Dum...Dummere...Dummest..

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Re: Dum...Dummere...Dummest..

Indlægaf Kattefjæs » 27. sep 2015, 08:06

Det var måske alligevel ikke den bedste strategi.....

http://www.theguardian.com/environment/ ... re-lighter
2
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 213
Likede indlæg: 2202

Indlægaf Zombie » 27. sep 2015, 11:04

Jeg var så overbevist om, at Korsør lå lidt nord for Kolding. Selvom jeg burde have registreret at man kørte igennem med tog, når jeg besøgte min søster på Fyn.

Min kæreste var færdig af grin. Jeg selv ringede glædestrålende til min veninde bosiddende i Korsør og inviterede mig selv til næste dag. Nu var der jo pludselig ikke så langt.
Min veninde var også færdig af grin, men besøgt hende fik jeg. :D
7
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11692

Indlægaf Dirtylittledevil » 30. sep 2015, 13:23

Jeg var inde på et kontor forleden, hvor jeg lagde mærke til at måden man delte en mail på, imellem dem som arbejdede der og som alle havde pc og internetadgang, var at udprinte den på papir og dele den ud til alle. Det virkede meget dumt og gammeldags.
2
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
catnip
Kort karma: 17
Likede indlæg: 535

Indlægaf catnip » 30. sep 2015, 15:43

Da jeg arbejdede i et reservat i Afrika som researcher, hang jeg ofte ud med de rangers der stod for safarierne på de nærliggende lodges. Det er ikke småting de kunne berette inden for emnet: Dumme spørgsmål fra (ofte amerikanske) turister.

Jeg har to favoritter:

Ranger: Her har vi så en flok zebraer
Turist: Aha...og hvor mange gange om dagen skal en zebra slå ihjel for at overleve?

og

Ranger: Her har vi så en flok løver
Turist: Hvad spiser løverne?
Ranger: Impala, zebra, gnu osv. De spiser kød...
Turist: Råt?!???
(Nej, de har naturligvis en lille bordgrill til rådighed... :stoned: )
11
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3466

Indlægaf Ballademager » 30. sep 2015, 19:39

Har lige set en (plat) reklame for Toyota Aygo. De sammenligner bilen med en blåhval :stoned: Det er så hvad det er. Men i filmen viser de en pukkelhval, mens de snakker om blåhvalen. Måske en detalje, men de kunne da godt liiiige have tjekket, før de betalte en formue for at gå live på landsdækkende tv...
9
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 38
Likede indlæg: 978

Indlægaf Anne Droid » 30. sep 2015, 19:48

Jeg købte nye persienner i går. 3 forskellige størrelser og det var kun 2 af dem jeg var nødt til at bytte i dag fordi jeg havde taget de forkerte...
4
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
Mus84
Kort karma: 12
Likede indlæg: 225

Indlægaf Mus84 » 30. sep 2015, 20:11

I Matas. Skal købe en balsam. Stort skilt med 2 stk for ens pris.

Fortælleren ekspedient hvilken det skal være.

Ekspedient: skal du bare have en?

Mig: jeg vil også gerne have den gratis flaske med :-)

Tror faktisk ikke ekspedienten fangede det dumme i spørgsmålet.
1
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
Brugeravatar
Mus84
Kort karma: 12
Likede indlæg: 225

Indlægaf Mus84 » 30. sep 2015, 20:18

P4 Østjylland eftermiddag. Indslag om at nogle æbletræer var begyndt at blomstre nu samtidig med at der var æbler på pga kold sommer.

For det første var emnet måske lidt rigeligt tyndt til flere minutter langt indslag med udsendt journalist. For det andet var det nogle noget fjollede spørgsmål.

Citater frit efter hukommelsen:

Journalist: har du oplevet at dette træ før har haft både æbler og blomster?

Æbletræsejer: nej, nu plantede jeg jo træet sidste år. :D

Mere snak

Journalist: der er to æbler, skal de så bruges til noget særligt? :tie:

Helt ærligt, kan der virkelig laves radio om dette.
2
"I only drink champagne when I am happy and when I am sad ....
... otherwise I never touch the stuff unless I am thirsty"
KageKlovnen
Kort karma: 0
Likede indlæg: 6

Indlægaf KageKlovnen » 1. okt 2015, 05:35

Min 26 år gamle lillebror, da vi var i Ikea i går :

Min kæreste siger ".. og så ned til 'B' for 'Bestik'.."
Bror (undrende og oprigtigt) "Ej, jeg vidste ikke at tingene var sorteret i alfabetisk orden...??!!"

Han gav kjöttbullarne skylden for den hjerneprut.. yeah right, brormand :-D
1
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 4. okt 2015, 14:01

Fik en deja-vu til denne episode i fredags og ville skrive den her men kom fra det igen.

I 2004 var jeg igen i USA. Som nogen nok ved skal man være 18 år for kunne købe cigaretter derovre. På daværende tidspunkt var jeg stadig så ung jeg hver gang skulle vise ID (det er der aldrig nogen der spørger efter mere :genert:). Jeg skal så købe cigaretter og den unge pige i kassen spørger efter ID, konstaterer jeg er født i 1983 og spørger så "er du så fyldt 18"? Man behøver ikke engang at være matematisk begavet for at regne den ud og hvad skal jeg så vise ID for. Jeg kunne jo bare lyve så, hvis jeg nu fx kun havde været 17 og hun udfra ID ikke er i stand til at regne det ud, kan det jo være lige meget :-D.

Så var der mig selv i går.

Jeg skulle i bad. Fandt noget tøj, gik ud på badeværelset og lagde tøjet og opdagede jeg ikke havde en BH med. Gik tilbage til værelset, ledte huller i jorden og kunne ikke finde den. Tænkte jeg måske havde overset den på badeværelset og gik derud igen for at rode i bunken med mit tøj. Nej. Tilbage til værelset igen, kiggede i mit skab for at se om jeg havde lagt den der da jeg fandt tøj, havde jeg ikke. Gik så hen og begyndte at gennemrode min undertøjsskuffe og var lidt småirriteret og undrende - pludselig går lyset op for mig "flot Einstein, du har den jo på" :stoned: .
Senest rettet af ShuruQ 4. okt 2015, 14:35, rettet i alt 1 gang.
7
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4234

Indlægaf Flora » 4. okt 2015, 14:10

Da jeg forleden sad i min sofa og klistrede noget sammen med tape. Lidt efter skal jeg bruge tapen, men rullen er pist væk. Jeg rejser mig og ser i sofaen, løfter alle sofapuder flere gange, går rundt i lejligheden og kigger alle mulige og umulige steder. Til sidst giver jeg op og sætte mig tilbage i sofaen. En times tid senere opdager jeg så ved et tilfælde at tape-rullen ligger på mit sofabord direkte foran mig :deer:
5
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
ShuruQ
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 7794

Indlægaf ShuruQ » 4. okt 2015, 14:41

For et par år siden sad jeg en sommerdag ved computeren og en meget insisterende flue blev ved med at chikanere mig på det groveste. På et tidspunkt sætter den sig på skærmen og som det geni jeg er kører jeg musemarkøren hen på skærmen hvor fluen sidder og undrer mig lidt for længe over fluens manglende reaktion.

Følte mig mildest talt ret så dum lige der :blush:.
11
I have a dream called Palestine, Israel called a nightmare. Alas, the reality is a nightmare for those who dream.
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 5. okt 2015, 21:42

I flere omgange har jeg nu undret mig over "Den store reje-sniksnak tråd" Skulle der nu virkelig være SÅ meget at snakke om mht rejer?
4
Brugeravatar
Dirtylittledevil

Indlægaf Dirtylittledevil » 14. dec 2015, 09:01

Efter at have været ude til en snak med nogle mennesker om noget arbejdsrelateret, kommer jeg hjem og opdager en statisk elektrisk strømpe på min skulder.
11
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 610
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2580

Indlægaf Fillie » 14. dec 2015, 09:34

Jeg kan godt have svært ved at se, om en sikring sprunget. Jeg står lææænge og glor på hver enkelt sikring i relæet og sammenligner dem med hinanden, sætter nye i, tester prøveknappen, revurderer situationen og starter forfra igen. Altså, jeg kan jo godt SE, hvilken en af sikringerne, den var gal med, når lyset på magisk vis vender tilbage, men undervejs er det et kæmpe mysterium. :genert:
0
"All you need is love."

- The Beatles

Tilbage til "Generelt"