Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 333
Likede indlæg: 5601

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Juki » 23. okt 2016, 18:57

Bøtte skrev:
dgd2007 skrev:
Bøtte skrev:Men hvordan ser en Vigga ud?
[...]

Billede

Sådan ser de færreste babyer heldigvis ud ;)

:lol: :lol: :lol:
0
Forarget kan man altid blive

I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1701
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 15602

Indlægaf kidkomb » 23. okt 2016, 18:58

Bøtte skrev:
kidkomb skrev:
HappyPaww skrev:
kidkomb skrev:
Bøtte skrev:At nogle betragter det som et carte blanche til at kritisere ens navnevalg, når man adspurgt fortæller, hvad ens kommende barn skal hedde.

Ja, vores barn 'skal seriøst hedde sådan' også selv om 'ungen kommer ud og overhovedet ikke ligner en Vigga'.

Jeg kunne have spurgt om "Hvad så hvis hun kommer ud og ikke ligner en Vigga?"
-det ville aldrig være for at vende øjne af navnet eller indikere at jeg synes at det er et dårligt navn, men fordi jeg kunne forestille mig at situationen nemt kunne opstå når hun kom ud, at hun så alligevel lignede en... Nora... eller en Kajsa... eller... du ved?

Jeg ville ALDRIG sige "Seriøst?"

Men det er altså et upassende spørgsmål! Forældrene har jo valgt at lægge sig fast på et navn af en grund (vi gjorde det også) - og jeg kan fx ikke se at en nyfødt "ligner" det ene navn mere end det andet. Hvis det skulle være for det, skulle man først fastslå navnet efter flere måneder da de der babyer kan tage sig ret anderledes ud bare efter et par uger.

Og skulle det ske at man skifter mening, ja så har man jo heldigvis al ret som forældre til at vælge om. Men lad dog folk beslutte et navn, hvis de ønsker det. For os var det fx fordi det gjorde det hele meget meee virkeligt, og at vi bedre kunne forholde os til en lille Anton i maven og ikke en blyb, blop eller bebs.

Jamen, så er det vel bare at svare at du ikke synes at nyfødte ligner noget specielt navn, så det sker nok ikke. Og så et smil.
Fordi, nå, ja, det ER altså et harmløst spørgsmål?

Hvis det stilles ordentligt, ja.

Men det spørgsmål kan virkelig stilles på en nedladende måde, men det fremgik selvfølglig ikke ordentligt af mit indlæg.

Jo, jo, bestemt. Men altså, hvis man stiller det på en nedladende måde (der må jeg lige indskyde at man i nogle tilfælde bør være ekstremt opmærksom på at man netop ikke virker nedladende :lol:) så er man jo bare en idiot uanset. Og det er lige meget om det er en gravid eller ikke gravid man snakker med.
Man skal bare holde kæft med sin galde, hvis det andre fortæller er noget som gør dem glade og det i øvrigt ikke skader nogen. Så må man tænke sit i stedet.
1
Walk tall and cry with dignity.
Lord Bendtner og Kong Christian :sol:
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 23. okt 2016, 18:59

Medmindre det er på internettet forståes.
Der giver vi den bare gas!
1
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 580
Geografisk sted: Slagelse
Likede indlæg: 2951
Kontakt:

Indlægaf Vira » 23. okt 2016, 19:01

FruDulle skrev:Den kvindelige plastikkirurg i "mit plastik mareridt". Synes ikke at hun er verdens bedste repræsentant for plastikkirurgi. Tilgengæld er hun meget glad for blå økenskygge

Hun er så skrækkelig at se på :shock:
1
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 716
Likede indlæg: 4304

Indlægaf Bøtte » 23. okt 2016, 19:02

kidkomb skrev:
Bøtte skrev:
kidkomb skrev:
HappyPaww skrev:
kidkomb skrev:
Bøtte skrev:At nogle betragter det som et carte blanche til at kritisere ens navnevalg, når man adspurgt fortæller, hvad ens kommende barn skal hedde.

Ja, vores barn 'skal seriøst hedde sådan' også selv om 'ungen kommer ud og overhovedet ikke ligner en Vigga'.

Jeg kunne have spurgt om "Hvad så hvis hun kommer ud og ikke ligner en Vigga?"
-det ville aldrig være for at vende øjne af navnet eller indikere at jeg synes at det er et dårligt navn, men fordi jeg kunne forestille mig at situationen nemt kunne opstå når hun kom ud, at hun så alligevel lignede en... Nora... eller en Kajsa... eller... du ved?

Jeg ville ALDRIG sige "Seriøst?"

Men det er altså et upassende spørgsmål! Forældrene har jo valgt at lægge sig fast på et navn af en grund (vi gjorde det også) - og jeg kan fx ikke se at en nyfødt "ligner" det ene navn mere end det andet. Hvis det skulle være for det, skulle man først fastslå navnet efter flere måneder da de der babyer kan tage sig ret anderledes ud bare efter et par uger.

Og skulle det ske at man skifter mening, ja så har man jo heldigvis al ret som forældre til at vælge om. Men lad dog folk beslutte et navn, hvis de ønsker det. For os var det fx fordi det gjorde det hele meget meee virkeligt, og at vi bedre kunne forholde os til en lille Anton i maven og ikke en blyb, blop eller bebs.

Jamen, så er det vel bare at svare at du ikke synes at nyfødte ligner noget specielt navn, så det sker nok ikke. Og så et smil.
Fordi, nå, ja, det ER altså et harmløst spørgsmål?

Hvis det stilles ordentligt, ja.

Men det spørgsmål kan virkelig stilles på en nedladende måde, men det fremgik selvfølglig ikke ordentligt af mit indlæg.

Jo, jo, bestemt. Men altså, hvis man stiller det på en nedladende måde (der må jeg lige indskyde at man i nogle tilfælde bør være ekstremt opmærksom på at man netop ikke virker nedladende :lol:) så er man jo bare en idiot uanset. Og det er lige meget om det er en gravid eller ikke gravid man snakker med.
Man skal bare holde kæft med sin galde, hvis det andre fortæller er noget som gør dem glade og det i øvrigt ikke skader nogen. Så må man tænke sit i stedet.

Præcis. Nu havde hun også lige fået kritiseret min indretning kort tid inden - og hun har en gang tidligere udtalt sig negativt om navnet, så jeg kendte jo udemærket hendes holdning.

Men hun er af den type, der har det bedst med at fortælle mig, hvad hun mener om de ting, jeg gør. Sådan cirka hver gang vi ses.
0
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 23. okt 2016, 19:04

Bøtte skrev:
Præcis. Nu havde hun også lige fået kritiseret min indretning kort tid inden - og hun har en gang tidligere udtalt sig negativt om navnet, så jeg kendte jo udemærket hendes holdning.

Men hun er af den type, der har det bedst med at fortælle mig, hvad hun mener om de ting, jeg gør. Sådan cirka hver gang vi ses.

Den sådan lidt kradse fortale for ytringsfrihed, no?
1
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 23. okt 2016, 19:06

I øvrigt så synes jeg det er et super sødt navn :love:

Og det siger jeg fordi jeg synes det. Ellers havde jeg holdt min kæft.
3
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 23. okt 2016, 19:08

kidkomb skrev:
Bøtte skrev:

Den sådan lidt kradse fortale for ytringsfrihed, no?

Jeg ved sgu ikke hvad hun har gang i. Min mand (som er hendes bror), som jo gør de præcist samme ting, får slet ikke samme tur som mig - tværtimod fremgår det tydeligt at de ting vi gør, som hun ikke er vild med, er noget jeg gennemtrumfer på hans bekostning :rulle:

Hun er tydeligvis ikke min største fan.
1
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 814
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 12229

Indlægaf LadyFox » 23. okt 2016, 19:10

Folk på steroider. De påstår altid det kræver præcis lige så meget at blive stor på steroider, som hvis man ikke tager dem, men helt ærligt, hvem prøver de at narre? Der er sgu da ingen der gider stikke i sig selv frivilligt, hvis det ikke gør godt for et eller andet.
0
"It was the beginning of the greatest Christmas ever. Little food. No presents. But there was a snowman in their basement."
Brugeravatar
Aspargsen
Bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1382

Indlægaf Aspargsen » 23. okt 2016, 19:57

Juki skrev:
Bøtte skrev:
dgd2007 skrev:
[...]

Billede

Det er derfor de færreste babyer kommer til af hedde Vigga
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Bøtte

Indlægaf Bøtte » 23. okt 2016, 20:34

Aspargsen skrev:
Juki skrev:
Bøtte skrev:
dgd2007 skrev:
[...]

Billede

Det er derfor de færreste babyer kommer til af hedde Vigga

Helt afskrækkende kan hun næppe være, eftersom Vigga har plads på top 50 over mest brugte navne sidste år.

Medmindre kendte mennesker faktisk slet ikke spiller ind på ens valg af navn ;)
0
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 107
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 806

Indlægaf malou_43 » 23. okt 2016, 20:44

LadyFox skrev:
malou_43 skrev:Ser P3 guld og undrer mig over at Gulddreng aka Malte Fynboe Manniche Ebert har accent som en indvandrer - er han ikke fuldblodsdansker? :genert:

Det har min fætter også. Han færdes så også i et indvandre miljø - han snakker langt mere med folk med indvandrer-accent end folk ude - og så tænker jeg at det egentlig er meget normalt. Mit sprog er også meget farvet af hvem jeg snakker med i hvilke perioder.

Det må han gøre så. Ved han kommer fra Vejle, og sporer ikke meget jysk :)
Synes han har en skod dialekt og det virker bare påtaget :)
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 23. okt 2016, 21:02

Samano skrev:Jeg forstår ikke helt det der med at ligne et navn som baby?
Altså babyer kan jo nå ændre sig hundred gange.
Jeg har da hørt om babyer, der både ændret hår- og øjnefarve samtidig med deres ansigtform også ændre sig en hel del.

Så jeg gider ikke vente 1 år før mit barn kan få et navn :lol:

Det er en følelse tror jeg. Det har nok ikke så meget med udseendet som sådan at gøre.
Når man møder sådan et lille nyt menneske første gang, så er der så mange indtryk, både synsmæssigt, lugte, lyde.
Det tilsammen ville give mig en følelse af om navnet var rigtigt. Måske. Man ved det jo ikke.
Jeg er bare typen, der har de følelser.
Det er jo hverken rigtigt eller forkert at have det sådan.

Jeg er ret sikker på at føler man sådan, så er det med det samme. Første møde.
4
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 463
Likede indlæg: 3302

Indlægaf achillaxedprune » 23. okt 2016, 21:13

Dirtylittledevil skrev:
HappyPaww skrev:
FruDulle skrev:Den kvindelige plastikkirurg i "mit plastik mareridt". Synes ikke at hun er verdens bedste repræsentant for plastikkirurgi. Tilgengæld er hun meget glad for blå økenskygge

Ja hun ligner altså lidt et trafikuheld :blush:

Jamen hvad ER det da med hende :forvirret2: hun er ikke køn, men oveni dét så ser hun simpelthen så mopset ud. Og mandekirurgen har da en ret uheldig vane hvor han ligesom kniber øjnene alt for hårdt sammen. Enten det, eller bare en sær ansigtsmimik.

Jeg tror, at manden er stammer. Der er flere ting ved ham, bl.a. det med øjnene, som for mig tyder på han undertrykker sit stammeri. :)
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1274
Likede indlæg: 19682

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. okt 2016, 21:19

achillaxedprune skrev:
Jeg tror, at manden er stammer. Der er flere ting ved ham, bl.a. det med øjnene, som for mig tyder på han undertrykker sit stammeri. :)

Åh ja, dét kan være!
0
I'm a social vegan. I avoid meet.

Tilbage til "Generelt"