Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2522
Kontakt:

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Annione » 30. mar 2016, 22:45

Skumfidusen skrev:Vi har lige booket en tur til Barcelona fra d. 11. april. Første ferie i næsten tre år, fordi der har været kaos omkring min kærestes datter, som har haft det virkelig svært. Men nu går det så godt og hun trives så fint, pigen, så nu kan vi komme afsted igen. Ingen af os har været i Barcelona og ud over flybilletter og lejlighed er intet planlagt.

Og på fredag tager vi på gourmet kroophold og skal drikke os småfulde og være uterlige.

El Born er et fantastisk, hyggeligt område.

Pas på lommetyve. Barcelona er lommetyvenes mekka! Jeg havde rent faktisk mavebælte på i Barcelona, og jeg kom hjem med alle mine ejendele, men jeg var også virkelig opmærksom. Min niece var der med sin klasse, og der var 3, der måtte tage hjem uden telefon og pung.
Så længe man er opmærksom, så er der ingen ko på isen.

Barcelona er skøn!
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 31. mar 2016, 13:59

Skumfidusen skrev:
Det lyder jo fremragende. Lige noget for os. Lige ud over at jeg næppe får min kæreste med på museer :D. Men mad og gåture og vin; det kan ikke gå helt galt. Vi har lejet en to-værelses lejlighed med altan. Hun vil gerne have altanen; jeg vil gerne have to værelser, for hun sover meget mere end mig og så kan jeg stå op og læse og behøver ikke liste rundt og have slukket lys og være helt stille.

Er det en privat lejlighed? For rigtig ofte er der ikke varme i dem - og så kan natten være VIRKELIG kold i april. Jeg nævner det fordi jeg var i Barcelona i april, og boede hos min veninde i en iskold lejlighed, uden varme. Dagen var fin, natten bidende kold, så jeg måtte låne en masse tøj af hende, for at kunne sove...
Så er der ikke varme, så ville jeg tage sutsko, uldne sokker og nattøj med.

Altanerne i Barcelona er fantastiske - jeg havde ondt i nakken, da jeg skulle hjem. Jeg kiggede virkelig meget op :-D
0
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 31. mar 2016, 14:40

Skumfidusen skrev:
Det er en privat lejlighed. Ved faktisk ikke om der er varme. Kan da se at der har været nogen både i februar, januar og december og de klager ikke over at det er koldt....og efter at have læst lidt; der er varme og aircon.

Det er vigtigt. Sådan et uopvarmet hus om natten - fuck, det er koldt.

Det og så lommetyvene er det eneste jeg synes man skal være opmærksom på :-D Ellers top-elsker jeg Barcelona.
0
Brugeravatar
MilleMercy
Kort karma: 10
Likede indlæg: 52

Indlægaf MilleMercy » 1. apr 2016, 19:18

Shanghai, nogle gode råd og tips?

Har fået mulighed for at tage med min kæreste på business besøg, men jeg har stort set intet kendskab til Shanghai, og regner med, vi i hvert fald har 3-4 dages fornøjelsestur :love:
0
Brugeravatar
Lucia
Kort karma: 11
Likede indlæg: 277

Indlægaf Lucia » 1. apr 2016, 19:40

MilleMercy skrev:Shanghai, nogle gode råd og tips?

Har fået mulighed for at tage med min kæreste på business besøg, men jeg har stort set intet kendskab til Shanghai, og regner med, vi i hvert fald har 3-4 dages fornøjelsestur :love:

Hvor lækkert! Shanghai er en fed by!
1
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 1. apr 2016, 21:36

Vi tager til Barbados i en måned i morgen :lun:
2
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 251

Indlægaf Alphilia » 2. apr 2016, 07:29

I morgen tidlig er der kurs mod NY - jeg glæder mig SÅ meget :love:
5
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1640

Indlægaf dykkersild » 4. apr 2016, 11:24

MilleMercy skrev:Shanghai, nogle gode råd og tips?

Yu Yuan, er en af de fineste klassiske haver i Kina . Shanghai museum er en af de bedste både hvad angår selve bygningen og den permanente udstilling som giver et godt indblik i de forskellige dynastier som har hersket i Kina.
En gåtur på The Bund skal man opleve - både om dagen og om aftenen med alle lysene. Læg mærke til, at der næsten altid er brudepar som skal giftes inden for det næste 1/2 år som absolut skal fotograferes med The skyline i baggrunden. Man tager fotos på forhånd.
Man kan - mod betaling - tage over på "finans-siden" af Shanghai - og tage en tur op i Jinmao-tårnet - en verdens højeste bygninger - som vist nok står ved siden af verdens 2. højeste bygning.

Normalt er jeg ikke til shows - men vi så et akrobatikshow som regnes for en af Kinas bedste - jeg var ret imponeret. Søg på Shanghai Fantasia - akrobatikshow.

Hvis I vil ud for byen - kan jeg anbefale en tur til Tongli - et par timers kørsel derfra. Kaldes også Kinas svar på Venedig.
1
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 133
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1116

Indlægaf FrøkenM » 4. apr 2016, 11:58

Alphilia skrev:I morgen tidlig er der kurs mod NY - jeg glæder mig SÅ meget :love:

Det er også en fed by :love:

Rigtig god tur :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1406

Indlægaf Filipai » 4. apr 2016, 13:57

Okay, hjælp mig lige :D

Mig og kæresten har fri fra tirsdag d. 31. maj og til og med søndag den 5. juni. Jeg vil gerne overraske ham med et getaway. Jeg har kigget på Rom og Paris. Men har i nogle andre gode forslag? Det må gerne være forholdsvis budget venligt. Både Rom og Paris, har jeg kunne finde flybilletter tur/retur for max 1000 pr snude, og så fundet nogle rimelige hotelværelser til 400 kr pr nat (det behøver ikke nødvendigvis være alle dage)

Fortæl mig hvad i ville vælge hvis i havde ca. samme budget
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6821

Indlægaf Wizzze » 4. apr 2016, 14:41

Filipai skrev:Okay, hjælp mig lige :D

Mig og kæresten har fri fra tirsdag d. 31. maj og til og med søndag den 5. juni. Jeg vil gerne overraske ham med et getaway. Jeg har kigget på Rom og Paris. Men har i nogle andre gode forslag? Det må gerne være forholdsvis budget venligt. Både Rom og Paris, har jeg kunne finde flybilletter tur/retur for max 1000 pr snude, og så fundet nogle rimelige hotelværelser til 400 kr pr nat (det behøver ikke nødvendigvis være alle dage)

På det tidspunkt ville jeg vælge Rom, og lidt afhængig af hvor det er du har fundet overnatning er det også den nemmeste at komme rundt i da man kan gå til det meste, og vejret på det tidspunkt er perfekt.

Af alternativer ville jeg kigge på Nice/Antibes, Budapest, Riga, Tallin, eller Lissabon, det er alle billige byer at bo i, og det burde stadig være muligt at finde et par billige afgange også.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4299

Indlægaf Rapfisk » 4. apr 2016, 15:02

Filipai skrev:Okay, hjælp mig lige :D

Paris er én af mine yndlingsbyer, så jeg vil ikke nødvendigvis tale dig fra den, men jeg elsker også Wien. Det er en skøn by, som det er let at komme til (også ind til byen fra lufthavnen).
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 4. apr 2016, 15:53

Paris er altså fantastisk.
Jeg var der i sommers med min niece - det var bare så hyggeligt.

Jeg ville dog vælge at bo i noget airbnb, så I har eget køkken. Der kan man spare rigtig mange penge, fordi I så kan lave morgenmad hjemme, spise frokost ude og spise aftensmad hjemme. Og vælg gerne noget med terrasse - så det er endnu mere hyggeligt at spise morgenmad i ens egen lejlighed.
Den lejlighed vi boede i er desværre ikke på airbnb længere, den var ellers vildt hyggelig.
1
Brugeravatar
Filipai
Kort karma: 231
Likede indlæg: 1406

Indlægaf Filipai » 4. apr 2016, 18:08

Hvor er i gode.. Ingen af os har været i Paris mens vi kan huske det, det samme med Wien, Lissabon, Nice, Tallin eller Riga. Budapest bliver det ikke, da vi har været der en del gange, grundet et vennepar :D

Rom har jeg selv været i, og elsker den by, hvilket også er det der trækker mig tilbage, på den anden side er det jo også godt at prøve noget nyt. Det der også tiltaler mig ved Rom, er at jeg ligesom ved hvad der er at se. Det samme med Paris, jeg vil så gerne på Louvre :D
Rapfisk, hvordan med Wien, hvad SKAL man bare opleve der.

Og Wizzze, du har virkeligt mange forslag, jeg kan ligesom kun en ting :P Så hvad ville du vælge?
0
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 4. apr 2016, 18:20

Filipai skrev:Hvor er i gode.. Ingen af os har været i Paris mens vi kan huske det, det samme med Wien, Lissabon, Nice, Tallin eller Riga. Budapest bliver det ikke, da vi har været der en del gange, grundet et vennepar :D

Rom har jeg selv været i, og elsker den by, hvilket også er det der trækker mig tilbage, på den anden side er det jo også godt at prøve noget nyt. Det der også tiltaler mig ved Rom, er at jeg ligesom ved hvad der er at se. Det samme med Paris, jeg vil så gerne på Louvre :D
Rapfisk, hvordan med Wien, hvad SKAL man bare opleve der.

Og Wizzze, du har virkeligt mange forslag, jeg kan ligesom kun en ting :P Så hvad ville du vælge?

Wien er en fed by.
Du skal se
http://www.schoenbrunn.at/en.html
http://www.leopoldmuseum.org/en
http://www.belvedere.at/

De har i det hele taget meget skøn kunst! Du kan gå til det meste, eller nemt komme rundt med offentlig transport.
Der er uendeligt mange skønne bygninger, midt i centrum. Det er sådan nærmest et lille mekka for akitektur.

Men altså... Hvis du ikke har set Louvre, og din kæreste gider se det, så skal I til Paris.
0

Tilbage til "Rejser"