Trænings-sniksnak-tråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Santopia
Indlæg: 550
Tilmeldt: 3. jan 2016, 19:32
Kort karma: 59
Geografisk sted: Nørrebro
Likede indlæg: 473

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Santopia » 28. mar 2016, 09:21

Mjah jeg ville ikke sige vaskebræt, men jeg har haft markerede mavemuskler og det der V. Det var egentlig ikke med vilje. Jeg trænede bare ret meget, hvor det var naturligt at spænde i core.
Det er dog ikke et mål for mig. Faktisk vil jeg helt ikke have for markerede muskler :genert:
1
Mumifar
Indlæg: 248
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 145

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Mumifar » 28. mar 2016, 09:24

Aima skrev:
Mumifar skrev:Jeg har bestemt mig for at få et synligt vaskebræt. Er det også et af Jeres mål eller har I det allerede?


Vaskebræt er nok så meget sagt, men mine muskler på maven er ret tydelige. Det har dog aldrig været et konkret mål, men jeg har heller aldrig rigtigt brugt det der med at konkurrere med mig selv og sætte mål for min træning. Mit primære fokus har faktisk altid været på at være vedholdende og få trænet i de trælse perioder også, og så har det varieret en del, hvad jeg har gidet.

Jeg synes dog personlige mål er rigtigt fint, hvis det virker for en og man kan bruge det som en motiverende faktor.

Har du en plan, så? :)


Jeg vil fortsætte mit styrketræningsprogram, men lave nogle mere varierende maveøvelser. Den vigtigste faktor er dog at jeg cutter lidt ned på mit indtag af føde (læs også chokolade). skruer løbet op fra ca 15 km pr uge til ca 25 km.
Nu er det så bare et spørgsmål om handling :dance:
1
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 479
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 86
Likede indlæg: 806

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf klumphen » 28. mar 2016, 10:36

Nogen havde hængt skohornet på vægten i omklædningen, med det resultat at den viste for lidt. Så jeg var da lige ved at panikke lidt, da den påstod at jeg lå omkring 67kg :wacko: og ikke de normale 73kg.
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 2200
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2506

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 28. mar 2016, 11:04

Novella skrev: (er det kun mig, der gider fortælle om, at jeg træner? :D )


Nej, men da jeg træner ret meget synes jeg godt det kan blive lidt for selvfedt hvis jeg skriver det i den her tråd hver gang :genert: men nu jeg alligevel er her kan jeg da nævne at jeg løb 10 km i morges - synes godt nok jeg var tung i kroppen oven på påskehygge galore, men min tid blev ganske fin trods alt. Var dog skiftevis ved at dø og brække mig de sidste 2 km :lol:
2
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 431
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1554

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 29. mar 2016, 08:39

Velvet-Goldmine skrev:
Jeg er hoppet ned på gulvet, for jeg synes at det var noget ged at lave dem fra kanten af sofabordet. Jeg laver dem så på knæene, og kan tage 8 ad gangen. Når jeg kommer op på 10 vil jeg begynde at lave dem rigtigt, og så er vi nok nede på en enkelt eller to, men så må jeg jo kæmpe mig fremad derfra :lol:
Jeg bliver lidt stædig kan jeg mærke, for jeg har aldrig lavet push ups før. Jeg har aldrig kunnet det, og så var det jo pr. definition noget skrammel, men der er jo noget rigtigt i udsagnet "det du har sværest ved, er det din krop har mest brug for", og så længe jeg bare ligger herhjemme på gulvet og maser, skal jeg jo ikke ligne en idiot foran alle mulige i et center.
Jeg laver dem hver 2. dag og flere gange i løbet af den dag, så jeg satser på at jeg får lidt fremgang trods mormorarme :/


Manner, det er noget af et projekt - og det går altså ikke voldsomt stærkt fremad.
Jeg er stadig på knæene, men min teknik er forbedret 100%. Nu er jeg helt lige i kroppen, core og baller er spændt, albuerne er kommet ind til kroppen og hver pushup bliver lavet 'eksplosivt' op fra gulvet.
Jeg kan også mærke mine overarme i tricepsområdet er blevet mere faste i det mindste :lol:

Jeg prøvede så lige at gå op på tæerne og prøve at lave en rigtigt i går... hahahahahaha!!!

Nå, men alt andet styrketræning går rigtigt godt, og jeg begynder at føle en signifikant forskel i min krop. Både holdning og måde at bevæge mig på, det er lidt nice.
2
Akehurst2
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 29. mar 2016, 08:49

Velvet-Goldmine skrev:Manner, det er noget af et projekt - og det går altså ikke voldsomt stærkt fremad.
Jeg er stadig på knæene, men min teknik er forbedret 100%. Nu er jeg helt lige i kroppen, core og baller er spændt, albuerne er kommet ind til kroppen og hver pushup bliver lavet 'eksplosivt' op fra gulvet.
Jeg kan også mærke mine overarme i tricepsområdet er blevet mere faste i det mindste :lol:

Jeg prøvede så lige at gå op på tæerne og prøve at lave en rigtigt i går... hahahahahaha!!!



Det er helt vildt, så stor forskel der er på "på knæene" og "ikke på knæene". Jeg synes også, mine "på knæene efterhånden er rigtig fine og netop med helt lige krop, flot opspænd og det hele, men at komme videre derfra :tie:
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 431
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1554

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 29. mar 2016, 09:00

Akehurst2 skrev:Det er helt vildt, så stor forskel der er på "på knæene" og "ikke på knæene". Jeg synes også, mine "på knæene efterhånden er rigtig fine og netop med helt lige krop, flot opspænd og det hele, men at komme videre derfra :tie:


Jeg er ret sikker på, at når de der ekstra 5-7 kg. fedt jeg slæber rundt på er væk, kommer det til at være SÅ meget lettere :genert:
1
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 479
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 86
Likede indlæg: 806

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf klumphen » 29. mar 2016, 18:24

Velvet-Goldmine skrev:Manner, det er noget af et projekt - og det går altså ikke voldsomt stærkt fremad.
Jeg er stadig på knæene, men min teknik er forbedret 100%. Nu er jeg helt lige i kroppen, core og baller er spændt, albuerne er kommet ind til kroppen og hver pushup bliver lavet 'eksplosivt' op fra gulvet.
Jeg kan også mærke mine overarme i tricepsområdet er blevet mere faste i det mindste :lol:

Jeg prøvede så lige at gå op på tæerne og prøve at lave en rigtigt i går... hahahahahaha!!!

Nå, men alt andet styrketræning går rigtigt godt, og jeg begynder at føle en signifikant forskel i min krop. Både holdning og måde at bevæge mig på, det er lidt nice.

Haha :lol2: Jeg kan godt huske hvordan det var at starte fra nul :P

Husker du at presse din krop lidt hver gang du laver dine push-ups? Man skal helst have pulsen oppe, være lidt rød i hovedet og svede efter 3 sæt. Man rammer nemt et eller andet plateau, hvor det kan føles som om man sidder uhjælpeligt fast. Og for at komme væk fra det skal man presse sig selv noget mere end man hidtil har gjort.
Selvfølgelig ikke så meget at man får en skade, men det skal helst gøre en lille smule mere ondt. På den gode måde forstås.
0
D.itsen
Indlæg: 785
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1387

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf D.itsen » 29. mar 2016, 19:30

Det er ikke for at træde i det eller noget, men jeg er begyndt at tage mine push ups på knoerne. Det går overraskende godt (3sæt af 5-6 gentagelser)
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 479
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 86
Likede indlæg: 806

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf klumphen » 29. mar 2016, 19:58

D.itsen skrev:Det er ikke for at træde i det eller noget, men jeg er begyndt at tage mine push ups på knoerne. Det går overraskende godt (3sæt af 5-6 gentagelser)

Det skåner også håndledene virkeligt meget at gøre det på knoerne. Selvom hård hud på knoerne er knap så attråværdigt.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 647
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf milisa » 29. mar 2016, 20:03

kan.ikke.skrive.begyndt.på.træning.efter.2.års.pause.grundet.hård.graviditet.og.hård.barsel.hvad.jeg.har.mistet.i.kondi.og.styrke.har.jeg.ikke.mistet.i.stædighed.og.selvbedrag.kan.ikke.gå.av.
3
Tally-ho
D.itsen
Indlæg: 785
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1387

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf D.itsen » 29. mar 2016, 20:27

klumphen skrev:
D.itsen skrev:Det er ikke for at træde i det eller noget, men jeg er begyndt at tage mine push ups på knoerne. Det går overraskende godt (3sæt af 5-6 gentagelser)

Det skåner også håndledene virkeligt meget at gøre det på knoerne. Selvom hård hud på knoerne er knap så attråværdigt.

Det er også derfor jeg gør det. Og fordi det er røv-blæret.
Har normalt handsker på, så tror ikke jeg får hård hud der. Selvom det virkelig er en bivirkning af at træne
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 431
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1554

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 29. mar 2016, 21:14

klumphen skrev:Haha :lol2: Jeg kan godt huske hvordan det var at starte fra nul :P

Husker du at presse din krop lidt hver gang du laver dine push-ups? Man skal helst have pulsen oppe, være lidt rød i hovedet og svede efter 3 sæt. Man rammer nemt et eller andet plateau, hvor det kan føles som om man sidder uhjælpeligt fast. Og for at komme væk fra det skal man presse sig selv noget mere end man hidtil har gjort.
Selvfølgelig ikke så meget at man får en skade, men det skal helst gøre en lille smule mere ondt. På den gode måde forstås.


Ork ja - det der med det 'eksplosive' op fra gulvet, det sker så ikke med de sidste par stykker, som jeg synes at jeg skal vride ud af mig selv hver gang :-D
Jeg er bare som udgangspunkt virkelig svag i armene, hvilket kan undre mig en hel del da jeg har haft hest i umindelige tider og har muget ud, slæbt vandbaljer, høballer og whatnot på daglig basis :gruble:
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1332
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3770

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Novella » 30. mar 2016, 04:35

Åhr hold kæft. Jeg har simpelthen så ondt i hele kroppen i dag :whine: Jeg har ondt i røven og i lårene fra asiattræning, venstre akillessene fra et spark, vinger og bryst fra pushups og mave fra situps, både skrå og lige. For helvede hvor er jeg ynkelig. Jeg kan slet ikke overskue at træne noget som helst i dag.
0
Mumifar
Indlæg: 248
Tilmeldt: 19. mar 2016, 05:41
Kort karma: 12
Likede indlæg: 145

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Mumifar » 30. mar 2016, 12:16

D.itsen skrev:Det er ikke for at træde i det eller noget, men jeg er begyndt at tage mine push ups på knoerne. Det går overraskende godt (3sæt af 5-6 gentagelser)


Total badass CageFighter :gogo:
0
Senest rettet af mumifar 24. dec 2046, 23:59, rettet i alt 1 gang.

Tilbage til "Fit og/eller lækker"