Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
MissSpring
Kort karma: 14
Likede indlæg: 64

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf MissSpring » 8. okt 2016, 20:36

At der er piger, som bruger det der pretty filter (det der med gyldet) fra snapchat som profilbillede.. Altså, kan man være mere fake?
2
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 389
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3847

Indlægaf Delfin » 8. okt 2016, 22:23

Viskelæder skrev:
paint skrev:
Wizzze skrev:
paint skrev:Og så kommer det i øvrigt meget bag på mig, at der vitterligt er mennesker, som kan finde på at råbe 'Fede Kælling', efter en lettere overvægtig kvinde.

Det kan da ikke være helt normale mennesker, som kan finde på dén slags. Og så ser hun endda ikke engang voldsomt overvægtig ud.

http://politiken.dk/ibyen/klummer_ibyen ... -kaelling/

Jeg har set unge hænge ud af en bil, og så råbe af en overvægtig kvinde mens de kørte forbi, og det var ikke sproglige roser :tie:
Dumhed og fladpandethed trives desværre fint i dk også blandt såkaldt "normale" mennesker.

Utroligt. Der er åbenbart ingen grænser for fladpandetheden.

Det kom også bag på mig, da jeg læste artiklen. Og at det sker for hende så tit. Det er godt nok vildt, at der er folk, der gør sådan noget.

Jeg under mig over, at det virkelig sker så tit. Jeg er også overvægtig, og det er ærlig talt sjældent, jeg hører den slags bemærkninger. Det skal da nok passe, at hun er stødt ind i det, men overdriver hun mon ikke lidt, eller trænger jeg til høreapparater?
2
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 8. okt 2016, 23:07

Om salte fisk smager godt sammen med guldøl
1
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 8. okt 2016, 23:25

Hvorfor folk dog går herind og spørger hvad vi tror deres kæreste/ægtefælle/familiemedlem/ven/kollega mon mente eller synes, da noget blev sagt eller gjort - i stedet for at gå direkte til kilden, og spørge vedkommende. Så er man sgu lige et nummer for hysterisk konfliktsky og/eller blank. Hvor helvede skulle vi i øvrigt vide det fra? Vi kan kun gætte, og så er folk jo lige vidt.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 8. okt 2016, 23:30

Jeg kan aldrig huske det. Hvordan er det nu det er, når man vil opsige noget med en måneds varsel. Skriver man opsiges pr. 31/10 (med virkning en md senere), eller skriver man opsiges pr 1/12
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2243

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 8. okt 2016, 23:46

Delfin skrev:Jeg kan aldrig huske det. Hvordan er det nu det er, når man vil opsige noget med en måneds varsel. Skriver man opsiges pr. 31/10 (med virkning en md senere), eller skriver man opsiges pr 1/12

Du kan skrive: "Jeg varsler hermed opsigelse af [X] pr. 31. oktober 2016, med virkning fra 1. december 2016."
4
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 8. okt 2016, 23:54

Advocatus-Diaboli skrev:
Delfin skrev:Jeg kan aldrig huske det. Hvordan er det nu det er, når man vil opsige noget med en måneds varsel. Skriver man opsiges pr. 31/10 (med virkning en md senere), eller skriver man opsiges pr 1/12

Du kan skrive: "Jeg varsler hermed opsigelse af [X] pr. 31. oktober 2016, med virkning fra 1. december 2016."

Tak det gør jeg bare så.
0
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3395

Indlægaf FruDulle » 9. okt 2016, 06:07

Det er der kupon halløj som de dyrker i USA. Stener lige til et program hvor man ser to søstre handle for 422 USD og ender med at betale 19,75 USD fordi de he kuponer o.lign. Det er helt crazy.
I kælderen har de et kæmpe lager, minder om et mindre supermarked. De har hyldemeter med feks bleer og ingen af dem har børn.

En anden mand sidder og viser sit lager. Det er ho totalt vanvittigt. 100vis af dåser, ligeså leget shampoo, sæber, rengøringsmidler, tørvarer osv. Han har lige handlet for 888 USD og betalte 42

Det er da super at spare, men altså
4
Whatever
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 811
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8362
Kontakt:

Indlægaf Ado » 9. okt 2016, 07:38

Delfin skrev:

Jeg under mig over, at det virkelig sker så tit. Jeg er også overvægtig, og det er ærlig talt sjældent, jeg hører den slags bemærkninger. Det skal da nok passe, at hun er stødt ind i det, men overdriver hun mon ikke lidt, eller trænger jeg til høreapparater?

Jeg synes det er skide synd for kvinden, hvis folk begynder at spekulere i, om hun mon ikke overdriver.

Jeg har hørt flere fortælle gennem tiden - også på debatten på Jubii - hvordan de jævnligt får serveret en sviner for deres udseende. Der findes altså mange sølle idioter derude i Danmark, som får et sygt kick ud af at tale sådan til andre.
4
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1150
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9656

Indlægaf kidkomb » 9. okt 2016, 08:07

Delfin skrev:Om salte fisk smager godt sammen med guldøl

Øllen kom længe før de salte sild, så der må jeg være dig svar skyldig :-D
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Tricolette
Kort karma: 79
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 647

Indlægaf Tricolette » 9. okt 2016, 09:56

Hvad der udløste vores tyverialarm i morges :gruble:

Vi var i sommerhus og blev vækket af sikringsselskabet kl 6.44.
Først tænkte jeg, at søn var ramlet i alarmen i en brandert. Forsøgte at ringe ham op uden held.
Snakker med sikringsselskabet igen, og de kan se, at det kun er den ene alarm i gangen, der er gået, så vi bliver enige om, at de kører ud, hvis der går en alarm mere.
Men så kunne jeg jo selvfølgelig ikke sove mere, så det endte med, at vi stod op og pakkede sammen og tog hjem.
Og der var intet at se (heldigvis).

Men hvad har så udløst alarmen? Måske Flemming :gruble: :forvirret: :gruble:
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1147
Likede indlæg: 6741

Indlægaf Wizzze » 9. okt 2016, 10:20

Findes der virkelig en rigtig og forkert måde at folde undertøj på? :gruble:

Er det ikke bare fold op, fold ind og fold over, og så har man en fin lille firkant lige til skuffen :forvirret:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10189

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. okt 2016, 10:24

FruDulle skrev:Det er der kupon halløj som de dyrker i USA. Stener lige til et program hvor man ser to søstre handle for 422 USD og ender med at betale 19,75 USD fordi de he kuponer o.lign. Det er helt crazy.
I kælderen har de et kæmpe lager, minder om et mindre supermarked. De har hyldemeter med feks bleer og ingen af dem har børn.

En anden mand sidder og viser sit lager. Det er ho totalt vanvittigt. 100vis af dåser, ligeså leget shampoo, sæber, rengøringsmidler, tørvarer osv. Han har lige handlet for 888 USD og betalte 42

Min veninde krydser fingre for, at kuponkulturen aldrig for alvor kommer til DK, da hun er bange for, at jeg ikke vil kunne styre det.
Jeg tror, det er det samme program, hun har set, og jeg mener også engang at have set et, hvor en kvinde kom hen til kassen med et helt tog på 7-8 sammenhængende indkøbsvogne og en kæmpe stak kuponer og fik det hele gratis eller tæt på.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1147
Likede indlæg: 6741

Indlægaf Wizzze » 9. okt 2016, 10:41

DetSorteCirkus skrev:
FruDulle skrev:Det er der kupon halløj som de dyrker i USA. Stener lige til et program hvor man ser to søstre handle for 422 USD og ender med at betale 19,75 USD fordi de he kuponer o.lign. Det er helt crazy.

Min veninde krydser fingre for, at kuponkulturen aldrig for alvor kommer til DK, da hun er bange for, at jeg ikke vil kunne styre det.
Jeg tror, det er det samme program, hun har set, og jeg mener også engang at have set et, hvor en kvinde kom hen til kassen med et helt tog på 7-8 sammenhængende indkøbsvogne og en kæmpe stak kuponer og fik det hele gratis eller tæt på.

Men har du plads til alle de ting?

Jeg forstår simpelthen ikke den form for hoarding, de kan jo ikke nå at bruge alt det, inden det udløber :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10189

Indlægaf DetSorteCirkus » 9. okt 2016, 10:46

Wizzze skrev:Men har du plads til alle de ting?

Jeg forstår simpelthen ikke den form for hoarding, de kan jo ikke nå at bruge alt det, inden det udløber :gruble:

Nej, og det er også allerede et problem for mig. Mere og mere af min lejlighed går til lagerplads. Især her om efteråret, hvor jule- og kalendergaver begynder at hobe sig op. Det gode ved min indkøbscyklus er så, at den netop er en cyklus. Dog har jeg lige nu så store depoter af shampoo og lignende, at det kun er en fordel, at jeg kun må have 10 kg. bagage med tilbage fra min kommende Berlin-ferie og stort set ingen flydende produkter.
0
Je suis un tableau noir.

Tilbage til "Generelt"