Hvor er jeres gærder lavest...?

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Smiling_Goat
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5917

Re: Hvor er jeres gærder lavest...?

Indlægaf Smiling_Goat » 11. okt 2015, 12:48

Jeg ved godt, det lyder som et spøjst lavt gærde, for det er det måske ikke.. MEN jeg gider ikke tage én stor opvask om dagen, så jeg tager den løbende. Jeg har en isemballage fra Carte'dor (sådan en literis) som jeg bruger som vaskebalje (fordi den ordinære er for stor til det småtteri, jeg vasker) og så vasker jeg op efter hvert måltid. Når jeg laver mad, har jeg bøtten stående i vasken (den fylder jo ikke så meget dernede ) og så kan jeg skylde af og vaske op, mens jeg laver mad, så jeg kun skal ordne gryder, tallerkener og bestik efter måltidet. Samtidig har jeg et tørrestativ, så jeg bemærker virkelig ikke opgaven. Jeg savner ikke en vaskemaskine - og jeg mærker det faktisk ikke, hvis jeg har gæster, for byrden øges ikke betydeligt. Det er jo kun ekstra tallerkener og bestik.

Ah.. Jo.. Jeg må indrømme, at jeg er begyndt at springe over gulvvasken nogle gange. Det virker fjollet at vaske et pletfrit gulv (men altså jeg tager det i hvert fald hver anden uge, pletter eller ej.)
1
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1126

Indlægaf Neenah » 11. okt 2015, 13:41

Jeg har aldrig ejet et strygejern, og jeg har alligevel boet for mig selv i 8 år :blush:
2
MOGA
Kort karma: 55
Likede indlæg: 542

Indlægaf MOGA » 11. okt 2015, 14:49

FruDulle skrev:Kan godt se at ift jer andre har jeg ikke mange gærder. Men jeg er også små hysterisk ift mit hjem og ordnung muss sein. Jeg er så heldig at have Maid som stryger alt vores tøj, minus strømper og undertøj og strik. Alt skal stryges. 6 vaskekurve til at fordele efter farver og grader. I mit hjem er alt i kasser, bøtter, bokse og alt har faste pladser. Alt gøres rent hver dag, støvsugning, vaske gulv, stryge osv. Jeg hader rod i enhver form. Struktur tak. Jeg bruger min Maid til de gærder der er, vakse op dagligt, skrælle kartofler og lave salat hver dag. Men- når vi er i sommerhus hvor hun, desværre, ikke er med, så kører det på samme måde. Jeg rydder evigt og altid op og jeg stresser faktisk virkelig af med det, samme med rengøring.

Vasker I gulv hver dag?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3442

Indlægaf HappyPaww » 11. okt 2015, 15:59

Jeg tror max jeg vasker gulv 3-4 gange om året... Er der pletter tager jeg dem med en klud - mad tager hunden sig af :blush:
2
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 70
Likede indlæg: 813

Indlægaf Maoam » 11. okt 2015, 16:14

Neenah skrev:Jeg har aldrig ejet et strygejern, og jeg har alligevel boet for mig selv i 8 år :blush:

Min kæreste kan godt lide at stryge, så det har jeg overladt til ham :dance:
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 11. okt 2015, 23:36

FruDulle skrev:Kan godt se at ift jer andre har jeg ikke mange gærder. Men jeg er også små hysterisk ift mit hjem og ordnung muss sein. Jeg er så heldig at have Maid som stryger alt vores tøj, minus strømper og undertøj og strik. Alt skal stryges. 6 vaskekurve til at fordele efter farver og grader. I mit hjem er alt i kasser, bøtter, bokse og alt har faste pladser. Alt gøres rent hver dag, støvsugning, vaske gulv, stryge osv. Jeg hader rod i enhver form. Struktur tak. Jeg bruger min Maid til de gærder der er, vakse op dagligt, skrælle kartofler og lave salat hver dag. Men- når vi er i sommerhus hvor hun, desværre, ikke er med, så kører det på samme måde. Jeg rydder evigt og altid op og jeg stresser faktisk virkelig af med det, samme med rengøring.

Pyh selv med maid ville jeg aldrig klare alt det. :genert:
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 616
Likede indlæg: 3457

Indlægaf FruDulle » 12. okt 2015, 03:05

MOGA skrev:Vasker I gulv hver dag?

Her i Dhaka ja. Her er så beskidt og støvet at det er nødvendigt. I sommerhuset gør jeg det hver 3. Dag. Men støvsuger dagligt.
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 12. okt 2015, 03:05

Neenah skrev:Jeg har aldrig ejet et strygejern, og jeg har alligevel boet for mig selv i 8 år :blush:

Jeg hader krøllet tøj :D
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 12. okt 2015, 03:09

Delfin skrev:Pyh selv med maid ville jeg aldrig klare alt det. :genert:

Det er ikke mig som skal klare det, men maiden ;) men jeg kan bare ikke med rod og skidt. Det tager den tid det tager og jeg har ikke det mindste imod at gøre det selv i sommerhuset. Strygning klarer jeg f.eks. en aften om ugen til en podcast eller tv-serie. Heldigvis er barnets tøj ikke så stort, så det er hurtigt støjet :D
1
Whatever
Brugeravatar
Bøtte
Kort karma: 526
Likede indlæg: 2484

Indlægaf Bøtte » 12. okt 2015, 16:34

Men er det egentlig ikke en form for lavt gærde at have en maid? :-D

(Jeg er skide misundelig :genert:)
2
S :lun:
V :lun:
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5910

Indlægaf Dikus » 12. okt 2015, 19:43

Bøtte skrev:Men er det egentlig ikke en form for lavt gærde at have en maid? :-D

JO!

Og pludselig var det indlysende, at lave gærdet er vejen frem :-D
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 12. okt 2015, 23:22

Bøtte skrev:Men er det egentlig ikke en form for lavt gærde at have en maid? :-D

Jo det skrev jeg vist også :D men jeg har samme standard i vore sommerhus hvor jeg gør det hele selv. Så der er ingen gærder.

Havde vi ikke Maid kunne vi ikke bo her hvor vi gør. Seriøst. Det skal støvsuges, vaskes gulv og tørres støv hver eneste dag fordi her er så beskidt. Det ville jeg simpelthen ikke gøre selv. Slet ikke på 280 m2. Vi prøvede en overgang at hun kun var her deltid, fordi at jeg bliver vanvittig af at der et andet menneske i mit hjem hele tiden. Men det var bare ikke sådan rigtig godt. Beskidt med beskidt. Godt at vi snart flytter :D
0
Whatever
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 13. okt 2015, 05:37

Jeg vil ikke have en maid rendende rundt om benene på mig, men jeg overvejer at betale mig fra en grundigere rengøring bare en gang om måneden, så jeg selv kan nøjes med toilettet og ellers en let hånd hist og pist
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 722
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6865

Indlægaf Daine » 13. okt 2015, 06:46

Jeg køber meget konsekvent de supper jeg spiser. Jeg elsker Mou's tomatsuppe og karrysuppe, og når de er på bud hamstrer jeg. Det er muligvis både billigere og sundere selv at lave suppe. Men jeg gider ikke, når deres er så god :blush:
2
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Akehurst2
Kort karma: 274
Likede indlæg: 4567

Indlægaf Akehurst2 » 13. okt 2015, 07:32

Mine gærder kunne også godt være lidt højere på neglelak. Kører meget med reparationer for at undgå at tage det hele af og lægge nyt.

Det skal se ordentligt ud og det gør det også, men det føles ikke ligefrem som om, man duller sig helt op, når man lige kører et ekstra lag i samme farve som den, der allerede ligger der ud fra devisen "så kan den lidt endnu".
1

Tilbage til "Livets forhold"