Pruttehistorie tråden.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 261
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 2101

Pruttehistorie tråden.

Indlægaf Pjeps » 25. sep 2015, 17:04

Vi gør det jo alle sammen, det der prutteri. Men ind i mellem er det bare pinligt, morsomt, upassende osv. Så her kan vi bekende vores historier med en prut.

Jeg begynder :tie:

I dag på vej hjem efter arbejde, hvor jeg havde spist et par Läkeroler for meget, der cykler jeg på en lidt afsides cykelsti og har mega luft i maven. Og alle der cykler ved, at man lige er nødt til at lette måsen fra sædet når man skal slå en prut. Og da jeg tror at jeg er alene , så løfter jeg lige måsen og ud kommer et drøn så højt at jeg kunne høre det trods ørebøffer med musik :nerve: , og i det samme kører en ung fyr forbi :blush:

Han havde heldigvis god humor og gav mig thumbs up mens han skreg af grin, og han har helt sikkert en god historie at fortælle i aften :lol: :lol:
30
:ninja:
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Re: Pruttehistorie tråden.

Indlægaf Elvispop » 25. sep 2015, 17:31

Pjeps skrev:Vi gør det jo alle sammen, det der prutteri. Men ind i mellem er det bare pinligt, morsomt, upassende osv. Så her kan vi bekende vores historier med en prut.

Jeg begynder :tie:

I dag på vej hjem efter arbejde, hvor jeg havde spist et par Läkeroler for meget, der cykler jeg på en lidt afsides cykelsti og har mega luft i maven. Og alle der cykler ved, at man lige er nødt til at lette måsen fra sædet når man skal slå en prut. Og da jeg tror at jeg er alene , så løfter jeg lige måsen og ud kommer et drøn så højt at jeg kunne høre det trods ørebøffer med musik :nerve: , og i det samme kører en ung fyr forbi :blush:

Han havde heldigvis god humor og gav mig thumbs up mens han skreg af grin, og han har helt sikkert en god historie at fortælle i aften :lol: :lol:

Der kommer kåååååål

2
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 188
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4153

Indlægaf decibell » 25. sep 2015, 19:32

Nåh, Pjeps, du skal ikke have lov at stå alene med den pruttehistorie. :lol: Jeg må hellere støtte dig.

Jeg var omkring 35 år og hjemme hos min daværende kæreste i hans hus. Han havde lavet et karbad til mig, hvor der var sat levende lys op og musik til. Der lå jeg så og slappede af og nød varmen, og det fik åbenbart sat gang i noget i maven, for pludselig skulle jeg af med luft. Og hvad sker der, når man prutter under vand? Det skaber bobler! Og selvfølgelig kom han ud lige i det øjeblik. Han grinte smørret og nævnte noget med, om boblebadet var rart. :ticks: Der røg romantikken. :D Og jeg hørte for det siden, hvor han flere gange drillende spurgte, om jeg ikke skulle i boblebad. :rulle:
8
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Indlægaf Fru Sunshine » 25. sep 2015, 19:43

Jeg er gastric bypass-opereret, og der er man jo i sagens natur inde at pille ved tarmen.
Efter 14 dages sygemelding og med meget langsom opstart med mad (første uge på flydende kost, anden uge på blød mosesplat), vendte jeg tilbage til jobbet.
Det skete så mere end en gang, at jeg var nødt til at haste til toilettet og en af de gange kunne jeg simpelthen ikke holde på luften på vejen.
Så jeg kom altså vraltende som en bedre and med sammenklemte baller, mens hvert skridt blev ledsaget af pft-lyde, der ikke just var lugtfri.
Jeg troede, jeg var alene, så jeg kom pftpftpft ned ad gangen, da jeg pludselig hører en stemme bag mig råbe:"Sunshine er sgu blevet utæt. Det stiiinker!"
5
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10270

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. sep 2015, 19:44

Da jeg var på picnic med min veninde i sommers, begyndte mit ene ben at sove. Jeg lagde mig på ryggen for at give benet lidt ro, men min veninde, der er ret nervøst anlagt og i sådanne situationer altid er bange for, at jeg er ved at få en blodprop, tog fat i mit ben og begyndte at pumpe det op og ned. Her er det så, at det lige skal indskydes, at jeg ikke havde fået taget laktasepiller inden vores frokost og derfor havde en del luft i maven...hvilket medførte, at jeg for hvert pump med benet, slog en prut. Vældig charmerende.

Jeg tror sådan set ikke, at mit fimseri blev opfattet af nogen udenforstående, men min veninde var færdig af grin, og det var jeg faktisk også selv. Det virkede som noget fra en tegnefilm, og at vi befandt os på plænen foran Frederiksberg Slot i de absolut mest idylliske og romantiske sommeromgivelser, man kan forestille sig, med springvand og det hele, bidrog virkelig også til det komiske i situationen.
6
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2072

Indlægaf Tibbler » 25. sep 2015, 19:54

Kom til at tænke på denne:

Synes også, der skal være noget lyd til alle disse pruttehistorier :D

Jeg lukkede lidt luft ud i Ikea engang - sandsynligvis rimelig lydløs. Til gengæld begyndte manden så at tjekke sønnens ble, for han måtte da have lavet lort. Det havde han sjovt nok ikke :genert:
13
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 25. sep 2015, 19:59

Jeg lavede den lede sniger, da jeg lænede mig ind over en køledisk i Føtex.
Heller ikke ligefrem violduft, må man sige.
Min reaktion var at rynke næsen og stirre bebrejdende på den dame, der stod ved siden af. :blush:
13
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 258
Likede indlæg: 4268

Indlægaf Flora » 25. sep 2015, 20:21

Jeg sidder og græder af grin over jeres historier :lol: Kæft, det er en sjov tråd!

Nå, min egen historie..

For nogle år siden var jeg til en fest og var gået lidt afsides for at tale med den sødeste fyr. Jeg mærker lidt luft i maven og i min brandert er jeg overbevidst om at den lige kan sives lydløst ud. Men nej, der var rigeligt lyd på :blush:. I chok og pinlighed vælger jeg at ignorere det i håbet om at fyren på mirakuløs vis har overhørt det (jeg var godt bedugget, så det virkede logisk). Fyren ser nervøst på mig og siger ikke rigtig noget. Kort efter vælger han så selv at slå en brandskid. Så var stilen ligesom lagt! :lol:
14
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Elvispop
Kort karma: 182
Geografisk sted: 4681
Likede indlæg: 2137

Indlægaf Elvispop » 25. sep 2015, 20:45

Hmmm, er det kun kvinder der synes at prutter er pinlige?

Jeg er da ligeglad med hvem der måtte overvære mine prutter.

Rent professionelt, siger jeg "ups, undskyld" hvis jeg får sluppet en fanfare, lige ved siden af en kunde.
Men ellers lader jeg som ingenting. Og er et ligeglad.
0
Når du er ung kan du vælge og vrage.
Når du blive ældre, kan vælge mellem vragene.
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2072

Indlægaf Tibbler » 25. sep 2015, 20:48

Elvispop skrev:Hmmm, er det kun kvinder der synes at prutter er pinlige?

Rent professionelt, siger jeg "ups, undskyld" hvis jeg får sluppet en fanfare, lige ved siden af en kunde.

Når jeg er hjemme er prutter ikke pinlige, men kilde til god underholdning :D

Men ja, i det offentlige rum, eller hvis der er gæster; så er prutter pinlige.
4
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 25. sep 2015, 21:03

Det er det ikke. Min mand kom til at slippe en vind, første gang han besøgte mig.
Det er han stadig flov over.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10270

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. sep 2015, 21:06

Jeg tror ikke, at det er kønsbestemt. Det afgørende er, hvad man personligt betragter som pæn og mindre-pæn opførsel.
For mig er prutter som udgangspunkt naturlige og en del af kroppens maskineri, men da de har det med at lugte og derudover gør en del mennesker "utilpas", er det en del af mit opførselskodeks, at jeg ikke prutter sammen med andre, medmindre jeg befinder mig i en virkelig afslappet ramme. Jeg prøver fx. også at beherske mig til en familiemiddag. Når det er sagt, er det selvfølgelig menneskeligt, at det engang imellem ikke lykkes at holde en prut tilbage.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5901

Indlægaf Dikus » 25. sep 2015, 21:18

Jeg kan ikke holde på så meget som den mindste prut efter fødsel. Så jeg kunne fylde en bog med pinligheder.

Og ja. Jeg synes stadig, det er pinligt. Men det er jo sådan set bare ærgerligt. Så jeg gør mig et hav af krumspring madmæssigt for ikke at prutte under møder.

Men øhhhh. Jeg havde ikke været kæreste med ny kæreste længe, før jeg prittede i hans selskab :tie: Han fodrede mig jo.

Jeg var ved at dø af pinlighed, men lod som ingenting... For æhhhh... Det er jo lidt noget, han ville skulle leve med.

Jeg sagde pænt undskyld. Og... Lur mig om han ikke reagerede som var det en stor kærlighedserklæring :lol: Det er åbenbart vigtigt at kunne være afslappet i hinandens selskab :deer:
3
Brugeravatar
Pjeps

Indlægaf Pjeps » 25. sep 2015, 21:22

Jeg tænker at vi kan holde os til emnet sjove/pinlig/upassende historier om prutter, for selv om jeg er sygeplejerske og absolut er klar over kroppens funktion, så finder prutter bare ikke altid lige passende tidspunkter at melde sin ankomst på.

Så nu får I endnu en episode fra min side.

Jeg har en stor kærlighed til sukkerfri lakrids og alle der har prøvet at spise en hel pose nellie dellies ved at det er garanti for både den ene og den anden form for tarmaktivitet.
I en nattevagt havde min veninde( som også var min kollega) og jeg delt en pose nellie dellies, og sidst på vagten kunne vi begge ikke bevæge også ret meget uden at der kom prutter, og da vi jo ikke kunne gå og fise ude blandt forkvalmede kemo patienter, så måtte vi lige slå en fis på kontoret inden vi gik ind til patienterne, og det havde vi det ret sjovt med. Da de første kollegaer mødte ind i dagvagt, konstaterede de med væmmelse at kloakerne godt nok lugtede grimt her til morgen, og min veninde og jeg gav dem ret. Men ligeså snart vi forlod afdelingen brød vi totalt sammen af grin.
17
Brugeravatar
Pjeps

Indlægaf Pjeps » 25. sep 2015, 21:26

Tibbler skrev:Kom til at tænke på denne:

Synes også, der skal være noget lyd til alle disse pruttehistorier :D

Jeg lukkede lidt luft ud i Ikea engang - sandsynligvis rimelig lydløs. Til gengæld begyndte manden så at tjekke sønnens ble, for han måtte da have lavet lort. Det havde han sjovt nok ikke :genert:

Ååårh for helvede jeg græd af grin da jeg så det afsnit, det er virkelig morsomt. Og jeg tager sgu hatten af for at den slags episoder ikke klippes væk :lol:
1

Tilbage til "Livets forhold"