Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1510
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 13346

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 23. nov 2016, 14:48

Præcis, Paint.
Man efterlades ofte med følelsen af at de i virkeligheden overhovedet ikke gider noget med fremmede lande. De vil bare have det varme vejr.
De vil helst have det varme vejr hjem i deres egen have.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Persnikedy
Kort karma: 377
Likede indlæg: 6079

Indlægaf Persnikedy » 23. nov 2016, 15:06

Hvorfor er vinduspudseren der altid når jeg ligger splitter hans jørgen på sengen med et gardin trukket fra? Det er som om han ved det.... Og siden det er et etværelses kan jeg jo ikke engang flygte noget sted hen så må bare ligge under dynen til han er færdig :tie:
2
Fab-Yule-Ous
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 681
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 3079

Indlægaf Fillie » 23. nov 2016, 15:15

Sakset fra Søndagsavisen i sommer og stadig sjov:

Det engelske rejseselskab Thomas Cook Vacations offentliggjorde i sommeren 2013 en liste over de mest absurde, sjove og dumme klager de har modtaget fra deres kunder. Vi synes stadig den er sjov.

Listen byder på nogle virkelige guldkorn, som parret der forsøger at give rejseselskabet skylden for deres graviditet – da de ikke fik et værelse med to enkeltsenge. Der er også en gæst, der klager over at restauranterne i Goa, Indien, serverer alt for meget mad med karry.

1. Det er dovent, at de lokale butiksejere lukker om eftermiddagen i Puerto Vallarta. Jeg havde ofte brug for at købe ting, mens der var “siesta” – det skulle forbydes.

2. På min ferie i Goa i Indien syntes jeg, det var ulækkert, at næsten alle restauranter serverede karry. Jeg kan ikke lide stærk mad.

3. Vi bookede en udflugt til et vandland, men ingen fortalte os, at vi selv skulle medbringe svømmetøj og håndklæder. Vi antog, at det ville være med i prisen.

4. Stranden var for sandet. Vi blev nødt til at gøre alt rent for sand, når vi vendte tilbage til vores værelse.

5. Vi syntes ikke, at sandet lignede det i brochuren. Jeres brochure viser, at sandet er hvidt, men det var mere gult.

6. De skulle ikke tillade topløs solbadning. Det var mere distraherende for min mand, der bare ville slappe af.

7. Ingen fortalte os, at der ville være fisk i vandet. Børnene blev bange.

8. Selvom jeres brochure sagde, at køkkenet var fuldt udstyret, så var der ikke nogen æggedeler i skufferne.

9. Vi tog på ferie i Spanien og havde et problem med taxachaufførerne, da de alle var spanske.

10. Vejene var ujævne og bumpede, hvilket gjorde, at vi ikke kunne læse vores lokale guidebog på busturen til hotellet. På grund af det var vi uvidende om mange ting, der kunne have gjort vores ferie sjovere.

11. Det tog os ni timer at flyve hjem fra Jamaica til England. Det tog kun amerikanerne tre timer at flyve hjem. Det virker uretfærdigt.

12. Jeg sammenlignede vores etværelses suite med vores vens treværelses suite, og vores var betydeligt mindre.

13. Brochuren sagde “Ingen frisører på hotellet”. Vi er frisørelever, og vi tror at de (personalet, red.) vidste det, og lod os vente længere på service.

14. Der var for mange spaniere der. Receptionisten snakkede spansk, maden var spansk. Ingen fortalte os, at der ville være så mange udlændinge.

15. Vi måtte stå i kø udenfor for at komme med båden, og der var ingen aircondition.

16. Det er jeres ansvar som touroperatører at advare om larmende eller forstyrrende gæster før afrejse.

17. Jeg blev stukket af en myg. Brochuren nævnte ikke noget om myg.

18. Min forlovede og jeg bad om separate enkeltmandssenge, men i stedet blev vi placeret i et værelse med en dobbeltseng. Nu holder vi jer ansvarlige og vil have erstatning for, at jeg blev gravid. Det var aldrig sket, hvis vi havde fået det værelse, vi havde booket.
10
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 23. nov 2016, 15:26

Fillie skrev:Sakset fra Søndagsavisen i sommer og stadig sjov:

Det engelske rejseselskab Thomas Cook Vacations offentliggjorde i sommeren 2013 en liste over de mest absurde, sjove og dumme klager de har modtaget fra deres kunder. Vi synes stadig den er sjov.

Listen byder på nogle virkelige guldkorn, som parret der forsøger at give rejseselskabet skylden for deres graviditet – da de ikke fik et værelse med to enkeltsenge. Der er også en gæst, der klager over at restauranterne i Goa, Indien, serverer alt for meget mad med karry.

1. Det er dovent, at de lokale butiksejere lukker om eftermiddagen i Puerto Vallarta. Jeg havde ofte brug for at købe ting, mens der var “siesta” – det skulle forbydes.

2. På min ferie i Goa i Indien syntes jeg, det var ulækkert, at næsten alle restauranter serverede karry. Jeg kan ikke lide stærk mad.

3. Vi bookede en udflugt til et vandland, men ingen fortalte os, at vi selv skulle medbringe svømmetøj og håndklæder. Vi antog, at det ville være med i prisen.

4. Stranden var for sandet. Vi blev nødt til at gøre alt rent for sand, når vi vendte tilbage til vores værelse.

5. Vi syntes ikke, at sandet lignede det i brochuren. Jeres brochure viser, at sandet er hvidt, men det var mere gult.

6. De skulle ikke tillade topløs solbadning. Det var mere distraherende for min mand, der bare ville slappe af.

7. Ingen fortalte os, at der ville være fisk i vandet. Børnene blev bange.

8. Selvom jeres brochure sagde, at køkkenet var fuldt udstyret, så var der ikke nogen æggedeler i skufferne.

9. Vi tog på ferie i Spanien og havde et problem med taxachaufførerne, da de alle var spanske.

10. Vejene var ujævne og bumpede, hvilket gjorde, at vi ikke kunne læse vores lokale guidebog på busturen til hotellet. På grund af det var vi uvidende om mange ting, der kunne have gjort vores ferie sjovere.

11. Det tog os ni timer at flyve hjem fra Jamaica til England. Det tog kun amerikanerne tre timer at flyve hjem. Det virker uretfærdigt.

12. Jeg sammenlignede vores etværelses suite med vores vens treværelses suite, og vores var betydeligt mindre.

13. Brochuren sagde “Ingen frisører på hotellet”. Vi er frisørelever, og vi tror at de (personalet, red.) vidste det, og lod os vente længere på service.

14. Der var for mange spaniere der. Receptionisten snakkede spansk, maden var spansk. Ingen fortalte os, at der ville være så mange udlændinge.

15. Vi måtte stå i kø udenfor for at komme med båden, og der var ingen aircondition.

16. Det er jeres ansvar som touroperatører at advare om larmende eller forstyrrende gæster før afrejse.

17. Jeg blev stukket af en myg. Brochuren nævnte ikke noget om myg.

18. Min forlovede og jeg bad om separate enkeltmandssenge, men i stedet blev vi placeret i et værelse med en dobbeltseng. Nu holder vi jer ansvarlige og vil have erstatning for, at jeg blev gravid. Det var aldrig sket, hvis vi havde fået det værelse, vi havde booket.

Nemlig. Englændere....
2
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
kidkomb

Indlægaf kidkomb » 23. nov 2016, 15:28

Bortset fra det, så gider jeg eddermame heller ikke at sandet er gult, hvis jeg har bestilt en rejse til et sted med hvidt sand.
Helt ærligt.
Jeg tjekker altid forskellige billeder og beskrivelser af strand/sand inden jeg booker.
0
Brugeravatar
Ficus
Kort karma: 83
Likede indlæg: 1058

Indlægaf Ficus » 23. nov 2016, 15:39

En butik på min vej. Den MÅ være et dække for noget andet.

Har nu på halvandet år endnu tilgode at se den være åben. I vinduerne har der hele tiden ligget de samme solblegede ting og skilte. Plus det er sådan rimelig spredt sortiment. Fra bh'er til køkkendimser og det hele er sådan lidt 80'er agtigt.
1
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 493
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 5787

Indlægaf Delfin » 23. nov 2016, 15:39

Hvorfor folk har så travlt med at udbrede deres teorier på nettet om hvorvidt Baron Trump er autistisk. Det er sgu synd for ham. Den lille 10årige dreng er ikke valgt som præsident, han er bare en lille dreng, og hvis det er noget, vi skal vide, skal de nok selv fortælle det.
8
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 23. nov 2016, 16:07

kidkomb skrev:Bortset fra det, så gider jeg eddermame heller ikke at sandet er gult, hvis jeg har bestilt en rejse til et sted med hvidt sand.
Helt ærligt.
Jeg tjekker altid forskellige billeder og beskrivelser af strand/sand inden jeg booker.

Og sandets viskositet! :-D
1

- Francine Smith
Brugeravatar
Fillie

Indlægaf Fillie » 23. nov 2016, 16:08

Ficus skrev:En butik på min vej. Den MÅ være et dække for noget andet.

Har nu på halvandet år endnu tilgode at se den være åben. I vinduerne har der hele tiden ligget de samme solblegede ting og skilte. Plus det er sådan rimelig spredt sortiment. Fra bh'er til køkkendimser og det hele er sådan lidt 80'er agtigt.

Sådanne butikker får også altid min fantasi til at løbe løbsk.
1

- Francine Smith
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 546
Likede indlæg: 2374
Kontakt:

Indlægaf Vira » 23. nov 2016, 16:50

Hvorfor de fleste indgangs og hoveddøre åbner udad i Sverige men indad i Danmark :gruble:
0
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 186
Likede indlæg: 5483

Indlægaf paint » 23. nov 2016, 17:02

Ficus skrev:En butik på min vej. Den MÅ være et dække for noget andet.

Sådan en butik, var der i et nabolag jeg på et tidspunkt boede i. Rygtet gik, at dem der gik derind, aldrig kom ud igen. Til gengæld kunne man læse om netop disse personer, i aviser fra firserne, hvor de pludselig var dukket op og påstod at de var sendt tilbage i tiden. :cool:
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 664
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 9584

Indlægaf LadyFox » 23. nov 2016, 17:08

Vira skrev:Hvorfor de fleste indgangs og hoveddøre åbner udad i Sverige men indad i Danmark :gruble:

Det er også begyndt at komme til Danmark :)

Vores hoveddør blev skiftet ud for et års tid siden - til en der åbner ud af. Og det er ikke et hit, folk kan ikke finde ud af det - jeg skal altid gå ned fra fjerde sal for at lukke gæster ind fordi uanset hvor meget man prøver at forklare folk det, så skubber de stadig til døren. Og står og ligener et stort spørgsmålstegn, indtil man åbner og de udbryder "Nååååh" ...

Næste gang har mange glemt det igen...
1
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 23. nov 2016, 17:29

Vira skrev:Hvorfor de fleste indgangs og hoveddøre åbner udad i Sverige men indad i Danmark :gruble:

Gad vide, hvad det geniale skulle være i, at man smækker døren ud i hovedet på folk, når de har ringet på :lol:
3
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 664
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 9584

Indlægaf LadyFox » 23. nov 2016, 17:31

Delfin skrev:

Gad vide, hvad det geniale skulle være i, at man smækker døren ud i hovedet på folk, når de har ringet på :lol:

Døren er svære at sparke ind - jeg tror det er derfor vi har dem herude i Nordlædervest. Det kom i hvert fald kort tid før hver hovedør blev videoovervåget
Senest rettet af LadyFox 23. nov 2016, 17:34, rettet i alt 1 gang.
0
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 23. nov 2016, 17:38

LadyFox skrev:
Delfin skrev:

Døren er svære at sparke ind - jeg tror det er derfor vi har dem herude i Nordlædervest. Det kom i hvert fald kort tid før hver hovedør blev videoovervåget

Hmm det kan der være noget om. Til gengæld er det sværere at trække døren i, end det er at skubbe imod, hvis man ikke skulle komme til at åbne for en idiot
4

Tilbage til "Generelt"