Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 417
Likede indlæg: 4242

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Ballademager » 29. jul 2016, 08:55

LadyFox skrev:
Annione skrev:
LadyFox skrev:
Annione skrev:
LadyFox skrev:Min veninde og jeg snakker om at rejse efter sol og varme til januar, og vi leger lidt med tanken om at tage til enten en Caribisk Ø eller til et sted i Asien. Men men men, jeg er virkelig ikke begejstret for kryb i form af f.eks. edderkopper, og scorpioner og den slags, særligt ikke af den giftige slags, min veninde er ikke glad for slanger, men hun er dog bedre til den slags end jeg er. Det bliver nok svært at undgå en slags, men jeg tænker der er andre end mig der virkelig ikke er særlig glad for kryb, der alligevel gerne vil besøge steder med seriøse kryb, såååå.. Hvad dælen gør i når i er afsted?

Jeg har lige været i Caribien i 2 måneder - og vi så ikke andet kryb end kakerlakker.
St. Lucia er top fantastisk!!!

Kakerlakker er fint nok, ulækre, men okay. :)

Så tag gerne et kig på vores blog http://ude-paa-noget.blogspot.no/search ... ribien?m=0 Vi besøgte Barbados, St. Lucia og Antigua i foråret.

Den er jeg stødt på før, da jeg søgte på barbados :) Lækkert ser det ud i hvert fald. I virkeligheden ville vi gerne til Cuba, men der har de jo Zikavirus, så det må blive noget andet.
Vi er ikke så langt i planlægningen, men af hvad vi har kigget på er vi rimelig varme på Barbados og Bahamas i hvert fald. Men vi holder Asien åben da vi endnu ikke ved hvordan det ser ud med økonomi til den tid, og Asien kan nok gøres billigere :)

Men jeg vil i hvert fald se lidt nærmere på din blog.

Der er zika-virus over hele Latinamerika (og nu også i Florida), men om Caribien er ramt over det hele er jeg dog ikke sikker på. Er nogen af jer gravide? Ellers tror jeg ikke, det er noget, I behøver frygte mere end f.eks. dengue.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
LadyFox
Kort karma: 544
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 7596

Indlægaf LadyFox » 29. jul 2016, 09:04

Ballademager skrev:
LadyFox skrev:
Annione skrev:
LadyFox skrev:
Annione skrev:
LadyFox skrev:Min veninde og jeg snakker om at rejse efter sol og varme til januar, og vi leger lidt med tanken om at tage til enten en Caribisk Ø eller til et sted i Asien. Men men men, jeg er virkelig ikke begejstret for kryb i form af f.eks. edderkopper, og scorpioner og den slags, særligt ikke af den giftige slags, min veninde er ikke glad for slanger, men hun er dog bedre til den slags end jeg er. Det bliver nok svært at undgå en slags, men jeg tænker der er andre end mig der virkelig ikke er særlig glad for kryb, der alligevel gerne vil besøge steder med seriøse kryb, såååå.. Hvad dælen gør i når i er afsted?

Jeg har lige været i Caribien i 2 måneder - og vi så ikke andet kryb end kakerlakker.
St. Lucia er top fantastisk!!!

Kakerlakker er fint nok, ulækre, men okay. :)

Så tag gerne et kig på vores blog http://ude-paa-noget.blogspot.no/search ... ribien?m=0 Vi besøgte Barbados, St. Lucia og Antigua i foråret.

Den er jeg stødt på før, da jeg søgte på barbados :) Lækkert ser det ud i hvert fald. I virkeligheden ville vi gerne til Cuba, men der har de jo Zikavirus, så det må blive noget andet.
Vi er ikke så langt i planlægningen, men af hvad vi har kigget på er vi rimelig varme på Barbados og Bahamas i hvert fald. Men vi holder Asien åben da vi endnu ikke ved hvordan det ser ud med økonomi til den tid, og Asien kan nok gøres billigere :)

Men jeg vil i hvert fald se lidt nærmere på din blog.

Der er zika-virus over hele Latinamerika (og nu også i Florida), men om Caribien er ramt over det hele er jeg dog ikke sikker på. Er nogen af jer gravide? Ellers tror jeg ikke, det er noget, I behøver frygte mere end f.eks. dengue.

Min veninde er lidt skruk, ikke at hun planlægger at være gravid når vi rejser, men kender jeg hende ret kan det heller ikke udelukkes helt. Mener det også kan blive et problem hvis man bliver gravid lidt efter.
0
"You used to call me on my cell phone,
Late night when you need my love"
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 29. jul 2016, 09:23

^^ Ja, man skal vente minimum to måneder efter rejsen, før man begynder at arbejde på at blive gravid. Det står et godt stykke nede i teksten her.

http://www.ssi.dk/Aktuelt/Sygdomsudbrud/zikavirus.aspx
0

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Simsallabim
Kort karma: 0
Likede indlæg: 14

Indlægaf Simsallabim » 29. jul 2016, 16:34

Jeg drømmer om en familieferie, mig, mand og søn (7 år) Budgettet vil være 35.000 kr for transport/overnatning.
Min mand er ikke ligeså rejselysten som mig, han stresser helt vildt nemt i en lufthavn -og så sidder han i den grad på pengepungen.
Det ideelle vil være en rejse, hvor vi flyver direkte, og hvor vi bor i noget lejlighed/lejlighedshotel hvor der er pool.
Sønnen og jeg drømmer om Mexico, Asien, USA. Det skal være varmt i februar:-) Vi ville kunne rejse i uge 6+7 eller 7+8.
Jeg har kigget på startour -som feks flyver direkte til Kao Lak eller Cancun i Mexico.
Jeg drømmer og drømmer....
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 29. jul 2016, 16:49

Simsallabim skrev:Jeg drømmer om en familieferie, mig, mand og søn (7 år) Budgettet vil være 35.000 kr for transport/overnatning.
Min mand er ikke ligeså rejselysten som mig, han stresser helt vildt nemt i en lufthavn -og så sidder han i den grad på pengepungen.
Det ideelle vil være en rejse, hvor vi flyver direkte, og hvor vi bor i noget lejlighed/lejlighedshotel hvor der er pool.
Sønnen og jeg drømmer om Mexico, Asien, USA. Det skal være varmt i februar:-) Vi ville kunne rejse i uge 6+7 eller 7+8.
Jeg har kigget på startour -som feks flyver direkte til Kao Lak eller Cancun i Mexico.
Jeg drømmer og drømmer....

Mexico er :love: :lun: Men jeg ville nok gå efter Playa del Carmen, Acumal eller Tulum for at undgå alt for mange amerikanske turister :genert: Og er I på Yucatan, så glem ikke Isla Mujeres - paradis på jord, siger jeg bare.

Ellers har jeg hørt rigtig godt om Costa Rica fra flere, men har ikke selv været der. Men tror bestemt, at det er værd at tjekke det ud.
Senest rettet af Ballademager 30. jul 2016, 08:26, rettet i alt 1 gang.
1

honeybee
Kort karma: 6
Likede indlæg: 106

Indlægaf honeybee » 29. jul 2016, 16:59

Ballademager skrev:
Mexico er :love: :lun: Men jeg ville nok gå efter Playa del Carmen, Acumal eller Tulum for at undgå alt for mange amerikanske turister :genert: Og er i på Yucatan, så glem ikke Isla Mujeres - paradis på jord, siger jeg bare.

Ellers har jeg hørt rigtig godt om Costa Rica fra flere, men har ikke selv været der. Men tror bestemt, at det er værd at tjekke det ud.

Enig - I skal næsten vælge en af de byer, der ligger lidt længere nede. Jeg har boet i Playa del Carmen (2mdr) og Tulum (1 uge) og ville vælge Playa og så tage på dagsture til Tulum, Isja Mureres, evt Cancun. Og hvis I virkelig har lyst til hygge og fantastisk natur og ren afslapning så sandøen Isla Holbox 4-6 timer væk fra Playa :)

Og ellers anbefaler jeg i den grad også Costa Rica, hvor jeg boede i Coco del Playa i 3 mdr. Costa Rica er fantastisk og helt sin egen. Afslappet, smukke strande med rig mulighed for surfing og dykning, frodig regnskov og det dejligste folkefærd :sol: :dåne:
1
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 29. jul 2016, 17:01

^^ Det lyder som om, at jeg ikke er den eneste, der crusher på Latinamerika :lun:
0

TomKah
Kort karma: 22
Likede indlæg: 424

Indlægaf TomKah » 30. jul 2016, 08:40

Jeg tror altså også det er godt hvis man bor i central Cancun frem for Zona Hoteleres. Ift. at undgå amerikanske turister.

Vi var der for 6 år siden og elskede det. Vi var både i extrem turistzonen og rejste rundt på egen hånd i en lejet bil. Jeg vil klart anbefale det sidste hvis man gerne vil se noget, for der kommer VIRKELIG mange mennesker til f.eks. Chichen Itza, men de fleste kommer på en dagstur fra Cancun. Vi sov i Valladolid og var derude da de åbnede og nåede at se det meste før horderne (og jeg mener HORDERNE) ankom. Derudover kan man tage til Merida og se en mere "ægte" mexikansk storby uden det er vildt skræmmende. Kan også anbefale Tres Cenotes turen mellem Valladolid og Merida.
Vi var vilde med Tulum, men min veninde som var der i år syntes det var vildt turistet.

Costa Rica er også dejligt. Jeg synes ikke det var helt ligeså dejligt som Mexico. Til gengæld har jeg et permanent crush på Grenada i Nicaragua og strandene syd for San Juan del Sur, hvis man skal prøve noget anderledes.
0
Simsallabim
Kort karma: 0
Likede indlæg: 14

Indlægaf Simsallabim » 30. jul 2016, 10:30

Ej I er bare så gode herinde. Jeg elsker at læse om rejser, og det er en sand fornøjelse at kunne skrive og få svar af så berejste folk.
Jeg har kigget på Playa del Carmen. Startour har en rejse dertil på 15 dage på Hotel El Tukan -det er godt nok dobbeltværelser prisen er 33.124 kr der står flyvetiden er 11 timer og 40 minutter.
Man kunne vel også tage til USA først.....
Tror I ikke også man kan gøre det hele billugere selv ?
0
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 209
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 3144

Indlægaf Mi55y » 12. aug 2016, 12:53

Hvis nu man ville flyve til Pisa lufthavn, have 4 overnatninger og have Pisa, Firenze og Lucca på listen, hvordan ville I så gøre det? Umiddelbart tænker jeg at tage toget fra lufthavnen til Lucca - 3 overnatninger der inkl. en endagstur til Firenze og til Pisa først på 3. dagen og nuppe den sidste overnatning der, inden vi flyver hjem... Synes umiddelbart, at Lucca virker som den by, der indbyder mest til at slentre rundt og få noget god mad og drikkelse med kæresten. Har i hvert fald hørt fra mange, at Firenze ikke er mere end en endagstur værd. Hvad siger panelet?
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 142
Likede indlæg: 2431

Indlægaf sigge » 12. aug 2016, 13:04

Mi55y skrev:Hvis nu man ville flyve til Pisa lufthavn, have 4 overnatninger og have Pisa, Firenze og Lucca på listen, hvordan ville I så gøre det? Umiddelbart tænker jeg at tage toget fra lufthavnen til Lucca - 3 overnatninger der inkl. en endagstur til Firenze og til Pisa først på 3. dagen og nuppe den sidste overnatning der, inden vi flyver hjem... Synes umiddelbart, at Lucca virker som den by, der indbyder mest til at slentre rundt og få noget god mad og drikkelse med kæresten. Har i hvert fald hørt fra mange, at Firenze ikke er mere end en endagstur værd. Hvad siger panelet?

Jeg har ikke personligt erfaringer fra det område, men jeg har en kusine, som har været i Firenze 2 gange á 3-4 dage, og hun er meget begejstret. Det kommer selvfølgelig an på, hvad man er til, men jeg tror sagtens, Firenze kan byde på oplevelser til flere dage. Hvis du er interesseret kan jeg få lidt flere detaljer fra min kusine, for der var noget med et eller andet slot og især den tilhørende park, som var vildt flot, men ikke det, der normalt blev anbefalet først i guidebogen.
Hvis man er Dan Brown-fan, kan man jo evt. hente lidt inspiration i "Inferno".
1
Kender du en VVS-ingeniør, der leder efter nye udfordringer, så vil jeg gerne have en ny kollega på en fantastisk arbejdsplads. Send PB for mere information.
Akehurst2
Kort karma: 301
Likede indlæg: 5184

Indlægaf Akehurst2 » 12. aug 2016, 13:40

Mi55y skrev:Hvis nu man ville flyve til Pisa lufthavn, have 4 overnatninger og have Pisa, Firenze og Lucca på listen, hvordan ville I så gøre det? Umiddelbart tænker jeg at tage toget fra lufthavnen til Lucca - 3 overnatninger der inkl. en endagstur til Firenze og til Pisa først på 3. dagen og nuppe den sidste overnatning der, inden vi flyver hjem... Synes umiddelbart, at Lucca virker som den by, der indbyder mest til at slentre rundt og få noget god mad og drikkelse med kæresten. Har i hvert fald hørt fra mange, at Firenze ikke er mere end en endagstur værd. Hvad siger panelet?

Jeg synes Lucca er virkelig hyggelig og kan tilslutte mig at det er en god by at slentre rundt i, men Firenze kan bestemt bære mere end en endagstur. Der er virkelig meget at se, og vil man fx gerne se Uffizierne tager det hurtigt det meste af en dag i sig selv.

Jeg har været i Firenze 2x4 dage og er slet ikke færdig med den.
1
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 304
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1656

Indlægaf Æske » 12. aug 2016, 16:33

Vi boede i Pisa og tog toget til både Lucca og Firenze derfra, men vi kunne sagtens havehaft to nætter i Firenze fx :)
0
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 813
Likede indlæg: 11252

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. aug 2016, 16:37

Det er jeg lodret uenig i. Det gav mig nærmest stress at være på endagstur i Firenze. Der er masser at se, men hvis man ikke er til hektiske storbyer, kan jeg omvendt godt forstå, at man holder sig til en enkelt dag.

Mht. Lucca er jeg derimod helt enig.
1
Je suis un tableau noir.
I know when that hotline bling/That can only mean one thing
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 209
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 3144

Indlægaf Mi55y » 12. aug 2016, 17:03

Hmm, så vi er måske ude i noget med 2 overnatninger i Lucca, 2 i Firenze og så en endagstur til Pisa...
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)

Tilbage til "Rejser"