Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Glimmer
Kort karma: 8
Likede indlæg: 43

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Glimmer » 22. okt 2016, 21:42

LadyFox skrev:
Glimmer skrev:Jeg læser mange krimier og det har fået mig til at tænke. Er det bedst at slå en ihjel man kender eller en tilfældig på gaden

En tilfældig på gaden - et sted hvor man ikke selv bor.. Selvfølgelig. Hvordan skulle det andet være en fordel? :gruble:

Det er også det jeg hælder mest til. Min tanke går også på, kan man overhovedet slippe afsted med det. Der er efterhånden overvågning over alt, så mon ikke altid man ender med at blive fanget
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 757
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 11210

Indlægaf LadyFox » 22. okt 2016, 22:33

Glimmer skrev:
LadyFox skrev:
Glimmer skrev:Jeg læser mange krimier og det har fået mig til at tænke. Er det bedst at slå en ihjel man kender eller en tilfældig på gaden

En tilfældig på gaden - et sted hvor man ikke selv bor.. Selvfølgelig. Hvordan skulle det andet være en fordel? :gruble:

Det er også det jeg hælder mest til. Min tanke går også på, kan man overhovedet slippe afsted med det. Der er efterhånden overvågning over alt, så mon ikke altid man ender med at blive fanget

Jeg tænker de fleste mord sker blandt folk der kender hinanden - alene det gør det bedre at gå efter en fremmed.

Og så fravælge byområder som gerningsted. Netop pga. Risiko for overvågning og vidner. Og også undgå sin egen by - hvis man er uheldig og det alligevel er vidner er det træls hvis de kan genkende en.
0
We used to play pretend, give each other different names
We would build a rocket ship and then we'd fly it far away
Used to dream of outer space but now they're laughing at our face
Saying, "Wake up, you need to make money."
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1247
Likede indlæg: 18918

Indlægaf Dirtylittledevil » 22. okt 2016, 23:00

Hvorfor nogen mener at udråbstegn skal flyttes længere og længere væk fra de ord man gerne vil understrege.
Nu er det ikke altid nok med det (trælse) ene mellemrum.

prik.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
4
I'm a social vegan. I avoid meet.
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1682

Indlægaf Skorstenen » 23. okt 2016, 05:42

Daine skrev:
Skorstenen skrev:
icelady skrev:
Skorstenen skrev:
Aspargsen skrev:
Skorstenen skrev:Man kan åbenbart ikke rigtigt finde lydbøger på cd mere :( Og jeg aner ikke om vores bil kan afspille mp3.

Jeg mindes da af bibliotekerne plejer af have en større samling
Og af diverse brænder programmer kunne lave musik cd'er

Jeg bor rigtigt langt væk fra et bibliotek desværre.

Kunne ereolen være en mulighed for dig?

https://ereolen.dk/

Jeg bruger det ikke selv, men har hørt flere der er rigtig glade for det.

Tak for forsøget, men det ser ud til, at det udelukkende er E-bøger de sælger. Jeg skal bruge bøger på cd, til at tage med i bilen på lange ture :)

Ereolen sælger ikke noget, det er bibliotekernes online udlån af e-bøger og lydbøger. Det er gratis, men udvalget af nye bøger er ikke vildt god, en del af de store forlag er ikke med. Men jeg brugte det selv en del og var fint tilfreds :)
Ellers er der jo også Mofibo og Storytel. Pt bruger jeg Mofibo og de har et rigtig godt udvalg af nye bøger på lyd - du kan afspille fra smartphone eller tablet, så det kan fint bruges i bilen. Der er også mulighed for at hente ned til offline brug :)

Tror bare ikke vi kan være 4 der kan høre det fra min iphone :gruble:

Tak for jeres hjælp. I er søde :dåne: Jeg fandt 9 stk på guloggratis for 150 kr. :klap:
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1141
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 11342

Indlægaf Daine » 23. okt 2016, 07:15

Skorstenen skrev:
Daine skrev:
Skorstenen skrev:
icelady skrev:
Skorstenen skrev:
Aspargsen skrev:
Skorstenen skrev:Man kan åbenbart ikke rigtigt finde lydbøger på cd mere :( Og jeg aner ikke om vores bil kan afspille mp3.

Jeg mindes da af bibliotekerne plejer af have en større samling
Og af diverse brænder programmer kunne lave musik cd'er

Jeg bor rigtigt langt væk fra et bibliotek desværre.

Kunne ereolen være en mulighed for dig?

https://ereolen.dk/

Jeg bruger det ikke selv, men har hørt flere der er rigtig glade for det.

Tak for forsøget, men det ser ud til, at det udelukkende er E-bøger de sælger. Jeg skal bruge bøger på cd, til at tage med i bilen på lange ture :)

Ereolen sælger ikke noget, det er bibliotekernes online udlån af e-bøger og lydbøger. Det er gratis, men udvalget af nye bøger er ikke vildt god, en del af de store forlag er ikke med. Men jeg brugte det selv en del og var fint tilfreds :)
Ellers er der jo også Mofibo og Storytel. Pt bruger jeg Mofibo og de har et rigtig godt udvalg af nye bøger på lyd - du kan afspille fra smartphone eller tablet, så det kan fint bruges i bilen. Der er også mulighed for at hente ned til offline brug :)

Tror bare ikke vi kan være 4 der kan høre det fra min iphone :gruble:

Tak for jeres hjælp. I er søde :dåne: Jeg fandt 9 stk på guloggratis for 150 kr. :klap:

Højtaler? Det behøver ikke være så kompliceret :)

Men fedt at du fandt en stak til billige penge, med 9 stk har du da til et stykke tid :D Ellers er muligheden vel også at få/ønske dig en afspiller til bilen der kan afspille mp3. Jeg har ikke forstand på biltilbehør, men jeg går ud fra man kan skifte det ud. Hvis du gerne vil høre nye(ere) bøger på et tidspunkt, er det en af de veje du skal gå for forlagene udgiver ikke på cd mere, det er alt for dyrt (8-15 cd'er vs 1 mp3 cd). Men altså, du har da heldigvis tid nok til at finde ud af det :D
0
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1080
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 12183
Kontakt:

Indlægaf Ado » 23. okt 2016, 07:46

Hvor store mængder snot min krop kan blive ved med at producere.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 267
Likede indlæg: 2293

Indlægaf Pityt » 23. okt 2016, 08:31

Ado skrev:Hvor store mængder snot min krop kan blive ved med at producere.

Jeg sidder med samme undren :gruble: (Altså...i forhold til MIN krop...ikke din :lol: )
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1080
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 12183
Kontakt:

Indlægaf Ado » 23. okt 2016, 08:37

Pityt skrev:

Jeg sidder med samme undren :gruble: (Altså...i forhold til MIN krop...ikke din :lol: )

Det er jo fuldkommen sindssygt. :wacko: I går kom der så meget ud af mit ene næsebor, at ja...jamen, jeg har aldrig set noget lignende.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1662

Indlægaf Anne Droid » 23. okt 2016, 08:52

Hvordan jeg i alverden er endt op med en trommeslager med to mindre børn? Jeg er så glad for fred og ro, men det er der ikke rigtigt når der stemmes trommer og der er legende børn.
2
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 267
Likede indlæg: 2293

Indlægaf Pityt » 23. okt 2016, 08:59

Ado skrev:
Pityt skrev:

Det er jo fuldkommen sindssygt. :wacko: I går kom der så meget ud af mit ene næsebor, at ja...jamen, jeg har aldrig set noget lignende.

Jeg er på 8. dag med snot nu. Jeg tror, at noget af min hjerne er kommet med ud,- det er den eneste logiske forklaring (og ville også forklare diverse dårlige beslutninger i ugens løb :fløjt: )
God bedring til dig :blomst:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 725
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14629

Indlægaf icelady » 23. okt 2016, 09:10

Hvad fanden det her kvarter ikke har udviklet sig til?

Fredag aften havde vi brand...og fredag morgen har der været knivstikkeri, som er totalt mørkelagt af politiet. :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 105
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 790

Indlægaf malou_43 » 23. okt 2016, 09:45

Ser P3 guld og undrer mig over at Gulddreng aka Malte Fynboe Manniche Ebert har accent som en indvandrer - er han ikke fuldblodsdansker? :genert:
0
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 38
Likede indlæg: 1056

Indlægaf Nicolait » 23. okt 2016, 10:17

Hvorfor jeg får bannerreklamer om bortskaffelse af forurenet jord.
Jeg har ingen ide om, hvad jeg skulle have set eller søgt på, der indikerer at det har nogen interesse for mig.
Derudover bor jeg i lejlighed.
1
"If you immediatley know the candle light is fire then the meal was cooked along time ago"
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 575
Likede indlæg: 7275

Indlægaf dgd2007 » 23. okt 2016, 10:33

Nicolait skrev:Hvorfor jeg får bannerreklamer om bortskaffelse af forurenet jord.
Jeg har ingen ide om, hvad jeg skulle have set eller søgt på, der indikerer at det har nogen interesse for mig.
Derudover bor jeg i lejlighed.

Så er det da også ekstra vigtigt, at forurenet jord uopholdeligt bortskaffes ;)
0
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 757
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 11210

Indlægaf LadyFox » 23. okt 2016, 11:42

malou_43 skrev:Ser P3 guld og undrer mig over at Gulddreng aka Malte Fynboe Manniche Ebert har accent som en indvandrer - er han ikke fuldblodsdansker? :genert:

Det har min fætter også. Han færdes så også i et indvandre miljø - han snakker langt mere med folk med indvandrer-accent end folk ude - og så tænker jeg at det egentlig er meget normalt. Mit sprog er også meget farvet af hvem jeg snakker med i hvilke perioder.
0
We used to play pretend, give each other different names
We would build a rocket ship and then we'd fly it far away
Used to dream of outer space but now they're laughing at our face
Saying, "Wake up, you need to make money."

Tilbage til "Generelt"