Kort til længere hår

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
flicka
Kort karma: 69
Likede indlæg: 605

Re: Kort til længere hår

Indlægaf flicka » 23. sep 2015, 19:56

Mit bedste råd er at simpelthen gå til frisøren og blive klippet regelmæssigt. Frisøren kan klippe håret i den rigtige form, så det ikke føles lige så slemt i udgroningsfasen.

Det er den eneste grund til at jeg nu har skulderlangt hår. Og jeg gik fra en frisure som den øverste. Jeg har forsøgt flere gange at blive langhåret, men opgav hver gang når håret blev for grimt og ustyrligt. Denne gang tog jeg til frisøren for at få håret til at makke ret - det virkede. Selvom det virker selvmodsigende at blive klippet, når man gerne vil gro længere hår.
0
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn

A pony is a childhood dream. A horse is an adulthood treasure.
- Rebecca Carroll
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 249
Likede indlæg: 3515

Re: Kort til længere hår

Indlægaf Lemonella » 24. sep 2015, 06:00

Pernille skrev:
flicka skrev:Mit bedste råd er at simpelthen gå til frisøren og blive klippet regelmæssigt. Frisøren kan klippe håret i den rigtige form, så det ikke føles lige så slemt i udgroningsfasen.

Det er den eneste grund til at jeg nu har skulderlangt hår. Og jeg gik fra en frisure som den øverste. Jeg har forsøgt flere gange at blive langhåret, men opgav hver gang når håret blev for grimt og ustyrligt. Denne gang tog jeg til frisøren for at få håret til at makke ret - det virkede. Selvom det virker selvmodsigende at blive klippet, når man gerne vil gro længere hår.

Jeg går til frisør ca hver anden måned, tidligere for at holde frisuren ved lige, men nu for at få det "klippet til" mens det vokser ud.
Det er en langsommelig proces, som jeg har opgivet flere gange ;)
Jeg er ikke interesseret i langt hår, men bare sådan en længde, som kan sættes og har lidt flere muligheder + længde hvor pandehåret kan nå bag øret :)

Jeg har noget naturkrøl/frizzy hår, så der bliver hurtigt ustyrligt

Jeg må også til frisøren jævnligt fordi mit hår har helt sit eget liv. Jeg har meget af det og det er tykt og vil som sagt kun det det selv vil.

Jeg opdagede så, at efter turen til frisøren, sad mit hår fint nok. I hvert fald indtil jeg vaskede det.
Jeg spurgte så frisøren, hvad hun brugte til, at få styr på mit til tider temmelig uregerlige hår og jeg fik rådet, at bruge et par dråber serum (Smoothing) i det fugtige hår. Det skal lige trænge ind i håret før man så bruger føntørrer og glattejern. Det hjalp mig meget. Nu kan jeg glatte håret og få styr på stritterne og de krøller der altid kommer frem når håret har nået en vis længde.

Måske din frisør har noget lignende hun kan anbefale dig.
Mærket jeg bruger er Paul Mitchell. Det er lidt dyrt, men det findes sikkert i andre og måske billigere mærker.
0
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.

Tilbage til "Skønhed"