Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 336
Likede indlæg: 7756

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Fyrst Eberhard » 22. nov 2016, 15:32

MaybeBaby skrev:Jeg undrer mig over det kan komme bag på ham at det han skrev ikke var skide smart :gruble:.

http://www.fyens.dk/nyborg/Fynsk-DF-med ... medium=RSS

Det er altid fascinerende, hvordan folk der slynger had altid fralægger sig ansvaret, når de fanges i forlygternes skær.

Fordomsbekræftende billede i øvrigt.
2
Peace!
Modesty Blame
Kort karma: 98
Likede indlæg: 1335

Indlægaf Modesty Blame » 22. nov 2016, 15:38

Samano skrev:
Modesty Blame skrev:
kidkomb skrev:Hvordan kan I synes at verden er af lave fordi mange mennesker begræder et menneskes død?
Man kan aldrig få for meget næstekærlighed!

Verden er af lave fordi eb bruger mere spalteplads på Mikkel Kesslers mors død end de bruger på Leonard Cohen.

Mikkel Kesslers mor - Leonard Cohen, kan du ikke se det?

Altså mit kendskab til begge personer er nærmest ikke eksisterende, men jeg synes det er meget snobbet at mene den ens død er mere trist og burde skabe hyldest end den andens. Bare fordi personen var en 'rigtig' kunstner og den anden en reality-stjerne.

Snobbet? Seriøst. Du finder det snobbet, at jeg mener, at Leonard Cohens bidrag til snart sagt hvad som helst, er langt mere interessant end hvor mange portere en eller anden boksers mor drak?

Så kan jeg godt leve med at være snobbet.
2
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 992
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 9806

Indlægaf Daine » 22. nov 2016, 15:59

Fyrst Eberhard skrev:Jeg kan ikke finde ud af, om jeg hader det eller hylder det.

Hvor har du set det? :love:
0
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Fynbo
Kort karma: 18
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 179

Indlægaf Fynbo » 22. nov 2016, 16:30

Wizzze skrev:Hvor unge mange amerikanere er når de bliver gift, 22-23 er helt almindeligt. Når jeg tænker på mig selv, og hvor barnlig jeg var på den alder, og til dels stadig er :blush: så er det svært at forstå :gruble:
Det er også også stadig mange unge kvinder herovre, som har ægteskab som det største livsmål, det er også svært at forstå. Men det er nok bare den forkælede skandinaviske livsmodel der taler? :gruble: når man ikke pr automatik kan forvente at få en uddannelse, så bliver andre ting vigtigere og flyttet frem i prioriteringen :gruble:

Jeg undrer mig over, at det betragtes som alt for tidligt at blive gift, når man er 22-23 år.
Man kan da også stadig tage sig en uddannelse, selv om man er gift?
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 688
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 13212

Indlægaf icelady » 22. nov 2016, 16:41

En veninde (nok nærmere bekendt efterhånden) som deltager i stort set alle konkurrencer på FB og selvom jeg har slået "følg XX" fra, så får jeg stadig de opslag op, hun kommenterer.

Det seneste er så et fra et firma/butik på Bornholm, hvor man kan vide 2 kg slik (ihvertfald en helvedes stak slik :D ). Læser man hele opslaget, står der man selv skal kunne hente.
Hun bor så i en mindre by i nærheden af Randers.

Hun deltager alligevel, selvom hun samtidig hver evig eneste måned tigger om mad/tøj/andet.

Såeh...der er råd til benzin til bil og færger/brobizz, men ikke råd til mad? :gruble:
1
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Fyrst Eberhard
Kort karma: 336
Likede indlæg: 7756

Indlægaf Fyrst Eberhard » 22. nov 2016, 17:09

Daine skrev:
Fyrst Eberhard skrev:Jeg kan ikke finde ud af, om jeg hader det eller hylder det.

Det er fra en eller anden amerikansk reklame jeg faldt over.
Men egentlig et fint initiativ i forhold til madspild, for os der aldrig gider at spise skorpen.
0
Peace!
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 992
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 9806

Indlægaf Daine » 22. nov 2016, 17:20

Fyrst Eberhard skrev:
Daine skrev:

Men egentlig et fint initiativ i forhold til madspild, for os der aldrig gider at spise skorpen.

Præcis! Fuck, jeg flytter til USA. Jeg er nødt til det :love:
0
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 50
Likede indlæg: 1065

Indlægaf Aspargsen » 23. nov 2016, 00:40

Modesty Blame skrev:
Samano skrev:
Modesty Blame skrev:
kidkomb skrev:Hvordan kan I synes at verden er af lave fordi mange mennesker begræder et menneskes død?
Man kan aldrig få for meget næstekærlighed!

Verden er af lave fordi eb bruger mere spalteplads på Mikkel Kesslers mors død end de bruger på Leonard Cohen.

Mikkel Kesslers mor - Leonard Cohen, kan du ikke se det?

Altså mit kendskab til begge personer er nærmest ikke eksisterende, men jeg synes det er meget snobbet at mene den ens død er mere trist og burde skabe hyldest end den andens. Bare fordi personen var en 'rigtig' kunstner og den anden en reality-stjerne.

Snobbet? Seriøst. Du finder det snobbet, at jeg mener, at Leonard Cohens bidrag til snart sagt hvad som helst, er langt mere interessant end hvor mange portere en eller anden boksers mor drak?

Så kan jeg godt leve med at være snobbet.

Han har altså lavet andet end den der halleua sang ?
Underlig af samtlige cover versioner jeg har hørt er bedre end hans version, selv Steffen Brandts danske version er bedre
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 202
Likede indlæg: 4115

Indlægaf Sangius » 23. nov 2016, 01:19

Jeg undrer mig over hvem Leonard Cohen er, og om det er meget prollet at jeg ved hvem Mopper er, men ikke ham... :gruble:
2
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 500
Likede indlæg: 5567

Indlægaf dgd2007 » 23. nov 2016, 01:34

Sangius skrev:Jeg undrer mig over hvem Leonard Cohen er, og om det er meget prollet at jeg ved hvem Mopper er, men ikke ham... :gruble:

Nej, det nok mest generationsagtigt. Han var mest guddommelig i 1960'erne :gammel:

And leaning on your window sill
    He'll say one day you caused his will
    To weaken with your love and warmth and shelter

Manden var jo et geni eller en stor ånd eller noget! :worship:

1
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16622

Indlægaf Dirtylittledevil » 23. nov 2016, 02:58

Jeg kigger på en køkkenmaskine, og tjekker så folks bedømmelser af den.
Ud af 4 bedømmelser, fortæller de 3 at dem noget a la "Den ser fin ud men jeg har ikke brugt den" og "Det var en gave så jeg har ikke pakket den ud endnu" Jamen så vent da for fanden med at bedømme den til du overhovedet har noget brugbart at sige! :sur:
7
"This is the strangest life I've ever known."
Jim Morrison
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 202
Likede indlæg: 4115

Indlægaf Sangius » 23. nov 2016, 03:40

Dirtylittledevil skrev:Jeg kigger på en køkkenmaskine, og tjekker så folks bedømmelser af den.
Ud af 4 bedømmelser, fortæller de 3 at dem noget a la "Den ser fin ud men jeg har ikke brugt den" og "Det var en gave så jeg har ikke pakket den ud endnu" Jamen så vent da for fanden med at bedømme den til du overhovedet har noget brugbart at sige! :sur:

Åha. Jeg kigger også på symaskine, og læste anmeldelser for en Singer. Der var 3 der havde givet sen 1 stjerne, fordi de havde købt den billigt på en eller anden international side, og så havde de fået dem med en strømforsyning der ikke passede i amerikanske stik. Ja, sikke en lortemaskine - 1 stjerne!!!
4
Brugeravatar
Vinaia
Kort karma: 23
Likede indlæg: 553

Indlægaf Vinaia » 23. nov 2016, 06:18

Dirtylittledevil skrev:Jeg kigger på en køkkenmaskine, og tjekker så folks bedømmelser af den.

Ja! Ligesom på Amazon, når folk stiller et spørgsmål til en vare. Så kommer der tit et svar ala "det ved jeg ikke, den er købt som julegave" - jamen, hvorfor svarer du så?!! Ass. :tie:
3
So, tell me, where should I go?
To the left, where nothing is right
... or to the right, where nothing is left?
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 488
Likede indlæg: 8777

Indlægaf Animi » 23. nov 2016, 07:17

Sangius skrev:Jeg undrer mig over hvem Leonard Cohen er, og om det er meget prollet at jeg ved hvem Mopper er, men ikke ham... :gruble:

Det er ham der har skrevet "Hallelujah" sangen - og det er så også det eneste jeg ved... :lol:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 289
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 3447

Indlægaf Studsgaard » 23. nov 2016, 07:50

Daine skrev:
Fyrst Eberhard skrev:
Daine skrev:

Præcis! Fuck, jeg flytter til USA. Jeg er nødt til det :love:

Jeg kan fortælle det er et hit hos ti årige drenge. Jeg lavede det selv da vi holdt fødselsdag.
2

Tilbage til "Generelt"