Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
paint
Kort karma: 177
Likede indlæg: 5021

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf paint » 12. aug 2016, 21:10

Hvis man tager til Firenze, skal man have tid til at se tingene. Der er ikke meget sjov ved at jage igennem byen for at nå det hele. Men det kommer selvfølgelig an på, hvad man er til. Det meste af det seværdige i byen er historiske bygninger, kirker, statuer osv. osv. og det kræver tid, efter min mening.

Bortset fra ovenstående, er der er også mange hyggelige steder i byen, hvor man kan sidde på en lille café eller gå på opdagelse.

Vil man ud på en lidt længere gåtur, kan man gå over broen Ponte alle Grazie og herefter sætte kursen op mod Piazzale Michelangelo, hvor man har en fantastisk vue ud over hele byen. Der ligger også en restaurant eller to (samt et meget velbesøgt Pizzeria) deroppe. ved siden af pladsen, ligger nogle haver, der hedder noget med 'Gardini' (eller noget i den retning), hvor man kan vandre rundt og se ud på byen, fra flere forskellige retninger eller sidde og hvile benene og drikke ét eller andet.

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 233
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 3614

Indlægaf Mi55y » 6. sep 2016, 11:53

Vi har snakket om at tage til New York til foråret... Lige nu kan man få billetter fra Billund til lige over 3.000,- tur/retur med mellemlanding i London og 10-14 timers rejsetid. Det er med enten United eller British Airways. Er det en god pris? Jeg har ikke fløjet udenfor Europa, siden jeg var barn, så jeg aner ikke, hvad det bør koste...

Har så hørt, at det virkelig problem ved at rejse til NY er at finde et godt hotel nær centrum til en rimelig penge. Hvilke områder er OK, hvis man gerne vil bo, hvor der sker lidt, og hvor det er nemt at komme rundt, men ikke nødvendigvis er midt på Times Square?
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=50&t=7064

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 135
Likede indlæg: 1426

Indlægaf girl_beat » 6. sep 2016, 13:26

Mi55y skrev:Vi har snakket om at tage til New York til foråret... Lige nu kan man få billetter fra Billund til lige over 3.000,- tur/retur med mellemlanding i London og 10-14 timers rejsetid. Det er med enten United eller British Airways. Er det en god pris? Jeg har ikke fløjet udenfor Europa, siden jeg var barn, så jeg aner ikke, hvad det bør koste...

Har så hørt, at det virkelig problem ved at rejse til NY er at finde et godt hotel nær centrum til en rimelig penge. Hvilke områder er OK, hvis man gerne vil bo, hvor der sker lidt, og hvor det er nemt at komme rundt, men ikke nødvendigvis er midt på Times Square?

Det er bestemt en god pris :gogo: Men rejsetiden for en direkte rute er ca. 7 timer, så hvis det i virkeligheden kun er et par hundrede kroner dyrere end en rejse på 12-14 timer, bør I bestemt holde øje med begge muligheder.

Vi havde held med at finde et lækkert hotel i Financial District (sydlige Manhattan), men ellers tag et kig på mulighederne lige på den anden side af vandet. Der er priserne noget mere spiselige, men en tur til fx Times Square ville så kræve en metrobillet :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 6. sep 2016, 13:40

girl_beat skrev:Det er bestemt en god pris :gogo: Men rejsetiden for en direkte rute er ca. 7 timer, så hvis det i virkeligheden kun er et par hundrede kroner dyrere end en rejse på 12-14 timer, bør I bestemt holde øje med begge muligheder.

Vi havde held med at finde et lækkert hotel i Financial District (sydlige Manhattan), men ellers tag et kig på mulighederne lige på den anden side af vandet. Der er priserne noget mere spiselige, men en tur til fx Times Square ville så kræve en metrobillet :)

I og med at vi skal rejse fra Jylland, er jeg i tvivl om, hvorvidt det er muligt at finde direkte ture i det prisleje, men vil da prøve at kigge mig omkring.

Tak for tips mht. hotel!
0

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1738
Likede indlæg: 9920

Indlægaf Wizzze » 6. sep 2016, 13:58

BA er fine over Atlanten, jeg ville ikke tage United, og helt undgå Delta :tie:

Billund-London, London-NY til 3k er en fin pris, men husk lige at tjekke at det er samme London Lufthavn og helst også samme terminal !
Har engang skulle skifte mellem Heathrow og Gatwick på BA flyvninger, det er ikke videre morsomt!

NY er en fed by, men hotellerne er dyre. Et stille område, hvor man ind i mellem kan være heldig med prisen er omkring FN bygningen (40-45th street og 2nd ave) ca. Eller lidt længere oppe ad 42nd street omkring Grand Central og Chrystler bygningen eller omkring Bryant Park. Man er kun en kort gåtur fra Times Square der, men der er slet ikke den trængsel og alarm omkring Bryant Park, som der er ved TS.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 6. sep 2016, 14:27

Wizzze skrev:BA er fine over Atlanten, jeg ville ikke tage United, og helt undgå Delta :tie:

Billund-London, London-NY til 3k er en fin pris, men husk lige at tjekke at det er samme London Lufthavn og helst også samme terminal !
Har engang skulle skifte mellem Heathrow og Gatwick på BA flyvninger, det er ikke videre morsomt!

NY er en fed by, men hotellerne er dyre. Et stille område, hvor man ind i mellem kan være heldig med prisen er omkring FN bygningen (40-45th street og 2nd ave) ca. Eller lidt længere oppe ad 42nd street omkring Grand Central og Chrystler bygningen eller omkring Bryant Park. Man er kun en kort gåtur fra Times Square der, men der er slet ikke den trængsel og alarm omkring Bryant Park, som der er ved TS.

Har tjekket den med London-mellemlanding, da jeg godt havde hørt det om lufthavnsskift. Men så må det jo være BA, man skal gå efter, tak for tip! Også til hotelområder!
0

Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 780
Likede indlæg: 2426

Indlægaf Spjaerten » 6. sep 2016, 14:30

Har i overvejet airbnb?
Vi betalte 9000kr for en 2 værelses på east 70th i 10 nætter (var 3 personer til at dække udgiften)
1
Tryk på * :slem:
Akehurst2
Kort karma: 349
Likede indlæg: 6129

Indlægaf Akehurst2 » 6. sep 2016, 14:33

Wizzze skrev:Billund-London, London-NY til 3k er en fin pris, men husk lige at tjekke at det er samme London Lufthavn og helst også samme terminal !

Næh - og det kan hurtigt blive dyrt, hvis det skal være effektivt.
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 6. sep 2016, 14:34

Spjaerten skrev:Har i overvejet airbnb?
Vi betalte 9000kr for en 2 værelses på east 70th i 10 nætter (var 3 personer til at dække udgiften)

Det er bestemt også noget, vi skal have kigget på!
0

Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 213
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1466

Indlægaf FrøkenM » 6. sep 2016, 14:38

Mi55y skrev:Vi har snakket om at tage til New York til foråret... Lige nu kan man få billetter fra Billund til lige over 3.000,- tur/retur med mellemlanding i London og 10-14 timers rejsetid. Det er med enten United eller British Airways. Er det en god pris? Jeg har ikke fløjet udenfor Europa, siden jeg var barn, så jeg aner ikke, hvad det bør koste...

Det er en rigtig god pris du har fundet der :gogo:
Jeg ville også kigge lidt på Lufthansa. Dem fløj vi med sidste sommer. De har Codeshare med andre selskaber men på vores afgang var det Lufthansa selv der fløj og det var rigtig fint.
Vi fløj fra Aalborg via Frankfurt og havde en rejsetid på lige knap 12 timer hver vej så vidt jeg husker :)
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 348
Likede indlæg: 3249
Kontakt:

Indlægaf Annione » 6. sep 2016, 21:05

Det er billigt for en fin billet til NYC. Flyv for gudernes skyld med BA. Ikke United. Sørg for at I har god tid til mellemlanding, så I ikke får stress i London.

Alt under 110. street kan være centrum, hvis man har metro-card til 7 dage. Så skal I bare køre amok. Men NYC er ikke billigt - 1000 pr. nat er en rimelig pris der. Kig evt. på skyauction.com - man kan være heldig. Jeg har boet 6 dage på Edison Hotel på Times Sq. for 4000 kroner, men de er vist snart 4 år siden.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 864
Likede indlæg: 12822

Indlægaf DetSorteCirkus » 11. sep 2016, 07:29

Er der mon nogen, som ved, hvornår juletingene kommer frem i butikkerne i Berlin?
Da jeg var der sidst i oktober, var der fuld gang i juleriet, og det virkede ikke, som om det lige var kommet op, så jeg krydser virkelig fingre for, at jeg kan nå at få det med i efterårsferien.
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 21. sep 2016, 09:04

Vi har besluttet os for London i november, blandt andet for at se Winter Wonderland i Hyde Park.

Vi har fundet 4 gode hoteller i nedenstående områder, men er lidt usikker på, hvilket område, der er bedst. Jeg selv har altid boet i Paddington, men trænger også til at prøve lidt nyt:

Bayswater
Earls Court
Mayfair (Hyde Park-enden)
Fitzrovia

Umiddelbart ser det ud til, at der er mest leben i Earls Court og Fitzrovia mht. pubs og restauranter. Earls Court virker dog til at være lige langt nok væk til at kunne gå ind til centrum. Nogle inputs?
0

Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 780
Likede indlæg: 2426

Indlægaf Spjaerten » 21. sep 2016, 09:08

Jeg tror jeg ville vælge Mayfair.

Jeg er også mest til Paddington også.

Har prøvet Earls Court og ja det er masser af liv. Men lidt langt til seværdigheder m.m.

Alternativt ville jeg vælge Bayswater.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 21. sep 2016, 09:21

Spjaerten skrev:Jeg tror jeg ville vælge Mayfair.

Jeg er også mest til Paddington også.

Har prøvet Earls Court og ja det er masser af liv. Men lidt langt til seværdigheder m.m.

Alternativt ville jeg vælge Bayswater.

Jeg hælder også meget til Mayfair - eller Fitzrovia, som ligger lige nord for Soho. Jeg kender ikke rigtig de områder så godt, men man går vel næppe fejl, når man er så tæt på centrum.
0

Tilbage til "Rejser"