Din gravsten, hvad skal der stå og hvordan skal den se ud?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5026

Re: Din gravsten, hvad skal der stå og hvordan skal den se ud?

Indlægaf Aima » 25. sep 2015, 22:20

Der skal, med udtalt nordjysk dialekt, stå: *Piiiiift!* Undskyld hva' sa' du?!

Ej, joke. Seriøst sagt, så har jeg ingen ønsker, hverken ift. sted eller påskrift på sten mm., det må mine efterladte afgøre, jeg er selv ligeglad med eftermæle og den slags, det er jo ikke mig, men de, der er tilbage, der mærker til det, så det må de ordne udfra egne behov og ønsker.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10157

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. sep 2015, 22:21

Jeg skal kremeres på den der (i dag) ret nye måde, hvor man vist nærmest bliver frysetørret. Det skulle være godt for miljøet.
Jeg vil gerne have et lille urnegravsted, hvor der i min familie ellers er tradition for at komme på De Ukendtes. På stenen skal stå mit navn og datoerne for fødsel og død. Jeg er hverken til det humoristiske eller salvelsesfulde i denne situation. Det skal være neutralt og afspejle, at man efter min mening forlader verdenen lige så "nøgen", som man kom ind i den. Af samme grund vil jeg heller ikke have titler af nogen art ud over evt. de rent familiære nævnt i min dødsannonce.

Jeg burde egentlig få skrevet alt det ned snart samt et par guidelines til min bisættelse.
0
Je suis un tableau noir.
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 27. sep 2015, 07:34

Jeg har ikke helt noget forhold til det faktisk. Det er nok meget normalt, når man er 23.
Men min kæreste joker af og til med, at der skal stå "hvad sagde jeg?", fordi jeg har en smule tendens til hypokondri.
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
sigge
Kort karma: 116
Likede indlæg: 2133

Indlægaf sigge » 27. sep 2015, 14:28

Jeg vil gerne brændes og have min urne nedsat på sådan en skovbegravelsesplads uden sten eller noget.

Ellers er Pacman-stenen nu meget fin. :)
0
Brugeravatar
Pityt
Kort karma: 213
Likede indlæg: 1644

Indlægaf Pityt » 27. sep 2015, 16:03

Jeg vil kremeres. Asken kan de bare smide i skraldespanden.
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Avino
Kort karma: 104
Likede indlæg: 449

Indlægaf Avino » 6. okt 2015, 12:47

Jeg skal lige i brændeovnen :wave: Farvel og good bye i de ukendtes.
Ingen skal passe noget gravsted.

Det eneste jeg forlanger er- at de holder en ordentlig fest, med øl- grin og lidt hornmusik . :lol:
Har i dag, talt med min søn. Han har det lidt svært- med at tale om det, men kan godt se- at det er i min "ånd" at vi afslutter det sådan.
0
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 6. okt 2015, 18:26

DetSorteCirkus skrev:Jeg skal kremeres på den der (i dag) ret nye måde, hvor man vist nærmest bliver frysetørret. Det skulle være godt for miljøet.

Det har jeg godt læst om.
Jeg får sådan en indre film, hvor jeg er frysetørret og ligner en bleg, rimfrostet version af mig selv, og så kommer deren krematorieteknier og giver boksen et los med siden af foden, og *puf* er jeg støv. Sådan vampyr agtigt.
Jeg ved ikke rigtig hvad jeg foretrækker.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3404

Indlægaf dgd2007 » 8. okt 2015, 07:26

Rakel skrev:Jeg er ligeglad. Det må børn og evt min mand bestemme, når tid er.

Hmm ... det bliver ca. det samme her. Når man er død, er hele denne her fine mekanisme jo bare et affaldsprodukt i virkeligheden. Så det må være spørgsmålet om de efterladte vil have et eller fokuspunkt for at mindes en gang imellem. Selv har jeg noget forhold til, hvor forældre eller bedsteforældre ligger begraver - eller for den sags skyld jævnaldrende bekendte, der allerede er stået af. Jeg husker dem en gang imellem, men jeg føler ikke trang til at have et bestemt sted at gå hen for at gøre det.
0
wh1971
Bortvist
Kort karma: 2
Likede indlæg: 43

Indlægaf wh1971 » 8. okt 2015, 07:48

Jeg vil brændes og asken skal med en rumsonde ud i evigheden dér hvor den virkelige sandhed findes og ikke én eller anden nisse-overtro på guder der ikke findes.

Tror vist at jeg skal til at spare sammen...
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9160

Indlægaf Fru Sunshine » 8. okt 2015, 09:41

Jeg overlader det til familien. Jeg har ikke selv behov for gravsten for at mindes mine kære.
Eksempelvis besøger jeg min fars grav omkring juletid for at sætte lys deroppe og så juleaften efter gudstjeneste. Sidst jeg forsøgte at finde mine farforældres grav, for jeg næsten vild på skovkirkegården, og jeg kunne ikke finde den, fordi der var lavet så meget om. Det er flere år siden nu.

Af ovenstående grund tænker jeg, at mine nærmeste må bestemme, om de har brug for et gravsted til mig eller om de ikke behøver det, for jeg er ret ligeglad.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 254
Likede indlæg: 4232

Indlægaf Flora » 8. okt 2015, 16:23

Jeg er ligeglad. Det må være op til de efterladte.

Egentlig synes jeg det er sådan lidt "forkert" (i mangel af bedre ord) at opsætte ønsker for den slags, for det er jo de efterladte der hænger på den. Har man f.eks ønsket at blive begravet et bestemt sted eller graven skal se ud på en bestemt måde, så vil de fleste vel respektere det. I den situation bliver det jo pludselig vigtigt. Men hvis nu man f.eks. bor langt væk fra den afdødes gravsted, så man aldrig kommer til at komme der, så virker det jo dumt at skulle gå at betale til det. Sådan noget synes jeg ikke man skal pålægge sine pårørende.
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 495
Likede indlæg: 1901

Indlægaf Vira » 8. okt 2015, 18:02

Jeg vil gerne have et gravsted med en sten på, og jeg vil ikke kremeres. Det skal slet ikke været noget stort og flot, men jeg er faktisk overhovedet ikke ligeglad. Ville blive ked af bare at blive lagt i de ukendtes fx, selvom jeg jo sådan set ikke ville opdage det.
Ved ikke helt hvorfor, ved bare at det er sådan.
0
I'm not limited edition, I'm weird.

Tilbage til "Livets forhold"