Trænings-sniksnak-tråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 353
Likede indlæg: 3518

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Ballademager » 10. dec 2015, 05:30

FruKuk skrev:
Smiling_Goat skrev:Hold nu op, hvor er det irriterende med de mennesker, der bare ligesom "hænger ud" i maskinerne. Jeg plejer at cirkulere mellem en del maskiner, men jeg kunne ikke komme til to af dem i dag, fordi nogen sad og hang i dem. Jeg så dem ikke benytte makinerne nogen af de gange, jeg kiggede hen for at se, om jeg kunne komme til. Den ene sad og snakkede i telefon og den anden sad og snakkede med sin ven.. Og jeg var der en time!

Jeg ved bare ikke, hvad den sociale kutyme er. Er det i orden at spørge, om man må overtage maskinen?

Det ville jeg gøre. Synes også, at det er frygteligt irriterende!

Det ville jeg også gøre. Synes, det ervirkelig upassende at hænge ud på den måde.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 10. dec 2015, 16:27

Ballademager skrev:
FruKuk skrev:
Smiling_Goat skrev:Hold nu op, hvor er det irriterende med de mennesker, der bare ligesom "hænger ud" i maskinerne. Jeg plejer at cirkulere mellem en del maskiner, men jeg kunne ikke komme til to af dem i dag, fordi nogen sad og hang i dem. Jeg så dem ikke benytte makinerne nogen af de gange, jeg kiggede hen for at se, om jeg kunne komme til. Den ene sad og snakkede i telefon og den anden sad og snakkede med sin ven.. Og jeg var der en time!

Jeg ved bare ikke, hvad den sociale kutyme er. Er det i orden at spørge, om man må overtage maskinen?

Det ville jeg også gøre. Synes, det ervirkelig upassende at hænge ud på den måde.

I mit center er der skilte, der beder om, at folk ikke snakker, SMS'er, taler i mobil, etc., mens de optager en maskine. Det har hjulpet gevaldigt på problemet. Og gør det også mere "legalt" at bede folk om at rykke sig.
1
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5915

Indlægaf Smiling_Goat » 10. dec 2015, 18:17

FruKuk skrev:
Ballademager skrev:
FruKuk skrev:

I mit center er der skilte, der beder om, at folk ikke snakker, SMS'er, taler i mobil, etc., mens de optager en maskine. Det har hjulpet gevaldigt på problemet. Og gør det også mere "legalt" at bede folk om at rykke sig.

Det kunne være, jeg skulle foreslå dem det dernede, for det er et generelt problem - og jeg overvejer faktisk lidt at skifte center.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2483

Indlægaf Pandesteg » 15. dec 2015, 07:32

Andre end mig der kæmper for at få træningen til at hænge sammen i december måned? :tie: Glæder mig satme til at få juleferie, for arbejde + træning + jul med alt hvad dertil hører af julegaveindkøb, sociale arrangementer osv. efterlader godt nok ikke meget tid til noget som helst andet... Men har da stadig fået trænet 2-4 gange om ugen. Som regel 1-2 gange holdtræning i centret og 1-2 gange løb. I går var jeg til Bodypump, kæft det er effektivt, min røv gør ondt i dag... På torsdag skal jeg til noget jule-stepfit-arrangement (har aldrig prøvet stepfit før, så er lidt spændt på om jeg kan følge med, men der står at begyndere også kan være med, så... ) og så kan jeg lige nå en løbetur lørdag morgen. Resten af ugen er jam-packed med alt muligt andet (julehyggeligt). Pyh.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 15. dec 2015, 12:11

Jeg har det simpelthen forfærdeligt efter træning. Jeg ryster over det hele og føler at jeg skal kollapse. Er der nogen, der har et bud på, hvad det skyldes?

Jeg har fået tjekket mit blods iltmætning hos lægen, og det skulle være fint.
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 15. dec 2015, 12:16

^Lavt blodsukker? Overanstrengelse? Lavt blodtryk?
0
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4558

Indlægaf Akehurst2 » 15. dec 2015, 12:22

Pandesteg skrev:Andre end mig der kæmper for at få træningen til at hænge sammen i december måned? :tie: Glæder mig satme til at få juleferie, for arbejde + træning + jul med alt hvad dertil hører af julegaveindkøb, sociale arrangementer osv. efterlader godt nok ikke meget tid til noget som helst andet... Men har da stadig fået trænet 2-4 gange om ugen. Som regel 1-2 gange holdtræning i centret og 1-2 gange løb. I går var jeg til Bodypump, kæft det er effektivt, min røv gør ondt i dag... På torsdag skal jeg til noget jule-stepfit-arrangement (har aldrig prøvet stepfit før, så er lidt spændt på om jeg kan følge med, men der står at begyndere også kan være med, så... ) og så kan jeg lige nå en løbetur lørdag morgen. Resten af ugen er jam-packed med alt muligt andet (julehyggeligt). Pyh.

Nej - jeg synes det er superpresset. Og det er ellers nu, jeg virkelig har brug for det med alle de spise/drikke/hygge-arrangementer.

Men jeg holder på, at lidt er bedre end ingenting, så når jeg ikke hele programmet, så kan jeg da i det mindste få løbet eller noget.
1
Brugeravatar
Fräulein L.
Kort karma: 289
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 2875

Indlægaf Fräulein L. » 15. dec 2015, 12:33

Pandesteg skrev:Andre end mig der kæmper for at få træningen til at hænge sammen i december måned? :tie: Glæder mig satme til at få juleferie, for arbejde + træning + jul med alt hvad dertil hører af julegaveindkøb, sociale arrangementer osv. efterlader godt nok ikke meget tid til noget som helst andet... Men har da stadig fået trænet 2-4 gange om ugen. Som regel 1-2 gange holdtræning i centret og 1-2 gange løb. I går var jeg til Bodypump, kæft det er effektivt, min røv gør ondt i dag... På torsdag skal jeg til noget jule-stepfit-arrangement (har aldrig prøvet stepfit før, så er lidt spændt på om jeg kan følge med, men der står at begyndere også kan være med, så... ) og så kan jeg lige nå en løbetur lørdag morgen. Resten af ugen er jam-packed med alt muligt andet (julehyggeligt). Pyh.

Nej faktisk ikke :genert: Min træning kører bare! Træner stort set dagligt. Til gengæld kæmper jeg en hård kamp hvad angår mad og søde sagder. Puha! Synes godt nok jeg har svært ved at holde igen.
3
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 15. dec 2015, 12:42

Akehurst2 skrev:

Nej - jeg synes det er superpresset. Og det er ellers nu, jeg virkelig har brug for det med alle de spise/drikke/hygge-arrangementer.

Men jeg holder på, at lidt er bedre end ingenting, så når jeg ikke hele programmet, så kan jeg da i det mindste få løbet eller noget.

For mig er det også en balance, det med alt det gode mad og søde sager her i december. Vil simpelthen ikke forsage alt. Men tillader mig selv lidt af det der betyder mest.
Mit mål er bare ikke at gå i stå med træning og ikke tage på. Så må ambitionerne komme tilbage i januar! Men synes alligevel at jeg er lidt sej, at jeg er startet i fitnesscenter i december måned og rent faktisk komme afsted til noget effektiv træning. Det klapper jeg lidt mig selv på skulderen over, for hader egentlig det der center-noget, men sådan en time hvor man giver den fuld gas til fed musik, det er nu alligevel fedt.
2
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 15. dec 2015, 12:46

Fräulein L. skrev:

Nej faktisk ikke :genert: Min træning kører bare! Træner stort set dagligt. Til gengæld kæmper jeg en hård kamp hvad angår mad og søde sagder. Puha! Synes godt nok jeg har svært ved at holde igen.

Det er godt nok imponerende! Hvis jeg skulle træne hver dag ville det betyde, at jeg nogle dage gik ud af døren kl. 6:45 og først trådte ind af døren igen kl. 23:30. Så meget vil jeg det heller ikke :-D
Jeg har ikke rigtig problemer med mad og sødt, jeg synes jeg er god til at holde en fornuftig balance. Så det er dejligt. Men hvis jeg ikke kan få min træning til at passe ind i ugeplanerne eller hvis jeg har en dårlig træningsdag, så ødelægger det simpelthen mit humør så meget. Havde en dårlig løbetur i fredags og kæft, hvor var jeg ond i sulet, da jeg kom hjem. Det var kun, fordi jeg præsterede at tage mig gevaldigt sammen i de små nakkehår, at det ikke lykkedes mig at ødelægge hele aftenen med mit sure humør :genert: :nej:
1
Brugeravatar
Fräulein L.

Indlægaf Fräulein L. » 15. dec 2015, 12:53

Pandesteg skrev:
Det er godt nok imponerende! Hvis jeg skulle træne hver dag ville det betyde, at jeg nogle dage gik ud af døren kl. 6:45 og først trådte ind af døren igen kl. 23:30. Så meget vil jeg det heller ikke :-D
Jeg har ikke rigtig problemer med mad og sødt, jeg synes jeg er god til at holde en fornuftig balance. Så det er dejligt. Men hvis jeg ikke kan få min træning til at passe ind i ugeplanerne eller hvis jeg har en dårlig træningsdag, så ødelægger det simpelthen mit humør så meget. Havde en dårlig løbetur i fredags og kæft, hvor var jeg ond i sulet, da jeg kom hjem. Det var kun, fordi jeg præsterede at tage mig gevaldigt sammen i de små nakkehår, at det ikke lykkedes mig at ødelægge hele aftenen med mit sure humør :genert: :nej:

Griner, tror de program er noget mere pakket end mit, så du skal vist ikke være så imponeret :D Smutter godt nok hjemmefra allerede 6.15, men er så også hjemme igen ca 14.15, og kan nå at slappe lidt af, inden træningen klares.

Uha! Jeg har en sukkertand på størrelse med Mount Everest og en rygrad som en regnorm. Ret dårlig kombi - jeg siger det bare :lol: Herhjemme, når det bare er mig, går det fint med at overholde min kostplan. Men med det samme jeg skal til noget, eller der er kage på arbejde, så har jeg bare ingen kontrol over det. MÅ HA' :savl:

Det er så mega træls når hovedet gerne vil træne, men kroppen har en anden mening! Men flot du holdt ud :gogo:
1
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Animi
Kort karma: 310
Likede indlæg: 5758

Indlægaf Animi » 16. dec 2015, 09:51

Jeg er rigtig glad for at jeg endelig har fået en god rytme med mit løb. Det er også som om at jeg er blevet mindre oppustet :banan:
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 17. dec 2015, 16:20

Pandesteg skrev:^Lavt blodsukker? Overanstrengelse? Lavt blodtryk?

Ja der er selvfølgelig en million muligheder, kan jeg godt se. Giver det mening at gå til lægen? Kan han mon se noget, når jeg ikke lige har trænet?

Jeg regner med, du er ekspert nu :D
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 17. dec 2015, 19:14

Smiling_Goat skrev:
Pandesteg skrev:^Lavt blodsukker? Overanstrengelse? Lavt blodtryk?

Ja der er selvfølgelig en million muligheder, kan jeg godt se. Giver det mening at gå til lægen? Kan han mon se noget, når jeg ikke lige har trænet?

Jeg regner med, du er ekspert nu :D

:-D du kunne da ringe og tale med lægen til at starte med. Uden at være ekspert så synes jeg måske det lyder som lavt blodsukker, har hvert fald prøvet noget lignende, når jeg har anstrengt mig på tom mave... Træner du om morgenen? Sørger du for at spise inden træning?
0
Brugeravatar
Fräulein L.

Indlægaf Fräulein L. » 17. dec 2015, 19:30

Vi har fået sådan en STAIRMASTER i centeret. Den har jeg lige været på. Kæft den er ond! Tænker ikke jeg kan gå i morgen. 3274 trin blev det til :)
0
Jeg står i midten nu!

Tilbage til "Fit og/eller lækker"