De der ting ens kæledyr gør..

Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 187
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4137

De der ting ens kæledyr gør..

Indlægaf decibell » 26. sep 2015, 20:04

som kan være virkelig underlige, åndssvage, direkte pinlige og ofte rigtig sjove? Bare kom med historierne.

Og det er ligegyldigt hvilken art og race, dit dyr er/var. Alle historier er velkomne. :)
0
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2408

Re: De der ting ens kæledyr gør..

Indlægaf Joe » 26. sep 2015, 20:17

Min, nu afdøde, dværghamster Gimli havde engang fået fyldt sin madskål op om aftenen. Om dagen kiggede vi så ind til den og kunne konstatere at hele madskålen var tom. Vi kiggede i buret og kunne konstatere at Gimli havde flyttet alt med over i den anden ende af buret.

Han var eddermanme et skørt (og elsket) dyr. Han kunne også godt lide at ligge og sove på toppen af hans trædemølle.
3
I'm Audrey Horne, and I get what I want
ExCoastal
Kort karma: 39
Likede indlæg: 333

Indlægaf ExCoastal » 26. sep 2015, 20:18

Vi kalder vores store hund for "ambassadøren". Hver eneste gang vi skælder ud på en af de små hunde, kommer han over og giver en et "det er okay blik" og sætter sig så på ens fødder. Her bliver han siddende indtil han mener, at nu er situationen okay igen. :)
3
Brugeravatar
decibell
Moderator

Indlægaf decibell » 26. sep 2015, 20:34

Vi har en hund, der efterhånden er en ældre dame. Og selv om hun altid har været noget sær, er det blevet værre med årene, og hun har udviklet flere mærkelige vaner.

Fx er hun blevet vildt fascineret af busser, når de stopper. Aldrig når de bare kører forbi. Men når de standser ved et stoppested, så er damen ikke til at få videre, før hun har brugt et par minutter til at glo på, hvem der stod af og på. :stoned: Vi har 10-minutters drift i området, så det er bare om at undgå de veje, bussen kører på, hvis vi ikke gider alle de stop og pauser. :D

Hun er også blevet ufatteligt nysgerrig på den lidt pinlige måde med andre ting. Hvis hun ser noget/nogen, som hun lige skal betragte, får vi hende ikke bare lige videre (hun er en stor hund). Hun kan finde på at sætte sig ned og betragte det eller dem, det drejer sig om - og vi taler altså om flere minutter, hvis vi ikke forsøger at trække hende videre (hvilket folk jo også lægger mærke til). Det har et par gange udviklet sig pinligt, fordi personen opdagede det, så jeg følte, jeg måtte forklare, at min hund er lidt nysgerrig. Det kan være så slemt, at vi har talt om, det kunne være alle tiders strategi og scorereplik, hvis der er en, man godt vil i kontakt med. "Undskyld, min hund synes bare, du er vildt interessant. " :slem:

Når min datter vander blomster om aftenen i både have og forgård, SKAL madammen (altså hunden) med ud i forgården. Hun er LIGE i hælene, så min datter er ved at falde over hende, og hun følger hende rundt til alle krukker og direkte ind igen kun få cm fra min datters ben - og gården er ikke større, end hun kunne have overskuet det hele fra døren af. Bagefter er der ikke mere, for så er aftenpatruljen overstået. :forvirret2:

Når min datter taler om et bestemt emne, som optager hende meget, blander hunden sig ved at knurre/småbjæffe/"snakke", lige til min datter stopper. :lol:

Hun er blevet ret utålmodig med årene. Hvis det ikke lige går stærkt nok for hende, bjæffer hun af os for at skynde på os. Fx en dag min datter stod og forberedte skånekost (fordi hun havde været syg med maven), som hunden elsker, og datteren stod og fortalte noget uden at kunne multitaske, så forberedelserne gik i stå, da kom der tre korte og meget bestemte bjæf fra hende, der talte deres tydelige sprog: Hold k... og kom videre!. :-D
5

Brugeravatar
Joe
Kort karma: 170
Likede indlæg: 2408

Indlægaf Joe » 26. sep 2015, 21:01

I mit barndomshjem havde vi geder. Noget de geder hurtigt lærte, var hvordan man åbner døre og går ind i huset.
Thor, som var en rimeligt stor ged, lukkede sig for eksempel engang ind i huset 1. Januar, hvor jeg var træt og alene hjemme. Så måtte jeg skubbe denne her ged, som vel næste var højere end mig, når han stod på bagbenene. Vi havde ikke lås på hoveddøren i mit barndomshjem, så jeg husker jeg måtte sætte en kost i spænd i døren, for at holde ham ude. Og den skøre ged ville bare ind.

Senere fik vi så de to dværggeder Sebastian og Smukke. De har engang præsteret at gå ud af haven, og hen til nærmeste Rema 1000, hvor der var stående buffet med de blomster, der stod ude foran butikken. Jeg ville have elsket at se min mors ansigt, da hun fik opkaldet om at hendes geder stod foran Rema 1000. Så måtte hun køre derop og stoppe de to geder ind i bagagerummet.
2
I'm Audrey Horne, and I get what I want
ExCoastal

Indlægaf ExCoastal » 26. sep 2015, 21:06

Vores chihuahua hunhund er noget for sig selv. En rigtig primadonna. Når jeg kommer hjem fra arbejde, så har jeg en velkomstkomite bestående af vores to hanhunde. Men ikke hende, nej det gider hun slet ikke. Hun ligger såmænd og venter på, at jeg kommer til hende og siger hej.

Hun knurrer altid, når man samler hende op. Men hun vil jo vældigt gerne op, men kun når det passer hende.

Hun knurrer hver gang, den store hund går forbi. Mange gange snapper hun også efter ham. Hun glemmer bare, at hun er en lillebitte chihuahua og han er en stor hund (min svigermor kalder ham for en hest). De leger ellers godt sammen (de er vokset op sammen), men hun skal altid prøve at sætte ham på plads. Og han finder sig i det.

Hun hopper gerne op på bordet og spiser, hvad hun kan finde. Ret irriterende, men der er vores opdragelse slået fejl. Eller også går det helt hen over hovedet på hende.

Jo hun er noget for sig selv :)
2
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2067

Indlægaf Tibbler » 26. sep 2015, 21:07

Da jeg var barn, havde jeg på et tidspunkt en græsk landskildpadde.
Nu er skildpadder jo ikke lige kendt for at være verdens hurtigste dyr. Den viden, må min mor havde haft i baghovedet, da hun en dag tænkte; "Jeg tager lige Bibo med ud og lader den gå lidt i græsset, mens jeg hænger vasketøj op"

.....Jeg så aldrig min skildpadde igen...
0
Brugeravatar
decibell
Moderator

Indlægaf decibell » 26. sep 2015, 21:11

Tibbler skrev:Da jeg var barn, havde jeg på et tidspunkt en græsk landskildpadde.
Nu er skildpadder jo ikke lige kendt for at være verdens hurtigste dyr. Den viden, må min mor havde haft i baghovedet, da hun en dag tænkte; "Jeg tager lige Bibo med ud og lader den gå lidt i græsset, mens jeg hænger vasketøj op"

.....Jeg så aldrig min skildpadde igen...

:nerve: :trist:
0

Brugeravatar
decibell
Moderator

Indlægaf decibell » 26. sep 2015, 21:15

ExCoastal skrev:Vores chihuahua hunhund er noget for sig selv. En rigtig primadonna. Når jeg kommer hjem fra arbejde, så har jeg en velkomstkomite bestående af vores to hanhunde. Men ikke hende, nej det gider hun slet ikke. Hun ligger såmænd og venter på, at jeg kommer til hende og siger hej.

Hun knurrer altid, når man samler hende op. Men hun vil jo vældigt gerne op, men kun når det passer hende.

Hun knurrer hver gang, den store hund går forbi. Mange gange snapper hun også efter ham. Hun glemmer bare, at hun er en lillebitte chihuahua og han er en stor hund (min svigermor kalder ham for en hest). De leger ellers godt sammen (de er vokset op sammen), men hun skal altid prøve at sætte ham på plads. Og han finder sig i det.

Hun hopper gerne op på bordet og spiser, hvad hun kan finde. Ret irriterende, men der er vores opdragelse slået fejl. Eller også går det helt hen over hovedet på hende.

Jo hun er noget for sig selv :)

Har hun kattegener? :gruble: :-D
0

Brugeravatar
decibell
Moderator

Indlægaf decibell » 26. sep 2015, 21:46

Vi avlede undulater i tidernes morgen, og nogle gange måtte vi tage enkelte fugle fra flokken, fordi de ellers ville blive hakket ihjel af de andre. Det var det rene mord, siger jeg jer, når de larmende kvidrekoste så sig sure på en fælle. Det betød også, at vi har haft en del meget tamme burfugle i hjemmet, og en af dem var lidt skør. Hun havde sjældent burets låge lukket, så hun fløj bare ud og ind som det passede hende, undtaget selvfølgelig når havedøren var åben. Da hun fulgte efter os hele tiden, kunne det godt være lidt irriterende, så vi hængte sådan et bambusforhæng op i døren for at holde hende inde i stuen.

Det holdt ca. en uge, hvorefter hun pludselig var ude i køkkenet. Hun blev transporteret ind i stuen, men kort efter var hun derude igen. Det gentog sig over et par dage, hvor min mor og far simpelthen ikke kunne forstå, hvordan det kunne lade sig gøre, for de så hende aldrig komme igennem. Indtil en dag hvor de fangede hende på fersk gerning - i gang med at GÅ gennem forhænget. Hun fløj ganske simpelt ned på gulvet, gik igennem og fløj derefter videre. :lun: :lol:
2

Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 26. sep 2015, 22:05

Den tykke pony kan tilsyneladende blive genert - hun gemmer sig i hvert fald ofte bag mig, hvis nye mennesker insisterer på at sige hej uden at vente på, at hun selv er klar. Til gengæld putter hun glad og fro med folk, hun kender. Mandens armhule er gentagne gange blevet brugt som fluelæ på gåture, hvilket ser en smule fjollet ud :D
4
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1146
Likede indlæg: 6739

Indlægaf Wizzze » 26. sep 2015, 22:42

Er der nogen der kan forklare mig katte og æsker/kasser ?
Fødes katte med et papkassegen? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
ExCoastal

Indlægaf ExCoastal » 26. sep 2015, 23:03

decibell skrev:
Har hun kattegener? :gruble: :-D

Det skulle man tro :) Alting skal foregå på hendes præmisser. Jeg vil op... NU! Jeg vil nusses... NU! Og man kan ikke ignorere hende, fordi så bliver hun fornærmet, og gør, piber og klynker indtil man forbarmer sig.

Hun kan heller ikke lide børn. Min papdatter er okay, men hun er også lidt ældre og ret rolig. Men min søn, næh han er for hurtig med sine bevægelser, så det gider hun ikke. Han må så lege med den store hund, der hellere end gerne gider løbe frem og tilbage. Og som gerne giver store våde hundeslik :)
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3008

Indlægaf vibbsen » 4. okt 2015, 21:30

Vi har de her 2 halvgamle katte....Som ikke bryder sig ret meget om børn....Og så har vi en datter på 3. Et barn som fra starten har lært at katten skal respekteres. Den er ikke et stykke legetøj. Dette bliver håndhævet nærmest rigidt. Og hun omgås dem derfor med meget stor respekt og empati.

Vores hunkat synes at det er OK...Hun kan godt lide børn så længe de bare ikke jagter hende og respekterer at hendes flotte buskede hale IKKE et et stykke legetøj. Det kan Emma sagtens og de 2 kommer fint ud af det sammen...

Hankatten derimod....Han har aldrig tilgivet os at vi anskaffede som Emma. At vi anskaffede os et barn er nok noget nær det mest åndssvage påfund vi kunne komme i tanke om.....Børn lugter, larmer, roder og larmer....Og siden vi kom hjem med Emma 20.maj 2012 har han demonstreret dette ved at forlade et hvilken som helst rum i samme sekund Emma kommer ind i det....I fuld galop....Med et fornærmet Miauv....Han sætter sig så et sted hvor han er sikker på at vi kan se ham. Og ser meget forurettet ud.......Det første vi hører når vi kommer hjem om eftermiddagen med Emma er "Klik-Klak" og så skrider han ud i sin kattegård. Skal hun være der, så går han. Det ser simpelthen så sjovt ud....For han gør det virkelig demonstrativt og er totalt umulig at tage seriøs.....Hvis det regner så går han ud i kattegården. Får regn på pelsen. Kommer ind igen. Og kigger bebrejdende på os som om han vil sige "Se nu...Takke være den møgunge så er jeg nu gennemblødt af regnen og får garanteret lungebetændelse og dør. Og så vil I fortryde"

Jeg elsker min gamle sure hankat....For han kunne aldrig drømme om at gøre hende noget......Altså udover at sætte hende til storskrald hvis han ellers så sit snit til det....
7
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 21
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 332

Indlægaf Venus222 » 14. okt 2015, 19:40

Min engelske bulldog er virkelig en piverøv på mange måder. Hvis han tror noget måske kunne gøre ondt, så vræler han om som om benet er brækket (og den type hund er normalt mester i at skjule smerte) han er mørkeræd og allergisk over for regnvejr... :lol2: :stoned:

Der ud over så foregår rigtig mange ting på en meeeeget afslappet facon, og det på trods af at han er meget slank og sporty.
2

Tilbage til "Kæledyr"