Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
achillaxedprune
Kort karma: 417
Likede indlæg: 2845

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf achillaxedprune » 23. okt 2016, 21:22

Dirtylittledevil skrev:
achillaxedprune skrev:
Jeg tror, at manden er stammer. Der er flere ting ved ham, bl.a. det med øjnene, som for mig tyder på han undertrykker sit stammeri. :)

Åh ja, dét kan være!

Prøv at tænk over det næste gqng du ser programmet.

...som udover set er et fantastiak program. Jeg eeeelsker Mit Plastik Mareridt! :afro:
0
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
MaybeBaby
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3600

Indlægaf MaybeBaby » 23. okt 2016, 21:23

Dirtylittledevil skrev:
HappyPaww skrev:
FruDulle skrev:Den kvindelige plastikkirurg i "mit plastik mareridt". Synes ikke at hun er verdens bedste repræsentant for plastikkirurgi. Tilgengæld er hun meget glad for blå økenskygge

Ja hun ligner altså lidt et trafikuheld :blush:

Jamen hvad ER det da med hende :forvirret2: hun er ikke køn, men oveni dét så ser hun simpelthen så mopset ud. Og mandekirurgen har da en ret uheldig vane hvor han ligesom kniber øjnene alt for hårdt sammen. Enten det, eller bare en sær ansigtsmimik.

Jeg kommer altid til at tænke på Grevinde Alexandra når jeg ser hende der Faye, Alexandra er kønnere, men der er altså et eller andet. :gruble:.

Jeg tror han har en form for t"tics", som han inden kontrol har over, det har i hvert fald været min tanke.
0
Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.
~Bill Shankly ~
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 661
Likede indlæg: 5679

Indlægaf Aima » 23. okt 2016, 22:39

malou_43 skrev:
LadyFox skrev:
malou_43 skrev:Ser P3 guld og undrer mig over at Gulddreng aka Malte Fynboe Manniche Ebert har accent som en indvandrer - er han ikke fuldblodsdansker? :genert:

Det har min fætter også. Han færdes så også i et indvandre miljø - han snakker langt mere med folk med indvandrer-accent end folk ude - og så tænker jeg at det egentlig er meget normalt. Mit sprog er også meget farvet af hvem jeg snakker med i hvilke perioder.

Det må han gøre så. Ved han kommer fra Vejle, og sporer ikke meget jysk :)
Synes han har en skod dialekt og det virker bare påtaget :)

Det er det også. Gulddreng er en opdigtet persona, så hele hans udtryk, accenten inkl., er en del af hans rolle.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 318
Likede indlæg: 4411

Indlægaf Lemonella » 24. okt 2016, 04:31

Jeg undrer mig over, hvad folk har imod Hans Pilgaard. :gruble:
Jeg kender ikke manden personligt, men jeg synes da, han virker som et helt almindeligt menneske på godt og ondt.
6
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
malou_43
Kort karma: 101
Geografisk sted: Jylland
Likede indlæg: 694

Indlægaf malou_43 » 24. okt 2016, 07:37

Aima skrev:
malou_43 skrev:
LadyFox skrev:
malou_43 skrev:Ser P3 guld og undrer mig over at Gulddreng aka Malte Fynboe Manniche Ebert har accent som en indvandrer - er han ikke fuldblodsdansker? :genert:

Det har min fætter også. Han færdes så også i et indvandre miljø - han snakker langt mere med folk med indvandrer-accent end folk ude - og så tænker jeg at det egentlig er meget normalt. Mit sprog er også meget farvet af hvem jeg snakker med i hvilke perioder.

Det må han gøre så. Ved han kommer fra Vejle, og sporer ikke meget jysk :)
Synes han har en skod dialekt og det virker bare påtaget :)

Det er det også. Gulddreng er en opdigtet persona, så hele hans udtryk, accenten inkl., er en del af hans rolle.

Aha :D Jeg var inde og se et andet interview med ham, hvor han har brillerne og guldkæderne på - og der snakkede han også sådan :)
Så giver det mening, rigtig god mening - tak :gogo:
1
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 162
Likede indlæg: 2764

Indlægaf sigge » 24. okt 2016, 09:57

Hvornår jeg mon får nyt VisaDankort. Det nuværende udløber 11/2016 - jeg håber da, det så er ved månedens udgang, hvis det nye ikke snart dukker op.
0
Har du endnu ikke planlagt sommerferie? Hvad med en tur til Budapest? :sol:

Se min tråd i salgsforummet.
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 32
Likede indlæg: 617

Indlægaf Nicolait » 24. okt 2016, 10:03

sigge skrev:Hvornår jeg mon får nyt VisaDankort. Det nuværende udløber 11/2016 - jeg håber da, det så er ved månedens udgang, hvis det nye ikke snart dukker op.

Det kan bruges november ud. Jeg stod nemlig i samme situation, sidst jeg skiftede kort. :)
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 447
Likede indlæg: 4841

Indlægaf dgd2007 » 24. okt 2016, 10:52

Samano skrev:Jeg forstår ikke helt det der med at ligne et navn som baby?
[...]

Nej, det er vel enten, fordi man har kendt en eller flere personer med det pågældende navn, som havde nogle bestemte egenskaber - og så "fordommer" man ud fra det: "nej, jeg håber da ikke, det stakkels barn bliver lige som ham!" :)

Det kan også være sådan generelt - fx som for mit vedkommende - at man kun har mødt folk over 50-60-70, der hed det. Nogle af de navne, der er moderne nu, har jeg kun været ude for, at folk i min bedsteforældregeneration (f. 1895-1905) hed. Så når jeg får at vide, at babyen skal hedde Alfred, Marius eller Valdemar, så er min første tanke, at det kan en baby da ikke hedde - Alfred, Marius og Valdemar er jo gamle mænd med blød hat :)

Men jeg kan da sagtens forstå, at folk, der ikke har kendt den generation, selvfølgelig heller ikke har de associationer til navnene.

Omvendt kan jeg huske en debat, hvor spørgsmål var noget yndlingshadenavne - og der blev der jo af pigenavne nævnt stort set alle dem, som jeg selv havde været ude efter i sin tid: Lone, Anne, Lise osv. Og det endte da også med, at en skrev: "Hej, det er jo alle vores mødres navne!" :)
1
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2288

Indlægaf Anilara » 24. okt 2016, 11:26

sigge skrev:Hvornår jeg mon får nyt VisaDankort. Det nuværende udløber 11/2016 - jeg håber da, det så er ved månedens udgang, hvis det nye ikke snart dukker op.

Pudsigt. Mit udløber til december, men modtog det nye i fredags.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 447
Likede indlæg: 4841

Indlægaf dgd2007 » 24. okt 2016, 11:44

Det gamle gælder i hvert fald til udgangen af den måned, der står på kortet. Men det kan selvfølgelig godt give problemer, når det er ved at udløbe, hvis det er noget, hvor beløbet "reserveres", men ikke rent faktisk betaler med det samme.

Jeg synes også, man plejer at få det nye i måneden før måneden, hvor det gamle udløber. Men postvæsnet er jo også blevet meget sendrægtigt :)
2
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1426
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 12268

Indlægaf kidkomb » 24. okt 2016, 12:09

Jeg har flere gange fået nyt kort 14 dage inden udløb. For dit vedkommende ville det betyde midt i november.
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
MaybeBaby
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3600

Indlægaf MaybeBaby » 24. okt 2016, 12:40

Min yngste søn fylder 10 år i dag. Jeg undrer mig kraftigt over hvor alle de år er blevet af - ingen børn nu der kun har en etcifret alder :genert:.
0
Some people think football is a matter of life and death. I assure you, it's much more serious than that.
~Bill Shankly ~
Brugeravatar
Aspargsen
Midlertidigt bortvist
Kort karma: 43
Likede indlæg: 922

Indlægaf Aspargsen » 24. okt 2016, 12:49

dgd2007 skrev:
[...]

Nej, det er vel enten, fordi man har kendt en eller flere personer med det pågældende navn, som havde nogle bestemte egenskaber - og så "fordommer" man ud fra det: "nej, jeg håber da ikke, det stakkels barn bliver lige som ham!" :)

Det kan også være sådan generelt - fx som for mit vedkommende - at man kun har mødt folk over 50-60-70, der hed det. Nogle af de navne, der er moderne nu, har jeg kun været ude for, at folk i min bedsteforældregeneration (f. 1895-1905) hed. Så når jeg får at vide, at babyen skal hedde Alfred, Marius eller Valdemar, så er min første tanke, at det kan en baby da ikke hedde - Alfred, Marius og Valdemar er jo gamle mænd med blød hat :)

Men jeg kan da sagtens forstå, at folk, der ikke har kendt den generation, selvfølgelig heller ikke har de associationer til navnene.

Omvendt kan jeg huske en debat, hvor spørgsmål var noget yndlingshadenavne - og der blev der jo af pigenavne nævnt stort set alle dem, som jeg selv havde været ude efter i sin tid: Lone, Anne, Lise osv. Og det endte da også med, at en skrev: "Hej, det er jo alle vores mødres navne!" :)

Kan ikke have navnet Alfred, det minder alt for meget om Hitler :8: :ad!: :boo:
0
NON-TRIMMER! - fordi utrimmede indlæg bare er bedre :rock:
Brugeravatar
Advocatus-Diaboli
Bortvist
Kort karma: 238
Likede indlæg: 2254

Indlægaf Advocatus-Diaboli » 24. okt 2016, 12:55

Bøtte skrev:
dgd2007 skrev:
Bøtte skrev:Er førerbevis/førerkort er ellers noget andet i dag :)
[...]

Hvad er det da i dag? :gruble:

Det kort lastbilchauffører sætter i bilen, som registrerer deres køre-/hviletid.

Det hedder dog vist førerkort ikke førerbevis.

Et førerkort kan være et fartskriverkort til brug for køre-/hviletids-registrering og det kan være et førerkort, som man skal have for at køre taxa, limousine og sygetransport.
0
Listen, I'm a nice person - so if I'm an asshole to you, you need to ask yourself why.
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 228
Likede indlæg: 3315

Indlægaf Juki » 24. okt 2016, 13:16

Aspargsen skrev:
dgd2007 skrev:
[...]

Kan ikke have navnet Alfred, det minder alt for meget om Hitler :8: :ad!: :boo:

Også selvom han hed Adolf..? :genert:
14
I like big beards and I cannot lie
Billede

Tilbage til "Generelt"