Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 725
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 14629

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf icelady » 7. dec 2016, 08:41

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/mor-raser-over-bogstavs-pomfritter-meget-skuffende/6440627

:gruble:

Kan da også virkelig godt se, det er for ringe, der ikke er alle bogstaver i sådan en pose.

:D
13
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 526
Likede indlæg: 9791

Indlægaf Animi » 7. dec 2016, 08:51

icelady skrev:http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/mor-raser-over-bogstavs-pomfritter-meget-skuffende/6440627

Kan da også virkelig godt se, det er for ringe, der ikke er alle bogstaver i sådan en pose.

Jeg synes faktisk hun har ret til erstatning for at komme sig over det traume. 1mio mindst!
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1247
Likede indlæg: 18918

Indlægaf Dirtylittledevil » 7. dec 2016, 09:07

icelady skrev:http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/mor-raser-over-bogstavs-pomfritter-meget-skuffende/6440627

Kostpyramiden ville brænde sammen hvis den så hendes bud på en lækker middagstallerken :lol:
2
I'm a social vegan. I avoid meet.
Ficus
Kort karma: 106
Likede indlæg: 1457

Indlægaf Ficus » 7. dec 2016, 10:15

At noget der tydeligvis er skrevet i sjov, i den grad kan få folk til at blive sure, boykotte og nærmest finde høtyvene frem....

https://www.facebook.com/BoerneLoppen/p ... 16/?type=3

Og jeg arbejder også i detail, bare indenfor design og interiør, oplever præcis hvad de laver skæg med. Mange mænd der først rigtig interesserer sig for noget, når de begynder at se lyset for enden af tunnellen, der er en overstået shoppingtur... Tror og mener jeg så at alle mænd er sådan? Nej. Betyder det at jeg bare hader enlige mødre og homoseksuelle? Nej. Geeeez people!
3
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 1080
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 12183
Kontakt:

Indlægaf Ado » 7. dec 2016, 10:30

Ficus skrev:At noget der tydeligvis er skrevet i sjov, i den grad kan få folk til at blive sure, boykotte og nærmest finde høtyvene frem....

Og jeg arbejder også i detail, bare indenfor design og interiør, oplever præcis hvad de laver skæg med. Mange mænd der først rigtig interesserer sig for noget, når de begynder at se lyset for enden af tunnellen, der er en overstået shoppingtur... Tror og mener jeg så at alle mænd er sådan? Nej. Betyder det at jeg bare hader enlige mødre og homoseksuelle? Nej. Geeeez people!

Jeg bliver så træt af folk, der nærmest sidder og støvsuger Facebook for ting, som de kan blive forarget over, fordi det ikke lige er 200% korrekt.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Oveditlevsen
Kort karma: 23
Likede indlæg: 583

Indlægaf Oveditlevsen » 7. dec 2016, 10:36

Ficus skrev:At noget der tydeligvis er skrevet i sjov, i den grad kan få folk til at blive sure, boykotte og nærmest finde høtyvene frem....

Det er fordi det er en del af et større strukturelt problem, mansplaining eller del af nogle overordnede fordele i samfundet som kun kommer mænd til gode.

Løsningen er kvoter, at alle bliver kaldt hen og en feministisk brainstorm med veganske snacks til.
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 232
Likede indlæg: 4907

Indlægaf Sangius » 7. dec 2016, 10:41

kidkomb skrev:
Novella skrev:
kidkomb skrev:Jeg har lige tabt et stykke franskbrød med tandsmør, som landede med smørsiden opad.... :gruble:

Bandt du madden på ryggen af en kat?

Nej, det er nemlig lige det! Det gjorde jeg ikke.
Jeg er ude i noget Schrödingers lige pludselig. Jeg er ikke helt tryg ved det...

Jeg ville nok få en clairvoyant ud og rense huset. Just to be safe.
6
Brugeravatar
Skorstenen
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1682

Indlægaf Skorstenen » 7. dec 2016, 19:49

Jeg har pløjet cv-databasen på jobnet igennem i 3-4- timer nu. Og selvom jeg forsøger hårdt at afgrænse søgningen bliver jeg ved at få:

Erhverserfaring: skåret fisk på en fabrik / avisbud / skolelærer- agtigt.

Søger: Stilling som kontorassistent.

HVORFOR GØR I DET???? (råber jeg- ikke til debatten - men til dem der har lavet cv´et) Ved I ikke, at det er en uddannelse? Eller tror I bare at det er lykken og jobbet som a walk in the park som man ikke behøver at have nogen særlige kompetancer for at bestride?
Forstår da godt de er ledige så
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 523
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 6630

Indlægaf Delfin » 7. dec 2016, 23:05

Ado skrev:

Jeg bliver så træt af folk, der nærmest sidder og støvsuger Facebook for ting, som de kan blive forarget over, fordi det ikke lige er 200% korrekt.

Jeg er ikke sådan specielt feministisk anlagt, men jeg synes det opslag er pissetræls - for det er altså mig, der skal have cola, mens manden kan støvsuge hylder. Jeg haaaaaaaaaaaaaader shopping.
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2084
Likede indlæg: 12016

Indlægaf Wizzze » 8. dec 2016, 05:18

FruDulle skrev:Sofia Vegaras exkæreste

Sofia Vergara's ongoing legal drama with ex-fiancé Nick Loeb just took another turn.

In documents obtained by E! News, a right-to-live lawsuit against the Modern Family actress was filed Tuesday on behalf of two embryos conceived by Vergara and Loeb in 2013. The fertilized eggs are listed as plaintiffs "Emma" and "Isabella" in the suit, and request that Loeb receive custody of the female embryos in order for them to live and ultimately inherit a trust fund that was created in their names.

The documents state that Vergara has "effectively abandoned and chronically neglected" the embryos by "refusing to consent to their development or care."

Following the case's newest development, a legal representative for Sofia released this statement to E! News Wednesday: "Next week the judge presiding over the case was to rule on Ms. Vergara's request for sanctions against Mr. Loeb for refusing to comply with a court order, and on her motion for summary judgment-seeking dismissal of the case he filed against her, attempting to get control of pre-embryos that he created with Vergara."

"That genetic material was created pursuant to a written agreement that required both parties written consent to attempt to create a pregnancy. Apparently Mr. Loeb and his counsel, knowing that he was about to lose decided to attempt to save face by taking their proverbial ball and going home. Reports are out that Mr. Loeb has caused a lawsuit to be filed on behalf of the pre-embryos in Louisiana, essentially trying to get the same relief that he was trying to get through his failed legal attempt in California," it read.

Only in America :rulle:
0
Do as I say! :whip:
HappyPaww
Kort karma: 315
Likede indlæg: 5576

Indlægaf HappyPaww » 8. dec 2016, 05:50

^ Den sag er så fucked! Det skriger til himlen at han er en forsmået mandsling, som holder fast i hende - og hendes penge - med næb og kløer. Men debatten er også langt ude, der er jo nogle der mener at de to æg nu har en sjæl og dermed ret til at leve :rulle: Nok også derfor han kører sagen i Louisiana...

Man kunne lidt håbe, at en medarbejder på laboratoriet var lidt fummelfingret med petriskålene en dag og tilfældigvis tabte dem på gulvet... :lol: Hovsa..
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 2084
Likede indlæg: 12016

Indlægaf Wizzze » 8. dec 2016, 06:22

FruDulle skrev:
Wizzze skrev:
FruDulle skrev:Sofia Vegaras exkæreste

Sofia Vergara's ongoing legal drama with ex-fiancé Nick Loeb just took another turn.

In documents obtained by E! News, a right-to-live lawsuit against the Modern Family actress was filed Tuesday on behalf of two embryos conceived by Vergara and Loeb in 2013. The fertilized eggs are listed as plaintiffs "Emma" and "Isabella" in the suit, and request that Loeb receive custody of the female embryos in order for them to live and ultimately inherit a trust fund that was created in their names.

The documents state that Vergara has "effectively abandoned and chronically neglected" the embryos by "refusing to consent to their development or care."

Following the case's newest development, a legal representative for Sofia released this statement to E! News Wednesday: "Next week the judge presiding over the case was to rule on Ms. Vergara's request for sanctions against Mr. Loeb for refusing to comply with a court order, and on her motion for summary judgment-seeking dismissal of the case he filed against her, attempting to get control of pre-embryos that he created with Vergara."

"That genetic material was created pursuant to a written agreement that required both parties written consent to attempt to create a pregnancy. Apparently Mr. Loeb and his counsel, knowing that he was about to lose decided to attempt to save face by taking their proverbial ball and going home. Reports are out that Mr. Loeb has caused a lawsuit to be filed on behalf of the pre-embryos in Louisiana, essentially trying to get the same relief that he was trying to get through his failed legal attempt in California," it read.

Only in America :rulle:

Indeed

Dette understreger bare min pointe :rulle:

http://money.cnn.com/2016/12/07/news/co ... ry-summary

why? just why?
0
Do as I say! :whip:
Ficus

Indlægaf Ficus » 8. dec 2016, 07:52

^ nogen har fortalt retten, at han tidligere har været helt ok med aborter. Der bliver så stillet spørgsmålstegn om han ikke kun synes de her embryos har liv og skæl, fordi at de kommer fra en vældig rig dame
1
Ficus

Indlægaf Ficus » 8. dec 2016, 07:54

Ficus skrev:^ nogen har fortalt retten, at han tidligere har været helt ok med aborter. Der bliver så stillet spørgsmålstegn om han ikke kun synes de her embryos har liv og skæl, fordi at de kommer fra en vældig rig dame

Skæl. Sjæl. Same thing :-D
6
Ficus

Indlægaf Ficus » 8. dec 2016, 07:59

FruDulle skrev:
Ficus skrev:^ nogen har fortalt retten, at han tidligere har været helt ok med aborter. Der bliver så stillet spørgsmålstegn om han ikke kun synes de her embryos har liv og skæl, fordi at de kommer fra en vældig rig dame

Arh okay. Men det hjælper vel ikke ham at han skal stille med 2 ekskærester som har fået abort? Tværtimod.

Præcis. Det hjælper ham på ingen måde, så man/folk på sladder sider spekulerer i om hans nyfundne women's right to privacy-tanke ikke også kun er fordi han selvfølgelig ikke vil have to ekskærester ind i retten og fortælle hvordan han har presset dem til at få abort.

Da jeg først læste det, var der også nogen der mente at det var Sofia, der kunne have fortalt det i retten, fordi hun ved hvor hurtigt det kunne lukke ham ned. Det er sikkert ret sandsynligt at han i løbet af deres forhold, har snakket om de her aborter, tænker jeg, hvis de alligevel har snakket børn.
0

Tilbage til "Generelt"