Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
MilleMercy
Kort karma: 10
Likede indlæg: 52

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MilleMercy » 11. mar 2016, 22:56

Mi55y skrev:Jeg skal jo til Berlin for første gang i maj i pinsen. Vi kører fredag morgen og vender hjem af mandag eftermiddag, så knap 3 hele dage har vi. Sightseeing er der styr på, vi planlægger følgende:

Fredag:
Ankomst sidst på eftermiddagen

Lørdag:
Free walking tour main sights - 1,5 time
Shopping (Primark :love: )
MGP-watching hvorend det er muligt

Søndag:
Tiergarten
TV-tårn
Siegessäule
Ramones Museum and Bar
Twilight tour Berlin Subcultures - 4,5 time

Mandag:
Pfaueninsel (inspireret af denne tråd, da vi alligevel skal den vej ud for at se nedenstående)
Spionernes Bro
Hohenschönhausen STASI-fængsel
Kører direkte hjem fra ovenstående

Vi prøvede at bestille guidet tour på Rigsdagen, men det var slet ikke muligt nogen dage den uge.

Men vi vil jo så også gerne spise godt! Min kæreste har været der flere gange før, men med kammerater, så der har ikke været så stor fokus på maden... Vi er ikke udpræget gourmetspisere, og ingen af os er vilde med fisk, men ellers er vi friske på det meste. Vi er indkvarteret i privat lejlighed i et område, der vist udmærker sig ved at være homo-venligt - omkring Moritzplatz. Nogle gode forslag til spisesteder? Også gerne i forhold til hvor vi befinder os iht. indkvartering og ovenstående plan.

White Trash Fastfood i Friederichshain (ikke langt fra jeres "kvarter") laver virkelig, virkelig gode burgere og nogle sweet potato fries, jeg stadig drømmer om, så hvis I vil prøve et lidt utraditionelt, men funky sted, så er det helt sikkert ventetiden på et bord værd :love:

http://whitetrashfastfood.com/restaurant/
1
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Indlægaf Rapfisk » 11. mar 2016, 23:22

Mi55y skrev:Jeg skal jo til Berlin for første gang i maj i pinsen. Vi kører fredag morgen og vender hjem af mandag eftermiddag, så knap 3 hele dage har vi. Sightseeing er der styr på, vi planlægger følgende:

Fredag:
Ankomst sidst på eftermiddagen

Lørdag:
Free walking tour main sights - 1,5 time
Shopping (Primark :love: )
MGP-watching hvorend det er muligt

Søndag:
Tiergarten
TV-tårn
Siegessäule
Ramones Museum and Bar
Twilight tour Berlin Subcultures - 4,5 time

Mandag:
Pfaueninsel (inspireret af denne tråd, da vi alligevel skal den vej ud for at se nedenstående)
Spionernes Bro
Hohenschönhausen STASI-fængsel
Kører direkte hjem fra ovenstående

Vi prøvede at bestille guidet tour på Rigsdagen, men det var slet ikke muligt nogen dage den uge.

Men vi vil jo så også gerne spise godt! Min kæreste har været der flere gange før, men med kammerater, så der har ikke været så stor fokus på maden... Vi er ikke udpræget gourmetspisere, og ingen af os er vilde med fisk, men ellers er vi friske på det meste. Vi er indkvarteret i privat lejlighed i et område, der vist udmærker sig ved at være homo-venligt - omkring Moritzplatz. Nogle gode forslag til spisesteder? Også gerne i forhold til hvor vi befinder os iht. indkvartering og ovenstående plan.

Når I alligevel er ved Glienicker Brücke, bør I unde jer selv bare et kvarter eller en halv time i parken ved Schloss Glienecke, som ligger lige ved siden af på Berlin-siden. Den er lille, men så fin.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 11. mar 2016, 23:30

Uformel spisning i Berlin/Kreuzberg: https://markthalleneun.de
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 165
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2561

Indlægaf Mi55y » 12. mar 2016, 09:05

Iiih tusind tak for Berlintips!
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Rapfisk

Indlægaf Rapfisk » 12. mar 2016, 09:56

Man kan komme op i rigsdagskuplen, hvis man bestiller bord i restauranten, som er rigtig god: http://www.feinkost-kaefer.de/berlin
1
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2411

Indlægaf Joe » 14. mar 2016, 21:08

Jeg har købt flybilletter til Kina. 2,5 uger i juli, jeg glæder mig!
6
I'm Audrey Horne, and I get what I want
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6814

Indlægaf Wizzze » 30. mar 2016, 13:14

Sidder og kigger hotelværelser i London, og er faldet over noget løjerligt, søgte på 8 dage, men alt var ret dyrt på de store hoteller, så jeg søgte på 4 dage et sted og 4 dage et andet sted og fandt bedre priser. Så prøvede jeg for sjov at søge igen på dem der var dyre over 8dage. Først de 4 dage i starten og så de 4 dage til sidst, og prisen for de 2 x 4 dage var næsten 4000 billigere end 1 x 8dage, samme dage, samme værelsestype og alt. Strange :gruble: Har I oplevet noget lign ??
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1639

Indlægaf dykkersild » 30. mar 2016, 13:51

Joe skrev:Jeg har købt flybilletter til Kina. 2,5 uger i juli, jeg glæder mig!

Jeg kom hjem fra Kina i mandags - vi var afsted i 11 dage på rundtur - det var ret så spændende og anderledes.
1
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1639

Indlægaf dykkersild » 30. mar 2016, 13:55

Skumfidusen skrev:Vi har lige booket en tur til Barcelona fra d. 11. april. Første ferie i næsten tre år, fordi der har været kaos omkring min kærestes datter, som har haft det virkelig svært. Men nu går det så godt og hun trives så fint, pigen, så nu kan vi komme afsted igen. Ingen af os har været i Barcelona og ud over flybilletter og lejlighed er intet planlagt.

Og på fredag tager vi på gourmet kroophold og skal drikke os småfulde og være uterlige.

Barcelona er den fedeste by ever. Det gotiske kvarter er som skabt til at slendre rundt i, ind og nappet et lille glas og noget til ganen og så videre. En tur på stranden, en tur op på borgen, fede butikker, fantastisk museer, skønne, skønne madsteder - både gourmet og helt nede på jorden-steder. Og så fodbold naturligvis - jeg lavede en surprice til manden da han blev fyrre incl. fodboldbilletter - det var en max. success.
1
TomKah
Kort karma: 18
Likede indlæg: 331

Indlægaf TomKah » 30. mar 2016, 14:03

Jeg har lige købt en tur i Pinsen til London-agtigt. Det er ti års fødselsdagsgave til min søn som er stor HP fan, så vi skal i HP Warner Bros Studio Tour eller hvad det nu hedder. Er meget spændt på om han bliver glad for det.
Min plan er ellers at vi undgår London og ser noget opland, men lige hvad ved jeg ikke endnu. Vi skal bo i nærheden af Luton og har en bil, så alt i nærheden af Oxford, Cambridge etc kunne være muligt. Hvis jeg kan overtale mine børn til at sidde stille kunne vi få en rigtig fin afternoon tea, men hvor finder man anmeldelser af sådan noget - nogen der kender et sted? Har ikke fundet noget godt via google.
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 30. mar 2016, 14:19

TomKah skrev:Jeg har lige købt en tur i Pinsen til London-agtigt. Det er ti års fødselsdagsgave til min søn som er stor HP fan, så vi skal i HP Warner Bros Studio Tour eller hvad det nu hedder. Er meget spændt på om han bliver glad for det.
Min plan er ellers at vi undgår London og ser noget opland, men lige hvad ved jeg ikke endnu. Vi skal bo i nærheden af Luton og har en bil, så alt i nærheden af Oxford, Cambridge etc kunne være muligt. Hvis jeg kan overtale mine børn til at sidde stille kunne vi få en rigtig fin afternoon tea, men hvor finder man anmeldelser af sådan noget - nogen der kender et sted? Har ikke fundet noget godt via google.

Duxford, rigtig drenge ting :D :fløjt:
http://www.iwm.org.uk/visits/iwm-duxford

http://www.afternoontea.co.uk/
0
TomKah
Kort karma: 18
Likede indlæg: 331

Indlægaf TomKah » 30. mar 2016, 14:29

Wizzze skrev:
TomKah skrev:Jeg har lige købt en tur i Pinsen til London-agtigt. Det er ti års fødselsdagsgave til min søn som er stor HP fan, så vi skal i HP Warner Bros Studio Tour eller hvad det nu hedder. Er meget spændt på om han bliver glad for det.

Men er det ikke bare en reklameside? Jeg har kigget på den og kan ikke finde anmeldelser?
0
Brugeravatar
Charly
Kort karma: 52
Likede indlæg: 708

Indlægaf Charly » 30. mar 2016, 14:30

dykkersild skrev:
Joe skrev:Jeg har købt flybilletter til Kina. 2,5 uger i juli, jeg glæder mig!

Jeg kom hjem fra Kina i mandags - vi var afsted i 11 dage på rundtur - det var ret så spændende og anderledes.

Fortæl fortæl :)
0
Kan man ringe til en voksen?
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Indlægaf Annione » 30. mar 2016, 14:38

Wizzze skrev:Sidder og kigger hotelværelser i London, og er faldet over noget løjerligt, søgte på 8 dage, men alt var ret dyrt på de store hoteller, så jeg søgte på 4 dage et sted og 4 dage et andet sted og fandt bedre priser. Så prøvede jeg for sjov at søge igen på dem der var dyre over 8dage. Først de 4 dage i starten og så de 4 dage til sidst, og prisen for de 2 x 4 dage var næsten 4000 billigere end 1 x 8dage, samme dage, samme værelsestype og alt. Strange :gruble: Har I oplevet noget lign ??

Syret!

Jeg har aldrig prøvet at søge sådan. Det skal jeg tydeligvis til.
Altså 2x4 dage på samme hotel? Så I skal bare checke ud og ind igen? (Dog nitte, hvis I ikke kan få et early check in...)
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 30. mar 2016, 15:14

TomKah skrev:
Wizzze skrev:

Men er det ikke bare en reklameside? Jeg har kigget på den og kan ikke finde anmeldelser?

http://www.afternoontea.co.uk/blog/?blo ... ws#refiner
0

Tilbage til "Rejser"