Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
KitKat
Kort karma: 125
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 486
Kontakt:

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf KitKat » 17. aug 2016, 08:23

Flora skrev:Jeg går jævnligt tur i et nærliggende naturområde og når jeg støder på andre mennesker der, så hilser måske 7 ud af 10 trods det typisk er både første og sidste gang man ser hinanden. Går jeg rundt inde i en by, så hilser 0 ud af 10 mennesker jeg går forbi. Jeg undrer mig over hvorfor folk sådan hilser på fremmede mennesker bare forbi de er ude i naturen, når nu ingen kan finde på det inde i byen :gruble:

Jeg undrer mig over hvorfor motorcyklister hilser på fremmede...

Jeg kører selv mc og hilser altid på alle andre motorcyklister, for "det skal man, ellers er man en hoven skiderik, nå!"

-men når jeg tager bilen hilser jeg sgu da ikke på alle andre der kører Kia, er jeg så en hoven billist-skiderik mon?
1
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 187
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4131

Indlægaf decibell » 17. aug 2016, 08:49

Flora skrev:Jeg går jævnligt tur i et nærliggende naturområde og når jeg støder på andre mennesker der, så hilser måske 7 ud af 10 trods det typisk er både første og sidste gang man ser hinanden. Går jeg rundt inde i en by, så hilser 0 ud af 10 mennesker jeg går forbi. Jeg undrer mig over hvorfor folk sådan hilser på fremmede mennesker bare forbi de er ude i naturen, når nu ingen kan finde på det inde i byen :gruble:

Mine bud:

1. Antallet af mennesker (hvis der kom lige så mange i naturen som i byen hver dag, ville man vel også holde op med at hilse på folk i naturen til sidst.
2. Det virker mere tilforladeligt og mest høfligt at hilse på en, man møder et mere øde sted, mens det virker fjollet at hilse på alle i byen.
3. Aktiviteten i sig selv (at færdes i naturen) indbyder til mere venlighed og åbenhed. Måske endda det 'bonder' folk, fordi man er ude på en fælles aktivitet, lidt lige som det sker for fx hundeluftere, der møder hinanden. Straks er der noget at være fælles om, og det åbner for kontakt.
4. Folk i naturen kan oftest være fra lokalområdet, og man hilser bare generelt mere på hinanden i lokalområder, end man gør i større byområder, har jeg lagt mærke til. Måske netop fordi sandsynligheden for, at det er en man kender eller som det mindste har set før, er større. Og så nikker/hilser man for en sikkerheds skyld. Inde i byen er det omvendt mere sandsynligt, at det er en, man ikke kender.

Og så kan jeg ikke finde på mere. :P
8
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7793

Indlægaf ShuruQ » 17. aug 2016, 09:11

Hvorfor der partout skal stoppes svikeprotein i en kalveroulade eller svinespæk i en kalveleverpostej osv osv?
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3391

Indlægaf dgd2007 » 17. aug 2016, 11:46

KitKat skrev:Jeg undrer mig over hvorfor motorcyklister hilser på fremmede...

Jeg kører selv mc og hilser altid på alle andre motorcyklister, for "det skal man, ellers er man en hoven skiderik, nå!"

-men når jeg tager bilen hilser jeg sgu da ikke på alle andre der kører Kia, er jeg så en hoven billist-skiderik mon?

Det er nok, fordi det er lidt mere "sjældent". Andre biler møder man jo hele tiden.
Men faktisk, hvis man kører i en sjælden (evt. lidt kult-agtig) bil, så er det heller ikke utænkeligt, at man hilser på en anden af samme slags :)
2
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 287
Likede indlæg: 4427

Indlægaf Rosa Espinosa » 17. aug 2016, 20:07

Når der bliver snakket om mærker i ansigtet efter sex, hvordan foregår det så? Altså hvilke handlinger fører til de mærker? Spørger jeg meget uvidende og meget nysgerrig :genert:
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2351

Indlægaf Juki » 17. aug 2016, 20:26

Rosa Espinosa skrev:Når der bliver snakket om mærker i ansigtet efter sex, hvordan foregår det så? Altså hvilke handlinger fører til de mærker? Spørger jeg meget uvidende og meget nysgerrig :genert:

Lussinger, kvælertag, sugemærker?
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 17. aug 2016, 20:28

Juki skrev:
Rosa Espinosa skrev:Når der bliver snakket om mærker i ansigtet efter sex, hvordan foregår det så? Altså hvilke handlinger fører til de mærker? Spørger jeg meget uvidende og meget nysgerrig :genert:

Kvælertag, altså hånd over mund og næse?
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 17. aug 2016, 20:32

Rosa Espinosa skrev:
Juki skrev:

Nej, det er nok mest på halsen, sorry :D

Men altså slag og sugemærker må være mit bedste bud. Det kan selvfølgelig også være efter klemmer m.m. måske?
0
Billede
Brugeravatar
Rosa Espinosa

Indlægaf Rosa Espinosa » 17. aug 2016, 20:34

Juki skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Juki skrev:

Men altså slag og sugemærker må være mit bedste bud. Det kan selvfølgelig også være efter klemmer m.m. måske?

Godt så. Er ikke længere uvidende, eller mere nysgerrig for den sags skyld :lol:
3
Brugeravatar
Juki

Indlægaf Juki » 17. aug 2016, 20:36

Rosa Espinosa skrev:
Juki skrev:
Rosa Espinosa skrev:
Juki skrev:

Godt så. Er ikke længere uvidende, eller mere nysgerrig for den sags skyld :lol:

Det var så lidt :slem: :D
0
Billede
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 17. aug 2016, 21:07

At nogle mennesker tænder på at blive kvalt. Jeg går lidt i panik, når lægen bare hurtigt skal mærke mine mandler. Intet må røre min hals :panik:
7
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 17. aug 2016, 21:54

Hvorfor somaliere råber, når de snakker.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5028

Indlægaf ManicNinja » 17. aug 2016, 22:09

No1 skrev:Hvorfor somaliere råber, når de snakker.

Det oplever jeg, at rigtigt mange forskellige nationaliteter gør - bl.a. mange sydeuropæere. Fx i offentlig transport er jeg jævnligt ved at blive sindssyg og har lyst at råbe (!) til dem, om de for fanden ikke kan holde kæft.

I virkeligheden tror jeg nu, det handler om, at vi danskere tit er så skidehæmmede og bange for at "stikke ud", at vi i offentligt rum render rundt og hvisker (undtagen når vi er fulde). Derfor bliver vi frygteligt fortørnede, når andre helt uden at skamme sig tør være sig selv.

Hvad bilder de sig ind?
2
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3391

Indlægaf dgd2007 » 17. aug 2016, 22:17

^^ Nogle folkeslag er jo også vant til at være klumpet mange flere sammen ... og sikkert med en masse larm, som skal overdøves.
0
No1
Kort karma: 55
Likede indlæg: 460

Indlægaf No1 » 17. aug 2016, 22:27

Altså, ude i offentligheden - fair nok. Men klokken er nu 00.30, og overboen snakker (råber) på livet løs. Har aldrig klaget over en nabo før, men overvejer det kraftigt ..
0

Tilbage til "Generelt"