Hvilke karaktertræk tænder du på?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3439

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf dgd2007 » 13. dec 2015, 19:15

Fru Sunshine skrev:Jeg tvivler på, at min mand er den eneste med de egenskaber.

Nej, men jeg mente alle sammen på én gang :)
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 13. dec 2015, 19:27

Mod. Mod til at tage initiativ, til at springe ud i noget, til at være sårbar.
4
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 91
Likede indlæg: 1504

Indlægaf DenSyngendeLussing » 13. jun 2016, 18:36

Kreativitet. Når jeg kigger på alle mine ekskærester og forelskelser, har der udelukkende været tale om musikere, skribenter og kunstnere. Især musikere dominerer. Jeg bliver topliderlig af en mand, der kan spille på et instrument -jo flere, jo bedre!

Et godt, fast greb om sproget (både det skrevne og det talte) står også højt på listen. Det er vildt sexet, når en mand forstår vende en sætning på hovedet, og at udtrykke sig.

Venstreorientering. Jeg kan også sagtens tænde på en mand, der befinder sig på midten, men højreorienterede værdier tiltaler mig ikke som udgangspunkt.

Og så sjovhed, af den slags som jeg selv kan lide og praktiserer. Der er jo mange bud på, hvad "god humor" er, men når jeg forelsker mig i en mand, så er det altid én, som kan få mig til at grine ofte og længe.
Senest rettet af DenSyngendeLussing 15. jun 2016, 21:54, rettet i alt 1 gang.
1
Oddinary
Kort karma: 19
Likede indlæg: 254

Indlægaf Oddinary » 13. jun 2016, 19:46

Et godt menneske. En for hvem omsorg og omtanke for andre er naturligt og umiddelbart, selv i små handlinger. Ikke for at høste anerkendelse af nogen art, men fordi det underliggende moralske kompas og menneskesyn er i orden. Jeg ved ikke helt, hvordan jeg ellers skal beskrive det. Der er bare nogen mænd, der er bundsolide på det punkt. Jeg tror, det er en kombination af god opdragelse, mentalt overskud, rummelighed og bestemte personlighedstræk. Det er tit kombineret med mangel på arrogance. Ikke fordi selvværdet ikke er i orden, men fordi der ikke er behov for at hævde sig, og fordi der som udgangspunkt ikke er nogen grund til ikke at anse andre som ligeværdige. Jeg siger ikke at "mænd er røvhuller" som en samlet masse, de fleste er tværtimod meget rare og fine - men der er alligevel en lille population, der skiller sig ud på det her punkt, jeg har bare lidt svært ved at beskrive det mere præcist.
Der er mange andre karaktertræk herudover som jeg tiltrækkes af, men det kan ikke forventes at nogen besidder dem alle. Og det her er den vigtigste kerne.
4
Brugeravatar
billiebean
Kort karma: 23
Likede indlæg: 393

Indlægaf billiebean » 13. jun 2016, 19:49

Jeg har altid crushet på fyre, der er filosofisk anlagte men med en evne til at finde løsninger på praktiske udfordringer også. Jeg er et par gange faldet i én af grøftene, og det duer ikke. Enten bliver det for ustimulerende rent intellektuelt, og jeg kommer til at føle mig snobbet, akavet og fortabt med mine hypoteser og al min undren over vores væren i verden. Eller også bliver jeg arrig og irriteret over, at det er mig der skal finde løsninger på alting og trække læsset socialt, hvis fyren er lidt for.. metafysisk orienteret.

Selvstændighed og uafhængighed er også essentielt. Bliver lynhurtigt idiot af needyness.

Og så er evnen til at slappe af, være kærlig fysisk og være lidt doven - det er godt for mig når jeg kan ikke finde ud af det selv! Har een gang haft en lidt halvneurotisk kæreste, der hurtigt blev stresset og hektisk. Det gik virkelig dårligt.
0
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3945

Indlægaf Angelina » 13. jun 2016, 19:52

Gammelhed er vist fællestræk for de mænd jeg har haft (og villighed :D )
3
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 13. jun 2016, 19:53

Kvinder med humor er lige mig. Livet må gerne være sjovt og det er sundt at grine.

Andre turnons er paratviden/intelligens, så man kan tale sammen om en masse emner og empati.
1
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4294

Indlægaf Rapfisk » 13. jun 2016, 20:29

Hvis det er et karaktertræk, er jeg solgt til stanglakrids over for musikalske mænd. Det er mig, der sidder med stjerner i øjnene, når en mand hiver en guitar frem, og en lækker barytonstemme kan gøre mig blød i knæene.
Senest rettet af Rapfisk 13. jun 2016, 22:06, rettet i alt 1 gang.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Mangoness
Kort karma: 74
Likede indlæg: 800

Indlægaf Mangoness » 13. jun 2016, 21:58

Zombie skrev:Jeg er til den søde, nede på jorden og socialt udholdelige nørd. Helst af den type, der rent faktisk kan ting - sætte en hylde op, selv ordne selvangivelse, vaske egne sokker osv. Ikke sådan en, hvis arme er faldet af og hvis mor ordner tøjet.

Han skal være sød, som i SØD!!! Men uden at være en push-over. Han må gerne savne mig den ene aften vi ikke er sammen i en weekend og være lidt needy-agtig, bare han ikke snakker baby-sprog eller bliver stalker-jaloux.

Men ovenstående type fyr er man nødt til at finde relativ ung og uerfaren - for efter nogle år, er de SÅ prægede af enten at blive sat i friendzone ("Du er bare så sød og min bedste ven, Preben!!") eller at blive dumpet fordi de ikke er spændende og badass nok, at de kan gå i den anden grøft og blive sådan nogle bitre sataner, der skal straffe hele kvindekønnet med deres pikke... Man skal helst fange en, INDEN han kommer til det punkt.

^ Din beskrivelse nederst minder mig desværre om en tidligere ven. Han sagde, at han ikke gad at være en badboy, for det var han ikke - men at det var det, som kvinderne ville have...

Selv når jeg sagde til ham, at alle kvinder ikke vil have det samme (mænd vil jo heller ikke have det samme), så affejede han det. :nerve: :sur:

Det fik mig til at kunne lide ham mindre, fordi det fik ham til at lyde bitter og som en, der har fået et forskruet syn på kvinder.. :(
1
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3764

Indlægaf Novella » 14. jun 2016, 02:31

Zombie skrev:Jeg er til den søde, nede på jorden og socialt udholdelige nørd. Helst af den type, der rent faktisk kan ting - sætte en hylde op, selv ordne selvangivelse, vaske egne sokker osv. Ikke sådan en, hvis arme er faldet af og hvis mor ordner tøjet.

Han skal være sød, som i SØD!!! Men uden at være en push-over. Han må gerne savne mig den ene aften vi ikke er sammen i en weekend og være lidt needy-agtig, bare han ikke snakker baby-sprog eller bliver stalker-jaloux.

Men ovenstående type fyr er man nødt til at finde relativ ung og uerfaren - for efter nogle år, er de SÅ prægede af enten at blive sat i friendzone ("Du er bare så sød og min bedste ven, Preben!!") eller at blive dumpet fordi de ikke er spændende og badass nok, at de kan gå i den anden grøft og blive sådan nogle bitre sataner, der skal straffe hele kvindekønnet med deres pikke... Man skal helst fange en, INDEN han kommer til det punkt.

Indrøm dog bare, at du vil have yngre kød, din cougar.

Jeg kan lide mænd, der siger deres mening og skærer igennem på en klar og behersket måde. Mænd der skaber sig - væk. Mænd, der er ubehagelige og nedladende - væk (det er sådan jeg opfatter arrogant, så jeg har aldrig rigtigt forstået tiltrækningen hos dem ). De skal sige fra på den der urokkelige måde, hvor det rager dem, hvad verden mener om det.

De skal selvfølgelig være intelligente, ellers er det ligemeget, men det kommer i mange former.

Sort og perfid humor er et must. Absolut dealbreaker. Jeg kan ikke forelske mig i en mand, der ikke får mig til at skrige af grin.

Hjælpsomhed og flid. Trang til at gøre en ekstra indsats for andre mennesker.

Rejsetrang og nysgerrighed. Jeg kan lide mænd, som interesseret bestiller snegle på en restaurant, fordi de aldrig har smagt det, eller kører spontant ned ad en vej, fordi den er der og skal udforskes.
3
Kisser
Kort karma: 29
Likede indlæg: 259

Indlægaf Kisser » 14. jun 2016, 04:42

Omsorgsfuldhed og anerkendelse er virkelig to karaktertræk, der kan gøre mig blød i knæene.

Jeg blev i sin tid forelsket i min mand, da vi på hans fødselsdag sad oppe og talte sammen hele natten. Jeg følte, at han SÅ mig, som ingen havde set mig før.

Hans omsorgsfuldhed er heller ikke kun begrænset til mig. Her for et år siden mødte han en ældre mand, som netop var flyttet på plejehjem. Han var ude og gå en tur, men var blevet overrasket over, hvor koldt og blæsende det var, og derfor spurgte han min mand om hjælp til at komme hjem. Min mand skyndte sig straks hjem efter bilen og kørte den ældre mand hjem. Lige der blev jeg lige lidt ekstra stolt over at være gift med ham.
6
Brugeravatar
Purple Haze
Kort karma: 145
Geografisk sted: Kbh. Østerport
Likede indlæg: 1914

Indlægaf Purple Haze » 14. jun 2016, 05:35

En der kan vise:
Invitativ
Sociale kompetencer
Er 'likable'
Er intelligent
Og en der godt kan lide selskab og at være vært.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Q-beben
Kort karma: 35
Likede indlæg: 561

Indlægaf Q-beben » 14. jun 2016, 07:12

Hm.... jeg tænder på:

Intelligens
Selvstændighed
Maskulinitet (ikke store muskler, men ham, der nyder at være mand)
Nysgerrighed
Empati
Hviler i sig selv
Nyder at flirte med mig
God med ord
0
Brugeravatar
Precaseptica
Kort karma: 74
Likede indlæg: 655

Indlægaf Precaseptica » 14. jun 2016, 08:48

Mangoness skrev:

^ Din beskrivelse nederst minder mig desværre om en tidligere ven. Han sagde, at han ikke gad at være en badboy, for det var han ikke - men at det var det, som kvinderne ville have...

Selv når jeg sagde til ham, at alle kvinder ikke vil have det samme (mænd vil jo heller ikke have det samme), så affejede han det. :nerve: :sur:

Det fik mig til at kunne lide ham mindre, fordi det fik ham til at lyde bitter og som en, der har fået et forskruet syn på kvinder.. :(

Men som mand må jeg så indvende, at opmuntrende ord fra en veninde som med sikkerhed ikke gider knalde én ofte kan lyde lidt hule. Lidt ligesom man ikke tør stole på man er en strandløve fordi ens mor siger man ser godt ud.

"Der er masser af kvinder derude der tænder vildt meget på sådan en fyr som dig... Hvem mig? Nå nej, jeg tænkte på nogen af de andre."

Ikke at det nødvendigvis er sådan. Men du ved sikkert godt hvad jeg mener. Du-er-god-nok-men-bare-ikke-lige-min-type agtigt.
2
IrmaPigen
Kort karma: 76
Likede indlæg: 943

Indlægaf IrmaPigen » 14. jun 2016, 16:26

Humor
Ærlighed
Intelligens
0

Tilbage til "Forhold og sex"