Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 393
Likede indlæg: 5980

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lemonella » 21. nov 2016, 10:36

Fyrst Eberhard skrev:Hvordan debattens banner-reklame-algoritmer har regnet sig frem til, at jeg skulle have interesse i et foredrag med Pernille Aalund om overgangsalderen.
Under alle omstændigheder er det spot on.

Visse ting er godt, at vide i god tid. :)
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 358
Likede indlæg: 9932

Indlægaf Fyrst Eberhard » 21. nov 2016, 11:44

Lemonella skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Hvordan debattens banner-reklame-algoritmer har regnet sig frem til, at jeg skulle have interesse i et foredrag med Pernille Aalund om overgangsalderen.
Under alle omstændigheder er det spot on.

Visse ting er godt, at vide i god tid. :)

Det slår mig lige, at min kæreste var i praktik som runner på TV3 i Pernilles Univers-tiden, og hun kunne i den forbindelse fortælle, at der bag Aalunds varme og sympatiske ydre på skærmen, gemmer sig en arrogant, nedladende og bedrevidende despot, som ofte var irriteret, grænsende til vred over småting som kaffebrygning osv.

Det ved jeg bare, at jeg ikke vil kunne abstrahere fra under foredraget, så det bliver nok ikke til noget alligevel.
4
Peace!
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 233
Likede indlæg: 4613

Indlægaf sigge » 21. nov 2016, 12:10

At Bernie Ecclestone overvejer at dele Formel 1 løb op i 2 "halvlege" á 40 min. med en 40 min. pause i midten, hvor der kunne skrues på bilerne, og kørerne kunne blive interviewet osv. Det skulle ifølge ham være mere publikums-/seervenligt. Jeg er ikke overbevist.
3
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 725
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14630

Indlægaf icelady » 21. nov 2016, 13:50

Hvor længe News skal køre Breaking på forhandlingerne mellem V/K/LA :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 725
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14630

Indlægaf icelady » 21. nov 2016, 13:52

sigge skrev:At Bernie Ecclestone overvejer at dele Formel 1 løb op i 2 "halvlege" á 40 min. med en 40 min. pause i midten, hvor der kunne skrues på bilerne, og kørerne kunne blive interviewet osv. Det skulle ifølge ham være mere publikums-/seervenligt. Jeg er ikke overbevist.

Personligt ville jeg finde det dræbende kedeligt.
Løbet skal køres ad een gang.

Måske det er pres fra de nye amerikanske ejere? :gruble:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 21. nov 2016, 14:07

icelady skrev:
sigge skrev:At Bernie Ecclestone overvejer at dele Formel 1 løb op i 2 "halvlege" á 40 min. med en 40 min. pause i midten, hvor der kunne skrues på bilerne, og kørerne kunne blive interviewet osv. Det skulle ifølge ham være mere publikums-/seervenligt. Jeg er ikke overbevist.

Åbenbart havde det været en kæmpe seer-magnet med den der langgaber af et regnvejrsløb i Brasilien for en uge siden, og deraf har de så konkluderet, at det er det folket vil ha'. :stoned:

Jeg ville nok heller ikke komme til at se det hele, hvis det bliver sådan der. Så ville jeg nok nøjes med 2. halvleg.

Jeg synes, at en del af spændingen også ligger i at få materiellet til at holde i de der 1½-2 timer. Og hvis man kører sin frontvinge af i en duel med en konkurrent, så må man altså tilpasse din taktik til det tidstab et eventuelt ekstra pitstop vil give og ikke bare vente til pausen og skifte den "gratis". Man kan måske argumentere for, at det så vil give flere tætte dueller, hvis man får muligheden for det gratis ekstra lange pitstop, men jeg er lidt gammeldags ligesom John Nielsen: Jeg kan godt lide, at der er lidt konsekvenser, hvis en kører begår en fejl.

I øvrigt skulle ideen også hænge sammen med en generel tendens i menneskeheden til nedsat koncentrationsevne, hvor flere sportsgrene efter sigende arbejder med kortere spilleperioder af gangen.

Nå, som det nok fremgår, er jeg heller ikke fan. :genert:
1
Brugeravatar
Aspargsen
Bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1381

Indlægaf Aspargsen » 21. nov 2016, 14:31

Jeg er overbevist om af det er en dårlig ide
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Aspargsen
Bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1381

Indlægaf Aspargsen » 21. nov 2016, 14:33

sigge skrev:
icelady skrev:

Åbenbart havde det været en kæmpe seer-magnet med den der langgaber af et regnvejrsløb i Brasilien for en uge siden, og deraf har de så konkluderet, at det er det folket vil ha'. :stoned:

Jeg ville nok heller ikke komme til at se det hele, hvis det bliver sådan der. Så ville jeg nok nøjes med 2. halvleg.

Jeg synes, at en del af spændingen også ligger i at få materiellet til at holde i de der 1½-2 timer. Og hvis man kører sin frontvinge af i en duel med en konkurrent, så må man altså tilpasse din taktik til det tidstab et eventuelt ekstra pitstop vil give og ikke bare vente til pausen og skifte den "gratis". Man kan måske argumentere for, at det så vil give flere tætte dueller, hvis man får muligheden for det gratis ekstra lange pitstop, men jeg er lidt gammeldags ligesom John Nielsen: Jeg kan godt lide, at der er lidt konsekvenser, hvis en kører begår en fejl.

I øvrigt skulle ideen også hænge sammen med en generel tendens i menneskeheden til nedsat koncentrationsevne, hvor flere sportsgrene efter sigende arbejder med kortere spilleperioder af gangen.

Nå, som det nok fremgår, er jeg heller ikke fan. :genert:

Jeg vil gætte på af det magnetiske var af se bilerne køre galt på grund af regnvejr
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 21. nov 2016, 14:43

Aspargsen skrev:
sigge skrev:

Jeg vil gætte på af det magnetiske var af se bilerne køre galt på grund af regnvejr

Det lyder umiddelbart som et noget bedre bud end, at det skulle være perioden med rødt flag, hvor kommentatorerne "trådte vande". Hø hø.
0
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 96
Likede indlæg: 1655

Indlægaf Charly » 21. nov 2016, 15:29

Bad Samaritan skrev:Hvordan nogen kan være så syg i bøtten, at de står op en morgen, laver pandekager med sirup til to drenge på 10 og 11, giver dem en skoletaske fyldt med sprængstof, søm og skruer på ryggen, og kysser dem farvel, inden de sender dem mod fjendens linjer med hver deres hvide flag. Detonatoren var designet således at den eksploderede, hvis nogen samlede dem op og krammede dem.

Lige når jeg tror menneskeheden ikke kan synke længere ned i fucked up afstumpet adfærd og assorterede modbydeligheder, står der altid liiige et eller andet pikhoved klar til at tage den skridtet videre...

:trist:

Skal man forstå det som at det var drengenes egne forældre (eller omsorgspersoner), der gjorde det?
0
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 96
Likede indlæg: 1655

Indlægaf Charly » 21. nov 2016, 16:04

Bad Samaritan skrev:
Charly skrev:
Bad Samaritan skrev:Hvordan nogen kan være så syg i bøtten, at de står op en morgen, laver pandekager med sirup til to drenge på 10 og 11, giver dem en skoletaske fyldt med sprængstof, søm og skruer på ryggen, og kysser dem farvel, inden de sender dem mod fjendens linjer med hver deres hvide flag. Detonatoren var designet således at den eksploderede, hvis nogen samlede dem op og krammede dem.

Lige når jeg tror menneskeheden ikke kan synke længere ned i fucked up afstumpet adfærd og assorterede modbydeligheder, står der altid liiige et eller andet pikhoved klar til at tage den skridtet videre...

:trist:

Skal man forstå det som at det var drengenes egne forældre (eller omsorgspersoner), der gjorde det?

De var forældreløse og faldet i hænderne på de forkerte mennesker. Planen var tilsyneladende at sende dem tværs over frontlinjen i håber om at fjendtlige soldater ville løbe ud og samle dem op, hvilket de angiveligt også gjorde, dog uden at mekanismen detonerede på nogen af dem.

Gerningsmændene blev angiveligt inspireret af et andet angreb forleden, hvor en lille dreng tog mere end halvtreds mennesker med sig i døden ved en kurdisk bryllupsceremoni.

Det bliver næsten ikke mere sørgeligt :trist: Og skræmmende at nogle mennesker kan være så iskolde.

Det må være svært at være vidne til.
0
Modesty Blame
Kort karma: 110
Likede indlæg: 1536

Indlægaf Modesty Blame » 21. nov 2016, 20:19

Breaking news bjælken med historien om, at Mikkel Kesslers mor er død, fylder mere end tre gange boksen med nyheden om Leonard Cohens død.
3
Muspel
Kort karma: 172
Likede indlæg: 2403

Indlægaf Muspel » 21. nov 2016, 20:36

Modesty Blame skrev:Breaking news bjælken med historien om, at Mikkel Kesslers mor er død, fylder mere end tre gange boksen med nyheden om Leonard Cohens død.

Og i skrivende stund har 23.000 kommenteret Linses opslag om det på Facebook.
0
Modesty Blame
Kort karma: 110
Likede indlæg: 1536

Indlægaf Modesty Blame » 21. nov 2016, 20:44

Muspel skrev:
Modesty Blame skrev:Breaking news bjælken med historien om, at Mikkel Kesslers mor er død, fylder mere end tre gange boksen med nyheden om Leonard Cohens død.

Og i skrivende stund har 23.000 kommenteret Linses opslag om det på Facebook.

Og helt ærligt. Kesslers mor betyder en masse for hendes familie, og det er trist, når folk mister nogen de holder af. Men helt ærligt - hvilken betydning har hun haft for menneskeheden? Eller bare for dansken? Hvad har hun præsteret?

Verden er af fucking lave.
6
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1629
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14986

Indlægaf kidkomb » 21. nov 2016, 21:03

Hvordan kan I synes at verden er af lave fordi mange mennesker begræder et menneskes død?
Man kan aldrig få for meget næstekærlighed!
12
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.

Tilbage til "Generelt"