Den store rejse-sniksnaktråd

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
MitBrugernavnHer
Kort karma: 0
Likede indlæg: 22

Re: Den store rejse-sniksnaktråd

Indlægaf MitBrugernavnHer » 11. nov 2015, 08:53

FruDulle skrev:Jeg har boet i Vietnam. Det er MEGET vigtigt at booke plads i toget og bestil en sovevogn og helst alle pladserne. En familie på 4-6 booker gerne en sengeplads i en vogn. Booker du ikke ender du på en chicken seat. Elendige sæder med 1000 vietnamesere og fylder med kyllinger og andet gejl. Det er ikke så fedt.

Tak.

Ja, det er også min plan at booke alle fire senge i en soft sleeper, selvom vi kun er 3 personer. Det er jo heldigvis forholdsvis billigt, så den ekstra billet er vidst givet godt ud.
1
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3486

Indlægaf FruDulle » 12. nov 2015, 03:23

MitBrugernavnHer skrev:
FruDulle skrev:Jeg har boet i Vietnam. Det er MEGET vigtigt at booke plads i toget og bestil en sovevogn og helst alle pladserne. En familie på 4-6 booker gerne en sengeplads i en vogn. Booker du ikke ender du på en chicken seat. Elendige sæder med 1000 vietnamesere og fylder med kyllinger og andet gejl. Det er ikke så fedt.

Tak.

Ja, det er også min plan at booke alle fire senge i en soft sleeper, selvom vi kun er 3 personer. Det er jo heldigvis forholdsvis billigt, så den ekstra billet er vidst givet godt ud.

indeed. Det er en meget smuk tur :)
1
Whatever
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 117
Likede indlæg: 2147

Indlægaf sigge » 27. nov 2015, 10:00

Jeg var ved læge i anden anledning i går, og så fik jeg hende til at udskrive en recept på Melatonin mod jetlag. Jeg aner ikke, om det vil virke på mig, men det skal i hvert fald prøves. Jeg har et ret følsom indre ur, som bliver lidt påvirket bare ved skiftet til sommertid, så jeg forudser en udfordring med de 11 timers tidsforskel til NZ.
Er der nogen, der har erfaringer med melatonin og jetlag?
1
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 496
Likede indlæg: 1607

Indlægaf Spjaerten » 28. nov 2015, 17:14

Melatonin FTW, kunne ikke ha levet uden efter min sidste rejse fra Californien. Jeg er ramt af jetlag i op til 10 dage.

:klap: Go for it
2
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6830

Indlægaf Wizzze » 28. nov 2015, 20:58

Spjaerten skrev:Melatonin FTW, kunne ikke ha levet uden efter min sidste rejse fra Californien. Jeg er ramt af jetlag i op til 10 dage.

Er det ikke kun turen tilbage / når man kommer hjem?
Jeg har aldrig problemer på turen ud / så længe jeg rejser med tiden, så er det bare en laaang dag, men når jeg rejser mod uret, som f.eks. Hjem til dk fra USA, så bliver jeg ramt af jetlag, men typiske først dagen efter, det er som om aktiviteten selve rejsedagen holder mig igang, men dagen efter kan jeg crashe ret hårdt.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2523
Kontakt:

Indlægaf Annione » 29. nov 2015, 15:51

sigge skrev:Jeg var ved læge i anden anledning i går, og så fik jeg hende til at udskrive en recept på Melatonin mod jetlag. Jeg aner ikke, om det vil virke på mig, men det skal i hvert fald prøves. Jeg har et ret følsom indre ur, som bliver lidt påvirket bare ved skiftet til sommertid, så jeg forudser en udfordring med de 11 timers tidsforskel til NZ.

Ja - det er fantastisk :klap:

Efter en tur, der hed Australien, Danmark, Las Vegas, Danmark, Qatar har det virkelig reddet mig :love: På fredag skal vi, over HongKong, til Auckland - og jeg skal nok prøve at melde tilbage :-D

Har du et nap-scarf til flyet? Hvis ikke, så køb det. Det er, efter min mening, helt uundværligt til de lange ture.
Hvordan flyver I?
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 29. nov 2015, 15:59

Annione skrev:
sigge skrev:Jeg var ved læge i anden anledning i går, og så fik jeg hende til at udskrive en recept på Melatonin mod jetlag. Jeg aner ikke, om det vil virke på mig, men det skal i hvert fald prøves. Jeg har et ret følsom indre ur, som bliver lidt påvirket bare ved skiftet til sommertid, så jeg forudser en udfordring med de 11 timers tidsforskel til NZ.

Efter en tur, der hed Australien, Danmark, Las Vegas, Danmark, Qatar har det virkelig reddet mig :love: På fredag skal vi, over HongKong, til Auckland - og jeg skal nok prøve at melde tilbage :-D

Har du et nap-scarf til flyet? Hvis ikke, så køb det. Det er, efter min mening, helt uundværligt til de lange ture.
Hvordan flyver I?

Det lyder altså også som en tur, der virkelig kan rode med ens indre ur, den I er på der. Nap-scarf kender jeg ikke, men det skal helt klart checkes - jeg er en skovl til at sove på fly, så alt, der kan gøre det nemmere, er velkomment.

Vi flyver Billund, Frankfurt, Singapore, Auckland på udturen. Vi flyver først fra Frankfurt kl. 21.55, så vi må i hvert fald have noget nat i flyet på det første lange stræk. Og andet stræk bliver vel i et eller andet omfang også nat, da vi flyver fra Singapore kl. 20.50 lokal tid.
Fra Singapore til Auckland skal vi forøvrigt flyve med en Airbus A380, og jeg ville ønske, at jeg havde penge til en upgrade til 1. klasse - så tror jeg godt, jeg ville kunne sove i et fly, hvis jeg fik min egen lille suite. :lol:
1
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 258

Indlægaf Undtagelsen » 29. nov 2015, 17:13

sigge skrev:
Annione skrev:

Hvordan flyver I?

Det lyder altså også som en tur, der virkelig kan rode med ens indre ur, den I er på der. Nap-scarf kender jeg ikke, men det skal helt klart checkes - jeg er en skovl til at sove på fly, så alt, der kan gøre det nemmere, er velkomment.

Vi flyver Billund, Frankfurt, Singapore, Auckland på udturen. Vi flyver først fra Frankfurt kl. 21.55, så vi må i hvert fald have noget nat i flyet på det første lange stræk. Og andet stræk bliver vel i et eller andet omfang også nat, da vi flyver fra Singapore kl. 20.50 lokal tid.
Fra Singapore til Auckland skal vi forøvrigt flyve med en Airbus A380, og jeg ville ønske, at jeg havde penge til en upgrade til 1. klasse - så tror jeg godt, jeg ville kunne sove i et fly, hvis jeg fik min egen lille suite. :lol:

Hvor lang tid har I i Singapore?
Sørg endelig for at pakke badetøj, noget creme til den tørre hud og en hårbørste i håndbagagen, for hvis I har tid, kan I tage et bad i den udendørs pool i Singapore.
Mener I kan leje håndklæder, men kan faktisk ikke huske det.
Det er SÅ lækkert efter en lang flyvetur :love2:
2
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 496
Likede indlæg: 1607

Indlægaf Spjaerten » 29. nov 2015, 17:16

Wizzze skrev:
Spjaerten skrev:Melatonin FTW, kunne ikke ha levet uden efter min sidste rejse fra Californien. Jeg er ramt af jetlag i op til 10 dage.

Er det ikke kun turen tilbage / når man kommer hjem?
Jeg har aldrig problemer på turen ud / så længe jeg rejser med tiden, så er det bare en laaang dag, men når jeg rejser mod uret, som f.eks. Hjem til dk fra USA, så bliver jeg ramt af jetlag, men typiske først dagen efter, det er som om aktiviteten selve rejsedagen holder mig igang, men dagen efter kan jeg crashe ret hårdt.

Jo når jeg rejser hjem fra USA.
Så tænker issuet er det samme til Asien. Men det må komme an på en prøve
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Mholle
Kort karma: 18
Likede indlæg: 98

Indlægaf Mholle » 30. nov 2015, 09:08

sigge skrev:
Annione skrev:

Hvordan flyver I?

Her er link til napscarf: http://trtl.co.uk/ kan kun give Annione ret, det er en fabelagtig opfindelse, hvilket flyselskab flyver i med, går ud fra det er lufthansa til frankfurt, men er det så singapore airlines resten af vejen?
1
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 30. nov 2015, 09:26

Mholle skrev:
Her er link til napscarf: http://trtl.co.uk/ kan kun give Annione ret, det er en fabelagtig opfindelse, hvilket flyselskab flyver i med, går ud fra det er lufthansa til frankfurt, men er det så singapore airlines resten af vejen?

Tak, jeg tror det kommer på ønskesedlen til jul.

Ja, det er Singapore Airlines fra Frankfurt via Singapore til Auckland.
1
Brugeravatar
Mholle
Kort karma: 18
Likede indlæg: 98

Indlægaf Mholle » 30. nov 2015, 09:31

sigge skrev:
Mholle skrev:

Tak, jeg tror det kommer på ønskesedlen til jul.

Ja, det er Singapore Airlines fra Frankfurt via Singapore til Auckland.

Dem fløj jeg med til australien og det var så godt, sørg for at vælge sæder, i kan gøre det ved at checke ind 48 timer før afgang på Singapore Airlines' hjemmeside, vi fik de forreste sæder med ekstra benplads på to af vores flyvninger på den måde :)
2
MitBrugernavnHer
Kort karma: 0
Likede indlæg: 22

Indlægaf MitBrugernavnHer » 30. nov 2015, 10:21

Undtagelsen skrev:Hvor lang tid har I i Singapore?
Sørg endelig for at pakke badetøj, noget creme til den tørre hud og en hårbørste i håndbagagen, for hvis I har tid, kan I tage et bad i den udendørs pool i Singapore.
Mener I kan leje håndklæder, men kan faktisk ikke huske det.
Det er SÅ lækkert efter en lang flyvetur :love2:

Godt tip. Anede ikke at der var en pool i lufthavnen.
Vi kommer forbi Singapore et par gange til sommer, og der kunne det være rart med en pool, hvis vi har lang tid i lufthavnen.
0
Brugeravatar
sigge

Indlægaf sigge » 2. dec 2015, 13:41

Uh, vi har lige opgraderet vores udlejningsbil til turen rundt på sydøen i NZ fra en almindelig standardbil (Ford Focus eller tilsvarende) til en SUV. Benzinøkonomien er godt nok ikke så god, men til gengæld kan vi køre på nogle af de mere spændende veje uden at være bange for at hænge fast. Og så bliver det også sjovt at have et ordentligt skur af en bil, når man kører i Peugeot 107 til daglig. :-D
2
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 240
Likede indlæg: 2523
Kontakt:

Indlægaf Annione » 2. dec 2015, 20:56

sigge skrev:Uh, vi har lige opgraderet vores udlejningsbil til turen rundt på sydøen i NZ fra en almindelig standardbil (Ford Focus eller tilsvarende) til en SUV. Benzinøkonomien er godt nok ikke så god, men til gengæld kan vi køre på nogle af de mere spændende veje uden at være bange for at hænge fast. Og så bliver det også sjovt at have et ordentligt skur af en bil, når man kører i Peugeot 107 til daglig. :-D

+ at det er nemmere at starte ud i en lille bil, og derefter køre i en stor, når man skal køre venstre om alting :-D
1
At rejse er at leve :love2:

Tilbage til "Rejser"