Den store fordomstråd

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5756

Re: Den store fordomstråd

Indlægaf Animi » 20. apr 2016, 13:53

HappyPaww skrev:Hvis du har en cykelhjelm dækket af en gigantisk hat, så ser du i hvert fald sjov ud :P

Er jeg meget mærkelig, hvis jeg faktisk synes at kvindes cykelhjelm er ret fin? :genert: *skynder-mig-at-skrive-den-på-min-ønskeseddel*
3
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3441

Indlægaf HappyPaww » 20. apr 2016, 14:01

Animi skrev:
HappyPaww skrev:Hvis du har en cykelhjelm dækket af en gigantisk hat, så ser du i hvert fald sjov ud :P

Er jeg meget mærkelig, hvis jeg faktisk synes at kvindes cykelhjelm er ret fin? :genert: *skynder-mig-at-skrive-den-på-min-ønskeseddel*

Ja!! :lol: Ej det er simpelthen det mest kiksede :fløjt:

Får tanker om Chandlers date med det kæmpe hoved i Friends :lol:
2
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 423
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 6031

Indlægaf LadyFox » 20. apr 2016, 14:23

Jeg cykler med cykelhjelm for det meste, og jeg er i hvert fald selvretfærdig og for det meste heller ikke særlig sjov!
2
I don't mean to be a diva, but some days you wake up and you're Barbara Streisand.
Brugeravatar
Lisva
Kort karma: 18
Likede indlæg: 393

Indlægaf Lisva » 20. apr 2016, 15:06

Animi skrev:
Lisva skrev:Voksne mennesker, der kører med cykelhjelm, er kedelige og selvretfærdige.

Haha, hvorfor? :lol2:

Åh nej, jeg troede ikke, man skulle stilles til regnskab for sine fordomme i denne tråd. :D Jeg ved det faktisk ikke, men jeg må vel have mødt nogle stykker, der levede op til det. Det er vel i grunden sådan, fordomme opstår. :)
1
Brugeravatar
Lisva

Indlægaf Lisva » 20. apr 2016, 15:11

LaScrooge skrev:
Animi skrev:
LaScrooge skrev:
Animi skrev:
Lisva skrev:Voksne mennesker, der kører med cykelhjelm, er kedelige og selvretfærdige.

Jeg har liket, ikke fordi jeg kan begrunde fordommen men fordi jeg har det lidt på samme måde med dem :genert:

Haha :lol2: Jeg har ellers fået at vide at jeg er sjov, men måske har folk bare sagt det for at trøste sådan en cykelhjelms bærende person som mig :panik:

Måske er det nok bare at være én af delene. Er du selvretfærdig? Måske en lille smule, hvis du tænker godt efter? Hm? :-D

Ja, ved nærmere eftertanke kan man vist gode bare nøjes med et enkelt af karaktertrækkene, - men man må godt have dem begge. :D

Den redigerede fordom må så være: Voksne mennesker, der kører med cykelhjelm, er kedelige og/eller selvretfærdige.
1
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5756

Indlægaf Animi » 20. apr 2016, 15:25

Lisva skrev:
Animi skrev:

Åh nej, jeg troede ikke, man skulle stilles til regnskab for sine fordomme i denne tråd. :D Jeg ved det faktisk ikke, men jeg må vel have mødt nogle stykker, der levede op til det. Det er vel i grunden sådan, fordomme opstår. :)

Det var bestemt heller ikke fordi du skulle stå til regnskab for noget, jeg var bare virkelig nysgerrig, fordi det for mig virkelig er random :D Jeg kan virkelig ikke se en forbindelse mellem hvorvidt man er sjov/kedelig, og hvorvidt man cykler med cykelhjelm eller ej. Så havde det givet mere mening for mig hvis fordommen var "Folk der kører med cykelhjelm, er alt for belærende omkring trafikregler." Jeg synes det er helt vildt, at noget så banalt som det at jeg kører med cykelhjelm, kan få nogen til at have fordomme omkring min personlighed :lol:
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 20. apr 2016, 15:57

Altså, jeg vil bare lige sige, jeg synes, folk der cykler med hjelm er seje. Det med cykelhjelm er sådan lidt en on-going konflikt min veninde og jeg har haft kørende de sidste 4-5 år, fordi hun cykler hver dag og nægter at bruge hjelm og jeg slet ikke fatter det. Jeg kan faktisk blive sådan lidt småirriteret på hende, blot ved at tænke over, at hun cykler rundt hver dag uden at GIDE passe på sin knold. Hun er jo nogens mor og alt muligt. Og nogens veninde.
9
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 239
Likede indlæg: 2519
Kontakt:

Indlægaf Annione » 20. apr 2016, 16:05

Aima skrev:Altså, jeg vil bare lige sige, jeg synes, folk der cykler med hjelm er seje. Det med cykelhjelm er sådan lidt en on-going konflikt min veninde og jeg har haft kørende de sidste 4-5 år, fordi hun cykler hver dag og nægter at bruge hjelm og jeg slet ikke fatter det. Jeg kan faktisk blive sådan lidt småirriteret på hende, blot ved at tænke over, at hun cykler rundt hver dag uden at GIDE passe på sin knold. Hun er jo nogens mor og alt muligt. Og nogens veninde.

Jeg synes i bund og grund at det er fedt, at folk cykler med hjelm. Jeg gider bare ikke selv - fordi jeg hader fornemmelsen. + at jeg sveder ret meget når jeg cykler, fordi jeg ikke kan cykle stille og roligt. Jeg cykler vildt :-D Så jeg kommer frem med vådt hår, hvis jeg har hjelm på :tie:
Min kæreste har nu påbudt mig at cykle med hjelm :ad!: Så det gør jeg. Nogle gange. Og jeg synes det er vildt træls.

Jeg mener at have læst en undersøgelse, der påviste at billister kørte tættere på cykelister med hjelm, end på cykelister uden. Angiveligt fordi dem med hjelm ville komme mindre til skade...?!
2
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Lisva

Indlægaf Lisva » 20. apr 2016, 16:07

Aima skrev:Altså, jeg vil bare lige sige, jeg synes, folk der cykler med hjelm er seje. Det med cykelhjelm er sådan lidt en on-going konflikt min veninde og jeg har haft kørende de sidste 4-5 år, fordi hun cykler hver dag og nægter at bruge hjelm og jeg slet ikke fatter det. Jeg kan faktisk blive sådan lidt småirriteret på hende, blot ved at tænke over, at hun cykler rundt hver dag uden at GIDE passe på sin knold. Hun er jo nogens mor og alt muligt. Og nogens veninde.

Så din fordom er altså, at folk, der cykler med cykelhjelm, er seje. Ja ja, fordomme kan selvfølgelig også være positive. ;)

Nå, videre med de negative: Østeuropæere affarver deres hår med klorin og stjæler alt, der ikke er naglet fast.
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 20. apr 2016, 16:14

Lisva skrev:

Så din fordom er altså, at folk, der cykler med cykelhjelm, er seje. Ja ja, fordomme kan selvfølgelig også være positive. ;)

Nå, videre med de negative: Østeuropæere affarver deres hår med klorin og stjæler alt, der ikke er naglet fast.

Næh, det er ingen fordom, det er en holdning. Folk der kører med cykelhjelme er pr. subjektiv defintion seje, og det er de bl.a. fordi de tilsyneladende ef kolde i røven overfor. hvad andre mennesker potentielt tænker og associerer dem med.
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Lisva

Indlægaf Lisva » 20. apr 2016, 16:18

Aima skrev:
Lisva skrev:

Næh, det er ingen fordom, det er en holdning. Folk der kører med cykelhjelme er pr. subjektiv defintion seje, og det er de bl.a. fordi de tilsyneladende ef kolde i røven overfor. hvad andre mennesker potentielt tænker og associerer dem med.

Det var såmænd også bare for sjov. Ligesom tråden her. :)
0
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 105
Likede indlæg: 451

Indlægaf Avino » 20. apr 2016, 16:20

Animi skrev:Efter at have brudt min hjerne, må jeg komme til den erkendelse at jeg faktisk ikke har nogen fordomme. Eller jo, jeg kan selvfølgelig godt tænke mit om nogen personer, før jeg lærer dem
at kende.
Men specifikke fordomme som "Alle DF'ere er racister" "SOSU'er er mindre begavede" osv har jeg ikke :engel:

Tak for det :)
Jeg er- tidligere DFér . Er også sygehjælper. Så er da lidt glad for, at dine fordomme- måske- er kommet til kort ;)

Har haft mange fordomme, som jeg efterhånden har været nødt til, at tage i hånden- og føre dem direkte ud i lokummet :wave2:

Det er vel meget godt, at vi bliver klogere hen ad vejen, :deer:
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 20. apr 2016, 17:29

Børnehaveklasseledere har hemmelige identiteter enten som superhelte eller ditto skurke. Det må de have.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 74
Likede indlæg: 798

Indlægaf Mangoness » 22. apr 2016, 10:04

Animi skrev:

Så er vi to om at være mærkelige :lol:
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 871
Likede indlæg: 11747

Indlægaf Dirtylittledevil » 24. maj 2016, 00:30

Det er altid folk fra underklassen med problematiske familieforhold, som ynder at lave lange maleriske hyldest-opdateringer til deres søskende, forældre eller børn på Facebook.
2
The more I eat the butter I feel

Tilbage til "Generelt"