ét stort hav det hele! Dum piratviden! :rulle:
2
Blessed with three dogs, a daughter, and the ability to find four-leaf clovers. :P
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 267
Likede indlæg: 5089

Indlægaf Fyrst Eberhard » 1. aug 2016, 11:05

Er "Kommunal page" en almenkendt frisure på frisørskolen, eller følger forvaltningsdamerne et form for direktiv ovenfra?
2
Peace!
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3436

Indlægaf dgd2007 » 1. aug 2016, 14:07

TV2 News!
Selv om forsvarsministeren i interviewet siger, at det ikke er kemiske våben, men materialer der kan bruges til fremstilling, som skal transporteres ud af Libyen, bliver speakeren ved med i den omkringlggende tekst at sige, at det er kemiske våben.
1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11747

Indlægaf Dirtylittledevil » 1. aug 2016, 14:20

Fyrst Eberhard skrev:Er "Kommunal page" en almenkendt frisure på frisørskolen, eller følger forvaltningsdamerne et form for direktiv ovenfra?

Jeg tror der findes en slags kommune-mode. Man ser det også nogle gange i bestemte afdelinger, så har fx ideen om at spraglede megatørklæder er smarte vundet indpas, eller brillestel med små similisten. Eller leggins med dyreprint.
1
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2374

Indlægaf paint » 1. aug 2016, 16:26

Fyrst Eberhard skrev:Er "Kommunal page" en almenkendt frisure på frisørskolen, eller følger forvaltningsdamerne et form for direktiv ovenfra?

Jeg har hørt om 'offentlig sektor-frisure'. Den skulle angiveligt så sådan ud. ;)

Billede

Billede
5
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3513

Indlægaf Ballademager » 1. aug 2016, 16:41

Undrer mig af og til lidt over folks ligegyldighed.

Sad ved nødudgangen i flyet i morges. Vi blev alle spurgt, om vi ville sidde der. Alle sagde ja, og vi blev bedt om at følge med i sikkerhedsvideoen uden ørebøffer. Folk gad ikke en gang kigge op fra deres mobiler under videoen, og de gad da slet ikke tage hovedtelefonerne af. Altså, det er fair nok, at man tænker, at der ikke sker noget. Men når der står en medarbejder, som er ansvarlig for sikkerheden, og beder dig om at gøre noget, så kunne man da som minimum lige lægge telefonen de to minutter.
3
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 267
Likede indlæg: 5089

Indlægaf Fyrst Eberhard » 1. aug 2016, 16:53

paint skrev:

Jeg har hørt om 'offentlig sektor-frisure'. Den skulle angiveligt så sådan ud. ;)

Billede

Billede

Med fare for at sætte numsen i klaskehøjde, kan vi vel godt komme både 'Kommunal page' og 'Offentlig sektor-frisure' ind under fællesbetegnelsen; 'Born and raised Ikast-mor'.
1
Peace!
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Vira » 1. aug 2016, 17:08

Hvorfor jeg har så meget lim? :forvirret:

Jeg ligger inde med, superlim, universallim, trælim, limstift og kontaktlim
0
I'm not limited edition, I'm weird.