Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 165
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2561

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf Mi55y » 12. aug 2016, 12:53

Hvis nu man ville flyve til Pisa lufthavn, have 4 overnatninger og have Pisa, Firenze og Lucca på listen, hvordan ville I så gøre det? Umiddelbart tænker jeg at tage toget fra lufthavnen til Lucca - 3 overnatninger der inkl. en endagstur til Firenze og til Pisa først på 3. dagen og nuppe den sidste overnatning der, inden vi flyver hjem... Synes umiddelbart, at Lucca virker som den by, der indbyder mest til at slentre rundt og få noget god mad og drikkelse med kæresten. Har i hvert fald hørt fra mange, at Firenze ikke er mere end en endagstur værd. Hvad siger panelet?
0
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 12. aug 2016, 13:04

Mi55y skrev:Hvis nu man ville flyve til Pisa lufthavn, have 4 overnatninger og have Pisa, Firenze og Lucca på listen, hvordan ville I så gøre det? Umiddelbart tænker jeg at tage toget fra lufthavnen til Lucca - 3 overnatninger der inkl. en endagstur til Firenze og til Pisa først på 3. dagen og nuppe den sidste overnatning der, inden vi flyver hjem... Synes umiddelbart, at Lucca virker som den by, der indbyder mest til at slentre rundt og få noget god mad og drikkelse med kæresten. Har i hvert fald hørt fra mange, at Firenze ikke er mere end en endagstur værd. Hvad siger panelet?

Jeg har ikke personligt erfaringer fra det område, men jeg har en kusine, som har været i Firenze 2 gange á 3-4 dage, og hun er meget begejstret. Det kommer selvfølgelig an på, hvad man er til, men jeg tror sagtens, Firenze kan byde på oplevelser til flere dage. Hvis du er interesseret kan jeg få lidt flere detaljer fra min kusine, for der var noget med et eller andet slot og især den tilhørende park, som var vildt flot, men ikke det, der normalt blev anbefalet først i guidebogen.
Hvis man er Dan Brown-fan, kan man jo evt. hente lidt inspiration i "Inferno".
1
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4572

Indlægaf Akehurst2 » 12. aug 2016, 13:40

Mi55y skrev:Hvis nu man ville flyve til Pisa lufthavn, have 4 overnatninger og have Pisa, Firenze og Lucca på listen, hvordan ville I så gøre det? Umiddelbart tænker jeg at tage toget fra lufthavnen til Lucca - 3 overnatninger der inkl. en endagstur til Firenze og til Pisa først på 3. dagen og nuppe den sidste overnatning der, inden vi flyver hjem... Synes umiddelbart, at Lucca virker som den by, der indbyder mest til at slentre rundt og få noget god mad og drikkelse med kæresten. Har i hvert fald hørt fra mange, at Firenze ikke er mere end en endagstur værd. Hvad siger panelet?

Jeg synes Lucca er virkelig hyggelig og kan tilslutte mig at det er en god by at slentre rundt i, men Firenze kan bestemt bære mere end en endagstur. Der er virkelig meget at se, og vil man fx gerne se Uffizierne tager det hurtigt det meste af en dag i sig selv.

Jeg har været i Firenze 2x4 dage og er slet ikke færdig med den.
1
Brugeravatar
Æske
Kort karma: 257
Geografisk sted: Århus
Likede indlæg: 1382

Indlægaf Æske » 12. aug 2016, 16:33

Vi boede i Pisa og tog toget til både Lucca og Firenze derfra, men vi kunne sagtens havehaft to nætter i Firenze fx :)
0
Alt det smukkeste gør ondt.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10277

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. aug 2016, 16:37

Det er jeg lodret uenig i. Det gav mig nærmest stress at være på endagstur i Firenze. Der er masser at se, men hvis man ikke er til hektiske storbyer, kan jeg omvendt godt forstå, at man holder sig til en enkelt dag.

Mht. Lucca er jeg derimod helt enig.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 12. aug 2016, 17:03

Hmm, så vi er måske ude i noget med 2 overnatninger i Lucca, 2 i Firenze og så en endagstur til Pisa...
0

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
paint
Kort karma: 96
Likede indlæg: 2386

Indlægaf paint » 12. aug 2016, 21:10

Hvis man tager til Firenze, skal man have tid til at se tingene. Der er ikke meget sjov ved at jage igennem byen for at nå det hele. Men det kommer selvfølgelig an på, hvad man er til. Det meste af det seværdige i byen er historiske bygninger, kirker, statuer osv. osv. og det kræver tid, efter min mening.

Bortset fra ovenstående, er der er også mange hyggelige steder i byen, hvor man kan sidde på en lille café eller gå på opdagelse.

Vil man ud på en lidt længere gåtur, kan man gå over broen Ponte alle Grazie og herefter sætte kursen op mod Piazzale Michelangelo, hvor man har en fantastisk vue ud over hele byen. Der ligger også en restaurant eller to (samt et meget velbesøgt Pizzeria) deroppe. ved siden af pladsen, ligger nogle haver, der hedder noget med 'Gardini' (eller noget i den retning), hvor man kan vandre rundt og se ud på byen, fra flere forskellige retninger eller sidde og hvile benene og drikke ét eller andet.

Billede
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Hvis vi ikke ændrer retning, ender vi der hvor vi er på vej hen
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 6. sep 2016, 11:53

Vi har snakket om at tage til New York til foråret... Lige nu kan man få billetter fra Billund til lige over 3.000,- tur/retur med mellemlanding i London og 10-14 timers rejsetid. Det er med enten United eller British Airways. Er det en god pris? Jeg har ikke fløjet udenfor Europa, siden jeg var barn, så jeg aner ikke, hvad det bør koste...

Har så hørt, at det virkelig problem ved at rejse til NY er at finde et godt hotel nær centrum til en rimelig penge. Hvilke områder er OK, hvis man gerne vil bo, hvor der sker lidt, og hvor det er nemt at komme rundt, men ikke nødvendigvis er midt på Times Square?
0

Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1104

Indlægaf girl_beat » 6. sep 2016, 13:26

Mi55y skrev:Vi har snakket om at tage til New York til foråret... Lige nu kan man få billetter fra Billund til lige over 3.000,- tur/retur med mellemlanding i London og 10-14 timers rejsetid. Det er med enten United eller British Airways. Er det en god pris? Jeg har ikke fløjet udenfor Europa, siden jeg var barn, så jeg aner ikke, hvad det bør koste...

Har så hørt, at det virkelig problem ved at rejse til NY er at finde et godt hotel nær centrum til en rimelig penge. Hvilke områder er OK, hvis man gerne vil bo, hvor der sker lidt, og hvor det er nemt at komme rundt, men ikke nødvendigvis er midt på Times Square?

Det er bestemt en god pris :gogo: Men rejsetiden for en direkte rute er ca. 7 timer, så hvis det i virkeligheden kun er et par hundrede kroner dyrere end en rejse på 12-14 timer, bør I bestemt holde øje med begge muligheder.

Vi havde held med at finde et lækkert hotel i Financial District (sydlige Manhattan), men ellers tag et kig på mulighederne lige på den anden side af vandet. Der er priserne noget mere spiselige, men en tur til fx Times Square ville så kræve en metrobillet :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 6. sep 2016, 13:40

girl_beat skrev:Det er bestemt en god pris :gogo: Men rejsetiden for en direkte rute er ca. 7 timer, så hvis det i virkeligheden kun er et par hundrede kroner dyrere end en rejse på 12-14 timer, bør I bestemt holde øje med begge muligheder.

Vi havde held med at finde et lækkert hotel i Financial District (sydlige Manhattan), men ellers tag et kig på mulighederne lige på den anden side af vandet. Der er priserne noget mere spiselige, men en tur til fx Times Square ville så kræve en metrobillet :)

I og med at vi skal rejse fra Jylland, er jeg i tvivl om, hvorvidt det er muligt at finde direkte ture i det prisleje, men vil da prøve at kigge mig omkring.

Tak for tips mht. hotel!
0

Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 6818

Indlægaf Wizzze » 6. sep 2016, 13:58

BA er fine over Atlanten, jeg ville ikke tage United, og helt undgå Delta :tie:

Billund-London, London-NY til 3k er en fin pris, men husk lige at tjekke at det er samme London Lufthavn og helst også samme terminal !
Har engang skulle skifte mellem Heathrow og Gatwick på BA flyvninger, det er ikke videre morsomt!

NY er en fed by, men hotellerne er dyre. Et stille område, hvor man ind i mellem kan være heldig med prisen er omkring FN bygningen (40-45th street og 2nd ave) ca. Eller lidt længere oppe ad 42nd street omkring Grand Central og Chrystler bygningen eller omkring Bryant Park. Man er kun en kort gåtur fra Times Square der, men der er slet ikke den trængsel og alarm omkring Bryant Park, som der er ved TS.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 6. sep 2016, 14:27

Wizzze skrev:BA er fine over Atlanten, jeg ville ikke tage United, og helt undgå Delta :tie:

Billund-London, London-NY til 3k er en fin pris, men husk lige at tjekke at det er samme London Lufthavn og helst også samme terminal !
Har engang skulle skifte mellem Heathrow og Gatwick på BA flyvninger, det er ikke videre morsomt!

NY er en fed by, men hotellerne er dyre. Et stille område, hvor man ind i mellem kan være heldig med prisen er omkring FN bygningen (40-45th street og 2nd ave) ca. Eller lidt længere oppe ad 42nd street omkring Grand Central og Chrystler bygningen eller omkring Bryant Park. Man er kun en kort gåtur fra Times Square der, men der er slet ikke den trængsel og alarm omkring Bryant Park, som der er ved TS.

Har tjekket den med London-mellemlanding, da jeg godt havde hørt det om lufthavnsskift. Men så må det jo være BA, man skal gå efter, tak for tip! Også til hotelområder!
0

Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 493
Likede indlæg: 1603

Indlægaf Spjaerten » 6. sep 2016, 14:30

Har i overvejet airbnb?
Vi betalte 9000kr for en 2 værelses på east 70th i 10 nætter (var 3 personer til at dække udgiften)
1
Tryk på * :slem:
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4572

Indlægaf Akehurst2 » 6. sep 2016, 14:33

Wizzze skrev:Billund-London, London-NY til 3k er en fin pris, men husk lige at tjekke at det er samme London Lufthavn og helst også samme terminal !

Næh - og det kan hurtigt blive dyrt, hvis det skal være effektivt.
0
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 6. sep 2016, 14:34

Spjaerten skrev:Har i overvejet airbnb?
Vi betalte 9000kr for en 2 værelses på east 70th i 10 nætter (var 3 personer til at dække udgiften)

Det er bestemt også noget, vi skal have kigget på!
0

Tilbage til "Rejser"