Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1149
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10652

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf 2SHY » 5. okt 2016, 17:55

FruDulle skrev:
2SHY skrev:
FruDulle skrev:Hvad der er Lise Rønne har på :gruble:

En dug? :gruble:

Det er meget sært

Og meget lidt kønt
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Smiling_Goat
Kort karma: 562
Likede indlæg: 8146

Indlægaf Smiling_Goat » 5. okt 2016, 19:33

Det føles som om, jeg er blevet forkølet i den ene side af ansigtet :stoned:

Højre side af næsen er stoppet og øjet i samme side er ømt, føles "hængende" og løber i vand. Venstre side har det ganske udmærket. Hvad sker der lige for det?
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1489
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 13234

Indlægaf kidkomb » 5. okt 2016, 20:28

Smiling_Goat skrev:Det føles som om, jeg er blevet forkølet i den ene side af ansigtet :stoned:

Højre side af næsen er stoppet og øjet i samme side er ømt, føles "hængende" og løber i vand. Venstre side har det ganske udmærket. Hvad sker der lige for det?

Altså kroppen skifter jo selv side hele tiden, så man ikke trækker vejret i det samme næsebor for længe ad gangen.
Det er ikke kun når man er forkølet.
Men det er sært med øjet også. Er det lige i starten af en forkølelse? For så... Brace yourself tror jeg :ae:
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 8291

Indlægaf ShuruQ » 5. okt 2016, 21:02

Hvorfor det er nødvendigt med en "dette program indeholder blinkende effekter" :gruble:?
1
رمضان مبارك
تقبل الله منا ومنكم صالح الاعمال!
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 356
Likede indlæg: 6475

Indlægaf Flora » 5. okt 2016, 21:08

ShuruQ skrev:Hvorfor det er nødvendigt med en "dette program indeholder blinkende effekter" :gruble:?

Jeg mener blink kan forårsage epilepsianfald. Tænker det er derfor de advarer.
7
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 5. okt 2016, 21:16

Flora skrev:
ShuruQ skrev:Hvorfor det er nødvendigt med en "dette program indeholder blinkende effekter" :gruble:?

Ah ok. En klokke ringer i det fjerne. Tak, det ville i såfald forklare det :).

Jeg kan bare ikke huske det er noget jeg rigtig har set advarsler mod før de sidste par dage her, men jeg har måske bare ikke bidt mærke i det før.
1
رمضان مبارك
Brugeravatar
paint
Kort karma: 183
Likede indlæg: 5381

Indlægaf paint » 5. okt 2016, 22:00

ShuruQ skrev:
Flora skrev:

Jeg kan bare ikke huske det er noget jeg rigtig har set advarsler mod før
de sidste par dage her, men jeg har måske bare ikke bidt mærke i det før.

Jeg har set det mange gange, især på amerikanske tv-programmer. Jeg husker det også fra computerspil, hvor der (i hvert fald engang) sad en advarsel om 'blinkende effekter'. Angiveligt skulle det stamme fra det vanvittige amerikanske erstatningssystem, hvor folk kan få enorme summer, hvis de brænder sig på kaffen og der ikke er en advarsel om, at man kan risikere at brænde sig hvis man drikker varm kaffe etc. etc. Der skulle vist nok, være en regel i den amerikanske erstatningsret, der går på at man kan sagsøge et firma for hvad som helst, hvis de ikke har advaret udtrykkeligt mod det - herunder altså også epileptiske anfald, hvis man er disponeret for det.

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1016

Indlægaf Aspargsen » 5. okt 2016, 23:51

Det er meget brug på kanal 5, hat aldrig set det på andre kanaler
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 219
Likede indlæg: 2417

Indlægaf Anilara » 5. okt 2016, 23:59

Hvorfor en tør tandbørste (med tandpasta) er så markant værre at få ind i munden, end en som har været under vandhanen.
3
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 6. okt 2016, 03:48

paint skrev:
ShuruQ skrev:
Flora skrev:

Jeg kan bare ikke huske det er noget jeg rigtig har set advarsler mod før
de sidste par dage her, men jeg har måske bare ikke bidt mærke i det før.

Jeg har set det mange gange, især på amerikanske tv-programmer. Jeg husker det også fra computerspil, hvor der (i hvert fald engang) sad en advarsel om 'blinkende effekter'. Angiveligt skulle det stamme fra det vanvittige amerikanske erstatningssystem, hvor folk kan få enorme summer, hvis de brænder sig på kaffen og der ikke er en advarsel om, at man kan risikere at brænde sig hvis man drikker varm kaffe etc. etc. Der skulle vist nok, være en regel i den amerikanske erstatningsret, der går på at man kan sagsøge et firma for hvad som helst, hvis de ikke har advaret udtrykkeligt mod det - herunder altså også epileptiske anfald, hvis man er disponeret for det.

Billede

Ja, ligesom man jo heller ikke kan vide at det ikke er smart at stoppe hunden/katten i mikroovnen når ikke producenten har informeret derom :stoned:.

Jeg har lagt mærke til det på ID (Investigation Discovery) de seneste par dage, så det er helt sikkert for at gardere sig. Nogle gange har jeg ondt af amerikanske producenter af dit og dat, selvfølgelig er der nogle ting det giver rigtig fin mening at advare om, men for fanden altså, de skal jo nærmest have overvejet et hvert muligt og umuligt scenarie, det er vist stadig lovligt at tænke selv (generelt og ikke i forhold til de blinkende effekter) ;).
Senest rettet af ShuruQ 6. okt 2016, 03:51, rettet i alt 1 gang.
0
رمضان مبارك
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 497
Likede indlæg: 5542

Indlægaf dgd2007 » 6. okt 2016, 03:49

Aspargsen skrev:

Det er meget brug på kanal 5, hat aldrig set det på andre kanaler

Jeg tror også, BBC gør det. Jeg havde også undret mig over meningen med det.
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1149
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 10652

Indlægaf 2SHY » 6. okt 2016, 05:27

Jeg var til George Michael koncert i Parken for nogle år siden og der blev der også hængt sedler op med advarsler om blinkende effekter. Dét har jeg til gengæld ikke oplevet før
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 176
Likede indlæg: 3265

Indlægaf sigge » 6. okt 2016, 06:32

paint skrev:

Billede

Den der advarsel giver i det mindste mening i modsætning til Kanal 5's udgave "Dette program indeholder hurtige klip, som kan fremkalde ubehag eller epilepsi hos nogle". Ahhh, jeg tror så ikke, at de hurtige klip i sig selv kan føre til epilepsi.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 980
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 9694

Indlægaf Daine » 6. okt 2016, 07:22

sigge skrev:Den der advarsel giver i det mindste mening i modsætning til Kanal 5's udgave "Dette program indeholder hurtige klip, som kan fremkalde ubehag eller epilepsi hos nogle". Ahhh, jeg tror så ikke, at de hurtige klip i sig selv kan føre til epilepsi.

Men det kan føre til ubehag. Jeg var inde og se en Harry Potter film i biografen for en del år siden og det var nogle meget hurtige billedskift løbende gennem filmen, som gjorde jeg fik hovedpine og kvalme. Jeg har ikke epilepsi og havde ikke oplevet det før, men har oplevet det flere gange siden, så det har måske noget at gøre med den måde filmene bliver lavet på i dag.
0
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 13177

Indlægaf icelady » 6. okt 2016, 07:24

Om folk også var flejnet ud, hvis Bagedysten havde et tema der hed "En kvindelig polterabend." :gruble:

Må erkende, jeg slet ikke forstår kritikken; mandschauvenistisk, sexistisk, osv.

Det er et fucking bage-program :forvirret:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler

Tilbage til "Generelt"