Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Thestral » 31. okt 2015, 14:44

Delfin skrev:
dgd2007 skrev:
Jabi skrev:At folket stadig har behov for at tjekke ind på dindebat.dk :gruble: Her er da så fint at der ikke er nogen grund til nogen sinde at hoppe derover igen

Jo, Paint og mgy og et par stykker til er stadigvæk derovre om natten :)

Jeg mangler mgy' s små finurlige indslag.
Hent dem herover da :banan:
2
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 392
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3879

Indlægaf Delfin » 31. okt 2015, 14:48

Jabi skrev:
Delfin skrev:
dgd2007 skrev:
Jabi skrev:At folket stadig har behov for at tjekke ind på dindebat.dk :gruble: Her er da så fint at der ikke er nogen grund til nogen sinde at hoppe derover igen

Jeg mener, at paint allerede er her. Kan det ikke passe?

Jeg vil ikke sidde og sende invitationer. Debatten her er ikke just en hemmelighed, så folk finder nok vej, hvis lysten er der.
0
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 31. okt 2015, 14:54

Delfin skrev:
Jabi skrev:
Delfin skrev:
dgd2007 skrev:

Jeg vil ikke sidde og sende invitationer. Debatten her er ikke just en hemmelighed, så folk finder nok vej, hvis lysten er der.
Det ved jeg ikke :gruble: Nogen skal bare have et lille puf :danse:
0
Jeg har nået den alder,
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 31. okt 2015, 15:09

Jabi skrev:
Delfin skrev:
Jabi skrev:
Delfin skrev:
dgd2007 skrev:

Jae måske .. men altså det er ikke lige mig at sidde og udvælge nogle særskilt :genert:
0
Brugeravatar
Thestral

Indlægaf Thestral » 31. okt 2015, 16:11

Delfin skrev:
Jabi skrev:
Delfin skrev:
Jabi skrev:
Delfin skrev:
dgd2007 skrev:

Jae måske .. men altså det er ikke lige mig at sidde og udvælge nogle særskilt :genert:
Det skal du heller ikke. Det er ikke en hvervekampagne vi skal ud i. Tænkte bare at hvis der var specifikke debattøre man lissom "manglede" så kunne man smide et hint. :genert:
1
Jeg har nået den alder,
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 31. okt 2015, 18:06

At folk serverer pasta til chili con carne. I bund og grund synes jeg, den bør serveres uden hverken ris, pasta eller andet i den dur. Bare chilien, creme fraiche og evt guacamole og nachos,hvis det er vildt, men hverdagsudgaven er bare chili, creme fraiche og salat her.
Men hvis der skal noget tilbehør til, evt for at drøje, så synes jeg, at ris er væsentligt mere passende end pasta.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2101

Indlægaf Pjeps » 1. nov 2015, 14:15

At min retningssans er så elendig, så selv med et kort jeg kan gå efter, så farer jeg mere og mere vild :lol: jeg tror faktisk jeg er bedre til at finde vej uden kort.
0
:ninja:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 1. nov 2015, 15:36

Hvem fanden der har tisset ude på gangen :genert:.

Der er jo to katte, men Charlie har aldrig, heller ikke som killing tisset inde. Den anden kat er ret lille, men normalt er det 2 strint, det her er en stor pøl. Muligt det kan være andet end tis, men har egentligt ikke lyst til at tjekke nærmere efter.

Er det tis og det ikke er en af kattene så er det godt nok en sær ting at gøre :badr:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10296

Indlægaf icelady » 1. nov 2015, 15:50

Politikere.... såen lige for en gangs skyld.

Jeg kan forstår deres argumentation om at div ydelser skal sættes ned for at motivere folk til at få arbejde. Fint nok.
Men feks de migranter/flygtninge der er her, og som kommer her og som stort set ikke kan sproget osv osv.. hvordan forventer politikerne at de kan finde arbejde?

Og især når man tænker på,hvor mange der er går ledige og som ikke kan finde job; hvordan kan de såforvente at andre kan?

Jeg forstår det ikke.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 1. nov 2015, 15:54

icelady skrev:Politikere.... såen lige for en gangs skyld.

Jeg kan forstår deres argumentation om at div ydelser skal sættes ned for at motivere folk til at få arbejde. Fint nok.
Men feks de migranter/flygtninge der er her, og som kommer her og som stort set ikke kan sproget osv osv.. hvordan forventer politikerne at de kan finde arbejde?

Og især når man tænker på,hvor mange der er går ledige og som ikke kan finde job; hvordan kan de såforvente at andre kan?

Jeg forstår det ikke.

Plus, migranterne må slet ikke søge et arbejde før deres asylsag er blevet behandlet. Det hedder sig at en asylsag max må have en behandlingstid på 12 måneder, behøver jeg sige, det ikke altid overholdes?

Så vi er lidt i er gråzone, folk der ikke må arbejde i DK skal dunkes i hovedet med de ikke gider og arbejde (er der ganske givet også nogle der ikke vil) samtidig med at de er forbudt at søge et arbejde før de har svar på deres asylbehandling.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 1. nov 2015, 21:00

Frygtelig sag. Men en sofa flyver da ikke bare lige sådan ned fra et tag. Undrer mig meget hvordan ulykken er sket.

http://www.theguardian.com/uk-news/2015 ... ndon-hotel
0
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 2. nov 2015, 01:11

Efter gennemlæsning af tråden om kvinder er nærtagende, undrer jeg mig såre over, hvornår "løs på tråden" er blevet et positivt udtryk. Jeg husker det kun brugt som negativt, så jeg blev nysgerrig og søgte lidt på det. (vidste forresten ikke, at det stadig var i omløb)

Det udtryk er jo en ældre sag fra en tid, hvor det at have mange seksualpartnere ikke var velset. Eller før-ægteskabelig sex heller ikke for den sags skyld.
Det med udtryks oprindelse ligger ofte lidt usikkert, men jeg vil tro, det kunne referere til løsagtig, og det ser ud til, at ordbogen mener det samme:

Den Danske Ordbog

løsagtig adj. (artiklen er forkortet – se hele artiklen i DDO)

som hviler på et alt for løst el. utilstrækkeligt grundlag; upålidelig; uvederhæftig
som udfolder el. er forbundet med en seksuel aktivitet af et sådant omfang el. af en sådan karakter at det strider mod visse normer • især om (prostituerede) kvinder; (nu sj.); synonym letlevende jævnfør letfærdig

Dansk Synonymordbog

løsagtig: letfærdig, udsvævende, frivol, løs på tråden, uanstændig

Om tråden skriver Kristeligt dagblad:
http://www.kristeligt-dagblad.dk/liv-sj ... r%C3%A5den

Om visse personer kan man sige, hun er let på tråden eller løs på tråden, hvilket henviser til leben på det seksuelle område. Udtrykket har en morsom historie, for let på tråden henviser formentlig til en vævning, som er for løs, men oprindeligt har udtrykket også kunnet betyde en let, vaklende gang. Det nævnes også i ODS, at udtrykket løs på tråden kan være inspireret af det ældre løs på tøglen eller tøjlen, som det nu staves, og en hest, der galopperer for frie eller løse tøjler, sætter sin drift og sine kræfter fri
2
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3435

Indlægaf dgd2007 » 2. nov 2015, 02:42

Delfin skrev:[...]

Storartet indsats, Delfin! Ja, den slags må bare opklares. :)

Jeg vidste for øvrigt heller ikke, at det (igen) blev brugt. Jeg opfattede det som noget, min bedsteforældregeneration (fødselsårgange omkring 1900) kunne finde på at sige, lettere spøgefuldt. Sådan i genre (altså ikke betydning, men i stil) med "hendes filejs" og den slags ...

EDIT: I hippietiden - efter P-pillen var opfundet, og før aids blev det - kunne det, som begrebet dækker over, jo godt af og til opfattes positivt. Men dengang ville man aldrig have brugt det udtryk. Det var alt for gammeldags, og sådan nemlig lidt humoristisk misbilligende :)
0
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 309
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2232

Indlægaf Puffi » 2. nov 2015, 12:09

Skuespillere, der skal drikke af en kop. Det er SÅ tydeligt at se, at de skal agere at drikke noget - og efterfølgende agere at synke. Desuden synes jeg, tit det er tydeligt, når de håndterer den der kop, at den altså ER tom. Man kan ligesom ikke sidde og svinge med en fyldt kaffekop.

Det er så dumt, men jeg undrer mig virkelig, hvorfor ikke bare hælde noget vand i koppen?
3
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3435

Indlægaf dgd2007 » 2. nov 2015, 13:16

Puffi skrev:Skuespillere, der skal drikke af en kop. Det er SÅ tydeligt at se, at de skal agere at drikke noget - og efterfølgende agere at synke. Desuden synes jeg, tit det er tydeligt, når de håndterer den der kop, at den altså ER tom. Man kan ligesom ikke sidde og svinge med en fyldt kaffekop.

Det er så dumt, men jeg undrer mig virkelig, hvorfor ikke bare hælde noget vand i koppen?

Det kan der være noget om! Det samme med de tomme kufferter, de svinger omkring med på banegården :)

Det glæde mig også at høre den gode, gamle (samurai-filminstruktør) Kuruzawa sige i et interview, at han forlangte, at selv statisterne tog deres 1600-tals kostymer med hjem, så de kunne blive lidt beskidte og krøllede og ikke ligne noget, der lige var blevet taget ned af en bøjle på kostymelageret. Det er god stil!
0

Tilbage til "Generelt"