Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3769

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf Novella » 17. okt 2016, 14:07

Tænk. Jeg tror faktisk, at de fleste børn i Danmark kommer til verden som følge af en fælles beslutning. Jeg tror også, at de har den far, som de tror, at de har. Jeg tror tilmed, at det er et fåtal, som bliver snydt sådan helt generelt omkring graviditeter. Men man kan selvfølgelig altid finde nogle ekstreme eksempler.
14
Brugeravatar
Aspargsen
Kort karma: 25
Likede indlæg: 450

Indlægaf Aspargsen » 17. okt 2016, 14:08

Bøtte skrev:
Aspargsen skrev:
Bøtte skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Hvorfor nogle mødre forventer ros for at passe deres egne børn? Som om det er en stor bedrift for dem (det ER altså ufaglært arbejde) eller at det er alle mulige andres opgave. Det var trods alt dem der enerådigt besluttede at få dem.

Enerådigt?

Jeg antager at du blandt andet hentyder til mit indlæg? Og herhjemme var vi to om at beslutte det og to om at lave barnet.

Og ingen af de tre indlæg i 'grænseløst' tråden, der omhandler det du hentyder til, kræver ros. Nemmere bare at at mændene heller ikke bliver rost for at være fædre.

Ja, ENERÅDIGT!
flere diskutioner har vist af det er Kvindens krop, Kvindens beslutning

At så din mand også syntes det var en gid ide er da dejligt

Nu er min mand altså ikke et enestående eksemplar af mænd, der ønsker børn. Der findes faktisk ret mange af dem.

Ja, der findes flere mænd der gerne vil have børn, det benægter jeg ikke
Jeg siger bare af i tilfælde af uplanlagt gravititet, så er mandens mening skide ligegyldig (det er den sådan set også ved planlagt hvis kvinden skifter mening)
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1853

Indlægaf Sangius » 17. okt 2016, 14:10

Aspargsen skrev:
Sangius skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Bøtte skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
Bøtte skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:Hvorfor nogle mødre forventer ros for at passe deres egne børn? Som om det er en stor bedrift for dem (det ER altså ufaglært arbejde) eller at det er alle mulige andres opgave. Det var trods alt dem der enerådigt besluttede at få dem.

Enerådigt?

Ja, det er 100 % moderen der beslutter om barnet skal fødes. Faderen kan da godt have en mening om det, men den tæller kun hvis den er identisk med moderens mening. Det er 100 % enerådigt.

Jeg antager at du blandt andet hentyder til mit indlæg?

Ikke specielt? Jeg hentyder til en holdning, jeg er stødt på blandt en del mødre - herinde og irl. Jeg har ikke lagt mærke til hvem der præsenterede den holdning herinde, for det er ikke vigtigt for mig - kun selve holdningen.

Jeg havde lige glemt at vi lever i 2016. Der hvor kvinder bestemmer alt og får børn mod mandens vilje. :rulle: I guder altså.

Seriøst. Det der indlæg hører til i 'wtf-tråden'.

Hvis kvinden vil have barnet, og manden ikke vil - har mandens mening så nogen betydning?
Hvis kvinden ikke vil have barnet, og manden vil - har mandens mening så nogen betydning?

Svaret er nej i begge tilfælde. OGSÅ selvom vi skriver 2016.

Han kan vel lade være at dyrke ubeskyttet sex?

Er det staten der enerådigt beslutter at folk skal have børn, i lande hvor abort ikke er en mulighed?

Jamen hvis han nu har dyrket ubeskyttet sex, fordi han netop gerne vil have barnet
Men kvinden ikke vil, kan han så nægte kvinden abort ?

Selvfølgelig ikke. 100% ligestilling inde for dette emne er umuligt, uanset hvordan man former lovgivningen, desværre. Men at mene at det 100% kun er kvinder der kan tage en beslutning om at få børn, og at de derfor har mindre ret til ros end mændene, er super fjollet.
2
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 556
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10328

Indlægaf icelady » 17. okt 2016, 14:12

Motivet bag de 4 bombetrusler. :gruble:
3
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Novella

Indlægaf Novella » 17. okt 2016, 14:14

icelady skrev:Motivet bag de 4 bombetrusler. :gruble:

Jeg håber, at det en lille ferieramt skiderik og ikke en afledningsmanøvre.
3
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2244

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. okt 2016, 14:41

Sangius skrev:
Selvfølgelig ikke. 100% ligestilling inde for dette emne er umuligt, uanset hvordan man former lovgivningen, desværre.

Sikke noget sludder. En simpel lovændring kan give mænd ret til abort - om ikke fysisk, så i det mindste fysisk - og dermed er parterne per definition ligestillet. For det er netop dét ligestilling betyder - at man er stillet ens.

Men at mene at det 100% kun er kvinder der kan tage en beslutning om at få børn, og at de derfor har mindre ret til ros end mændene, er super fjollet.

At det er kvindens mening om abort der tæller 100 % og at mandens mening tæller 0 %, er ikke en holdning. Det er fakta.
I øvrigt var det ikke dét, der var begrundelsen. Det var blot en sidebemærkning. Begrundelsen var: "Som om det er en stor bedrift for dem (det ER altså ufaglært arbejde) eller at det er alle mulige andres opgave".
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Novella

Indlægaf Novella » 17. okt 2016, 14:45

Advocatus-Diaboli skrev:
Sangius skrev:
Selvfølgelig ikke. 100% ligestilling inde for dette emne er umuligt, uanset hvordan man former lovgivningen, desværre.

Sikke noget sludder. En simpel lovændring kan give mænd ret til abort - om ikke fysisk, så i det mindste fysisk - og dermed er parterne per definition ligestillet. For det er netop dét ligestilling betyder - at man er stillet ens.

Men at mene at det 100% kun er kvinder der kan tage en beslutning om at få børn, og at de derfor har mindre ret til ros end mændene, er super fjollet.

At det er kvindens mening om abort der tæller 100 % og at mandens mening tæller 0 %, er ikke en holdning. Det er fakta.
I øvrigt var det ikke dét, der var begrundelsen. Det var blot en sidebemærkning. Begrundelsen var: "Som om det er en stor bedrift for dem (det ER altså ufaglært arbejde) eller at det er alle mulige andres opgave".

Nej nej, man må bare forvente, at det er 50 pct mandens opgave. Når det så ikke viser sig at holde stik, kan man godt blive rimelig smadret. Det er langt værre end at stå med det hele selv.
3
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. okt 2016, 14:54

Novella skrev:Advokat, tror du seriøst, at de fleste spreder ben og så tager snakken, når de ER gravide
[...]
Nej nej, man må bare forvente, at det er 50 pct mandens opgave.

Kortroman, tror du seriøst at de fleste først diskuterer livsstil, husførelse og arbejdsfordeling når de ER flyttet sammen?

Man må bare forvente at børnepasning 90 pct. er kvindens opgave.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Novella

Indlægaf Novella » 17. okt 2016, 15:06

Advocatus-Diaboli skrev:
Novella skrev:Advokat, tror du seriøst, at de fleste spreder ben og så tager snakken, når de ER gravide
[...]

Kortroman, tror du seriøst at de fleste først diskuterer livsstil, husførelse og arbejdsfordeling når de ER flyttet sammen?

Nej det sidste må man ikke forvente. Så er man jo idiot som kvinde. Det er der desværre også nogle, der er. Vi andre går da ud fra, at mænd tager ansvar for deres avl. Ellers har vi ikke tid og kræfter til at tjene penge og forsørge familien, og så bliver alle jo fattige og får et svært liv.

Og vedrørende stråmand om husførelse osv - ja detaljerne bliver i en del tilfælde først diskuteret, når man er flyttet sammen. Hvad vil du sige med det? Jeg går ikke ud fra, at det er kvindens beslutning at flytte sammen eller ej og manden ikke har indflydelse, uanset hvad hun mener?
1
Brugeravatar
TheAuthor
Kort karma: 52
Likede indlæg: 410

Indlægaf TheAuthor » 17. okt 2016, 15:25

.....
Senest rettet af TheAuthor 17. okt 2016, 15:58, rettet i alt 1 gang.
0
Everyone Deserves Their Happy Ending ..
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. okt 2016, 15:30

Novella skrev:
Advocatus-Diaboli skrev:
[...]

Nej det sidste må man ikke forvente. Så er man jo idiot som kvinde.

Man er jo idiot, hvis man antager at tingene bliver på en bestemt måde, når man flytter sammen, hvis man ikke har talt om det først, og forventningsafstemt og aftalt den slags på forhånd. Man er idiot hvis man antager at alle opgaver skal deles over i to lige store bunker, og manden og kvinden så skal tage 50 % hver af samtlige opgaver.

Vi andre går da ud fra, at mænd tager ansvar for deres avl.

Man kan sagtens tage ansvar for egen avl, uden at det betyder man deles ligeligt om samtlige opgaver. Desuden er børn i 100 % af tilfældene en beslutning, som hun er enig i. Børn er langt fra 100 % af tilfældene en beslutning som faderen er enig i. I mange tilfælde er den beslutning blevet trukket ned over hovedet på ham. Og inden det der traditionelle ikke-argument bliver slynget på banen per instinkt: At have vilje til sex, betyder ikke at man har vilje til at få børn. Det betyder at man har vilje til sex for fornøjelse.

Hvorfor skulle manden tage ansvar for en beslutning som kvinden presser ned over hovedet på ham? Hvad med om hun tog ansvar for den beslutning at presse ham til noget så væsentligt, som at blive far - mod hans vilje - ned over hovedet på ham?

Ellers har vi ikke tid og kræfter til at tjene penge og forsørge familien, og så bliver alle jo fattige og får et svært liv.

Selvfølgelig har vi det, for det er så mandens opgave. Han gør det også bedre end kvinden, at dømme efter alle de undersøgelser der viser at han tjener mere end kvinden, selvom de sidder i samme stilling.

Og vedrørende stråmand om husførelse osv - ja detaljerne bliver i en del tilfælde først diskuteret, når man er flyttet sammen. Hvad vil du sige med det? Jeg går ikke ud fra, at det er kvindens beslutning at flytte sammen eller ej og manden ikke har indflydelse, uanset hvad hun mener?

For det første er det ikke en stråmand. Jeg påstod ikke at andre havde præsenteret dét argument, men præsenterede det som mit eget argument, og alene derfor kan det ikke være en stråmand. For det andet er er pointen at vise, at det er sjovt at du uden videre antager at man diskuterer børn på forhånd før man har sex for fornøjelsens skyld, mens du synes det er uhørt at forvente at man diskuterer husførelse før man flytter sammen.
0
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 17. okt 2016, 15:36

klokken. 13.44

TheAuthor skrev:Det er godt nok lavt, selv for dig, at skrive indlæg, som SÅ tydeligt er personligt rettet mod specifikke debattører herinde.

klokken. 17.25.

TheAuthor skrev:citat fjernet af moderator
2
Brugeravatar
TheAuthor
Kort karma: 52
Likede indlæg: 410

Indlægaf TheAuthor » 17. okt 2016, 15:40

(Slettet på opfordring)
Senest rettet af TheAuthor 17. okt 2016, 15:59, rettet i alt 1 gang.
0
Everyone Deserves Their Happy Ending ..
HerErJeg
Kort karma: 13
Likede indlæg: 238

Indlægaf HerErJeg » 17. okt 2016, 15:41

Jeg undrer mig over at man som kommune igen igen bliver fanget i at bruge uforholdsvis mange penge på en studietur.
De VED at det bliver opdaget og gennemtrevlet og banket til plukfisk på nettet. 31.000 kr. pr. mand i 6 dage er også bare for meget, især hvis hovedparten af pegene er gået til at bo rigtig dyrt og spise på toprestauranter.
http://www.bt.dk/danmark/brugte-462.000 ... tig-fraas-
1
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 101
Likede indlæg: 1853

Indlægaf Sangius » 17. okt 2016, 15:45

Advocatus-Diaboli skrev:
Sangius skrev:

At tro at det ville være ligestilling er meget uvidende.

Men nok om det. Gider ikke hijacke tråden mere :)
0

Tilbage til "Generelt"