Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Garfield
Kort karma: 117
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1308

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Garfield » 17. okt 2015, 10:17

Pernille skrev:
Danseprinsesse skrev:
Pernille skrev:Hvorfor man hverken vil kaldes mormor, farmor eller evt. bedstemor, men blot "bedste" - og insisterer på, at sådan er det bare.

Hvad er der galt med "bedste"?

Ikke noget specifikt, men hvis et barn har 4 bedsteforældre synes jeg det er sært, at en af dem insisterer på at være bedste, i stedet for at de er farmor/farfar og mormor/morfar

Kan det være, at hun har nogle associationer til navnene, både gode og dårlige?

Min eks' far ville gerne kaldes "Bedstefar", fordi det kaldte han selv én af hans bedstefædre, som han elskede højt. Det måtte han så ikke hedde for min eks' eks-kone, der mente at deres datter ville blive forvirret (??), så han skulle kaldes "farfar". I påsken 2012, hvor barnebarnet var næsten 6 år, snakkede han stadig om den sorg det var for ham, at han ikke fik lov at hedde "Bedstefar". En måned senere døde han pludseligt og jeg ville ønske, at han bare havde fået lov at blive kaldt dét, han så gerne ville kaldes.
2
Garfield er en hankat, men jeg er altså en hunkat. Lev med det.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 723
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6870

Indlægaf Daine » 17. okt 2015, 12:00

Pernille skrev:
Danseprinsesse skrev:
Pernille skrev:Hvorfor man hverken vil kaldes mormor, farmor eller evt. bedstemor, men blot "bedste" - og insisterer på, at sådan er det bare.

Ikke noget specifikt, men hvis et barn har 4 bedsteforældre synes jeg det er sært, at en af dem insisterer på at være bedste, i stedet for at de er farmor/farfar og mormor/morfar

Det synes jeg nu ikke nødvendigvis er mærkeligt. Jeg har haft en farmor og en farfar - og en mormor og en bedstefar. Hvorfor min morfar kom til at hedde bedstefar er jeg faktisk ikke klar over, men det var nu heller ikke noget vi spekulerede over derhjemme. Det hed han bare (og han er min mors biologiske far, så ikke noget fikumdik der).

Det kan være, hun har nogle associationer til navnet bedste, der gør at hun foretrækker det?
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6818

Indlægaf Wizzze » 17. okt 2015, 12:08

0
Do as I say! :whip:
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 17. okt 2015, 12:11

Daine skrev:
Pernille skrev:
Danseprinsesse skrev:

Det synes jeg nu ikke nødvendigvis er mærkeligt. Jeg har haft en farmor og en farfar - og en mormor og en bedstefar. Hvorfor min morfar kom til at hedde bedstefar er jeg faktisk ikke klar over, men det var nu heller ikke noget vi spekulerede over derhjemme. Det hed han bare (og han er min mors biologiske far, så ikke noget fikumdik der).

Det kan være, hun har nogle associationer til navnet bedste, der gør at hun foretrækker det?

Det tænker jeg også. Vi har faktisk talt om det, fordi min kærestes far en dag nævnte, at han glædede sig til at blive kaldt farfar engang - og jeg fik uventet et lille angstanfald. Jeg havde et meget ubehageligt forhold til min farfar, der simpelthen valgte at cutte al kontakt til mig, da min far døde, og også nægtede mig at få billeder osv - fordi jeg arvede. Og jeg var altså 5 år gammel, og min far var på ingen måde velhavende. Det var peanuts, jeg arvede. Så for mig er en farfar sådan en rigtig møgidiot, der bare skrider. Der kan jeg da godt se, at jeg enten lige skal have bearbejdet det "traume" eller også skal min svigerfar kaldes noget andet. Så man kan jo godt have nedern associationer.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Fynbo
Kort karma: 17
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 154

Indlægaf Fynbo » 17. okt 2015, 12:25

Frkvira skrev:At Bilka's flaskeautomat stort set altid er i stykker når jeg er derovre.

Gad vide, om vi handler i samme Bilka? Det er fuldstændig det samme her, og hvis man ringer efter personalet, kommer de enten slet ikke og løser problemet (de fleste gange), eller også er de snegle langsomme til at komme og kigge på det.
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6818

Indlægaf Wizzze » 17. okt 2015, 12:41

Fynbo skrev:
Frkvira skrev:At Bilka's flaskeautomat stort set altid er i stykker når jeg er derovre.

Gad vide, om vi handler i samme Bilka? Det er fuldstændig det samme her, og hvis man ringer efter personalet, kommer de enten slet ikke og løser problemet (de fleste gange), eller også er de snegle langsomme til at komme og kigge på det.

Bare bed dem om at stoppe med at sælge flasker, når de ikke tager mod pant, så plejer det at gå hurtigt med at få ting til at køre igen. :-D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 105
Likede indlæg: 451

Indlægaf Avino » 17. okt 2015, 17:13

Nu har jeg læst videre i tråden, og hørt nogle argumenter, som jo er helt OK.

Jeg ville aldrig- nogen sinde- kaldes "bedste"

Er SÅ stolt over- at være FARMOR og kaldes farmor. Bedste er jo " en mange betegnelse". Det kan man altid blive/være. Det kan man ikke som mormor og farmor.
Min svigerdatters mor, ville helst kaldes bedste, fordi hendes eget forhold til sin mor- ikke var særligt godt.
Det blev nu hurtigt lavet om, da dattersønnen kom. ( Siden datterdatteren :) )
Vi er begge stolte af- at være mormor og farmor :)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Indlægaf Rapfisk » 17. okt 2015, 22:14

Om Purple Hazes nye signatur på den gamle debat er en reference til Nissebanden i Grønland. :genert:
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 17. okt 2015, 22:16

Hvor dagen blev af? :gruble:
2
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3885

Indlægaf Delfin » 17. okt 2015, 22:55

Hvad der sker, om der er flere, eller om det bare er en enkelt helikopter, der kredser rundt over Riget.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4214

Indlægaf Persnikedy » 17. okt 2015, 22:59

Hvordan kan en dokumentar om Bigfoot være så "spændende" at jeg gerne sidder oppe nu og ser den på youtube selvom jeg er død træt.

Damn you Bigfoot!!!

(Det er altså fjollet hvordan sådan noget kan fange mig :tie: )
1
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 576
Likede indlæg: 5107

Indlægaf ManicNinja » 17. okt 2015, 23:06

:wink3:
Delfin skrev:Hvad der sker, om der er flere, eller om det bare er en enkelt helikopter, der kredser rundt over Riget.

Har også undret mig. For jeg bor ikke inde i byen og har nu flere gange til aften kunnet høre helikoptere.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Vira » 18. okt 2015, 11:34

Hvad social rengøring er? :gruble:

Stod på en bil fra et rengørings firma, jeg gik forbi for lidt siden
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8429
Kontakt:

Indlægaf Ado » 18. okt 2015, 11:38

Michael Jackson. Det er ikke sundt for mig at se konspirationsteorier om hans død. Eller "død". Det er faktisk lidt ynkeligt så meget det optager mig. Teenagerne finder det hysterisk morsomt og kommer med stikpiller om, at de har set ham i Super Brugsen.

Men jeg undrer mig. Der er noget der ikke hænger sammen...
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 18. okt 2015, 12:01

Frkvira skrev:Hvad social rengøring er? :gruble:

Stod på en bil fra et rengørings firma, jeg gik forbi for lidt siden

http://kiltin.dk/desinficering-rydning/
2

Tilbage til "Generelt"