Inden man anskaffer sig en/et ....., er det vigtigt at vide dette

Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 422
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 5994

Re: Inden man anskaffer sig en/et ....., er det vigtigt at vide dette

Indlægaf LadyFox » 25. jan 2016, 14:37

Jeg vil også lige sige når man køber hund:

Sygeforsikring er en RIGTIG god idé!
0
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8464

Indlægaf 2SHY » 25. jan 2016, 14:43

^ Der gælder også for kat. Nøj jeg har fortrudt jeg ikke har forsikret min kat
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
JoyNips
Kort karma: 222
Likede indlæg: 2915

Indlægaf JoyNips » 26. jan 2016, 20:48

Jeg har omvendt haft 800 kroners udgift på mine katte til dyrlæge (udover kastration, chipning og vacciner) i de snart 11 år, jeg har haft kat. Sygeforsikring havde været penge ud ad vinduet i mit tilfælde.
0
HerErJeg
Kort karma: 13
Likede indlæg: 236

Indlægaf HerErJeg » 2. feb 2016, 07:54

Jeg købte en hjemmeopdrættet hund, og det har jeg ikke fortrudt et sekund. Både hundefar- og mor var i hjemmet, så der var ikke udefrakommende gener rodet ind i det. Når så både far og mor er sygdomsfri, så ser jeg ingen problemer i at købe sådan en hvalp.
Nogle af de superprof vil så nok anfægte det forkastelige i, at jeg bare kunne ringe og reservere hvalpen, uden at skulle igennem adskillige kontrolbesøg og føre bevis på arbejdsdag og opgivelser til hvalpen.
Og jeg tabte hjertet til den lille røde uldklump, som i øvrigt var sidste hvalp i kuldet. Det er jo også lidt forbudt at synes en hund er sød, men det var sådan det var, og ingen så problemer i det.
1
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 332

Indlægaf Hurrze » 10. feb 2016, 04:35

Generelt når man anskaffer skal man være opmærksom på at man selv har valgt dyret, dyret har ikke valgt en. De fleste kæledyr skaber bånd til deres ejer. Når du køber et dyr, er det ens kæledyr til dyret dør. Der kan selvfølgelig opstå en virkelig nødsituation, men som udgangspunkt skal man tage højde for at have kæledyret hele kæledyrets liv. Ligesom pussicat82 også siger.

Generelt skal man også sørge for man har penge til dyret, da f.eks. Dyrelægeregninger kan koste meget

Hund:
Luftes mange gange dagligt.
Samle op efter hunden når den har lavet stort
Aktivitere hunden, lege med den, træne den osv
Sørge for den altid har vand og at den får det mad den skal have
Sørge for hunden har noget at bide i og lege med, så den forhåbentligt ikke bider i møblerne
Dyrelægetjek osv. (Kan koste)
Sørge for at passe den generelt, hygge med den osv. En hund er en af de dyr der kan holde til at være mindst alene
Sørge for at børste hunden, evt bade den.

Kat:
Tømme kattebakke regelmæssigt
Sørge for vand og mad
Sørge for legetøj, samt kradsebræt
Sørge for kontakt min 1 gang i døgnet, gerne mere. Katte har ikke ligeså meget brug for ejeren som hunde har. Dette betyder dog ikke at man skal glemme at tilbringe tid med dem.
Sørge for dyrelægetjek regelmæssigt. Helst også neutralisering/kastering. Denne del ved jeg dog mest om med katte og ikke så meget med hunde f.eks. Men f.eks. Løbetid for en hunkat er rigtig stressende og faktisk ikke sund i det lange løb netop pga stressen. Katte der ikke er neutraliseret/kasteret har også større sandsynlighed for at strinte i hjemmet. Havde selv en kat der gjorde det, men holde op da hun blev neutraliseret. Kattekillinger er desuden også besværligt. Pleje, vaccination, ormekur osv og ikke mindst salg. Det er desuden heller ikke sund for katte at føde killinger hver evig eneste drægtighedsperiode...
Gerne børste den regelmæssigt også, specielt hvis den er langhåret. Korthårede katte har også brug for en børste gennem pelsen ind i mellem dog ikke lige så ofte som langhårede eller semi langhårde katte

Mindre kæledyr ved jeg ikke så meget om :)
2
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"
Brugeravatar
Hurrze
Kort karma: 42
Geografisk sted: Sønderjylland
Likede indlæg: 332

Indlægaf Hurrze » 10. feb 2016, 04:41

Dette billede passer nok godt på det fleste kæledyr... Nok mest hund og kat...

Er intet ondt ment, kun godt ment :) bare lige for at sige det :)
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
"Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning to dance in the rain"

Tilbage til "Kæledyr"