Hvilke karaktertræk tænder du på?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Dime
Kort karma: 356
Likede indlæg: 1427

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Dime » 9. okt 2015, 14:07

Har lidt svært ved at sætte ord på, men sådan noget med at være lidt "unormal" og alternativt tænkende... Kulsort humor og gerne helt derude hvor det slet ikke behøver give mening...
Dette, kombineret med en bred (og igen, gerne mærkelig) viden og en underspillet høj intelligens...
Jøps, mere behøver jeg ikke :D
1
Damn, I'm fucked...
- Dime, 1.52
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5024

Indlægaf ManicNinja » 9. okt 2015, 23:25

Selvfølgelig er det liiiidt forskelligt, om vi fx tænder på udadvendt eller indadvendt, arrogant eller lidt underspillet og forsigtig osv. Så til et vist punkt giver det vel mening, at vi hver især sidder og hiver hver vores sæt adjektiver frem.

Men i virkeligheden synes jeg, det er langt mere interessant, hvis man kan give eksempler. For så vil det sikkert vise sig, at selv om flere kvinder fx godt kan lide flabethed eller omsorg, så er der stor forskel på, hvilken adfærd det er, vi oplever som flabet på den gode måde eller omsorgsfuld.

Og det, som nogle betegner som "nede på jorden", ville jeg måske betegne som skidekedeligt/forsigtigt eller hvad ved jeg.
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1009
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9131

Indlægaf Fru Sunshine » 10. okt 2015, 14:34

Humor
Lattermildhed (er det et ord)
En, der er nem at tale med om alt muligt
Handyman
Kunstneriske evner
Økonomisk bevidst
Ansvarlig (alting er ikke altid alle andres skyld)

Jeg har vist lige beskrevet gemalen.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 21
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 332

Indlægaf Venus222 » 14. okt 2015, 22:15

Voksne mænd der hviler i sig selv, og har selvironi, kan virkelig tænde mig.
5
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Indlægaf Precaseptica » 27. nov 2015, 10:25

Sådan en intelligent, ambitiøs, liderlig, pessimistisk tøs, der elsker at lære og ved hvad et halvt smil betyder.
1
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 808
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8287
Kontakt:

Indlægaf Ado » 27. nov 2015, 10:47

Dybde, vid, rolighed, matchende humor og en der hviler i sig selv.
1
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
DenBlødeJyde
Kort karma: 77
Likede indlæg: 896

Indlægaf DenBlødeJyde » 27. nov 2015, 10:57

Ved ikke om jeg skal kalde det dominans eller hvad jeg lige skal bruge for et ord.

Autoritet er nok et godt ord... Jeg kan godt lide en mand, der ikke lader mig styre alt for meget. Der er nok en grund til, at jeg tænder ekstremt meget på politimænd og soldater. En, der er viljestærk uden at være stædig.
0
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 28. nov 2015, 21:10

Jeg tænder meget på mænd, der hviler i sig selv og udstråler ro og harmoni. Som står ved, hvem de er og ikke forsøger at tilpasse dig andres forventninger. Jeg kan godt lide en mand, der har et kærligt og humoristisk forhold til sig selv, dvs. holder af sig selv men er bevidst om sine svage sider og som tør vise usikkerhed og sårbarhed. Det sidste lyder måske som om, det står i kontrast til det med at hvile i sig selv, men sådan ser jeg det ikke. At rumme sin egen sårbarhed vidner om modenhed, rummelighed og tolerance overfor sig selv - og når folk har det, så er de som regel også sådan over for andre. Jeg foretrækker en mand, der har livserfaring (uddannelse er ikke relevant) og som brænder for noget i sit liv (behøver ikke været et job).
4
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 94
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 1055

Indlægaf Tanten » 28. nov 2015, 21:13

Vlad Kalashnikov skrev:Jeg har to 1) high maintenance drama queens der bagtaler deres veninder, gerne med Madonna-piercinger og skaldede hunde :lun: 2) stereotypical crazy girls, med udiagnosticeret BPD, selvdestruktive og med en mindre hær af skeletter i skabet. :love:

Det er min pendant til pigernes bad boys.

Oh, wow - der er håb for mig endnu :ivrig:
1
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6802

Indlægaf Daine » 28. nov 2015, 21:22

Jeg ville ønske jeg vidste det, så var han måske noget nemmere at finde :gruble:

Jeg har en fiktiv tv-serieperson jeg synes er fantastisk, men han er jo netop fiktiv. Tvivler på, der findes en fyr som ham irl :D
1
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1284

Indlægaf hotlips » 4. dec 2015, 22:17

Temperament,jeg tænder på en vis grad af hidsighed,meget upraktisk men jeg kunne ikke med min bedste vilje falde hårdt for sådan en der giver mig associasioner til en form for bamsedyr.
Ikke sådan noget halvsindssygt noget han ikke kan styre eller får ham til at ville slås eller råbe,faktisk tror jeg slet ikke han behøver give udtryk for det i den forstand.
0
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 140
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1397

Indlægaf vUlpeS » 13. dec 2015, 15:26

Hvis der bare er mere til rådighed end en god facade, så er jeg skam glad. Lige i øjeblikket er der to kandidater på banen, hvilket er liiidt af et særtilfælde i min verden. Intelligente og kloge på tilværelsen tillige; vældigt stimulerende samtaler alligeveller :)
0
- That keen, tingling sense of danger which is so often mistaken for male arousal.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3390

Indlægaf dgd2007 » 13. dec 2015, 17:21

Fru Sunshine skrev:Humor
Handyman
Kunstneriske evner
Økonomisk bevidst

Jeg skulle lige til at sige, at det var en umulig kombination ... indtil jeg så den sidste sætning :fløjt:
1
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 199
Likede indlæg: 1321

Indlægaf Sophies-mor » 13. dec 2015, 17:35

Jahon skrev: jeg er helt vild med topselvsikre mænd, som lidt gør og siger hvad der passer dem, uden altid helt at tænke på, hvordan andre opfatter dem. Måske fordi det er så anderledes fra hvordan jeg selv, som er rimeligt hensynsfuld og sådan, selv er. Men de skal så absolut have noget at have det i. De mænd jeg tænder på, er så selvsikre, fordi de samtidig er hamrende skarpe (også socialt), rimeligt sjove, flotte, og virkeligt charmerende.

This.
Plus, med humor og smil i øjnene.
En god balance mellem "sød mand" og "stærk mand" - og gerne slipsedyr i arbejdslivet og god til jeans osv. privat :D
0
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1009
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9131

Indlægaf Fru Sunshine » 13. dec 2015, 17:55

dgd2007 skrev:
Fru Sunshine skrev:Humor
Handyman
Kunstneriske evner
Økonomisk bevidst

Jeg skulle lige til at sige, at det var en umulig kombination ... indtil jeg så den sidste sætning :fløjt:

Jeg tvivler på, at min mand er den eneste med de egenskaber.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forhold og sex"