Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 375
Likede indlæg: 5810

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lemonella » 27. okt 2016, 15:56

Lykke skrev:Hvorfor vi det er blevet sådan, at vi spiser så meget kød i Danmark.

Det gør vi heller ikke allesammen, men nogen spiser meget og trækker statistikken i vejret.
Her i huset kan vi sagtens have ind til flere kødfrie dage om ugen. Jeg vil dog nødigt undvære kød. Jeg elsker virkelig en god saftig bøf. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Lykke
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1703

Indlægaf Lykke » 27. okt 2016, 15:57

Lemonella skrev:
Lykke skrev:Hvorfor vi det er blevet sådan, at vi spiser så meget kød i Danmark.

Det gør vi heller ikke allesammen, men nogen spiser meget og trækker statistikken i vejret.
Her i huset kan vi sagtens have ind til flere kødfrie dage om ugen. Jeg vil dog nødigt undvære kød. Jeg elsker virkelig en god saftig bøf. :)

Nej nej, men igennemsnitligt er det virkelig højt.
Jeg tænker mere på, hvordan det er blevet sådan i vores samfund, at det er helt fint at spise kød så ofte og i så store mængder.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 277
Likede indlæg: 4303

Indlægaf Juki » 27. okt 2016, 16:26

Samano skrev:

Kød er et tegn på rigdom, så vi har spist mere jo rigere vi er blevet. Nu er det bare en vane.

Er det? :gruble:
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 277
Likede indlæg: 4303

Indlægaf Juki » 27. okt 2016, 16:31

Samano skrev:
Juki skrev:
Samano skrev:

Kød er et tegn på rigdom, så vi har spist mere jo rigere vi er blevet. Nu er det bare en vane.

Er det? :gruble:

Ja i gamle dage i Danmark, hvor langt fra alle havde råd til kød. Sådan er det stadig i mange lande, hvor kød ikke er hverdagskost.

Egentlig er det det vel stadig væk til en vis grad i Danmark. Du serverer vel rigelig oksemørbrad fremfor en en vegetar ret hvis du vil spise fint eller show-off.

Men spændende og varieret vegetarmad eller bare en ret er jo ikke nødvendigvis billig. Medmindre vi er ude i noget dåsetomatsuppe med pasta fx.
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Ondemand
Kort karma: 35
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 1476

Indlægaf Ondemand » 27. okt 2016, 16:44

Det gør vi så heller ikke .. jeg har boet i Sydamerika - der kan man tale om at spise kød.
2
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 357
Likede indlæg: 9521

Indlægaf Fyrst Eberhard » 27. okt 2016, 20:01

Jacob Haugaard.

En mand der selv har prøvet hvad det vil sige, at kæmpe sig ud af et årelangt alkoholmisbrug, men alligevel lige skal lirke lidt penge på de sædvanlige platheder, ved at friste ludomaner i reklamefilm.

0
Peace!
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 224
Likede indlæg: 4736

Indlægaf Sangius » 27. okt 2016, 20:08

Ondemand skrev:

Det gør vi så heller ikke .. jeg har boet i Sydamerika - der kan man tale om at spise kød.

Danmark er det mest kødspisende land i verden. By far :)
0
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 518
Likede indlæg: 9640

Indlægaf Animi » 27. okt 2016, 20:16

Vi spiser meget kød, fordi det bare smager skide godt :P
7
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Aspargsen
Bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1380

Indlægaf Aspargsen » 27. okt 2016, 20:50

Lykke skrev:
Lemonella skrev:

Nej nej, men igennemsnitligt er det virkelig højt.
Jeg tænker mere på, hvordan det er blevet sådan i vores samfund, at det er helt fint at spise kød så ofte og i så store mængder.

Kød er godt meget kød er meget godt, også lidt bacon og ketchup til så er den hjemme

Måske der bare er mange det er ved af få kvalme af vegetariske spelt-kvinder ...
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 558
Likede indlæg: 6983

Indlægaf dgd2007 » 27. okt 2016, 22:50

Sangius skrev:Danmark er det mest kødspisende land i verden. By far :)

Ah, mon ikke fx USA er ganske godt med?
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1605
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14604

Indlægaf kidkomb » 27. okt 2016, 22:54

Sangius skrev:
Ondemand skrev:

Danmark er det mest kødspisende land i verden. By far :)

Ah, hva'?

https://www.weforum.org/agenda/2015/07/these-countries-eat-the-most-meat/

Og så lige nogen, der har taget sig tid til at debunke myten om at danskerne skulle spise så meget kød:

http://www.lf.dk/tal-og-analyser/analyser/forbrug-og-detail/markedsanalyse-om-koed
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 224
Likede indlæg: 4736

Indlægaf Sangius » 28. okt 2016, 00:31

https://ing.dk/artikel/danmark-er-det-s ... den-102900

I 2009 ser det ud til at vi var.

Men jeg er ikke en knag til kildekritik - så kan godt være at det I har fundet er mere korrekt.
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1605
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14604

Indlægaf kidkomb » 28. okt 2016, 03:59

Sangius skrev:https://ing.dk/artikel/danmark-er-det-suveraent-mest-kodspisende-land-i-verden-102900

I 2009 ser det ud til at vi var.

Men jeg er ikke en knag til kildekritik - så kan godt være at det I har fundet er mere korrekt.

Den undersøgelse er faktisk til grund for konklusionen.
Det måden at regne ud på der gør at det kommer til at se sådan ud. Der er feks ikke taget i betragtning at vi eksporterer en stor del af vores produktion :stoned:
Selv en anerkendt vegetar organisation skriver nogle år senere, udfra den undersøgelse, at vi ikke er så kødspisende igen.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Lykke
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1703

Indlægaf Lykke » 28. okt 2016, 04:23

Ja okay. Min undring kom fra programmet madmagasinet. Synes også de sagde at vi var nogen af dem som spiste mest kød. Men i præcis hvilken sammenhæng fik jeg ikke helt fat i.
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 375
Likede indlæg: 5810

Indlægaf Lemonella » 28. okt 2016, 05:22

Hvordan nogen mennesker kan holde ud, at sove 10 timer om natten.
Sover jeg mere end 7 timer, er min ryg og nakke totalt smadret og jeg føler mig forsovet og lettere utilpas resten af dagen.

Og ja, jeg ved godt, at mennesker med hårdt fysisk arbejde, måske trænger til mere søvn, men jeg har aldrig kunnet sove mere end 6-7 timer om natten.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Generelt"