Trænings-sniksnak-tråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2491

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 5. apr 2016, 15:30

Akehurst2 skrev:
Vi har også sedler, men dem ignorerer folk åbenbart. Så der er faktisk behov for lidt patruljering. Jeg tror faktisk på, at der kan skabes en kulturændring, hvis der gøres en indsats i en periode - men som det er nu, så føler man sig næsten til grin, når man rydder op. Det skulle gerne være omvendt :)

Enig, man fatter det ikke. Men folk er mærkelige.

Aah, er lige kommet hjem fra 10 km løbetur, det var faktisk perfekt løbevejr. Lidt sol havde været dejligt, men på den anden side kan det være en fordel at den ikke skinner, når man løber sidst på eftermiddagen, så bliver man ikke blændet.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3766

Indlægaf Novella » 5. apr 2016, 20:07

Velvet-Goldmine skrev:
milisa skrev:Jeps:
Billede

Hvordan i alverden laver man push-up med ringe? :genert:

EDIT: Jeg har vist regnet det ud :lol: De skal hænge ret lavt over gulvet og så fødderne på gulvet, hænderne i ringene og så derud af?

Jeg kunne ved min grød ikke forstå at et par ringe på gulvet kunne give mening, for hvordan skulle de kunne stå fast, og i mit hovede så hænger ringe langt oppe i luften ellers ... nå, men jeg er altså med igen :-D

EDIT EDIT: og nu bliver jeg helt hooked på sådan nogle og overvejer hvor besværligt det er at bore huller i mit loft og sætte rawplugs og kroge - det ville være awesome at have sådan et par hængene på 'træningspladsen' !

Nåeh. Jeg troede altså også at de skulle hvile på gulvet. Det var da rimelig hardcore coretræning, men altså folk gør jo så meget sejt :genert:

Jeg har bare været til kampsport og er blevet foldet sammen som en sandwich af en sprød ung mand. Ikke så dårligt. Jeg kan hvile siddende med panden mod knæene - det kunne han ikke, selv om han er 10-15 år yngre end jeg og langt mere kamptrænet :D Det føltes ret godt.
0
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 5. apr 2016, 20:18

Velvet-Goldmine skrev:Hvordan i alverden laver man push-up med ringe? :genert:

EDIT: Jeg har vist regnet det ud :lol: De skal hænge ret lavt over gulvet og så fødderne på gulvet, hænderne i ringene og så derud af?

Jeg kunne ved min grød ikke forstå at et par ringe på gulvet kunne give mening, for hvordan skulle de kunne stå fast, og i mit hovede så hænger ringe langt oppe i luften ellers ... nå, men jeg er altså med igen :-D

EDIT EDIT: og nu bliver jeg helt hooked på sådan nogle og overvejer hvor besværligt det er at bore huller i mit loft og sætte rawplugs og kroge - det ville være awesome at have sådan et par hængene på 'træningspladsen' !

Hehe, just præcis! Ringene et stykke over jorden og så ellers arme eller fødder i, alt efter, hvad man har mest lyst til at træne. Det gør nuller-naller! Vi har fritliggende spær i stuen - ganske smart! Der er ringene sat op omkring, og når man ikke bruger dem, smider vi dem bare op på spærene, så de ikke fylder.
1
Tally-ho
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1528

Indlægaf Velvet-Goldmine » 5. apr 2016, 21:11

Novella skrev:Nåeh. Jeg troede altså også at de skulle hvile på gulvet. Det var da rimelig hardcore coretræning, men altså folk gør jo så meget sejt :genert:

Jeg har bare været til kampsport og er blevet foldet sammen som en sandwich af en sprød ung mand. Ikke så dårligt. Jeg kan hvile siddende med panden mod knæene - det kunne han ikke, selv om han er 10-15 år yngre end jeg og langt mere kamptrænet :D Det føltes ret godt.

Jeg prøvede en dag med mine kettlebells, for de har jo håndtag, og så ville jeg lige prøve at få rettet håndleddet ud... de kunne så overhovedet ikke stå fast men væltede så snart jeg begyndte at presse min krop op, så det var lige før det resulterede i et brækket håndled fordi jeg skulle være Karl Smart :rulle: Derfor var jeg RET sikker på at man ikke skulle balancere ringene på gulvet, haha.

Kan du ligefrem hvile med panden på knæene? Det er monster sejt! Jeg kunne engang få maaaaast min pande derned, men der var skisme ikke meget hvil over det, og nu er der pludselig et stykke derned igen :-D
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine

Indlægaf Velvet-Goldmine » 5. apr 2016, 21:13

milisa skrev:Hehe, just præcis! Ringene et stykke over jorden og så ellers arme eller fødder i, alt efter, hvad man har mest lyst til at træne. Det gør nuller-naller! Vi har fritliggende spær i stuen - ganske smart! Der er ringene sat op omkring, og når man ikke bruger dem, smider vi dem bare op på spærene, så de ikke fylder.

Jeg har ingen spær, så jeg skal igang med at bore i et betonloft.. oh the joy!
Men jeg må have sådan nogle, der er ingen vej udenom.
1
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 5. apr 2016, 21:16

Velvet-Goldmine skrev:Jeg har ingen spær, så jeg skal igang med at bore i et betonloft.. oh the joy!

Man behøver heller ikke ret meget mere end et sæt ringe, så kører den. Det er nærmest kun fantasien, der sætter grænser for den workout, du kan lave. :gogo:
0
Tally-ho
Brugeravatar
Fräulein L.
Kort karma: 290
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 2876

Indlægaf Fräulein L. » 6. apr 2016, 17:50

Har taget årets første løbetur udendørs her tl eftermiddag :banan: Havde gode ben, og det gik så godt - totalt optur trods regn og blæst. 5 km på 28:11 - ikke min bedste tid, men heller ikke den dårligste.

Ellers går det rigtig godt! Jeg træner hver dag og får lavet mad og spist efter min kostplan. Desværre kæmper jeg stadig med at holde mig fra kage og andet sødt.
0
Jeg står i midten nu!
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Indlægaf Oddinary » 7. apr 2016, 15:29

Er jeg den eneste, som egentlig godt gad at variere min træning lidt fra diverse holdtræninger til også at træne lidt mere isolerede muskelgrupper på maskiner, men som har lidt angst for dét område af fitness-centret? :genert: Nogen tips til at overkomme denne latterlige frygt? :D
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine

Indlægaf Velvet-Goldmine » 8. apr 2016, 08:31

Velvet-Goldmine skrev:Jeg har ingen spær, så jeg skal igang med at bore i et betonloft.. oh the joy!

Ringe er købt og ligger til afhentning i pakkeposten og jeg har lånt en mortherf.. boremaskine.
Soon... :love:
1
Brugeravatar
Velvet-Goldmine

Indlægaf Velvet-Goldmine » 8. apr 2016, 09:03

Oddinary skrev:Er jeg den eneste, som egentlig godt gad at variere min træning lidt fra diverse holdtræninger til også at træne lidt mere isolerede muskelgrupper på maskiner, men som har lidt angst for dét område af fitness-centret? :genert: Nogen tips til at overkomme denne latterlige frygt? :D

Jeg har aldrig været til holdtræning til gengæld (undtaget een gang hvor jeg fik forvildt mig ind til en yogatime som jeg udvandrede fra igen), og helt i starten fik jeg bare lagt et program af en af de ansatte og fulgte det. De går så lige med på en runde,fortæller hvordan du skal gøre, ser hvor meget du kan klare af vægt og sætter så programmet efter det.
Når jeg så efterhånden havde lært de forskellige maskiner at kende trænede jeg mere selektivt på egen hånd.
Nu laver jeg kun styrketræning med frie vægte i stedet, da jeg finder det langt mere effektivt. Men det kan den ansatte jo også hjælpe dig med hvis det har interesse. Det er godt lige at få vist teknikker osv.
1
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4564

Indlægaf Akehurst2 » 8. apr 2016, 10:15

Oddinary skrev:Er jeg den eneste, som egentlig godt gad at variere min træning lidt fra diverse holdtræninger til også at træne lidt mere isolerede muskelgrupper på maskiner, men som har lidt angst for dét område af fitness-centret? :genert: Nogen tips til at overkomme denne latterlige frygt? :D

Enig med Velvet i, at du bare skal få lagt et program, så du lærer tingene at kende - og så er det ellers bare at overvinde sig selv.

Jeg syntes også, det var svært starten, fordi der gerne står sådan nogle enormt trænede typer og løfter vildt meget på en indforstået måde og jeg følte mig helt udenfor, men altså - folk er jo ligeglade, finder man ud af.
0
Oddinary

Indlægaf Oddinary » 8. apr 2016, 17:29

Akehurst2 skrev:

Enig med Velvet i, at du bare skal få lagt et program, så du lærer tingene at kende - og så er det ellers bare at overvinde sig selv.

Jeg syntes også, det var svært starten, fordi der gerne står sådan nogle enormt trænede typer og løfter vildt meget på en indforstået måde og jeg følte mig helt udenfor, men altså - folk er jo ligeglade, finder man ud af.

Det er nemlig lige præcis dét der gør mig usikker. Jeg er bange for at de tænker "hvad er det lige du laver, svækling?" :genert: Især hvis de kigger. Det gør mig usikker. Men jeg ved også godt at det er et irrationelt issue - at folk er ligeglade, og at jeg også bare skal være ligeglad. :)
0
Oddinary

Indlægaf Oddinary » 8. apr 2016, 17:31

Velvet-Goldmine skrev:

Jeg har aldrig været til holdtræning til gengæld (undtaget een gang hvor jeg fik forvildt mig ind til en yogatime som jeg udvandrede fra igen), og helt i starten fik jeg bare lagt et program af en af de ansatte og fulgte det. De går så lige med på en runde,fortæller hvordan du skal gøre, ser hvor meget du kan klare af vægt og sætter så programmet efter det.
Når jeg så efterhånden havde lært de forskellige maskiner at kende trænede jeg mere selektivt på egen hånd.
Nu laver jeg kun styrketræning med frie vægte i stedet, da jeg finder det langt mere effektivt. Men det kan den ansatte jo også hjælpe dig med hvis det har interesse. Det er godt lige at få vist teknikker osv.

Kun frie vægte? Så du synes ikke rigtigt at det giver noget at supplere med nogle af maskinerne, eller? :)
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3522

Indlægaf Ballademager » 9. apr 2016, 06:47

Hvis de har TRX Suspencion (holdtræning men ikke i salen) i dit center, så kunne det være et bud. Det er godt nok ikke maskiner, men de er super effektiv træning af forskellige muskelgrupper. Og der er en instruktør til at hjælpe dig i gang og holde øje med, at du gør det rigtigt.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Oddinary

Indlægaf Oddinary » 9. apr 2016, 08:29

Ballademager skrev:

Hvis de har TRX Suspencion (holdtræning men ikke i salen) i dit center, så kunne det være et bud. Det er godt nok ikke maskiner, men de er super effektiv træning af forskellige muskelgrupper. Og der er en instruktør til at hjælpe dig i gang og holde øje med, at du gør det rigtigt.

Tak. :) De har "TRX Full Body"? Men ikke nogen introhold, hvad jeg kan se. :genert: Går du til det? Bliver det udbasuneret, hvis man har pisse svage arme? Jeg kan stadig ikke engang finde ud af at tage armbøjninger ordentligt. :blush2:
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"