Hvad undrer du dig over.

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1227
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 10450

Re: Hvad undrer du dig over.

Indlægaf kidkomb » 8. nov 2015, 00:11

Hvorfor medierne bliver ved og ved, at fortælle, at flybilletter er historisk billige. Pga skarp konkurrence.
Det er de jo overhovedet ikke? Nogle af dem ligger på samme niveau, som de sidste mange år og nogle af dem er steget ret markant siden sidste år. Vi taler om en tredobling på nogle billetter.
At Ryanair har billetter, som er historisk billige i udgangspunktet, er jo ikke det samme som, at markedet er billigere? Desuden kommer der jo en shitload af gebyrer på Ryanairs billetter og jeg har tilgode at forstå, hvorfor folk vælger at flyve med dem.
Det irriterer mig rigtig meget!
1
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 275
Likede indlæg: 3837

Indlægaf Lemonella » 8. nov 2015, 06:24

Flora skrev:Hvad forskellen (hvis nogen) egentlig er på en klementin og en mandarin :gruble:

http://politiken.dk/mad/madnyt/ECE11524 ... klementin/
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 890
Likede indlæg: 12313

Indlægaf Dirtylittledevil » 8. nov 2015, 11:48

Formuleringen i denne artikel. http://www.bt.dk/utroligt-men-sandt/de- ... e-havde-va
"De fandt hinanden sent i livet" Sent i livet? Hallo, han er 33 år, det er sgu da ikke sent i livet.
2
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 349
Likede indlæg: 3827

Indlægaf dgd2007 » 8. nov 2015, 13:44

Dirtylittledevil skrev:[...]
"De fandt hinanden sent i livet" Sent i livet? Hallo, han er 33 år, det er sgu da ikke sent i livet.

Ren vårhare! :fløjt:
0
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2135

Indlægaf Elvispop » 8. nov 2015, 13:57

Flora skrev:Hvad forskellen (hvis nogen) egentlig er på en klementin og en mandarin :gruble:

Den korte version er, at en klementin er en mandarin-sort, mens en mandarin er sin helt egen. Klementinen blev lanceret som den kerneløse mandarin, og den har da typisk ingen eller næsten ingen kerner i modsætning til mandarinen.

Sakset fra: http://politiken.dk/mad/madnyt/ECE11524 ... klementin/
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 867
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 9002
Kontakt:

Indlægaf Ado » 9. nov 2015, 05:45

Spassere, som mener Adeles vægt er mere vigtigt, end hendes talent. Ej, men hvor tænker jeg dog lavt om sådanne mennesker.
8
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 275
Likede indlæg: 3837

Indlægaf Lemonella » 9. nov 2015, 12:01

Reklamen for "I am Jazz". Hun siger "I am also transgender". Det oversætter de til "jeg er transseksuel". Det må da være "jeg er transkønnet" de mener. Der er vist stor forskel på de to ting.
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 310
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2246

Indlægaf Puffi » 9. nov 2015, 12:02

Hvorfor jeg ikke kan huske det, jeg undrede mig over, da jeg stod ude i køkkenet for ikke mindre end 3 minutter siden :stoned: :lol:
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Brugeravatar
Puffi

Indlægaf Puffi » 9. nov 2015, 12:08

Ha, nu husker jeg det!

Hvordan man vasker en pande op i opvaskemaskinen? Altså, hvordan man placerer den dernede. Jeg vasker så meget som muligt op i opvaskemaskinen. Hvis det ikke kan klare at komme deri, skal det ikke bo herhjemme og så ryger det ud. Eneste undtagelse er mine knive, mine stegegryder og så panderne fordi jeg simpelthen ikke kan se hvordan de rent praktisk skal placeres så de bliver rene. Aner faktisk heller ikke om de kan holde til det, men det er så endnu en undren.
0
Brugeravatar
Puffi

Indlægaf Puffi » 9. nov 2015, 12:14

Skumfidusen skrev:
Hvis du har en ordentlig maskine, så kan du bare ligge den fladt oven på andre ting. Mine ligger gerne oven på glas og kopper osv og det fungerer fint. Men det vil nok ikke virke i alle maskiner.

Hmm :gruble: Det kan jeg ikke lige se for mig i min, der er vist ikke plads nok i den øverste kurv til at det kan lade sig gøre. Men måske den kan ligge ovenpå skåle/gryder i venstre side af bunden (ja OCD-damen her har bestemte pladser til ting i maskinen :genert: og rykker også rundt på det hvis andre liiige skal hjælpe :genert: ).
0
Brugeravatar
Puffi

Indlægaf Puffi » 9. nov 2015, 12:18

Skumfidusen skrev:
Puffi skrev:Hmm :gruble: Det kan jeg ikke lige se for mig i min, der er vist ikke plads nok i den øverste kurv til at det kan lade sig gøre. Men måske den kan ligge ovenpå skåle/gryder i venstre side af bunden (ja OCD-damen her har bestemte pladser til ting i maskinen :genert: og rykker også rundt på det hvis andre liiige skal hjælpe :genert: ).

Jeg er Midtsjællandsk mester i at proppe maskinen og kan fint få ting til at stå oven på hinanden. Det kan godt være det ser lidt rodet ud for det utrænede øje, men når min eks opgivende påstod at NU kunne der ikke komme mere i så jeg plads til mindst 30% mere. Så med lidt behændig nørklen rager den ikke ret meget op over hvad man placerer den oven på. Tro på det! Du kan godt. Bare du bærer viljen i hjertet.

Tak for tilliden! :blomst: :pompom:
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1227
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 10450

Indlægaf kidkomb » 9. nov 2015, 12:35

Ado skrev:Spassere, som mener Adeles vægt er mere vigtigt, end hendes talent. Ej, men hvor tænker jeg dog lavt om sådanne mennesker.

Hehe, buuuurn :banan:
Billede
5
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 979
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8953

Indlægaf 2SHY » 9. nov 2015, 12:40

Ado skrev:Spassere, som mener Adeles vægt er mere vigtigt, end hendes talent. Ej, men hvor tænker jeg dog lavt om sådanne mennesker.

Personligt ville jeg slå ihjel for at ligne hende. Jeg synes hun har en flot krop selvom hun ikke er en størrelse streg i luften
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 867
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 9002
Kontakt:

Indlægaf Ado » 9. nov 2015, 13:00

2SHY skrev:

Personligt ville jeg slå ihjel for at ligne hende. Jeg synes hun har en flot krop selvom hun ikke er en størrelse streg i luften

Jeg synes også hun er vanvttig smuk. Men selv om hun så vejede 450 kg. burde det jo stadig være hendes talent og ikke tøjstørrelse, der betød noget.
3
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Whoosh
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2944

Indlægaf Whoosh » 9. nov 2015, 13:01

Skumfidusen skrev:
Det kan godt være det ser lidt rodet ud for det utrænede øje, men når min eks opgivende påstod at NU kunne der ikke komme mere i så jeg plads til mindst 30% mere.

Jeg vil hellere stå og spille opvaskertetris i fem minutter, end vaske den kop op i hånden, der ikke er plads til. :-D

Det undrer jeg mig lidt over. :lol:
0

Tilbage til "Generelt"