Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8452

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 20. aug 2016, 17:46

Jeg undrer mig over at jeg her på det sidste relativt ofte har haft ondt i øjnene. Også hvor det ikke har haft relation til migræne. Måske jeg skulle få bestilt en tid til en synstest hos optikeren og få tjekket om linserne og brillerne passer i styrken :gruble:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9652

Indlægaf kidkomb » 20. aug 2016, 17:50

Hvorfor jeg græder HVER gang jeg ser et billede af ham drengen fra bombeangrebet på Aleppo.
Hver gang. Han ligner lidt min yngste nevø og hans bevægelser og reaktion er så hjerteskærende.. Ej, men altså :whine:
Jeg kan slet ikke have det. Så megen ondskab og dumhed og intet af det er hans skyld.
Lille pus. Og nu græder jeg igen. Og jeg er ikke engang præmenstruel.
Det begynder at blive et problem, at det dukker op i mit newsfeed hele tiden.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Lykke
Kort karma: 45
Likede indlæg: 719

Indlægaf Lykke » 20. aug 2016, 19:30

Den buschauffør som skældte os ud fordi vores baby sagde en høj lyd.

Altså What?
Hvornår blev det forbudt at fragte sine børn i bus, hvis ikke man er sikker på at de kan tie stille hele vejen? Altså her er der så tale om en baby, som jo ikke ikke selv kan styre sådan noget.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 388
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3844

Indlægaf Delfin » 20. aug 2016, 20:00

ManicNinja skrev:At man laver et tv-program med det her koncept:
http://ekstrabladet.dk/tv/tidligere-doe ... et/6249358

Jeg kan ikke rigtigt forklare det. For det er vel fint at producere dokumentarer, så vi alle kan blive klogere. Det lugter bare lidt vel meget af underholdning, og det giver mig en dårlig smag i munden ...

Samme tanke har jeg haft, og helt ærligt mener jeg ikke, det fortjener at blive regnet for dokumentar. Måske burde jeg lige se det, før jeg brokker mig, men jeg har ikke den store fidus til Qvordrop
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 570
Likede indlæg: 5084

Indlægaf ManicNinja » 20. aug 2016, 20:39

Delfin skrev:
ManicNinja skrev:At man laver et tv-program med det her koncept:
http://ekstrabladet.dk/tv/tidligere-doe ... et/6249358

Jeg kan ikke rigtigt forklare det. For det er vel fint at producere dokumentarer, så vi alle kan blive klogere. Det lugter bare lidt vel meget af underholdning, og det giver mig en dårlig smag i munden ...

Samme tanke har jeg haft, og helt ærligt mener jeg ikke, det fortjener at blive regnet for dokumentar. Måske burde jeg lige se det, før jeg brokker mig, men jeg har ikke den store fidus til Qvordrop

Jeg har ellers ret megen fidus til ham og synes faktisk ofte, at han på en ordentlig måde får sagt det, som (resten af) medieparnasset ikke tør sige. Når dét er sagt, kunne jeg virkelig godt frygte, at du har ret i det her tilfælde. Nå, men vi må jo se og (be)dømme, Delfin ...
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 21. aug 2016, 08:06

Hvorfor den type mennesker der har behov for at skrive den her slags til fremmede og helt uden forhistorie altid har profiler der virker nye :gruble:.

k.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10260

Indlægaf icelady » 21. aug 2016, 08:53

Hvordan man kan blive sur/forarget/forundret (jeg aner ikke hvad hun er) over, at kommentatorer skriger deres glæde ud? :gruble:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/mediekommentar/ol-i-hysteri-og-foelelse
6
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 38
Likede indlæg: 979

Indlægaf Anne Droid » 21. aug 2016, 09:53

At finalen i herrehåndbold vises på både tv2 og dr. Det burde da være rigeligt med den ene kanal.
7
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 112
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 754

Indlægaf HappyQ » 21. aug 2016, 10:14

kidkomb skrev:Hvorfor jeg græder HVER gang jeg ser et billede af ham drengen fra bombeangrebet på Aleppo.
Hver gang. Han ligner lidt min yngste nevø og hans bevægelser og reaktion er så hjerteskærende.. Ej, men altså :whine:
Jeg kan slet ikke have det. Så megen ondskab og dumhed og intet af det er hans skyld.
Lille pus. Og nu græder jeg igen. Og jeg er ikke engang præmenstruel.
Det begynder at blive et problem, at det dukker op i mit newsfeed hele tiden.

Jeg har det på samme måde :trist:
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3407

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2016, 11:23

icelady skrev:Hvordan man kan blive sur/forarget/forundret (jeg aner ikke hvad hun er) over, at kommentatorer skriger deres glæde ud? :gruble:

Ah, jeg synes nu også, det har taget lidt overhånd. Hvis muligt ser jeg sport fra tysk TV, hvor de er meget mere afslappede og saglige.

Jeg synes for øvrigt også, det har taget overhånd med, at selv store stærke mænd skal smide sig ned og tude, når de har vundet :genert: Så'rn var det kke i gamle dage!
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5702

Indlægaf Animi » 21. aug 2016, 11:36

dgd2007 skrev:
icelady skrev:Hvordan man kan blive sur/forarget/forundret (jeg aner ikke hvad hun er) over, at kommentatorer skriger deres glæde ud? :gruble:

Ah, jeg synes nu også, det har taget lidt overhånd. Hvis muligt ser jeg sport fra tysk TV, hvor de er meget mere afslappede og saglige.

Jeg synes for øvrigt også, det har taget overhånd med, at selv store stærke mænd skal smide sig ned og tude, når de har vundet :genert: Så'rn var det kke i gamle dage!

Fordi følelser er kun noget man må vise hvis man er en lille svag mand?
5
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2016, 11:51

Animi skrev:Fordi følelser er kun noget man må vise hvis man er en lille svag mand?

Mener du, at det er noget, feministerne (hvem de så er) har forlangt, at man skal skabe sig sådan? :gruble:

Man kan da godt have lidt værdighed - frem for demonstrative "følelsesudbrud" til offentlig skue. Plus i hvert fald sige tak for kampen til modstanderen, der ellers skal stå og vente slukøret, mens vinderen opfører sin scene! :naughty:
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 307
Likede indlæg: 5702

Indlægaf Animi » 21. aug 2016, 11:55

dgd2007 skrev:
Animi skrev:Fordi følelser er kun noget man må vise hvis man er en lille svag mand?

Mener du, at det er noget, feministerne har forlangt, at de skal skabe sig sådan? :gruble:

Man kan da godt have lidt værdighed - frem for demonstrative "følelsesudbrud" til offentlig skue. Plus i hvert fald sige tak for kampen til modstanderen, der ellers skal stå og vente slukøret, mens vinderen opfører sin scene! :naughty:

Næh, det mener jeg ikke. Jeg synes bare det er mærkeligt at du synes det tager overhånd fordi det er store, stærke mænd, der viser deres følelser. Fair nok hvis du synes det har taget overhånd generelt, hvis alle skaber sig. For det sidste du skriver, gælder vel ikke kun mænd men alle deltagere?
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10260

Indlægaf icelady » 21. aug 2016, 11:57

dgd2007 skrev:Ah, jeg synes nu også, det har taget lidt overhånd. Hvis muligt ser jeg sport fra tysk TV, hvor de er meget mere afslappede og saglige.

Nu har jeg set rimelig meget OL og bla svømmeren, som hun henviser til, er det jo kun under selve løbet og lige bagefter de kører på den høje klinge.

Og jeg forstår dem; det er en dansker, det er OL.

Jeg synes måske bare der burde være plads til at kommentatorer også kan vise deres følelser; det gør man jo nu til dags, frem for "hut li hut" for 25 år siden.
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
dgd2007

Indlægaf dgd2007 » 21. aug 2016, 12:01

Animi skrev:Næh, det mener jeg ikke. Jeg synes bare det er mærkeligt at du synes det tager overhånd fordi det er store, stærke mænd, der viser deres følelser. Fair nok hvis du synes det har taget overhånd generelt, hvis alle skaber sig. For det sidste du skriver, gælder vel ikke kun mænd men alle deltagere?

Ja, jeg skrev jo "selv" store, stærke mænd. Det betyder jo netop "alle - inklusive dem".
Men altså jo, de var da de sidste, man traditionelt ville forvente den opførsel fra.
Måske var det Andy Murray, der startede moden ved at stå og vræle til Wimbledon for nogle år siden ;)
0

Tilbage til "Generelt"