Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 664
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 9570

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf LadyFox » 21. okt 2016, 10:33

Samano skrev:
LadyFox skrev:
Samano skrev:
LadyFox skrev:
Samano skrev:
Daine skrev:
Samano skrev:Brugen af udtrykket Udkantsdanmark.
Nu er alle de kommuner der flyttes statslige arbejdspladser til åbenbart Udkantsdanmark på trods af at ret mange bliver flyttet til Århus, Odense og Aalborg Danmarks største provinsbyer. Jeg tror måske bare det blevet synonym for provinsby

Udkantsdanmark er alt udenfor København. Skal man 'længere ud' hedder det nu vandkantsdanmark. Det er faktisk lidt underholdende, set i lyset af hvor lille Danmark er :D

Men jeg synes bare det sjovt at selv folk udenfor Kbh kalder det Udkantsdanmark. Jeg kommer aldrig til at kalde Århus eller Aalborg udkant. Fair nok københavnerne gør det men vi andre burde være klogere :lol:

Men gør Københavnerene da det? Jeg gør ikke, langt de fleste jeg kender er fra København, og de gør heller ikke. Og jeg kender alligevel en del.
Måske er der nogle der gør, men det er langt fra mit indtryk at det er normen her i byen.

Det kan godt være københavnerne ikke gør det, men det Københavnsk medier gør i hvert fald :lol:
Og også eksperterne fra Kbh.

Det har jeg ikke hørt, men det kan da godt være at de gør det.
Jeg har nu stadig til gode at hører en Københavner (eller andre for den skyld) kalde Århus for Udkantsdanmark.

Man behøver jo faktisk ikke at have hovedet helt oppe i sin egen røv for at bo i Købehavn, det er bestemt ikke et adgangskrav - og de fleste af os er faktisk ret flinke og rimelig anstændige mennesker.

Et nemt eksempel er debatten herinde om udflytningen, der er flere som bare kalder de steder udflytningen sker til Udkantsdanmark og det indbefatter altså også Århus.

:Lol: det ved jeg da udmærket godt. Jeg har skam mange venner i Kbh. Men det ændre ikke på at mange af dem omtaler resten af Danmark lidt nedladende og undre sig over man ikke hurtigst muligt er flyttet til hovedstaden. Men det ikke anderledes end min far og mange andre vestjyder gør det samme bare om Kbh :lol:

Men det indbefatter nu også en del steder der ikke er Århus, Aalborg og Odense. Det kunne jo også være de andre steder der var ment. en det ved jeg ikke, det er ikke mig der har skrevet indlæggende, jeg ved ikke engang om der deltager i debatten er fra København.
Men jeg synes nu heller ikke at der sidder nogle stykker på debatten og mener at Århus er udkants-danmark er særlig sigende om Københavnere og deres mentalitet som helhed. Bare i forhold til hvor mange Københavnere jeg ved der er her på debatten er det trods alt et stort mindre tal der har siddet og kaldt Århus Udkantsdanmark i udflytnings-debatten.

Jeg har hverken venner, eller familie herovre der har en nedladende attitude overfor folk på grund af deres postnummer. Jeg synes det er dybt fjollet.
1
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 499
Likede indlæg: 5553

Indlægaf dgd2007 » 21. okt 2016, 10:43

Bøtte skrev:Er førerbevis/førerkort er ellers noget andet i dag :)
[...]

Hvad er det da i dag? :gruble:
0
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 646
Likede indlæg: 3547

Indlægaf Bøtte » 21. okt 2016, 10:45

dgd2007 skrev:
Bøtte skrev:Er førerbevis/førerkort er ellers noget andet i dag :)
[...]

Hvad er det da i dag? :gruble:

Det kort lastbilchauffører sætter i bilen, som registrerer deres køre-/hviletid.

Det hedder dog vist førerkort ikke førerbevis.
1
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1503
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 13315

Indlægaf kidkomb » 21. okt 2016, 10:49

Den der SquattyPotty, ikke? ....

Det betyder jo at høje mennesker ikke har forstoppelse så ofte som lave mennesker?
Det vil statistisk set betyde at kvinder har forstoppelse oftere end mænd.
Det betyder også at de høje mennesker, som før havde en tendens til at sidde for ret på toilettet og dermed være i fare for forstoppelse, kan takke smartphonen for at deres afføringsmønster sikkert er blevet bedre.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 267
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 4536

Indlægaf HappyPaww » 21. okt 2016, 10:59

kidkomb skrev:Den der SquattyPotty, ikke? ....

Det betyder jo at høje mennesker ikke har forstoppelse så ofte som lave mennesker?
Det betyder også at de høje mennesker, som før havde en tendens til at sidde for ret på toilettet og dermed være i fare for forstoppelse, kan takke smartphonen for at deres afføringsmønster sikkert er blevet bedre.

Squatty potty teknikken virker ret godt :genert: Bruger sønnikes badeværelsesskammel, og det har god effekt :lol:
0
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1058

Indlægaf Aspargsen » 21. okt 2016, 11:01

Nogen i sundhedsstyrelsen burde lave et længerene værende projekt undersøgelse
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 21. okt 2016, 11:05

HappyPaww skrev:

Squatty potty teknikken virker ret godt :genert: Bruger sønnikes badeværelsesskammel, og det har god effekt :lol:

Ja, den er awesome. Jeg bruger bare en kasse.

Men det var alligevel en observation jeg ikke havde regnet med at gøre i mit liv.
At lave mennesker har mere forstoppelse end høje :lol:
1
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 361
Likede indlæg: 6497

Indlægaf Flora » 21. okt 2016, 19:04

En sms fra Just Eat om at min pizza er på vej, et kvarter efter at pizzaen var kommet :deer:
0
Debattens sødeste :engel:
Guldfisk
Kort karma: 54
Likede indlæg: 1265

Indlægaf Guldfisk » 21. okt 2016, 19:20

Det, jeg hører dig sige, er, at toiletter er lige så sexistiske som den gennemsnitlige kontor-air condition...
1
IrmaPigen
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1776

Indlægaf IrmaPigen » 21. okt 2016, 19:39

Over hvorfor jeg bruger en fredag aften på at vaske og google opskrifter på grønlangkål :forvirret2:
0
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 21. okt 2016, 19:41

Guldfisk skrev:

Det, jeg hører dig sige, er, at toiletter er lige så sexistiske som den gennemsnitlige kontor-air condition...

Ja!
2
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 265
Likede indlæg: 3721

Indlægaf Moxy-lady » 21. okt 2016, 19:42

Om jeg er den eneste der kun læser irriterende- og nar tråden men ikke "hvornår har din kæreste sidst gjort/sagt noget sødt" i sex&samliv :D
14
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 971
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 10323
Kontakt:

Indlægaf Ado » 21. okt 2016, 19:45

Moxy-lady skrev:Om jeg er den eneste der kun læser irriterende- og nar tråden men ikke "hvornår har din kæreste sidst gjort/sagt noget sødt" i sex&samliv :D

Nope. :D
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 880
Likede indlæg: 6788

Indlægaf ManicNinja » 21. okt 2016, 20:13

Moxy-lady skrev:Om jeg er den eneste der kun læser irriterende- og nar tråden men ikke "hvornår har din kæreste sidst gjort/sagt noget sødt" i sex&samliv :D

Nej da. Foretrækker noget underholdende eller på anden måde tankevækkende (og ja, jeg skriver underholdende, fordi der jo heldigvis i langt de fleste af tilfældene i den tråd er tale om mindre konflikter, som folk selv enten kan se det sjove i allerede i situationen eller også griner lidt af bagefter, eller som i hvert fald ikke er større end at de løses fint og dermed kan ses som tankevækkende, små historier).

Fremmede menneskers idyl er derimod normalt bare ikke ret underholdende, men dybest set egentlig kedsommelig. Derfor læser jeg ikke sødsuppe-tråden, om end jeg da under folk dejlige oplevelser med deres kærester.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3607

Indlægaf Juki » 21. okt 2016, 20:27

Udtalen af byen Mosul :genert:

Tidligere, når den er blevet omtalt, har det været med trykket et andet sted, end journalister m.m. er begyndt på den sidste tid.
1
I like big beards and I cannot lie
Billede

Tilbage til "Generelt"