Overratede bøger og forfattere

Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2117

Re: Overratede bøger og forfattere

Indlægaf eks-Maupassant » 18. jan 2016, 14:09

dykkersild skrev:
eks-Maupassant skrev:
dykkersild skrev:Nej tak til Paul Auster - bare nej!

Moon Palace er nu ret god. Han har også lavet en film "Smoke" der er rigtigt god. Men en del af det er nok som du siger :)

Jeg er stor fan af Harvey Keitel så Smoke får thumbs up, den er virkelig god - men hans bøger er røget på køl, jeg gider dem ikke.

Måske Auster bare skulle ha gået filmvejen istedet for at blive ved bøgerne, jeg synes også Smoke er meget bedre end "Moon Palace" :)
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6821

Indlægaf Wizzze » 18. jan 2016, 14:14

Jeg har noteret mig hvem herinde der har disset Tolkien, hævnen vil komme hårdt og brutalt!! :devil:

Jeg vil gerne nominere James Joyce og Kurt Vonnegut, jeg ved godt de udråbes som litterære genier, jeg synes bare begge er syge i roen :lol:
Tal om bøger man kan lide fysisk overlast over, tror det er nogle af de få værker man kan brække øjnene af :-D
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 18. jan 2016, 14:16

Haruki Marukami, Umberto Ecco og Salman Rushdi af samme årsag alle tre.

Det er muligt jeg blot er for intellekt bagud til at følge med men jeg fatter virkelig hat af deres bøger hvorend jeg gerne vil kunne se det fantastiske ved dem :genert:.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 18. jan 2016, 14:34

ShuruQ skrev:Haruki Marukami, Umberto Ecco og Salman Rushdi af samme årsag alle tre.

Det er muligt jeg blot er for intellekt bagud til at følge med men jeg fatter virkelig hat af deres bøger hvorend jeg gerne vil kunne se det fantastiske ved dem :genert:.

Altså... Jeg er ikke sikker på jeg forstår Haruki Marukam. Er plottet bare at en kvinde forsvinder? Jeg har læst 2 bøger af ham, og begge sluttede med en forsvunden kvinde...

Har dog tænkt mig at give ham en chance mere.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 141
Likede indlæg: 2117

Indlægaf eks-Maupassant » 18. jan 2016, 14:38

Annione skrev:
ShuruQ skrev:Haruki Marukami, Umberto Ecco og Salman Rushdi af samme årsag alle tre.

Altså... Jeg er ikke sikker på jeg forstår Haruki Marukami. Er plottet bare at en kvinde forsvinder? Jeg har læst 2 bøger af ham, og begge sluttede med en forsvunden kvinde...

Den med fuglen skulle være den bedste. Det har jeg fra en overraskende kultiveret 3*34 chauffør, der havde læst alt Murakami i sin bil og var irriteret over at alle udtaler hans navn forkert, med trykket på KA.
0
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1345

Indlægaf Sophies-mor » 18. jan 2016, 15:51

Carsten Jensen. Hans "Vi, de druknede" - sjældent har jeg måtte give op for en bog.
Jeg kan ikke holde hans sprog og skrivestil ud.

Katrine Lilleør...
1
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Rosa Espinosa
Kort karma: 291
Likede indlæg: 4452

Indlægaf Rosa Espinosa » 18. jan 2016, 16:12

Camilla Läckberg og Sara Blædel. Så bliver den genre heller ikke mere klichefyldt.
0
Du kan ikke klandre mig for, at der har været en polohest inde og rode i mit sølvtøj
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 18. jan 2016, 17:45

Annione skrev:

Altså... Jeg er ikke sikker på jeg forstår Haruki Marukam. Er plottet bare at en kvinde forsvinder? Jeg har læst 2 bøger af ham, og begge sluttede med en forsvunden kvinde...

Jeg har stadig en drøm om at læse "Kafka på stranden" af Marukami og "Klovnen Shalimar" af Rushdie og forstå dem, og før eller siden skal jeg prøve igen og jeg vil gerne.

Eco til gengæld gider jeg ikke forsøge på igen.
0
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3029

Indlægaf vibbsen » 18. jan 2016, 19:26

Rosa Espinosa skrev:Camilla Läckberg og Sara Blædel. Så bliver den genre heller ikke mere klichefyldt.

Jo....Liza Marklund.

Jeg så hende i et interview omkring hendes sidste bog som er den allersidste i serien om Annika Bengtzon. Her afslørede hun at hun allerede da hun skrev den første Annika Bengtzon bog vidste hvordan serien skulle ende.....WTF ???? Kunne du så ikke bare have skrevet slutningen med det samme og ladet os andre slippe....

Jeg fik faktisk lige en grim tanke...Tænk sig hvis Liza Marklund, Camilla Läckberg og Sara Blædel gik samme og lavede en fælles roman.....Med Erika, Louise og Annika i hovedrollerne..... :nerve: :tie: :puke:
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
JoyNips
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2964

Indlægaf JoyNips » 19. jan 2016, 08:27

eks-Maupassant skrev:
Den med fuglen skulle være den bedste. Det har jeg fra en overraskende kultiveret 3*34 chauffør, der havde læst alt Murakami i sin bil og var irriteret over at alle udtaler hans navn forkert, med trykket på KA.

Det skægge er, at folk, der brokker sig over at trykket lægges forkert ofte efterfølger det med "trykket skal ligge på..."
Man lægger slet ikke tryk på japansk med andet end toneleje. Og så udtaler de 10 ud af 10 gange "r" forkert.
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Indlægaf dykkersild » 19. jan 2016, 08:46

eks-Maupassant skrev:
Annione skrev:

Altså... Jeg er ikke sikker på jeg forstår Haruki Marukami. Er plottet bare at en kvinde forsvinder? Jeg har læst 2 bøger af ham, og begge sluttede med en forsvunden kvinde...

Din taxichauffør har fuldstændig ret - men jeg ved det kun, fordi jeg har været til et foredrag. Jeg har også været med på den helt forkerte udtale ;) .

Den bedste er, efter min mening Kafka på stranden men Trækopfuglens krønike var mit første møde med ham - jeg syntes, at den var helt fantastisk.

Hans seneste novelle: Mænd uden kvinder - er måske et godt sted at starte. Det givet et godt indtryk af hans stramme - men kun en enkelt af novellerne er skrevet i stilen: magisk realisme. Den stil kan være lidt svær at gabe over i en lang roman, hvis det er første gang, man skal prøve kræfter med det.
1
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8523

Indlægaf 2SHY » 19. jan 2016, 08:53

Jeg tror næsten hellere jeg vil flække armen på langs end at læse mere Haruki Murakami. Jeg blev så irriteret over 1Q84 at jeg var klar til at kyle med dem. Gid jeg havde nøjes med lydbogen i stedet for at købe dem først :rulle:
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Indlægaf dykkersild » 19. jan 2016, 09:49

ShuruQ skrev:
Annione skrev:

Jeg har stadig en drøm om at læse "Kafka på stranden" af Marukami og "Klovnen Shalimar" af Rushdie og forstå dem, og før eller siden skal jeg prøve igen og jeg vil gerne.

Det er lidt svært på skrift - men du lægger trykket på MUA - siger næsten ikke r - og udtaler kami - blidt. Giver det mening :lol:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10280

Indlægaf DetSorteCirkus » 19. jan 2016, 09:57

Stort set alle bestsellere, jeg har stukket næsen i, har vist sig at være overratede for mig.
Det er sproget, jeg ikke kan med.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
ShuruQ

Indlægaf ShuruQ » 19. jan 2016, 10:18

dykkersild skrev:
ShuruQ skrev:
Annione skrev:

Det er lidt svært på skrift - men du lægger trykket på MUA - siger næsten ikke r - og udtaler kami - blidt. Giver det mening :lol:

Tak :gogo:.

Ja, rigtig meget mening endda.
0

Tilbage til "Bøger"