Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 259
Likede indlæg: 4276

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Flora » 5. okt 2016, 21:08

ShuruQ skrev:Hvorfor det er nødvendigt med en "dette program indeholder blinkende effekter" :gruble:?

Jeg mener blink kan forårsage epilepsianfald. Tænker det er derfor de advarer.
7
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 5. okt 2016, 21:16

Flora skrev:
ShuruQ skrev:Hvorfor det er nødvendigt med en "dette program indeholder blinkende effekter" :gruble:?

Ah ok. En klokke ringer i det fjerne. Tak, det ville i såfald forklare det :).

Jeg kan bare ikke huske det er noget jeg rigtig har set advarsler mod før de sidste par dage her, men jeg har måske bare ikke bidt mærke i det før.
1
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2386

Indlægaf paint » 5. okt 2016, 22:00

ShuruQ skrev:
Flora skrev:

Jeg kan bare ikke huske det er noget jeg rigtig har set advarsler mod før
de sidste par dage her, men jeg har måske bare ikke bidt mærke i det før.

Jeg har set det mange gange, især på amerikanske tv-programmer. Jeg husker det også fra computerspil, hvor der (i hvert fald engang) sad en advarsel om 'blinkende effekter'. Angiveligt skulle det stamme fra det vanvittige amerikanske erstatningssystem, hvor folk kan få enorme summer, hvis de brænder sig på kaffen og der ikke er en advarsel om, at man kan risikere at brænde sig hvis man drikker varm kaffe etc. etc. Der skulle vist nok, være en regel i den amerikanske erstatningsret, der går på at man kan sagsøge et firma for hvad som helst, hvis de ikke har advaret udtrykkeligt mod det - herunder altså også epileptiske anfald, hvis man er disponeret for det.

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 449

Indlægaf Aspargsen » 5. okt 2016, 23:51

Det er meget brug på kanal 5, hat aldrig set det på andre kanaler
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 5. okt 2016, 23:59

Hvorfor en tør tandbørste (med tandpasta) er så markant værre at få ind i munden, end en som har været under vandhanen.
3
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 6. okt 2016, 03:48

paint skrev:
ShuruQ skrev:
Flora skrev:

Jeg kan bare ikke huske det er noget jeg rigtig har set advarsler mod før
de sidste par dage her, men jeg har måske bare ikke bidt mærke i det før.

Jeg har set det mange gange, især på amerikanske tv-programmer. Jeg husker det også fra computerspil, hvor der (i hvert fald engang) sad en advarsel om 'blinkende effekter'. Angiveligt skulle det stamme fra det vanvittige amerikanske erstatningssystem, hvor folk kan få enorme summer, hvis de brænder sig på kaffen og der ikke er en advarsel om, at man kan risikere at brænde sig hvis man drikker varm kaffe etc. etc. Der skulle vist nok, være en regel i den amerikanske erstatningsret, der går på at man kan sagsøge et firma for hvad som helst, hvis de ikke har advaret udtrykkeligt mod det - herunder altså også epileptiske anfald, hvis man er disponeret for det.

Billede

Ja, ligesom man jo heller ikke kan vide at det ikke er smart at stoppe hunden/katten i mikroovnen når ikke producenten har informeret derom :stoned:.

Jeg har lagt mærke til det på ID (Investigation Discovery) de seneste par dage, så det er helt sikkert for at gardere sig. Nogle gange har jeg ondt af amerikanske producenter af dit og dat, selvfølgelig er der nogle ting det giver rigtig fin mening at advare om, men for fanden altså, de skal jo nærmest have overvejet et hvert muligt og umuligt scenarie, det er vist stadig lovligt at tænke selv (generelt og ikke i forhold til de blinkende effekter) ;).
Senest rettet af ShuruQ 6. okt 2016, 03:51, rettet i alt 1 gang.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3452

Indlægaf dgd2007 » 6. okt 2016, 03:49

Aspargsen skrev:

Det er meget brug på kanal 5, hat aldrig set det på andre kanaler

Jeg tror også, BBC gør det. Jeg havde også undret mig over meningen med det.
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8522

Indlægaf 2SHY » 6. okt 2016, 05:27

Jeg var til George Michael koncert i Parken for nogle år siden og der blev der også hængt sedler op med advarsler om blinkende effekter. Dét har jeg til gengæld ikke oplevet før
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 6. okt 2016, 06:32

paint skrev:

Billede

Den der advarsel giver i det mindste mening i modsætning til Kanal 5's udgave "Dette program indeholder hurtige klip, som kan fremkalde ubehag eller epilepsi hos nogle". Ahhh, jeg tror så ikke, at de hurtige klip i sig selv kan føre til epilepsi.
0
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 723
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6871

Indlægaf Daine » 6. okt 2016, 07:22

sigge skrev:Den der advarsel giver i det mindste mening i modsætning til Kanal 5's udgave "Dette program indeholder hurtige klip, som kan fremkalde ubehag eller epilepsi hos nogle". Ahhh, jeg tror så ikke, at de hurtige klip i sig selv kan føre til epilepsi.

Men det kan føre til ubehag. Jeg var inde og se en Harry Potter film i biografen for en del år siden og det var nogle meget hurtige billedskift løbende gennem filmen, som gjorde jeg fik hovedpine og kvalme. Jeg har ikke epilepsi og havde ikke oplevet det før, men har oplevet det flere gange siden, så det har måske noget at gøre med den måde filmene bliver lavet på i dag.
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10325

Indlægaf icelady » 6. okt 2016, 07:24

Om folk også var flejnet ud, hvis Bagedysten havde et tema der hed "En kvindelig polterabend." :gruble:

Må erkende, jeg slet ikke forstår kritikken; mandschauvenistisk, sexistisk, osv.

Det er et fucking bage-program :forvirret:
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2386

Indlægaf paint » 6. okt 2016, 08:45

Undrer mig lidt over, hvordan det kan lade sig gøre at snige sig ind i en ældre dames seng, og først blive fundet, når damen skal i seng og finder en mand der ligger og snorker under hendes dyne? :nerve:

"Kvinde i chok slog alarm: "En vildt fremmed mand ligger og sover under dynen i mit soveværelse"

En 70-årig kvinde i Fredensgade i Kjellerup ved Silkeborg fik sig et chok, da hun ville i seng ved midnatstid i aftes.

Kvinden så tv i nogle timer, da hun ville gå i seng. I sit soveværelse fandt hun til sin rædsel en sovende, vildfremmed mand under dynerne.

Dybt chokeret fik kvinden taget kontakt til sin søn, der også bor i Fredensgade. Sønnen hastede til moderens bopæl, hvor de i fællesskab kontaktede politiet, før manden blev vækket."
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 312
Likede indlæg: 5768

Indlægaf Animi » 6. okt 2016, 09:00

paint skrev:Undrer mig lidt over, hvordan det kan lade sig gøre at snige sig ind i en ældre dames seng, og først blive fundet, når damen skal i seng og finder en mand der ligger og snorker under hendes dyne? :nerve:

"Kvinde i chok slog alarm: "En vildt fremmed mand ligger og sover under dynen i mit soveværelse"

En 70-årig kvinde i Fredensgade i Kjellerup ved Silkeborg fik sig et chok, da hun ville i seng ved midnatstid i aftes.

Kvinden så tv i nogle timer, da hun ville gå i seng. I sit soveværelse fandt hun til sin rædsel en sovende, vildfremmed mand under dynerne.

Dybt chokeret fik kvinden taget kontakt til sin søn, der også bor i Fredensgade. Sønnen hastede til moderens bopæl, hvor de i fællesskab kontaktede politiet, før manden blev vækket."

Jeg tænker han har været godt fuld :D
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
TheAuthor
Kort karma: 52
Likede indlæg: 409

Indlægaf TheAuthor » 6. okt 2016, 09:41

Hvordan så mange mennesker, bare kan trække på skuldrene over sexisme og forældede kønsstereotyper, uanset om man oplever det selv, eller kun ser dem i tv, hos naboen mv.

Men måske det bare er lettere at råbe "feminazi!", end at se problemerne i øjnene.
5
Everyone Deserves Their Happy Ending ..
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 6. okt 2016, 10:01

TheAuthor skrev:Hvordan så mange mennesker, bare kan trække på skuldrene over sexisme og forældede kønsstereotyper, uanset om man oplever det selv, eller kun ser dem i tv, hos naboen mv.

Men måske det bare er lettere at råbe "feminazi!", end at se problemerne i øjnene.

Jeg er muligvis naiv på det her punkt, men det er så yderst sjældent jeg tænker noget er sexistisk, det hænder en meget sjælden gang, men 9 ud af 10 gange hvor andre synes et eller andet er sexistisk sidder jeg og ligner et kæmpestort spørgsmålstegn. Det er ikke fordi jeg ikke vil se det, hvis det er der, det er bare uhyr sjælden jeg ser det nogle steder :gruble:.
0

Tilbage til "Generelt"