Hvornår imponerer andre mennesker dig?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4294

Re: Hvornår imponerer andre mennesker dig?

Indlægaf Rapfisk » 21. sep 2015, 21:17

Wizzze skrev:Det imponerer mig ikke [...] når folk gør deres arbejde, det er jo deres job/opgave.

Interessant distinktion.

Jeg er omgivet af en masse folk, jeg beundrer. De udfører måske bare deres job eller udfylder deres rolle, men hvis det job er krævende på det ene eller andet parameter, fremkalder det respekt hos mig.

Jeg er stadig imponeret, når folk udfører deres arbejde, i hvert fald i to situationer:
a. Når nogen gør sit job godt. Det kan godt være, det er Johan Bülows job at være direktør i lakridsfirmaet, men deraf følger ikke, at hans eller firmaets succes er forventelig.

b. Når folk udfører et tilsyneladende let job godt. At stå op midt om natten for at tage til et rengøringsjob på en fabrik dag ud og dag ind. Det synes jeg er imponerende. (Det falder nok under kategorien "ting, jeg ikke ved, om jeg selv kunne gøre" - selv om jeg ret sikkert ville og kunne, hvis jeg var nødt til det.)
Senest rettet af Rapfisk 22. sep 2015, 16:21, rettet i alt 1 gang.
3
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 842

Indlægaf lulu-p » 22. sep 2015, 06:43

Jeg bliver altid imponeret når jeg ser atletik i fjernsynet. Hold nu op, hvor kan de hoppe højt og langt...og løbe stærkt. Især imponerende fordi det er enkeltmandspræstationer, der er ingen gruppe eller hold til at bakke op eller lægge sig i hjulet af.

Og nørder imponerer mig.
1
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
DenSkarpeLaks
Kort karma: 2
Likede indlæg: 45

Indlægaf DenSkarpeLaks » 22. sep 2015, 08:51

Forleden dag cyklede jeg op af Valby bakke (som er virkelig lang og led), og foran mig cyklede en meget tyk kvinde. Det imponerede mig sgu! Jeg synes Valby bakke er hård, og jeg er normalvægtig og i ok form. Hun havde måske 100 kg mere at slæbe på end mig, og knoklede bare derudaf... Jeg tænker at når man har den størrelse må det altså være så meget nemmere bare at lade være med den slags udfoldelser, så hatten af for at hun tog cykelturen alligevel.

Og så er jeg ret imponeret af min svigerinde. Efter en årelang kamp med kommunen fik hun endelig tilkendt førtidspension pga. psykiske problemer, og var lykkelig for den ro det gav. Men efter nogle år, og efter at hun sammen med sin psykiater nåede frem til hvad der var den rette medicin i den rette dosis for hende, fik hun det så meget bedre at hun sagde nej tak til førtidspensionen, og nu studerer hun til lægesekretær. Det synes jeg egentlig er sejt gået, når man også bare kunne have valgt at sætte sig på sin flade og tage imod sin pension.
4
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 23. sep 2015, 20:47

Når de ikke bare tænker og taler men i stedet for faktisk GØR noget - som f.eks. det her: http://politiken.dk/indland/ECE2853655/ ... an-opstaa/

Jeg er så pisse imponeret og stolt over at kende denne seje dame. Hun er sprudlende, skøn, ydmyg og så rummelig og overskudsagtig ift. andre, at jeg bare må bøje mig i støvet. Hurra!
6
GoGetter
Kort karma: 24
Likede indlæg: 142

Indlægaf GoGetter » 24. sep 2015, 07:08

Integritet imponerer mig. Jo ældre, jeg bliver, og jo længere tid på arbejdsmarkedet, jeg er, jo vigtigere en værdi bliver det for mig.
5
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 196
Likede indlæg: 1978

Indlægaf lillebjoern » 24. sep 2015, 15:58

Jeg er meget imponeret over mennesker, som formår at rumme alle – eller i hvert fald rigtig mange mennesker. Jeg kan mærke på mig selv, at der faktisk er mange mennesker, jeg ikke rummer. Og her tænker jeg ikke på at jeg er fordomsfuld, en sur kælling eller noget i den dur, men der er bare rigtig mange mennesker, der irriterer mig – og som jeg også ved, irriterer andre, men de kan RUMME det. Det kan jeg ikke.
Når folk irriterer mig, er jeg ikke uvenlig, men ofte så lukker jeg mig inde i mig selv, og orker simpelthen ikke at høre hvad de har at sige, fordi det oftest vil gøre mig endnu mere irriteret, men jeg kender én, som bare "takes it all in". Hun udtrykker selv, at hun kan være irriteret på rigtig mange mennesker, men hun lytter altid aktivt, spørger ind til forskellige ting og virker oprigtig interesseret i ting ved folk, som hun ikke kan lide. Og det imponerer mig egentlig, at hun har energi til det. Det kunne jeg rigtig godt tænke mig.
3
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 105
Likede indlæg: 451

Indlægaf Avino » 1. okt 2015, 17:52

Det gør de- når de tør tage et ansvar på sig.
Når de tør- at bakke op omkring emner, som ikke er så behagelige at tale om.
Når de tør løfte i samlet flok.
Desværre- er det ikke noget der gøres i mere. Enhver er sig selv nærmest.
Ovenstående- er arbejdsmarkedet i dag. ( Mit arbejde og arbejdsplads)
0

Tilbage til "Livets forhold"