Trænings-sniksnak-tråd

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
Brugeravatar
Fräulein L.
Kort karma: 290
Geografisk sted: Sdrbronx
Likede indlæg: 2876

Re: Trænings-sniksnak-tråd

Indlægaf Fräulein L. » 21. nov 2015, 14:29

Har i dag været på 3 hold i FW :banan:

Først 30 minutters Abattack.
Derefter 1 times boksetræning
og til sidst 1 times bodyfit (hvor vi samtidig samlede ind til /støttede familier med kræftramte børn)
3
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2501

Indlægaf Pandesteg » 23. nov 2015, 11:52

Fräulein L. skrev:Har i dag været på 3 hold i FW :banan:

Først 30 minutters Abattack.
Derefter 1 times boksetræning
og til sidst 1 times bodyfit (hvor vi samtidig samlede ind til /støttede familier med kræftramte børn)

Hvilken/hvilke FW træner du i? :)

Jeg har lige meldt mig ind i FW i dag - kan godt mærke at det pludselig dyk i temperaturen med sne og is på vejene gør mig lidt nervøs for, om jeg kan blive ved med at holde til at løbe udendørs. Så nu er planen her i vinterhalvåret at tage 3x 8-10 km løb indendørs kombineret med 2 ganges holdtræning ugentligt. Skal faktisk til bodyfit her i eftermiddag. Har aldrig prøvet det før, så er lidt spændt. Men har før taget en del stram op-timer for et par år siden, så håber det er lidt i samme stil.

Er ab-attack sygt hårdt? Gad nemlig godt prøve både ab-attack og ass-attack (:lol:) men kan se de er i kategorien øvet, så er lidt nervøs for, om jeg er for utrænet. Men det virker interessant, især også fordi det kun er af en halv times varighed.
0
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Fräulein L.

Indlægaf Fräulein L. » 23. nov 2015, 13:52

Pandesteg skrev:Hvilken/hvilke FW træner du i? :)

Jeg har lige meldt mig ind i FW i dag - kan godt mærke at det pludselig dyk i temperaturen med sne og is på vejene gør mig lidt nervøs for, om jeg kan blive ved med at holde til at løbe udendørs. Så nu er planen her i vinterhalvåret at tage 3x 8-10 km løb indendørs kombineret med 2 ganges holdtræning ugentligt. Skal faktisk til bodyfit her i eftermiddag. Har aldrig prøvet det før, så er lidt spændt. Men har før taget en del stram op-timer for et par år siden, så håber det er lidt i samme stil.

Er ab-attack sygt hårdt? Gad nemlig godt prøve både ab-attack og ass-attack (:lol:) men kan se de er i kategorien øvet, så er lidt nervøs for, om jeg er for utrænet. Men det virker interessant, især også fordi det kun er af en halv times varighed.

I Sønderborg!

Ja, ab-attack er pænt hårdt! Jeg har for vildt ondt i mine mavemuskler i dag :lol: Du kan sagtens være med. Jeg synes der er plads til alle, man gør jo bare hvad man kan. Jeg holder pauser undervejs, da jeg slet ikke kunne holde til det ellers :D
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 23. nov 2015, 13:53

Fräulein L. skrev:
Pandesteg skrev:Hvilken/hvilke FW træner du i? :)

I Sønderborg!

Ja, ab-attack er pænt hårdt! Jeg har for vildt ondt i mine mavemuskler i dag :lol: Du kan sagtens være med. Jeg synes der er plads til alle, man gør jo bare hvad man kan. Jeg holder pauser undervejs, da jeg slet ikke kunne holde til det ellers :D

Nårh okay, så ses vi nok ikke lige til træning, jeg træner på Amager :lol2: OK tak, så skal det helt klart prøves en dag! :pompom:
0
Brugeravatar
Fräulein L.

Indlægaf Fräulein L. » 23. nov 2015, 14:01

Pandesteg skrev:
Nårh okay, så ses vi nok ikke lige til træning, jeg træner på Amager :lol2: OK tak, så skal det helt klart prøves en dag! :pompom:

Griner, nej, det sker nok ikke lige :lol2:

Hephep :gogo: skriv lige hvad du synes om det, når du får det prøvet :)
0
Jeg står i midten nu!
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 23. nov 2015, 20:28

^ Will do!

Er ret godt tilfreds med mig selv her til aften. Har cyklet til og fra arbejde i dag = 13 km, derefter løbet 5 km på løbebånd på
30 min og 4 sekunder og afsluttet med knap en times bodyfit.

Føler dog stadig jeg har "snydt" lidt i forhold til hvis jeg havde taget mine sædvanlige 8,5 km udendørs - det er jo latterligt :stoned:
1
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Indlægaf Smiling_Goat » 23. nov 2015, 22:42

Er der nogen af jer, der har prøvet at få blå læber ifm. træning? Jeg oplevede det i går, og jeg ved ikke lige, hvad det går ud på.
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 24. nov 2015, 08:11

^ Fedt!
Jeg må indrømme jeg er lidt mismodig at skulle løbe på løbebånd de næste 3-4 mdr. Synes godt nok det var dødens pølse i går. Det eneste positive ved det var at have ordentligt styr på hastigheden hele turen igennem. Men overvejer lidt at hente nogle podcasts eller noget, som måske kan få tiden til ikke at føles helt så lang.

Forresten, er der nogle (FräuleinL?) der har prøvet H.I.T. i Fitnessworld og kan fortælle lidt om intensiteten/timen i det hele taget?
0
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 24. nov 2015, 08:12

GnueN skrev:
Smiling_Goat skrev:Er der nogen af jer, der har prøvet at få blå læber ifm. træning? Jeg oplevede det i går, og jeg ved ikke lige, hvad det går ud på.

Det afhænger jo af en del - lige fra køn, alder og hvilken form for træning vi snakker om. Blå læber kan være et symptom på cyanose (lavt iltindhold i blodet), lavt blodtryk, i sjældnere tilfælde vitaminmangel (B- og jern, tror jeg nok) og for den sags skyld også frostbid - men så koldt er det trods alt ikke blevet endnu. ;)

Er det en one-time thing, og bliver du ikke omtåget eller på anden vis påvirket andet end selve misfarvningen, er det nok en kostting. Men sker det igen og igen, ville jeg nok snakke med din læge om det, bare for en god ordens skyld.

Det behøver altså ikke være alvorligt overhovedet. Ved intensiv løbetræning feks kan en tip-top blodtilførsel til musklerne betyde, at andre dele af kroppen ikke får helt den mængde ilt, den skal bruge, og det kan så give de her symptomer på iltmangel. Men bliver du decideret svimmel eller omtåget i forbindelse med misfarvningen, er du nødt til lige at tage den med ro, indtil du finder ud af med din læge, hvad det helt præcist skyldes.

Okay, tak :-)
0
Brugeravatar
Pandesteg

Indlægaf Pandesteg » 24. nov 2015, 12:09

GnueN skrev:
Pandesteg skrev:^ Fedt!
Jeg må indrømme jeg er lidt mismodig at skulle løbe på løbebånd de næste 3-4 mdr. Synes godt nok det var dødens pølse i går. Det eneste positive ved det var at have ordentligt styr på hastigheden hele turen igennem. Men overvejer lidt at hente nogle podcasts eller noget, som måske kan få tiden til ikke at føles helt så lang.

Det er også derfor, jeg har flyttet min HIIT over på motionscykel i stedet - og selv om jeg ville have forsvoret det, så føles det bare som om det giver langt mere. Det er nemmere at holde intervallerne, fordi du kun skal koncentrere dig om at okse derudaf - og jeg kan forsvinde helt ned i tælleren på min mobiltelefon.

Jeg hader ellers træningscentre og alt, hvad der normalt forbindes med dem. Men jeg bor lige over på den anden siden af gaden, pretty much - og der er stort set ikke en kæft dernede kl 06 om morgenen... og så sørger jeg selvfølgelig altid for at score en cykel foran fjernsynet. Så kan jeg streame lyden fra nyhederne over mobilen, mens jeg træner. Måske det var noget, du kunne bruge? :)

Tak :kys: Gad godt at jeg også kunne nå at træne inden arbejde :love: I går viste de vist bare nogle musikvideoer på TV-skærmen, så det var ret intetsigende. Især når jeg så hører noget andet musik på min telefon. Men det kan også være jeg bare lige skal vænne mig til det. Håber lidt det bliver bedre med tiden. Og så har jeg stadig tænkt mig at tage nogle udendørs ture, når vejret tillader det.
0
Brugeravatar
Ally
Kort karma: 120
Likede indlæg: 1060

Indlægaf Ally » 26. nov 2015, 19:29

Mandag, tirsdag og i dag, torsdag, har jeg været i fitnesscentret! :banan:
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 7. dec 2015, 21:03

Var til helt fantastisk træning her i aften. Var totalt flyvende og nød det virkelig meget :pompom:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 8. dec 2015, 14:31

Hold nu op, hvor er det irriterende med de mennesker, der bare ligesom "hænger ud" i maskinerne. Jeg plejer at cirkulere mellem en del maskiner, men jeg kunne ikke komme til to af dem i dag, fordi nogen sad og hang i dem. Jeg så dem ikke benytte makinerne nogen af de gange, jeg kiggede hen for at se, om jeg kunne komme til. Den ene sad og snakkede i telefon og den anden sad og snakkede med sin ven.. Og jeg var der en time!

Jeg ved bare ikke, hvad den sociale kutyme er. Er det i orden at spørge, om man må overtage maskinen?
0
Brugeravatar
FruKuk
Kort karma: 97
Likede indlæg: 700

Indlægaf FruKuk » 9. dec 2015, 20:51

Smiling_Goat skrev:Hold nu op, hvor er det irriterende med de mennesker, der bare ligesom "hænger ud" i maskinerne. Jeg plejer at cirkulere mellem en del maskiner, men jeg kunne ikke komme til to af dem i dag, fordi nogen sad og hang i dem. Jeg så dem ikke benytte makinerne nogen af de gange, jeg kiggede hen for at se, om jeg kunne komme til. Den ene sad og snakkede i telefon og den anden sad og snakkede med sin ven.. Og jeg var der en time!

Jeg ved bare ikke, hvad den sociale kutyme er. Er det i orden at spørge, om man må overtage maskinen?

Det ville jeg gøre. Synes også, at det er frygteligt irriterende!
2
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 9. dec 2015, 21:47

FruKuk skrev:
Smiling_Goat skrev:Hold nu op, hvor er det irriterende med de mennesker, der bare ligesom "hænger ud" i maskinerne. Jeg plejer at cirkulere mellem en del maskiner, men jeg kunne ikke komme til to af dem i dag, fordi nogen sad og hang i dem. Jeg så dem ikke benytte makinerne nogen af de gange, jeg kiggede hen for at se, om jeg kunne komme til. Den ene sad og snakkede i telefon og den anden sad og snakkede med sin ven.. Og jeg var der en time!

Det ville jeg gøre. Synes også, at det er frygteligt irriterende!

Det kan godt være, jeg gør det næste gang. Det var ret irriterende at måtte gå uden at få ordnet de to områder.
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"