Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 411
Likede indlæg: 6266

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Lemonella » 24. nov 2016, 06:17

Sophaya skrev:Hvor unormal jeg mon er, når jeg aldrig nogensinde har plukket øjenbryn?

Det har jeg heller aldrig gjort. :)
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 246
Likede indlæg: 5001

Indlægaf sigge » 24. nov 2016, 07:37

Delfin skrev:
Vira skrev:Hvorfor de fleste indgangs og hoveddøre åbner udad i Sverige men indad i Danmark :gruble:

Gad vide, hvad det geniale skulle være i, at man smækker døren ud i hovedet på folk, når de har ringet på :lol:

Min tidligere chef, som er svensker, sagde, at det var fordi svenskernes tilgang til gæster var "Hvad vil du?!" *åbner dør udad og ser mistroisk ud*, mens danskernes er "Velkommen!" *åbner døren indad og ser glad ud*.

Men det kan nu også have noget med brandsikkerhed at gøre, som en anden siger. Tidligere sagde bygningsreglementet i Danmark også, at døre i forsamlingslokaler altid skulle åbne udad/i flugtretningen for at gøre det nemmere at flygte i tilfælde af brand. Det har dog ikke været et krav i boliger.

3. teori: Måske vil svenskerne bare gerne have flere muligheder for at holde fri fra arbejde, fordi de sner inde? Det er jo sværere at komme ud, når der ligger sne udenfor døren, hvis man skal skubbe sneen væk med døren for at åbne den, end hvis man bare åbner døren, og sneen vælter ind i huset. De har jo større chancer sne deroppe, og svenskerne er jo nogle snu væsner.
3
Brugeravatar
Aspargsen
Bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1382

Indlægaf Aspargsen » 24. nov 2016, 07:51

sigge skrev:
Delfin skrev:
Vira skrev:Hvorfor de fleste indgangs og hoveddøre åbner udad i Sverige men indad i Danmark :gruble:

Gad vide, hvad det geniale skulle være i, at man smækker døren ud i hovedet på folk, når de har ringet på :lol:

Min tidligere chef, som er svensker, sagde, at det var fordi svenskernes tilgang til gæster var "Hvad vil du?!" *åbner dør udad og ser mistroisk ud*, mens danskernes er "Velkommen!" *åbner døren indad og ser glad ud*.

Men det kan nu også have noget med brandsikkerhed at gøre, som en anden siger. Tidligere sagde bygningsreglementet i Danmark også, at døre i forsamlingslokaler altid skulle åbne udad/i flugtretningen for at gøre det nemmere at flygte i tilfælde af brand. Det har dog ikke været et krav i boliger.

3. teori: Måske vil svenskerne bare gerne have flere muligheder for at holde fri fra arbejde, fordi de sner inde? Det er jo sværere at komme ud, når der ligger sne udenfor døren, hvis man skal skubbe sneen væk med døren for at åbne den, end hvis man bare åbner døren, og sneen vælter ind i huset. De har jo større chancer sne deroppe, og svenskerne er jo nogle snu væsner.

4. Teori
Når der falder rigtigt meget sne kan det skubbe døren ind
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 603
Likede indlæg: 7765

Indlægaf dgd2007 » 24. nov 2016, 09:10

Delfin skrev:Hvorfor folk har så travlt med at udbrede deres teorier på nettet om hvorvidt Baron Trump er autistisk. Det er sgu synd for ham. Den lille 10årige dreng er ikke valgt som præsident, han er bare en lille dreng, og hvis det er noget, vi skal vide, skal de nok selv fortælle det.

Det havde jeg nu ikke set, at man gjorde, og jeg støtter det heller ikke.
Men det er jo nok bagsiden af, at der blev kørt en del på, at hans familie var så vellykket.
I øvrigt så han da også påfaldende utilpas ud på valgnatten, da hele familien blev slæbt op på scenen. Men det ville jeg sikkert også have gjort som 10-årig, hvis det var min far, der havde ført sig sådan frem ;)
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 532
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6864

Indlægaf Delfin » 24. nov 2016, 09:38

dgd2007 skrev:
Delfin skrev:Hvorfor folk har så travlt med at udbrede deres teorier på nettet om hvorvidt Baron Trump er autistisk. Det er sgu synd for ham. Den lille 10årige dreng er ikke valgt som præsident, han er bare en lille dreng, og hvis det er noget, vi skal vide, skal de nok selv fortælle det.

Det havde jeg nu ikke set, at man gjorde, og jeg støtter det heller ikke.
Men det er jo nok bagsiden af, at der blev kørt en del på, at hans familie var så vellykket.
I øvrigt så han da også påfaldende utilpas ud på valgnatten, da hele familien blev slæbt op på scenen. Men det ville jeg sikkert også have gjort som 10-årig, hvis det var min far, der havde ført sig sådan frem ;)

Jeg faldt over det på FB. (Hvor ellers :rulle: )

Ja han lignede absolut en, der ikke havde lyst til at befinde sig lige der, og så var ungen forståeligt nok dødtræt. Jeg ved godt, det lidt er vilkårene ved at være barn af kendte, men jeg undrer mig alligevel over at folk har behov for det.

Hvorvidt han har en diagnose, er det irrelevant for min undren
0
14 11 14 :banan:
StripesAddict
Kort karma: 89
Likede indlæg: 719

Indlægaf StripesAddict » 24. nov 2016, 10:35

At det koster mere at foretage en 2-timers togrejse for at besøge familie i Jylland, end det koster at flyve til London. Det trods studierabat på togbillet.

og i endnu højere grad:

At det koster mere at foretage 2-timers togrejse for at besøge familie i Jylland, end det koster at tage toget til Hamborg, med samme firma.
7
gro71
Kort karma: 19
Likede indlæg: 372

Indlægaf gro71 » 24. nov 2016, 10:41

Sangius skrev:Jeg undrer mig over om det er et krav, at man skal være super kikset for at være med i spilnu.dk reklamerne, eller om de bare ikke kan få normale mennesker til at reklamere for deres side.

Jeg mener at kunne huske, at jeg har læst et sted, at det er en helt bevidst strategi for at nå deres kernemålgruppe - som åbenbart er de superkiksede...
2
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 603
Likede indlæg: 7765

Indlægaf dgd2007 » 24. nov 2016, 13:12

Når man går ind på en turnerings hjemmeside, er motiv nr. 1 vel, at man gerne vil vide præcis hvornår kampene ligger.
Dette - og det gælder vist inden for alle sportsgrene - er som regel usandsynlig svært til umuligt at finde ud af (bortset fra de overordnede start-slutdatoer).

Hvis man er heldig er der en Wiki-side, hvor en eller anden har været så flink at skrive, men et turneringsprogram ville da være det første, jeg lagde på, hvis jeg skulle lave en hjemmeside specielt for en bestemt turnering. :gruble:
0
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 156
Likede indlæg: 2391

Indlægaf hotlips » 24. nov 2016, 13:35

At jeg ikke får en rød dims når nogen citerer mig er det med vilje man er holdt op med det?
0
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 366
Likede indlæg: 10488

Indlægaf Fyrst Eberhard » 24. nov 2016, 13:47

hotlips skrev:At jeg ikke får en rød dims når nogen citerer mig er det med vilje man er holdt op med det?

Det er tilsyneladende et uundgåeligt onde. Det er værst om torsdagen.
0
Peace!
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 160
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 1700

Indlægaf Tricolette » 24. nov 2016, 13:49

At jeg altid skal være i sidste øjeblik med alting .... :cuss:
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2143
Likede indlæg: 12620

Indlægaf Wizzze » 24. nov 2016, 16:51

At Se & Hør sagen udløser så lave straffe :gruble:

1,5år, det meste betinget, det er ikke ret meget for de grove privatlivs krænkelser :tie:
4
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 1034
Likede indlæg: 8301

Indlægaf ManicNinja » 24. nov 2016, 21:49

Dette:
http://www.dr.dk/nyheder/indland/politi ... koebenhavn

Hvad i alverden mon dét drejer sig om? :gruble:

EDIT: EkstraBladet har flere oplysninger end DR. Måske havde jeg faktisk helst været foruden ... :shock:
http://ekstrabladet.dk/112/politiet-afs ... ev/6423699
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Aspargsen
Bortvist
Kort karma: 53
Likede indlæg: 1382

Indlægaf Aspargsen » 25. nov 2016, 00:09

Wizzze skrev:At Se & Hør sagen udløser så lave straffe :gruble:

1,5år, det meste betinget, det er ikke ret meget for de grove privatlivs krænkelser :tie:

Vi gør det ikke så meget i strenge straffe her i landet
Men er glad for se af quatrup blev fundet skyldig
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 197
Likede indlæg: 2406

Indlægaf Badesandalen » 25. nov 2016, 06:46

At jeg ikke kan lugte noget og min smagssans er sær. Det er første gang det nogensinde er sket når jeg har været forkølet. Det har også været værre og varet længere end det plejer. :gruble:
0
"One of the pigeons turned out to be a pinecone."

Tilbage til "Generelt"