Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 401
Likede indlæg: 4497

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf dgd2007 » 6. okt 2016, 03:49

Aspargsen skrev:
ShuruQ skrev:Hvorfor det er nødvendigt med en "dette program indeholder blinkende effekter" :gruble:?

Det er meget brug på kanal 5, hat aldrig set det på andre kanaler

Jeg tror også, BBC gør det. Jeg havde også undret mig over meningen med det.
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 1078
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9679

Indlægaf 2SHY » 6. okt 2016, 05:27

Jeg var til George Michael koncert i Parken for nogle år siden og der blev der også hængt sedler op med advarsler om blinkende effekter. Dét har jeg til gengæld ikke oplevet før
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 152
Likede indlæg: 2615

Indlægaf sigge » 6. okt 2016, 06:32

paint skrev:
Jeg har set det mange gange, især på amerikanske tv-programmer. Jeg husker det også fra computerspil, hvor der (i hvert fald engang) sad en advarsel om 'blinkende effekter'. Angiveligt skulle det stamme fra det vanvittige amerikanske erstatningssystem, hvor folk kan få enorme summer, hvis de brænder sig på kaffen og der ikke er en advarsel om, at man kan risikere at brænde sig hvis man drikker varm kaffe etc. etc. Der skulle vist nok, være en regel i den amerikanske erstatningsret, der går på at man kan sagsøge et firma for hvad som helst, hvis de ikke har advaret udtrykkeligt mod det - herunder altså også epileptiske anfald, hvis man er disponeret for det.

Billede

Den der advarsel giver i det mindste mening i modsætning til Kanal 5's udgave "Dette program indeholder hurtige klip, som kan fremkalde ubehag eller epilepsi hos nogle". Ahhh, jeg tror så ikke, at de hurtige klip i sig selv kan føre til epilepsi.
0
Kender du en VVS-ingeniør, der leder efter nye udfordringer, så vil jeg gerne have en ny kollega på en fantastisk arbejdsplads. Send PB for mere information.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 887
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 8543

Indlægaf Daine » 6. okt 2016, 07:22

sigge skrev:Den der advarsel giver i det mindste mening i modsætning til Kanal 5's udgave "Dette program indeholder hurtige klip, som kan fremkalde ubehag eller epilepsi hos nogle". Ahhh, jeg tror så ikke, at de hurtige klip i sig selv kan føre til epilepsi.

Men det kan føre til ubehag. Jeg var inde og se en Harry Potter film i biografen for en del år siden og det var nogle meget hurtige billedskift løbende gennem filmen, som gjorde jeg fik hovedpine og kvalme. Jeg har ikke epilepsi og havde ikke oplevet det før, men har oplevet det flere gange siden, så det har måske noget at gøre med den måde filmene bliver lavet på i dag.
0
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 621
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 12078

Indlægaf icelady » 6. okt 2016, 07:24

Om folk også var flejnet ud, hvis Bagedysten havde et tema der hed "En kvindelig polterabend." :gruble:

Må erkende, jeg slet ikke forstår kritikken; mandschauvenistisk, sexistisk, osv.

Det er et fucking bage-program :forvirret:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
paint
Kort karma: 147
Likede indlæg: 3793

Indlægaf paint » 6. okt 2016, 08:45

Undrer mig lidt over, hvordan det kan lade sig gøre at snige sig ind i en ældre dames seng, og først blive fundet, når damen skal i seng og finder en mand der ligger og snorker under hendes dyne? :nerve:

"Kvinde i chok slog alarm: "En vildt fremmed mand ligger og sover under dynen i mit soveværelse"

En 70-årig kvinde i Fredensgade i Kjellerup ved Silkeborg fik sig et chok, da hun ville i seng ved midnatstid i aftes.

Kvinden så tv i nogle timer, da hun ville gå i seng. I sit soveværelse fandt hun til sin rædsel en sovende, vildfremmed mand under dynerne.

Dybt chokeret fik kvinden taget kontakt til sin søn, der også bor i Fredensgade. Sønnen hastede til moderens bopæl, hvor de i fællesskab kontaktede politiet, før manden blev vækket."
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 433
Likede indlæg: 7728

Indlægaf Animi » 6. okt 2016, 09:00

paint skrev:Undrer mig lidt over, hvordan det kan lade sig gøre at snige sig ind i en ældre dames seng, og først blive fundet, når damen skal i seng og finder en mand der ligger og snorker under hendes dyne? :nerve:

"Kvinde i chok slog alarm: "En vildt fremmed mand ligger og sover under dynen i mit soveværelse"

En 70-årig kvinde i Fredensgade i Kjellerup ved Silkeborg fik sig et chok, da hun ville i seng ved midnatstid i aftes.

Kvinden så tv i nogle timer, da hun ville gå i seng. I sit soveværelse fandt hun til sin rædsel en sovende, vildfremmed mand under dynerne.

Dybt chokeret fik kvinden taget kontakt til sin søn, der også bor i Fredensgade. Sønnen hastede til moderens bopæl, hvor de i fællesskab kontaktede politiet, før manden blev vækket."

Jeg tænker han har været godt fuld :D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
TheAuthor
Kort karma: 95
Likede indlæg: 855

Indlægaf TheAuthor » 6. okt 2016, 09:41

Hvordan så mange mennesker, bare kan trække på skuldrene over sexisme og forældede kønsstereotyper, uanset om man oplever det selv, eller kun ser dem i tv, hos naboen mv.

Men måske det bare er lettere at råbe "feminazi!", end at se problemerne i øjnene.
5
Everyone Deserves Their Happy Ending ..
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1071
Likede indlæg: 7833

Indlægaf ShuruQ » 6. okt 2016, 10:01

TheAuthor skrev:Hvordan så mange mennesker, bare kan trække på skuldrene over sexisme og forældede kønsstereotyper, uanset om man oplever det selv, eller kun ser dem i tv, hos naboen mv.

Men måske det bare er lettere at råbe "feminazi!", end at se problemerne i øjnene.

Jeg er muligvis naiv på det her punkt, men det er så yderst sjældent jeg tænker noget er sexistisk, det hænder en meget sjælden gang, men 9 ud af 10 gange hvor andre synes et eller andet er sexistisk sidder jeg og ligner et kæmpestort spørgsmålstegn. Det er ikke fordi jeg ikke vil se det, hvis det er der, det er bare uhyr sjælden jeg ser det nogle steder :gruble:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 232
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 4023

Indlægaf HappyPaww » 6. okt 2016, 10:19

TheAuthor skrev:Hvordan så mange mennesker, bare kan trække på skuldrene over sexisme og forældede kønsstereotyper, uanset om man oplever det selv, eller kun ser dem i tv, hos naboen mv.

Jeg undrer mig mere over, at der tilsyneladende ses så meget igennem fingre med "kvindechauvinisme". Mænd skal ofte reduceres til nogle tumpede neanderthaler, der i bedste fald er nogle sexfikserede, ubeslutsomme tøffelhelte, og i værste fald alle har småpædofile eller voldelige tendenser.

Et eksempel er denne kvinde:
http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ ... -og-boern/
"Kvinder og mænd er ikke ens og skal ikke behandles uden skelen til deres forskelligheder. Konsekvenserne af at lade, som om vold og pædofili ikke er et mandligt problem, er fatale."
4
Brugeravatar
TheAuthor
Kort karma: 95
Likede indlæg: 855

Indlægaf TheAuthor » 6. okt 2016, 10:23

HappyPaww skrev:

Jeg undrer mig mere over, at der tilsyneladende ses så meget igennem fingre med "kvindechauvinisme". Mænd skal ofte reduceres til nogle tumpede neanderthaler, der i bedste fald er nogle sexfikserede, ubeslutsomme tøffelhelte, og i værste fald alle har småpædofile eller voldelige tendenser.

Det oplever jeg heldigvis sjældent. Dem jeg "omgås" på det område, interesserer sig for feminisme som ligestilling mellem kønnene og er skam opmærksomme på sexisme ifht. begge køn. Det laver dog ikke om på, at det historisk set er kvinder der har været mest undertrykt og udsat for den største sexisme.
1
Everyone Deserves Their Happy Ending ..
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 40
Likede indlæg: 807

Indlægaf Aspargsen » 6. okt 2016, 11:16

icelady skrev:Om folk også var flejnet ud, hvis Bagedysten havde et tema der hed "En kvindelig polterabend." :gruble:

Må erkende, jeg slet ikke forstår kritikken; mandschauvenistisk, sexistisk, osv.

Det er et fucking bage-program :forvirret:

og hvorfor er der kun billeder af Gunnars bøssekage, ville da gerne se de andre kager også
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1339
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 11642

Indlægaf kidkomb » 6. okt 2016, 11:21

Jeg får det dårligt af stroboskoblys.
Det var markant værre før i tiden, hvor jeg var nødt til at holde mig for øjnene eller sætte mig ned, når jeg var på diskotek og det kom. Ellers væltede jeg simpelthen. Jeg aner ikke hvorfor. Det satte min balance fuldstændig ud af funktion.

Nu er det meget bedre. Jeg bliver dog stadig kvalm af det.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 40
Likede indlæg: 807

Indlægaf Aspargsen » 6. okt 2016, 11:21

HappyPaww skrev:

Et eksempel er denne kvinde:
http://politiken.dk/debat/debatindlaeg/ ... -og-boern/
"Kvinder og mænd er ikke ens og skal ikke behandles uden skelen til deres forskelligheder. Konsekvenserne af at lade, som om vold og pædofili ikke er et mandligt problem, er fatale."

Der er da helt klart sexisme og forældede kønsstereotyper, i den artikel :8:
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 152
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1584

Indlægaf vUlpeS » 6. okt 2016, 13:29

sigge skrev:
paint skrev:
Jeg har set det mange gange, især på amerikanske tv-programmer. Jeg husker det også fra computerspil, hvor der (i hvert fald engang) sad en advarsel om 'blinkende effekter'. Angiveligt skulle det stamme fra det vanvittige amerikanske erstatningssystem, hvor folk kan få enorme summer, hvis de brænder sig på kaffen og der ikke er en advarsel om, at man kan risikere at brænde sig hvis man drikker varm kaffe etc. etc. Der skulle vist nok, være en regel i den amerikanske erstatningsret, der går på at man kan sagsøge et firma for hvad som helst, hvis de ikke har advaret udtrykkeligt mod det - herunder altså også epileptiske anfald, hvis man er disponeret for det.

Billede

Den der advarsel giver i det mindste mening i modsætning til Kanal 5's udgave "Dette program indeholder hurtige klip, som kan fremkalde ubehag eller epilepsi hos nogle". Ahhh, jeg tror så ikke, at de hurtige klip i sig selv kan føre til epilepsi.

Det kan de nu godt. Hvis man f.eks. forestiller sig, at der veksles mellem lyse og mørke klip ved den rette frekvens, så kan der opstå en stroboskop-lignende effekt.
0
Profesionales sin iguales, modestia aparte.

Tilbage til "Generelt"