Du tjener ...

Marott
Kort karma: 86
Likede indlæg: 408

Re: Du tjener ...

Indlægaf Marott » 22. sep 2015, 09:25

DD_81 skrev:
Wizzze skrev:
Marott skrev:
DD_81 skrev:Okay, skulle lige lure hvor meget de er børn gør til og fra i beregingen :)
Hvis jeg skriver vi kun er 2 voksne, med vores netto indkomst, så ryger vi fra 60% op til 91!

Havde heller ikke medregnet børnefamilieydelse, som vel også er en del af indtægten, og så rykker vi op til 67%

Iøvrigt, når man taster 0 eller 1 barn ind, og skal krydse af i ejerbolig, så skal man ikke indtaste boligværdien
Når jeg taster vores familie, 4 børn, så skal jeg taste boligværdien ind :gruble:

Jeg har ikke tastet børnefamilieydelsen ind, men kun vores indtægt, som den i gennemsnit ser ud. Gad vide, hvor "rige" vi ville være uden børn :gruble:

I ville have hjemmespa :D

Næh, man ville tage på weekend-spa :P

SPA! :love2:
0
Brugeravatar
didas
Kort karma: 223
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2267

Indlægaf didas » 22. sep 2015, 10:45

Jeg kan se, at jeg er yderst gennemsnitlig :-D Ligger lidt over midten. Men jeg sidder så i et job uden pension, så selvom løn efter skat er gennemsnitlig, er det stadig ikke prangende.
0
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 22. sep 2015, 12:23

Jeg har 50% af medianindkomsten, og ligger lige på grænsen til fattigdom.

(Jeg arbejder fuldtid i supermarked, udlært salgsassistent)
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 22. sep 2015, 12:42

Marott skrev:
Wizzze skrev:
Marott skrev:
DD_81 skrev:Som husstand ligger vi på 60% under, 40% over på landsplan - så den er vel meget gennemsnitlig :)

Og ja, man får mere for pengene hos Svensken ;) - men så kan man jo tage på nabovisit, de kommer jo også her og hamster humle på flasker :D

Jeg lavede lige samme regnestykke, men rykkede os op i 35-44 og der ligger vi stadig på de 80% og jeg synes altså ikke, at vi er sådan rige/rige. Vi er helt almindelige med 2 indtægter fra job i det offentlige. :gruble:

2 gange job med løn, så er det næsten garanteret at man hører med til den øverste femtedel.

http://www.avisen.dk/laerere-blandt-den ... 26800.aspx

folk har det med at undervurdere deres egen velstand, husk på at halvdelen af befolkningen ikke har et job, men er pensionister, studerende eller arbejdsløse, så det at have et job hiver en godt op i indtægt.

Vores ældste tror, at vi er fattige, fordi vi ikke har råd til et hjemmespa :lol:

You call that poor... næh du:

Vi fik besøg af en pige på 7 år - vi bor i en 2-værelses lejlighed. Hun var dybt imponeret - "bor der så forskellige familier bag alle dørene"? Ja det gør der. De skulle overnatte og dagen efter havde hun efterladt en meget fin og detaljeret tegning af vores hus med lejlighederne. Hun havde sågar været udenfor, for rigtig at få et overblik over noget så mærkelig som et hus med mange lejligheder. Vi boede i stuen med fine blomster i vinduet :blomst:

Og disclaimer - vi har begge fuldtidsjobs og masser af penge.
2
Aquadorable
Kort karma: 22
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 247

Indlægaf Aquadorable » 22. sep 2015, 15:44

Jeg kan ikke få testen til at virke på telefon :gruble: Men jeg antager, at vi ligger et godt stykke over gennemsnittet med en husstandsindkomst på knap 1,1 million om året.

Vi har i øvrigt ikke børn.
0
:love:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4269

Indlægaf Rapfisk » 22. sep 2015, 16:29

Jeg er ikke helt sikker på, at den regner rigtigt. 80 procent af borgerne på Frederiksberg skulle have en lavere husstandsindkomst end mig, og jeg arbejder i en non-profit-organisation, hvor jeg nok tjener 15 procent mindre end den offentlige overenskomst på mit område.

Ikke, at jeg klager. Jeg har cirka verdens bedste job og lever fint.

Edit: Jeg valgte aldersgruppen fra 35 år for at undgå SU-sammenligningen.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 22. sep 2015, 16:37

Rapfisk skrev:Jeg er ikke helt sikker på, at den regner rigtigt. 80 procent af borgerne på Frederiksberg skulle have en lavere husstandsindkomst end mig, og jeg arbejder i en non-profit-organisation, hvor jeg nok tjener 15 procent mindre end den offentlige overenskomst på mit område.

Ikke, at jeg klager. Jeg har cirka verdens bedste job og lever fint.

Edit: Jeg valgte aldersgruppen fra 35 år for at undgå SU-sammenligningen.

Jeg bør nok tage den igen og vælge 35+ - det andet giver ikke så meget mening (og vores gennemsnitlige alder er alligevel 35+ :genert:). Jeg føler mig nu heller ikke ligefrem 355 % rigere end gennemsnittet :wacko:
Senest rettet af Krølle 22. sep 2015, 16:42, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 22. sep 2015, 16:40

Min indtægt er faktisk gået ned med alderen, hvilket er temmelig aparte. Jeg tjente noget mere i midt/mine sene 20'ere end 30'ere, men jeg er godt nok glad for, at jeg ikke arbejder, som jeg gjorde på det tidspunkt. Her har indtægtsnedgang og frihed gået hånd i hånd, og jeg knuselsker det. At årsagen til nedgangen så kan rende mig noget så grusomt, er en anden ting - det er blot et meget godt eksempel på, at det ikke pr definition er fedt med ekstra mange penge, hvis man ikke har tid til at bruge dem :genert:
4
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 22. sep 2015, 16:56

Aquadorable skrev:Jeg kan ikke få testen til at virke på telefon :gruble: Men jeg antager, at vi ligger et godt stykke over gennemsnittet med en husstandsindkomst på knap 1,1 million om året.

Blandt den rigeste procent i Danmark, de rigeste 4 % i jeres kommune iflg. testen. Jeg kunne ikke huske, om I bor i ejerbolig.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Marott

Indlægaf Marott » 22. sep 2015, 16:58

Rapfisk skrev:
Aquadorable skrev:Jeg kan ikke få testen til at virke på telefon :gruble: Men jeg antager, at vi ligger et godt stykke over gennemsnittet med en husstandsindkomst på knap 1,1 million om året.

Blandt den rigeste procent i Danmark, de rigeste 4 % i jeres kommune iflg. testen. Jeg kunne ikke huske, om I bor i ejerbolig.

Tjener den rigeste procent 1,1 mio om året pr husstand? :gruble:
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 22. sep 2015, 17:18

Marott skrev:
Rapfisk skrev:

Eller derover. Men igen, jeg tillader mig at tvivle på kvaliteten af den test.
0
Marott

Indlægaf Marott » 22. sep 2015, 17:35

Rapfisk skrev:
Marott skrev:
Rapfisk skrev:

Eller derover. Men igen, jeg tillader mig at tvivle på kvaliteten af den test.

Nå, men så er vi "fattige". Vi er ikke med i top 1% :cool:
0
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 22. sep 2015, 17:39

Er fattigdomsgrænsen ikke halvdelen af det gennemsnitlige?

Edit: Eller af medianen? :gruble:
0
Aquadorable
Kort karma: 22
Geografisk sted: Nordsjælland
Likede indlæg: 247

Indlægaf Aquadorable » 22. sep 2015, 17:41

Rapfisk skrev:

Haha, great :D Well, jeg synes, det lyder noget vildere, end det er i virkeligheden.

Edit: Vi bor til leje.
0
:love:
Brugeravatar
Kyle
Kort karma: 20
Likede indlæg: 148

Indlægaf Kyle » 22. sep 2015, 17:44

Rapfisk skrev:

Er I opmærksomme på at det skal være indkomst efter Skat, der skal benyttes?
1

Tilbage til "Privatøkonomi"