Hvilke karaktertræk tænder du på?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Mulan
Kort karma: 292
Likede indlæg: 2222

Re: Hvilke karaktertræk tænder du på?

Indlægaf Mulan » 16. jun 2016, 17:11

Åhr jeg har sådan et blødt punkt for mænd, der udstråler positiv energi og som ikke tager sig selv så højtideligt, ford deres selvbillede og selvværd bare er bundsolidt og sundt. Jeg kan crushe for vildt på den der lidt halv-naive, men kløgtige, glade store dreng, som bare er ligetil, ukompliceret og ikke ejer et gran af aggression eller arrogance. Dem som er umiddelbare i deres glæde over livet og gerne med iver i øjnene deler ud af deres fascination af ... whatever.
Åhr i kender dem med garanti - jeg snakker ikke om "livets gadedreng" men de fyre, der trods hak i tuden, grimme oplevelser bare formår at rejse sig og finde smilet igen. De knytter sig med det samme, er ærlige og nemme at være sammen med og jeg synes de er helt fantastisk underskønne.

Det sagt, mænd der ved meget er bare mere sexede end de mænd, der ikke gør. Jo mere nørdet desto bedre. :dåne:
3
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 16. jun 2016, 23:08

Jeg synes i øvrigt også, det er vanvittigt frækt, at min kæreste ikke har det mindste gram af "såret maskulin stolthed" over, at jeg er færdiguddannet først, og derfor pt er hovedforsørger. Vi har fællesøkonomi, og er meget sådan "der er indtægter, udgifter og lommepenge". Og nogle af hans venner kan slet ikke forstå, han ikke føler sig mindre maskulin. Jeg synes netop, det er ekstremt maskulint, at han bare kan hvile i, at jeg bringer flest penge til bordet lige nu.
3
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Indlægaf Aima » 16. jun 2016, 23:31

Karkluden skrev:Og nogle af hans venner kan slet ikke forstå, han ikke føler sig mindre maskulin. Jeg synes netop, det er ekstremt maskulint, at han bare kan hvile i, at jeg bringer flest penge til bordet lige nu.

'Nogle af hans venner' som i relativt unge mænd? Hold kæft, hvor jeg synes det er sølle og usexet og trist.

Jeg forbinder så heller ikke tilgangen som en eksplicit fordel, men nærmere et ubevidst krav. Lidt som når jeg ikke noterer almindelig god situationsfornemmelse og empatisk forståelse som specielt sexet eller lækkert, det er sådan en basisting for mig, der bare skal være. Jeg ser det ikke som en positiv ting, at manden har den egenskab. for det er så naturligt for mig at forvente, at jeg ikke mærker begejstringen indeni over det, men jeg ville helt sikkert tænde af, hvis han ikke havde den. Lidt lissom tænder, faktisk :D
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 16. jun 2016, 23:35

Aima skrev:
Karkluden skrev:Og nogle af hans venner kan slet ikke forstå, han ikke føler sig mindre maskulin. Jeg synes netop, det er ekstremt maskulint, at han bare kan hvile i, at jeg bringer flest penge til bordet lige nu.

'Nogle af hans venner' som i relativt unge mænd? Hold kæft, hvor jeg synes det er sølle og usexet og trist.

Jeg forbinder så heller ikke tilgangen som en eksplicit fordel, men nærmere et ubevidst krav. Lidt som når jeg ikke noterer almindelig god situationsfornemmelse og empatisk forståelse som specielt sexet eller lækkert, det er sådan en basisting for mig, der bare skal være. Jeg ser det ikke som en positiv ting, at manden har den egenskab. for det er så naturligt for mig at forvente, at jeg ikke mærker begejstringen indeni over det, men jeg ville helt sikkert tænde af, hvis han ikke havde den. Lidt lissom tænder, faktisk :D

Ja, 24-30.
Sådan havde jeg det også, indtil det gik op for mig, at en del mænd åbenbart ikke har det sådan. Nu sætter jeg stor pris på det :D
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4298

Indlægaf Rapfisk » 17. jun 2016, 10:47

Jeg ved ikke, om det decideret er et turn-on, men jeg er vokset op med mænd, der var sammen om fodbold, så jeg synes, det er lidt mærkeligt med mænd, der ikke kan lide det :genert: Det er ikke noget, jeg selv interesserer mig særligt for, men jeg synes, det er fantastisk at se kampe med mænd, der går op i det.

Dog ville jeg nok tænde rimelig meget af på en mand, der ikke kunne noget, fordi der jo også lige var kvartfinale i den østrigske pokalturnering.
0
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
Torn
Kort karma: 65
Likede indlæg: 1130

Indlægaf Torn » 17. jun 2016, 11:40

Mulan skrev:Åhr jeg har sådan et blødt punkt for mænd, der udstråler positiv energi og som ikke tager sig selv så højtideligt, ford deres selvbillede og selvværd bare er bundsolidt og sundt. Jeg kan crushe for vildt på den der lidt halv-naive, men kløgtige, glade store dreng, som bare er ligetil, ukompliceret og ikke ejer et gran af aggression eller arrogance. Dem som er umiddelbare i deres glæde over livet og gerne med iver i øjnene deler ud af deres fascination af ... whatever.
Åhr i kender dem med garanti - jeg snakker ikke om "livets gadedreng" men de fyre, der trods hak i tuden, grimme oplevelser bare formår at rejse sig og finde smilet igen. De knytter sig med det samme, er ærlige og nemme at være sammen med og jeg synes de er helt fantastisk underskønne.

Ja! Din beskrivelse var det, jeg prøvede at ramme med ordene nærvær, oprigtighed og glæde. Mænd, der griner og og nemme. Dem kan jeg godt lide.
2
Brugeravatar
klumphen
Kort karma: 86
Likede indlæg: 805

Indlægaf klumphen » 3. jul 2016, 20:40

Jeg synes det er fascinerende hvis hun ikke opfatter stilhed som en fjende, der skal bekæmpes med alle midler.
Det der med at dyrke nærværet lidt. At kunne lægge telefonen væk, og ikke behøve musik i ørene konstant.
Den slags karaktertræk er også højt på listen :)
2
Brugeravatar
Anilara
Kort karma: 162
Likede indlæg: 1836

Indlægaf Anilara » 4. jul 2016, 13:38

En, som er meget socialt anlagt, og som kan tale med alle.
Og humoristisk. Altså, kan personen få mig til at grine, så er vedkommende virkelig nået langt i min bog.
Og så er intelligens selvfølgelig fint, men jeg bryder mig ikke om, hvis vedkommende er en del mere intelligent end jeg, på "mine" områder. Jeg skal føle, at jeg har nogle forcer og kan lære personen noget.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 319
Likede indlæg: 3451

Indlægaf dgd2007 » 4. jul 2016, 13:57

Kisser skrev:[...]
Jeg følte, at han SÅ mig, som ingen havde set mig før.
[...]

Spændende vinkel! :gogo:
0
Brugeravatar
Spasserinde
Kort karma: 65
Likede indlæg: 825

Indlægaf Spasserinde » 4. jul 2016, 14:28

Jeg er ret vild med mænd som både er vidende, men som også magter at lytte oprigtigt og sige: "Du har ret". Jeg finder, at virkeligt mange mænd (og nok også kvinder?) tror de har ret i en masse ting, bare fordi de er sig. De har bare ret pr. automatik. Det er så underligt! Selv når det er noget, de ikke aner en fis om eller har undersøgt. Selv når jeg har bedre forudsætninger - eller måske endda er uddannet i det, vi snakker om - så har de stadig ret, fordi det kan de føle, at de har. Jeg har hverken en bøf med at være selvsikker ELLER med at være uvidende, men jeg har sygt svært ved folk der er stædige omkring noget, de ikke aner noget om. Stædig uvidenhed er den værste form for uvidenhed.

Jeg havde fx engang en kæreste, som ofte belærte mig om hvordan kvinder var, da han jo vidste mest i kraft af at han datede kvinder, hvilket jeg ikke gjorde. Sjovt nok belærte han mig lige så ofte om hvordan mænd var - dem vidste han åbenbart også mest om, fordi han jo selv var en mand, og mænd ved jo hvordan mænd er, ikke os kvinder, der har delt seng og hus og kærlighed med en række af dem de sidste 15 år. :D Han var et par år yngre end mig og jeg var hans første kæreste, hvor han måske var min femte, men på trods af sin manglende erfaring vidste han sjovt nok BÅDE mere om mænd OG om kvinder og hvordan disse agerede i forhold, end jeg gjorde.

Min nuværende kæreste er en af de få mænd, jeg har oplevet, der lytter indgående og gladeligt giver andre ret. Han har i øvrigt lige så ofte ret som mig, hvilket for mig også lidt er et must, da det er uinteressant at være i et forhold med en, der ikke kan lære en noget. Det er totalt nice bare at kunne fyre et spørgsmål af, og der så rent faktisk er en god chance for, at manden kender svaret.

Faktisk tror jeg, at det spiller på samme tangenter som når Karkluden skriver, at hun synes det er nice, når manden ikke føler sin maskulinitet truet af, at kvinden tjener mest. Her handler det også om ikke at føle sin position truet, men i stedet kunne give andre credit når de fortjener det.
4

Tilbage til "Forhold og sex"