Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10182

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. sep 2015, 13:45

DD_81 skrev:Vi har iøvrigt besluttet, nu hvor vi er så stor en familie, så vil vi forkæle børnene med en "forældre-barn" rejse i deres 12. år.
Altså en forældre - et barn. Tanken er at det skal være inden for europa, og være en rejse på 4-5 dage.

Det er manden og ældstebarnet der rejser sammen først.
De pønser dog på at udvidde til en uge, og snuppe en billig rejse til Ægypten, og komme ud og dykke.
Knægten er nemlig gammel nok til at få et padi junior certifikat, og det vil han vildt gerne, forståeligt nok :)

Det er mig der rejser med nr. 2, der er stadig 2½ år til vi skal afsted.
Jeg har foreslået ham at vi rejser til London, og besøger det der Harry Potter verden, dét vil han vildt gerne.

Det er en rigtig god ide.
Det gjorde de også i min venindes familie, hvor de er tre børn, og det var en stor succes.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 326
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3239

Indlægaf DD_81 » 28. sep 2015, 15:43

DetSorteCirkus skrev:
DD_81 skrev:Vi har iøvrigt besluttet, nu hvor vi er så stor en familie, så vil vi forkæle børnene med en "forældre-barn" rejse i deres 12. år.
Altså en forældre - et barn. Tanken er at det skal være inden for europa, og være en rejse på 4-5 dage.

Det er manden og ældstebarnet der rejser sammen først.
De pønser dog på at udvidde til en uge, og snuppe en billig rejse til Ægypten, og komme ud og dykke.
Knægten er nemlig gammel nok til at få et padi junior certifikat, og det vil han vildt gerne, forståeligt nok :)

Det er mig der rejser med nr. 2, der er stadig 2½ år til vi skal afsted.
Jeg har foreslået ham at vi rejser til London, og besøger det der Harry Potter verden, dét vil han vildt gerne.

Det er en rigtig god ide.
Det gjorde de også i min venindes familie, hvor de er tre børn, og det var en stor succes.

Min fætter og hans kone har også gjort det med deres børn, det år de er blevet konfirmeret, begge forældre og konfirmanden :)
Der har de, forældrene, bestemt destinationen, det synes jeg måske er lidt unfair, når nu det er barnets rejse og kvalitetstid.

Jeg glæder mig ihvertfald rigtig meget til det bliver min tur til at rejse med nr. 2 :)
Det bliver fedt at vi kun er 2 der skal sættes dagsorden, for det skal ikke være nogen hemmelighed at man i en 4 børns familie jævnligt må rette ind efter laveste fællesnævner, og det er ikke altid så sjovt for de store.

Manden grinede smørret da jeg foreslog nr. 2 at det skulle være London, og han først sagde NEEEEJ, det er kedeligt, og jeg forklarede ham at vi kunne komme ud i Harry Potter land, se filmkulisser m.m. Så var han helt hooked på ideen. Men vi er også i fuld gang med at læse bøgerne, og vi har mange sjove referancer dertil nu. Og så byder London jo på mange andre spændene ting også.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2455
Kontakt:

Indlægaf Annione » 2. okt 2015, 12:29

Jeg har en Samsonite kuffert-vægt, så jeg aldrig igen skal bekymre mig om vægt. Den er lille og fix. Elsker den!

Af rejse forsikring har jeg en årsrejseforsikring hos Tryg, som dækker verden. Det passer mig glimrende at jeg ikke skal tænke på den slags. Den dækker op til 60 dages rejse.

Pt. kører vi rundt i det nordlige Australien, og jeg er blevet forelsket i vores aircon i vores autocamper. Den kører konstant, når vi er koblet til strøm. I dag var der 37 grader og blud vind. Vind på tørre ørken måde - jeg har bagt brød i ovne, der føltes koldere. Kæft, her er varmt!!
1
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1016
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9198

Indlægaf Fru Sunshine » 2. okt 2015, 19:25

Vi snakker om at tage til London i uge 42 2016. Så tager vi mine børn, min mor og min søster med.

Min mand rejser til Norge i år, men jeg må ikke rejse med, fordi jeg er sygemeldt.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
MitBrugernavnHer
Kort karma: 0
Likede indlæg: 22

Indlægaf MitBrugernavnHer » 3. okt 2015, 19:46

Annione skrev:Pt. kører vi rundt i det nordlige Australien, og jeg er blevet forelsket i vores aircon i vores autocamper. Den kører konstant, når vi er koblet til strøm. I dag var der 37 grader og blud vind. Vind på tørre ørken måde - jeg har bagt brød i ovne, der føltes koldere. Kæft, her er varmt!!

Hvad endte i med af autocamper? Fik i skaffet en 4x4 camper?
1
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 3. okt 2015, 23:13

MitBrugernavnHer skrev:
Annione skrev:Pt. kører vi rundt i det nordlige Australien, og jeg er blevet forelsket i vores aircon i vores autocamper. Den kører konstant, når vi er koblet til strøm. I dag var der 37 grader og blud vind. Vind på tørre ørken måde - jeg har bagt brød i ovne, der føltes koldere. Kæft, her er varmt!!

Hvad endte i med af autocamper? Fik i skaffet en 4x4 camper?

Tænk, at du kan huske det :-D
Nej, det gjorde vi ikke. Vi ville ikke komme tilat nyde 6 uger på for lidt plads - men manden har lovet mig at vi genbesøger Kakadu, Litchfield og Bungle bungle i en 4x4.
Vores rute hedder Carins - Perth denne gang, og der er heldigvis rigtig meget vi kan se fra sealed roads.
0
MitBrugernavnHer
Kort karma: 0
Likede indlæg: 22

Indlægaf MitBrugernavnHer » 5. okt 2015, 15:04

Annione skrev:Tænk, at du kan huske det :-D
Nej, det gjorde vi ikke. Vi ville ikke komme tilat nyde 6 uger på for lidt plads - men manden har lovet mig at vi genbesøger Kakadu, Litchfield og Bungle bungle i en 4x4.
Vores rute hedder Carins - Perth denne gang, og der er heldigvis rigtig meget vi kan se fra sealed roads.

Jeg vil jo selv rigtig gerne køre Australien tyndt i en 4x4 camper. Så jeg håbede jo at det lykkedes jer at finde noget godt, der ikke var alt for småt.

Perth til Cairns er præcis det jeg godt kunne tænkte mig, hvis jeg kommer til Australien igen. Synes der ser ud til at være mange spændende steder på vestkysten, og Cairns vil jeg gerne se igen.

Fortsat god tur.
1
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 326
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3239

Indlægaf DD_81 » 5. okt 2015, 21:26

vi har bestilt skiferie i påsken, et tilbud MED liftkort.
Min mand havde lagt 1 ekstra barn på bookingen (gratis) og i det håb at min søster og Niece evt. ville med os.
Det vil de gerne.
Så han ville prøve at ændre bookingen, til en ekstra voksen, og får nu besked på at de ikke kan give os den oprindelige booking heller, for det produkt har de ikke i påsken, men om vi ikke kunne rykke ferien til en anden uge :stoned:.

Så nu må han vist rykke dem lidt i ørerne og fortælle at når det lader sig gøre at booke produktet igennem deres hjemmeside, (i juni måned) og han har fået bekræftelse herpå, så må vi også have ret til rejsen, så må det være dem der hænger på den. Det kan jo ikke være vores ansvar at de har lavet en fejl.
Men altså æv, gider ikke det bøvl. - og han kunne bare ha beholdt den oprindelige bolig han havde booket, for der er såmænd plads nok. Vores 2 små kan sagtens dele en alm. seng, og vi kan have weekendseng med til min niece.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Mholle
Kort karma: 18
Likede indlæg: 98

Indlægaf Mholle » 6. okt 2015, 05:15

Annione - nu ved jeg ikke hvor langt I er kommet, men jeg har en veninde der lige har været på sidste del af den tur og mange af de ting de oplevede ser fantastiske ud, det var en tur de havde vundet gennem avis så du kan se en masse billeder derfra på Instagram under hashtag avis60days :)
0
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 7. okt 2015, 23:11

Mholle skrev:Annione - nu ved jeg ikke hvor langt I er kommet, men jeg har en veninde der lige har været på sidste del af den tur og mange af de ting de oplevede ser fantastiske ud, det var en tur de havde vundet gennem avis så du kan se en masse billeder derfra på Instagram under hashtag avis60days :)

Vi er nu i Timber Creek. Hvilken del af turen er din veninde på?
0
Brugeravatar
Mholle
Kort karma: 18
Likede indlæg: 98

Indlægaf Mholle » 8. okt 2015, 05:00

Annione skrev:
Mholle skrev:Annione - nu ved jeg ikke hvor langt I er kommet, men jeg har en veninde der lige har været på sidste del af den tur og mange af de ting de oplevede ser fantastiske ud, det var en tur de havde vundet gennem avis så du kan se en masse billeder derfra på Instagram under hashtag avis60days :)

Hun var på første del, altså den del ned til Perth, så tænkte i måske kom forbi nogle af de ting også :)
0
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 8. okt 2015, 08:10

Mholle skrev:
Annione skrev:

Hun var på første del, altså den del ned til Perth, så tænkte i måske kom forbi nogle af de ting også :)

Okay. Vi kører MOD Perth, så vi er endnu ikke nået så langt.
Jeg kigger på det, når jeg finder wifi. Instagram dræner vores australske simkort i vildskab.
0
Brugeravatar
Annione
Kontakt:

Indlægaf Annione » 10. okt 2015, 14:47

MitBrugernavnHer skrev:
Jeg vil jo selv rigtig gerne køre Australien tyndt i en 4x4 camper. Så jeg håbede jo at det lykkedes jer at finde noget godt, der ikke var alt for småt.

Perth til Cairns er præcis det jeg godt kunne tænkte mig, hvis jeg kommer til Australien igen. Synes der ser ud til at være mange spændende steder på vestkysten, og Cairns vil jeg gerne se igen.

Fortsat god tur.

Tak! Vi har til nu haft rn fantastisk tur. Du kan følge med her http://ude-paa-noget.blogspot.com.au/?m=1 Men kun på steder med sealed road :-D
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3470

Indlægaf Ballademager » 14. okt 2015, 04:34

Nøj, er ramt af udlængsel for tiden. Ikke sådan efter weekendture, men efter noget længerevarende oversøisk. Helst Latinamerika (det kommer nok næppe bag på nogen :D) Det sker altid på denne tid af året, når det er mørkt, koldt og råt :fløjt:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2522

Indlægaf Mi55y » 14. okt 2015, 09:23

Jeg rejser jo til Spanien hvert år med forskellige rejsepartnere. I år var det en veninde, og min mor har proklameret, at hun vil med næste år. Nu har min søster meldt ud, at hende og min niece også gerne vil med. Så lejligheden er booket. Nu mangler vi bare fly, og der har min mor og søster nok først råd til at købe efter nytår, selvom billetterne er ret billige pt. Knap 1.250,- fra Aalborg, hvor parkering jo som bekendt er gratis, hvilket gør dem endnu billigere. I år endte jeg med at betale 2.200,- for billetten fra KBH, da min veninde ikke kunne få en udmelding fra sin arbejdsgiver angående ferie og vi fik bestilt ret sent. Så det er bare noget med at krydse fingre og håbe på, at priserne ikke stiger for meget.
0
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)

Tilbage til "Rejser"