Trænings-sniksnak-tråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Oddinary
Indlæg: 275
Tilmeldt: 15. jan 2016, 16:08
Kort karma: 19
Likede indlæg: 255

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Oddinary » 14. apr 2016, 19:59

Pandesteg skrev:Jeg skal til Thai Bo i FW i morgen for første gang - ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente, for har ikke været på intro, så håber bare jeg kan følge med :-D


Jeg synes ikke, det var voldsomt udfordrende, da jeg prøvede det, hvis det hjælper. Jeg sprang også bare på et almindeligt hold. De fleste "trin" var rimeligt lette at gå til. :) (Det er ikke ligeså svært som at starte på StepFit) :D
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 2200
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2506

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 14. apr 2016, 20:35

Oddinary skrev:
Pandesteg skrev:Jeg skal til Thai Bo i FW i morgen for første gang - ved ikke rigtig hvad jeg skal forvente, for har ikke været på intro, så håber bare jeg kan følge med :-D


Jeg synes ikke, det var voldsomt udfordrende, da jeg prøvede det, hvis det hjælper. Jeg sprang også bare på et almindeligt hold. De fleste "trin" var rimeligt lette at gå til. :) (Det er ikke ligeså svært som at starte på StepFit) :D


Fedt, tak!! Stepfit klarede jeg fint at starte på, så Thai Bo går nok også endda :D
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 433
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1557

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Velvet-Goldmine » 18. apr 2016, 08:56

Log_Lady skrev:Dit eventyr om ringene har inspireret mig, kan jeg mærke. Jeg kæmper lidt med en tendens til at blive ensidig i min træning - fordi jeg holder så meget af at løbe, har det domineret i et stykke tid. Og det er jo ikke så optimalt for min præstationsevne. Derfor skal jeg have gang i noget styrketræning, og fordi jeg er blevet sådan en udendørstræningsjunkie, og da jeg er ret hooked på træning med kropsvægt alene, har jeg meldt mig ud af mit træningscenter - så jeg har ikke nem adgang til vægtløftningsudstyr. Jeg bor i nærheden af Guldbergs Plads i Kbh N (hej stalker :wave: ), hvor man i et anfald af sund fornuft fra Københavns Kommunes side har valgt at anlægge en park, som er en slags legeplads for voksne. Med gynger (knap så relevant, men det er sjovt!), klatrestativer og gymnastikringe i alle mulige højder.

Så dér har jeg tænkt mig at gå hen, når jeg har været ude på min løbetur (selvom jeg burde træne styrke først, før jeg bruger al min energi på løb ...) . Har du i øvrigt fundet nogle øvelser, som du har tænkt dig at lave? Jeg må også i gang med at google. :pompom:



Jeg har fundet lidt halløj, ja :-D

Jeg laver det her for triceps (dog har jeg ringene lavere, så mine fødder er på gulvet, for jeg er endnu ikke stærk nok til at hænge frit):
dips.jpg__666x666_q85_subsampling-2.jpg


Så er der push-ups (hvor jeg så lige er på knæene endnu, og ikke træner med skudsikker vest :gruble: ):
12716.jpg

127221.jpg


Dernæst starten til hvad der engang skal blive pull-ups (her laver jeg 2 forskelige udgaver, hvor mine hænder er vendt hhv. den ene og den anden vej - dvs. under- eller overhåndsgrip og ikke 'lige' som ham her, hvilket tager forskelligt i ryg og biceps):
ring-rows1.gif


Når jeg en gang bliver stærk nok til bare at holde mig oppe i ringene, vil jeg lave maveøvelse som ham her på de to nedereste eksempler. Måske starte med bøjede ben dog :lol:
thumb_COLOURBOX7266546.jpg


Der udover laver jeg stadig mine squats med vægt på + deadlifts, og så er jeg kommet effektivt gennem det meste af kroppen - jeg er helt pjattet med det, selv om det er vanvittigt svært og jeg er så meget ude af min comfortzone som jeg næsten kan komme (mest med de der push-ups, resten er ok).
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Akehurst2
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 21. apr 2016, 10:33

Øj, hvis jeg var rig som Krøsus ville jeg også gerne have sådan en personlig træner, der søges efter her: http://www.seiercapital.com/job/larse-s ... nd-family/
0
Brugeravatar
Novella
Indlæg: 1333
Tilmeldt: 11. aug 2015, 06:21
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3770

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Novella » 21. apr 2016, 19:11

Jeg troede, at jeg skulle ud at løbe langt her til aften, men mine ben havde lyst til at sprinte. Jeg ved ikke lige hvad der skete, for jeg har i det sidste år ligget og rodet nede på 6.30 pr km, men nu tog pokker lige ved mine løbesko, så jeg har haft et snit på 5.37. Jeg har i øvrigt løbet syv km, men min Endomondo er begyndt at stoppe efter 1,5-2 km. Det er pisseirriterende. :cuss:
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Torn » 23. apr 2016, 16:41

Jeg har meldt mig ind i Fitness World. Og i morgen skal jeg til Bodyfit. Jeg er lidt nervøs.
4
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 2200
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2506

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 23. apr 2016, 17:07

Torn skrev:Jeg har meldt mig ind i Fitness World. Og i morgen skal jeg til Bodyfit. Jeg er lidt nervøs.


Bodyfit er et ganske godt hold uden for meget dillerdaller så at sige - det er ret basic styrketræning. Så det skal du nok klare. God fornøjelse!
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Torn
Indlæg: 1161
Tilmeldt: 29. dec 2015, 10:21
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Torn » 23. apr 2016, 17:34

Pandesteg skrev:
Torn skrev:Jeg har meldt mig ind i Fitness World. Og i morgen skal jeg til Bodyfit. Jeg er lidt nervøs.


Bodyfit er et ganske godt hold uden for meget dillerdaller så at sige - det er ret basic styrketræning. Så det skal du nok klare. God fornøjelse!


Tak skal du have :-)
1
Akehurst2
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 26. apr 2016, 07:44

KitKat skrev:Hvis man nu ikke har en kettlebell men gerne vil i gang med squats med lidt vægt, ikke? Kan man så bruge den ene af de to 5 kg håndvægte man alligevel har liggende i et hjørne :fløjt: bare til en begyndelse?


Sagtens - vægt er vægt :)
1
Brugeravatar
Fräulein L.
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 290
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 2877

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Fräulein L. » 2. maj 2016, 18:15

Deltog i I Form løbet i Sønderborg i går. Løb 5 km. Eller det vil sige, 4,6 km, da de åbenvart ikke kan finde ud af at måle ruten rigtig op :( Kom ind på 24.53. Ud fra mit pulsur kan jeg regne mig frem til, at jeg ville have løbet 5 km på ca 27 1/2 minut. Så er fint tilfreds. Der var et par 'døds'-bakker på ruten, som jeg gik op af. Jeg. Hader. Bakker :lol:

Forstår altså virkelig bare ikke, at det kan være så svært at måle ruten rigtig op!

I dag har jeg lige været til bike. Der var en ældre herre der blev dårlig. Heldigvis er mandag en god dag at blive dårlig på, da der var 3 læger og 3 sygeplejersker til stede på holdet.
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Ballademager
Indlæg: 2745
Tilmeldt: 4. sep 2015, 20:17
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3567

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Ballademager » 3. maj 2016, 10:35

Torn skrev:Jeg har meldt mig ind i Fitness World. Og i morgen skal jeg til Bodyfit. Jeg er lidt nervøs.


Håber det gik godt :)

Husk, at uanset hvor rutinerede, de andre på holdet ser ud, så har alle været nye en gang :D
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Akehurst2
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4574

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Akehurst2 » 3. maj 2016, 10:41

Jeg trænede med min træner i lørdags og jeg har ondt endnu :tie:

Skal have nyt program og gennemgik en række nye øvelser og det var åbenbart lidt meget. Var øm søndag, men forsøgte mig med lidt stilfærdig cykling og en gåtur i skoven for forhåbentligt at få lidt stivhed ud af kroppen, men i går var jeg så øm, at jeg næsten ikke kunne gå ned at trapper. Avavav!

Nå, men det må betyde, at det hjælper og jeg bliver smækker og bikiniklar :sarkasme: :-D
0
Brugeravatar
NLeth
Indlæg: 122
Tilmeldt: 1. maj 2016, 19:54
Kort karma: 30
Likede indlæg: 323

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf NLeth » 4. maj 2016, 18:45

Velvet-Goldmine skrev:
Log_Lady skrev:Dit eventyr om ringene har inspireret mig, kan jeg mærke. Jeg kæmper lidt med en tendens til at blive ensidig i min træning - fordi jeg holder så meget af at løbe, har det domineret i et stykke tid. Og det er jo ikke så optimalt for min præstationsevne. Derfor skal jeg have gang i noget styrketræning, og fordi jeg er blevet sådan en udendørstræningsjunkie, og da jeg er ret hooked på træning med kropsvægt alene, har jeg meldt mig ud af mit træningscenter - så jeg har ikke nem adgang til vægtløftningsudstyr. Jeg bor i nærheden af Guldbergs Plads i Kbh N (hej stalker :wave: ), hvor man i et anfald af sund fornuft fra Københavns Kommunes side har valgt at anlægge en park, som er en slags legeplads for voksne. Med gynger (knap så relevant, men det er sjovt!), klatrestativer og gymnastikringe i alle mulige højder.

Så dér har jeg tænkt mig at gå hen, når jeg har været ude på min løbetur (selvom jeg burde træne styrke først, før jeg bruger al min energi på løb ...) . Har du i øvrigt fundet nogle øvelser, som du har tænkt dig at lave? Jeg må også i gang med at google. :pompom:



Jeg har fundet lidt halløj, ja :-D

Jeg laver det her for triceps (dog har jeg ringene lavere, så mine fødder er på gulvet, for jeg er endnu ikke stærk nok til at hænge frit):
dips.jpg__666x666_q85_subsampling-2.jpg


Så er der push-ups (hvor jeg så lige er på knæene endnu, og ikke træner med skudsikker vest :gruble: ):


Dernæst starten til hvad der engang skal blive pull-ups (her laver jeg 2 forskelige udgaver, hvor mine hænder er vendt hhv. den ene og den anden vej - dvs. under- eller overhåndsgrip og ikke 'lige' som ham her, hvilket tager forskelligt i ryg og biceps):

Når jeg en gang bliver stærk nok til bare at holde mig oppe i ringene, vil jeg lave maveøvelse som ham her på de to nedereste eksempler. Måske starte med bøjede ben dog :lol:

Der udover laver jeg stadig mine squats med vægt på + deadlifts, og så er jeg kommet effektivt gennem det meste af kroppen - jeg er helt pjattet med det, selv om det er vanvittigt svært og jeg er så meget ude af min comfortzone som jeg næsten kan komme (mest med de der push-ups, resten er ok).


:lol2: Tak for dagens grin. Det er en vægtvest - så der er ekstra kilo på udover kropsvægten, når man laver øvelserne. Ring rows er en god opstartsøvelse med ringe, og du kan også øve dig i fx Skin the cat (der er masser af introduktionsvideoer på YouTube). Den er svær i endelig udgave, men kan skaleres rigtig meget.
Senest rettet af NLeth 18. maj 2016, 16:59, rettet i alt 4 gange.
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 2200
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2506

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Pandesteg » 4. maj 2016, 18:51

Jeg er på venteliste til et 1,5 times thai bo-event i morgen. Er gået fra at være nr 23 til nr 9 på et par dage - krydser virkelig for at der er nogle der melder fra i løbet af aftenen, så jeg kan komme med!!
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Fräulein L.
Indlæg: 2157
Tilmeldt: 12. aug 2015, 15:12
Kort karma: 290
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 2877

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Fräulein L. » 4. maj 2016, 18:57

Jeg tror du kommer med Pande. Det er utrolig så stor frafald der er til hold. Sådan er det i hvert fald hernede. Krydser fingre for dig :gogo:

Selv nupper jeg 1,5 times bike-event i morgen!
1
Jeg står i midten nu!

Tilbage til "Fit og/eller lækker"