Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 143
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1468

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf vUlpeS » 14. okt 2016, 09:56

Aspargsen skrev:
vUlpeS skrev:

Enkelte ville nok påstå, at Halloween er en amerikansk tradition. Sikken mærkelig personage, hende Lotte :/

og nogle vil påstå af det er en gammel dansk tradition der har været en tur ovre og vende og nu blevet totalt helt vildt sej

Der lærte jeg noget nyt. Jeg har aldrig draget forbindelsen til allehelgensaften før, så det var da meget fint at få på plads :)

Ifølge wiki er der tale om enten en kristen intervention mod den hedenske høstfest eller en regulær kristen højtid. Lotte burde med andre ord associere til middelalderlige, europæiske tortur-metoder fremfor de moderne, muslimske ditto'er. Sikke noget.
Senest rettet af vUlpeS 14. okt 2016, 10:09, rettet i alt 1 gang.
0
Profesionales sin iguales, modestia aparte.
Brugeravatar
vUlpeS

Indlægaf vUlpeS » 14. okt 2016, 10:09

MaybeBaby skrev:Mht halloween, min anke går ikke så meget på at hun får de associationer (omend jeg ikke deler dem), mere at det jo ikke er noget nyt. De der afhuggede lemmer fx har jo været fremme i årevis, pynten har ikke ændret sig de sidste par år (mange år) og spørgsmålet er om man bør ændre i tingene fordi nogle få pludselig får associationer. Det mener jeg faktisk ikke.

FX Dannebroget i Folketingssalen kunne jeg forstå gav rigtig mange forskellige associationer, positive såvel som negative. Man kan blive ved hvis man hele tiden skal sørge for ikke at støde den ene og bedst som man finder ud af hvordan man ikke støder den ene støder man den anden, skruen uden ende.

Meget enig - og det fremgik såmænd også klart af dine tidligere indlæg, hvad du mente :)

Hvis vi betragter den klassiske (præ-kommercielle) halloween, var det vist bare noget med at udhule et græskar, klæde sig ud, og dykke efter æbler. Dengang var sådan et græskarhovede sikkert enormt uhyggeligt, og alligevel kunne man nok holde sig i skindet.

Jeg får kvalme af dette moderne tiltag, hvor alt kan og skal påtales, fordi alting åbenbart kan provokere. - Man kunne ligefrem sige, at det provokerer mig :P
4
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10356

Indlægaf icelady » 14. okt 2016, 10:11

Jeg undrer mig over folk, der uden hæmninger sidder og rakker andre ned.... når man så på deres profiler kan se, de sidder i enten samme situation som dem, de rakker ned, eller en stilling, der normalt indebærer man har bare en lille smule empati/rummelighed. :gruble:
4
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 455

Indlægaf Aspargsen » 14. okt 2016, 10:25

vUlpeS skrev:Jeg får kvalme af dette moderne tiltag, hvor alt kan og skal påtales, fordi alting åbenbart kan provokere. - Man kunne ligefrem sige, at det provokerer mig :P

Tænk hvis nogle bliver provokeret af at du bliver provokeret af andre bliver provokeret :8:
Det er godt nok en ordentlige gang provokation man så er ude i :gisp:
1
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
vUlpeS

Indlægaf vUlpeS » 14. okt 2016, 11:05

Aspargsen skrev:
vUlpeS skrev:Jeg får kvalme af dette moderne tiltag, hvor alt kan og skal påtales, fordi alting åbenbart kan provokere. - Man kunne ligefrem sige, at det provokerer mig :P

Tænk hvis nogle bliver provokeret af at du bliver provokeret af andre bliver provokeret :8:
Det er godt nok en ordentlige gang provokation man så er ude i :gisp:

Med lidt god vilje bliver den ophidsede, provokerende tilstand en kollektiv norm, imens vi glemmer, hvordan det var før "The Age of Triggering". Problem solved.
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2393

Indlægaf Juki » 14. okt 2016, 11:50

MaybeBaby skrev:
kidkomb skrev:
MaybeBaby skrev:Hvorfor man ikke kan rapportere et indlæg fordi det allerede er rapporteret :gruble:?

Jeg går ud fra at det er fordi moderatorene ellers ville drukne i anmeldelser over feks dét indlæg som jeg anmeldte nu (og som nok er det samme som du ville anmelde fordi det går over alles (går jeg ud fra) grænse og bare skal stoppes med det samme)

Den kan jeg godt følge. Men det undrede mig alligevel fordi jeg tænkte at hvis det fx var et indlæg med grov tale eller personangreb kunne det ikke skade med fleres besyv med, men jeg kan godt se at det i det her tilfælde nok er meget smart.

I øvrigt er det godt nok temmelig ubehageligt det der er foregået med brugernavne i åbent forum.

Hvad er der sket?
2
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
MaybeBaby
Kort karma: 118
Likede indlæg: 1226

Indlægaf MaybeBaby » 14. okt 2016, 12:22

Juki skrev:
MaybeBaby skrev:
kidkomb skrev:
MaybeBaby skrev:Hvorfor man ikke kan rapportere et indlæg fordi det allerede er rapporteret :gruble:?

Jeg går ud fra at det er fordi moderatorene ellers ville drukne i anmeldelser over feks dét indlæg som jeg anmeldte nu (og som nok er det samme som du ville anmelde fordi det går over alles (går jeg ud fra) grænse og bare skal stoppes med det samme)

Den kan jeg godt følge. Men det undrede mig alligevel fordi jeg tænkte at hvis det fx var et indlæg med grov tale eller personangreb kunne det ikke skade med fleres besyv med, men jeg kan godt se at det i det her tilfælde nok er meget smart.

I øvrigt er det godt nok temmelig ubehageligt det der er foregået med brugernavne i åbent forum.

Hvad er der sket?

Ikke registrerede brugere der skriver indlæg i trolletråde i åbent forum under andre brugeres private fulde navne, by osv. Det er sgu creepy :s .
0
14-12-16 :lun:
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 179
Likede indlæg: 2393

Indlægaf Juki » 14. okt 2016, 13:40

MaybeBaby skrev:
Juki skrev:
MaybeBaby skrev:
kidkomb skrev:

Hvad er der sket?

Ikke registrerede brugere der skriver indlæg i trolletråde i åbent forum under andre brugeres private fulde navne, by osv. Det er sgu creepy :s .

Jeg har kun set en der gjorde det, men vidste selvsagt ikke det er foregået flere gange. Det er squ pænt klamt!
0
I like big beards and I cannot lie
Billede
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2084

Indlægaf Tibbler » 14. okt 2016, 13:41

Hvorfor er der pludselig så mange på facebook, som skriver deres indlæg med stor skrift? :gruble:
3
Brugeravatar
MaybeBaby

Indlægaf MaybeBaby » 14. okt 2016, 13:43

Juki skrev:
MaybeBaby skrev:
Juki skrev:
MaybeBaby skrev:
kidkomb skrev:

Hvad er der sket?

Jeg har kun set en der gjorde det, men vidste selvsagt ikke det er foregået flere gange. Det er squ pænt klamt!

Det er højst sandsynligt den samme. Jeg har set det to gange sent på aftenen, hvor det heldigvis hurtigt er blevet slettet af mods. Og ja, også fordi det næsten må være en der har noget personligt mod debattøren og oveni hatten ved hvem h*n er og måske endda kender ham/hende i virkeligheden. Jeg ville få en mega klump i maven hvis det var mig. Det er sgu en mærkelig ting at gøre :tie:.
2
Brugeravatar
MaybeBaby

Indlægaf MaybeBaby » 14. okt 2016, 13:48

Tibbler skrev:Hvorfor er der pludselig så mange på facebook, som skriver deres indlæg med stor skrift? :gruble:

Det gør den automatisk, hvis man skriver under en linje = få ord :stoned:. Hvis jeg laver korte opslag står de også med stor skrift, til stor irritation for mig, fordi jeg gerne selv vil kunne vælge. Det kan godt være man kan slå funktionen fra, men jeg har desværre ikke kunnet finde ud af hvordan.
2
Brugeravatar
MaybeBaby

Indlægaf MaybeBaby » 14. okt 2016, 14:19

Om det mon ikke også er med til at skabe "tabere" hvis børn ser den ene forældre dybt ulykkelig hele deres barndom, hvad enten det er mor eller far :gruble:?

http://borsen.dk/opinion/blogs/view/17/ ... skilt.html
2
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 14. okt 2016, 14:59

MaybeBaby skrev:Om det mon ikke også er med til at skabe "tabere" hvis børn ser den ene forældre dybt ulykkelig hele deres barndom, hvad enten det er mor eller far :gruble:?

Jeg bor jo sammen med min eksmand. Vi har hvert vores værelse, men bor sammen som venner.

Det gør ingen af os ulykkelige. Men vores fælles barn giver udtryk for, det gør en stor forskel for hende, at hun kun har et hjem og hele tiden har begge sine forældre hos sig.

Vi så det program, der var omkring skilsmissebørn den anden dag - og her var der faktisk ingen af børnenes problemstillinger, som hun kunne genkende.

Jeg tvivler faktisk på, alle skilte forældre ville lide mere end deres børn gør, hvis de gjorde som os. Og besluttede sig for, at sådan var det bare.

Omvendt er jeg også helt sikker på, det for hovedparten ville være en million gange værre for børnene, fordi mor og far ikke er venner.
0
Brugeravatar
MaybeBaby

Indlægaf MaybeBaby » 14. okt 2016, 15:12

Dikus skrev:
MaybeBaby skrev:Om det mon ikke også er med til at skabe "tabere" hvis børn ser den ene forældre dybt ulykkelig hele deres barndom, hvad enten det er mor eller far :gruble:?

Jeg bor jo sammen med min eksmand. Vi har hvert vores værelse, men bor sammen som venner.

Det gør ingen af os ulykkelige. Men vores fælles barn giver udtryk for, det gør en stor forskel for hende, at hun kun har et hjem og hele tiden har begge sine forældre hos sig.

Vi så det program, der var omkring skilsmissebørn den anden dag - og her var der faktisk ingen af børnenes problemstillinger, som hun kunne genkende.

Jeg tvivler faktisk på, alle skilte forældre ville lide mere end deres børn gør, hvis de gjorde som os. Og besluttede sig for, at sådan var det bare.

Omvendt er jeg også helt sikker på, det for hovedparten ville være en million gange værre for børnene, fordi mor og far ikke er venner.

Der er mange måder at gøre tingene på. Jeg synes jeres arrangement (beklager ordet) er rigtig fint når det nu fungerer for jer :).

Men at holde et dødt forhold kørende fordi børnene ender som "tabere" hvis mor og far går fra hinanden, eller nemmere kan ende sådan, det kan ikke være sundt for nogle.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 682
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5930

Indlægaf Dikus » 14. okt 2016, 16:00

MaybeBaby skrev:
Dikus skrev:

Der er mange måder at gøre tingene på. Jeg synes jeres arrangement (beklager ordet) er rigtig fint når det nu fungerer for jer :).

Men at holde et dødt forhold kørende fordi børnene ender som "tabere" hvis mor og far går fra hinanden, eller nemmere kan ende sådan, det kan ikke være sundt for nogle.

Næh. Men det kunne jo være, der var alternativer...
0

Tilbage til "Generelt"